grzechu2410 Napisano 23 Września 2013 Udostępnij Napisano 23 Września 2013 Witam zabieram się za składanie nowego roweru i mam kilka wątpliwości czy 26' ma jeszcze przyszłość ?? . Rower który będę składać cenowo nie chciał bym aby przekroczył 4000 zł , chciał bym nim pojeździł kilka najbliższych lat i nie chciał bym żeby się okazało ze za 2-3 lata nie dostane dobrej obręczy czy innej części do 26' . co mi doradzicie ?? pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pulse Napisano 23 Września 2013 Udostępnij Napisano 23 Września 2013 Ile masz wzrostu? Jak zamierzasz jezdzic? Spokojne przejazdzki, czy bardziej ambitnie treningi, maratony? Mysle, ze o dostepnosc czesci w perspektywie kilku lat nie masz sie co martwic. Ja mam kola 26 na v-brake. Obecnie to rzadko spotykana opcja. Niedawno musialem zmienic tylne kolo i z zakupem kola nie bylo zadnych problemow. Na rynku jest nadal sporo rowerow 26, jakies jeszcze dochodza. Poki bedzie zapotrzebowanie czesci zapewne beda. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rulez Napisano 23 Września 2013 Udostępnij Napisano 23 Września 2013 Może do 26" trudniej będzie dostać komponenty, ale na pewno do 27,5" będzie ich sporo, więc nie jesteś skazany na 29er ... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kubek76 Napisano 29 Września 2013 Udostępnij Napisano 29 Września 2013 Jeśli jeszcze nie za późno to ja uważam, że kupować 27,5". Powiem tak, że po sukcesach Nino Schurter'a na kołach 27,5". Rozmiar 29" może stać się niszowym. Wydawałoby się, że 29" osiągnęło sukces, a już depcze mu po piętach 27,5". Widząc ilu rowerzystów gryzie się co wybrać 29 czy 26 teraz być może nie będą mieli takiego problemu. O dostępność części do 26" nie obawiałbym się w takiej sytuacji jak o 29" bo jeśli 27,5 wypali to 29 jak napisałem wcześniej może stać się niszowym. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bikertom Napisano 29 Września 2013 Udostępnij Napisano 29 Września 2013 Obawa o dostępność części to istotnie nowa odsłona dylematu 26 vs 29 Trudno uwierzyć, że w XXI wieku, w środku Europy, w świecie internetu i ekspresowych przesyłek kurierskich ktoś może martwić się o dostępność części do któregokolwiek ze standardów w perspektywie kilkuletniej. No chyba że chodzi o dostępność wszystkich części od ręki w sklepie pana Mietka za rogiem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rulez Napisano 30 Września 2013 Udostępnij Napisano 30 Września 2013 Na pewno jest ciekawa alternatywa dla 26", rowery 27,5" maja niżej środek ciężkości ale zachowują zwrotność 26", do tego dają nieco więcej przyczepności, więc nie ma przymusu pozostania przy 26", na pewno konstrukcje typu amortyzatory i koła a nawet ramy będą się rozwijały w zakresie średniego koła, co do rozwoju konstrukcji 26" przewiduję raczej zastój, więc w przypadku zainwestowania w 26" trudniej będzie upgradeować konstrukcję ... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
miskov17 Napisano 30 Września 2013 Udostępnij Napisano 30 Września 2013 Jeśli jeszcze nie za późno to ja uważam, że kupować 27,5". Powiem tak, że po sukcesach Nino Schurter'a na kołach 27,5". Rozmiar 29" może stać się niszowym. Wydawałoby się, że 29" osiągnęło sukces, a już depcze mu po piętach 27,5". Widząc ilu rowerzystów gryzie się co wybrać 29 czy 26 teraz być może nie będą mieli takiego problemu. O dostępność części do 26" nie obawiałbym się w takiej sytuacji jak o 29" bo jeśli 27,5 wypali to 29 jak napisałem wcześniej może stać się niszowym. Nie możesz porównywać wprowadzania na rynek 29 i 650b. 29" wchodziło jako alternatywa dla 26", producenci produkowali równolegle rowery z mniejszą i większą kiszką. 650b zostaje nam na siłę wepchnięte zamiast 26", a czy jest lepsze - 95% użytkowników nie poczuje różnicy. 26" wyjdzie z rynku bardzo szybko, zostanie tylko w podstawowej półce cenowej (do ok 2tyś zł). Oczywiście aftermarket wciąż będzie dla 26" najobszerniejszy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MarcinGoluch Napisano 1 Października 2013 Udostępnij Napisano 1 Października 2013 Kolosalne znaczenie bedzie w jakim secie zlozony bedzie rower 27.5 lub 29. Mialem wczoraj wizyte klienta (swoja droga osoba z forum) ktora przyszla z mysla o przymiarce do 27.5 a po testach na 29er Giant XTC Composite stwierdzil ze jest szybszy, zwrotniejszy i wogole ach i ech . Inna sprawa ze zestawiajac np. Talona 27.5 i 29 z takim samym osprzetem juz takich roznic nie odczulismy. Mam wrazenie ze 29er zostanie ale bedzie to jednak sprzet bardziej zawodniczy, nieco bardziej elitarny nawet. Cos w stylu obecnego zestawienia full i ht. Co do dostepnosci nowych czesci do 26 to juz bym taki pewny nie byl. Giant juz na 2014 mocno ograniczyl wszelkie kolekcje 26 a obawiam sie ze w 2015 zostana juz tylko rowerki dzieciece. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rulez Napisano 1 Października 2013 Udostępnij Napisano 1 Października 2013 29er zostanie dla tłumów omamionych reklamą, większość użytkowników rowerów ma na tyle niskie wymagania, że zadowoli się dużą stabilnością i tłumieniem nierówności, ale może to dobrze, że ci którzy powinni jeździć na crossach błędnie wybierający MTB wezmą 29er ... w końcu to mniejsze zło ... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MarcinGoluch Napisano 2 Października 2013 Udostępnij Napisano 2 Października 2013 To nie do konca chodzi o reklame. Mam wsrod klientow spore grono klientow naprawde dobrej klasy zawodnikow ktorzy przesiadaja sie na 29er. Nie sa to osoby sponsorowane. Warunek co wspomnialem powyzej naprwade dobra specyfikacja zeby zejsc chociazby z waga. Inna sprawa to osoby o wzroscie np powyzej 190cm ktorzy poprostu wygladaja smiesznie na 26. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rulez Napisano 2 Października 2013 Udostępnij Napisano 2 Października 2013 Taa, ale ja piszę o czymś innym, nie o zawodnikach MTB, tylko o np. mojej sąsiadce, która kupiła rower "wyprawowy" czyli 29er i zmieniła w nim opony na crossowe ponieważ "opory" na oponach MTB były "duże" , i dzięki takim ludziom kupującym rowery de facto na wycieczki sprzedaż 29er będzie się utrzymywała na wysokim poziomie - reklama ... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tomekvolvo240 Napisano 2 Października 2013 Udostępnij Napisano 2 Października 2013 ja zaszalałem i kupiłem Cube Elite Super HPC 26.... i wystartowałem w 2 maratonach w Gniewinie byłem 15 w kategorii i Suszu 8....później zobaczę jak sie będzie rozwijała sytuacja ale wiem ze do mojego modelu Cube wchodzą koła 27.5 są identyczne wymiary ramy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rulez Napisano 2 Października 2013 Udostępnij Napisano 2 Października 2013 No tak, ale wsadzenie koła 27,5" to nie to samo co zaprojektowanie ramy pod to koło, po pierwsze nie obniży się suportu względem osi kół, po drugie podniesie się środek ciężkości bikera względem ziemii poprzez podniesienie suportu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tomekvolvo240 Napisano 2 Października 2013 Udostępnij Napisano 2 Października 2013 zgadza sie Rulez , ale to moje luźne przemyślenie tylko:) jak na razie jestem mega zadowolony poprzedni rower a ten....nie do opisanie rewelacyjnie mi sie nim wyprzedza w zakrętach pod górkę na wąskich ścieżkach bez obawy zupełnie inna geometria.Bardzo "czuje" ten rower mam ramę 18 wzrost 174 cm. Nie mam problemu z podjazdem pod bardzo strome wzniesienie zreszta i tak wskazane jest stawanie na pedałach maks. przez 4 min. podjazdu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.