tomi85 Napisano 21 Września 2013 Napisano 21 Września 2013 Witam serdecznie, zastanawiam się nad kupnem jednego z tych dwóch modeli http://www.kross.pl/...5quot/level-r10 http://www.scott-spo...cale-730-rower/ ale zabardzo nie wiem który Obecnie mam Krossa level A4 lecz przy cieższych warunkach nie sprawuje się tak jakbym tego oczekiwał. Mam 170 cm wzrostu a ważę około 73 kg. Na przyszły sezon chciałem wydać tak do 10 k na rower do jazdy amatorskiej + jakieś pół profesionalne (rajdy, maratony) mtb pozdrawiam
tomi85 Napisano 22 Września 2013 Autor Napisano 22 Września 2013 również bym postawil na srama a co sądzicie o ramie ? ponieważ głównie chodzi mi o ramę do dalszej rozbudowy... aby starczyła mi na kilka lat. Może polecicie inny zestaw ...
Mod Team Maniak Napisano 22 Września 2013 Mod Team Napisano 22 Września 2013 Jeśli zależy Ci na ramie to brałbym scotta te ramy są naprawdę świetne ale nie "podniecalbym" się sramem bo moim zdaniem nie dorasta do pięt starej edycji 9s, właśnie to raczej shimano 10s jest zbliżone do starego dobrego srama jakiego znamy. Sram dorzucił 1 bieg i zmienił ciąg w kierunku 1:2, co skutkuje problemami gdy napęd dostaje syfu, jedziesz na podjeździe, napęd zapchany błotem a łańcuch zaczyna skakać - można się wkurzyć. Shimano nie robi takich cyrków bo ciąg jest niemal 1:1 do tego stopnia ze da się go pożenić z przerzutkami srama 9s (podobno działą), chodzi naprawdę bardzo dobrze. Swoje X.0 sprzedałem na rzecz xtr'a i nie żałuję, no chyba że koniecznie potrzebujesz gripshifty ale i to idzie przeskoczyć.
radeks23 Napisano 22 Września 2013 Napisano 22 Września 2013 Obecnie ogólnie rama tego Krossa to spora niewiadoma, prawie na 100% geometria podana na stronie nie jest prawdziwa, nie wiadomo też jak jest z wytrzymałością i sztywnością, w starszych ramach Krossa nie wyglądało to rewelacyjnie.
vitesse Napisano 22 Września 2013 Napisano 22 Września 2013 ja osobiście wolalbym cos tańszego pokroju http://www.mrxbike.com/kola/alluminium-mtb-275/mrx-elite-275q-slx1-79
Mod Team Maniak Napisano 22 Września 2013 Mod Team Napisano 22 Września 2013 Jeśli priorytetem jest dobra rama do radzić jakiś czeski aluminiowy no-name w miejsce węglowego scotta jest trochę nie na miejscu. Albo rst w miejsce foxa... Może i jest tańsze ale 5000zł za taki sprzęt to jest dość wysoka cena po drugie zupełnie inna półka, niema co porównywać rzeczy nie porównywalnych. W scottcie sama rama luzem kosztuje 1900euro...
miskov17 Napisano 22 Września 2013 Napisano 22 Września 2013 Osprzet o półkę lepszy, rama na bb30 i sztywnej osi i do tego 1000zl w kieszeni http://www.superiorbikes.eu/pl/kolekcja--2014/mtb-race/mtb-race-crb/542-xp-979-crb.html
Mod Team Maniak Napisano 22 Września 2013 Mod Team Napisano 22 Września 2013 Ładny ten superior. Jestem na TAK
tomi85 Napisano 22 Września 2013 Autor Napisano 22 Września 2013 Ładny ten superior. Jestem na TAK fajny ten superior ale 1k tanszy ? ja znalazłem go po 11,5k
miskov17 Napisano 22 Września 2013 Napisano 22 Września 2013 Napisz do bejmbike.pl, swoją droga superior ma dość fajny program dla zawodników - za to że bedziesz jeździł w ich stroju masz spory upust na rower koło 20%. Ale to już musisz kontaktować sie z dystrybutorem
tomi85 Napisano 22 Września 2013 Autor Napisano 22 Września 2013 Napisz do bejmbike.pl, swoją droga superior ma dość fajny program dla zawodników - za to że bedziesz jeździł w ich stroju masz spory upust na rower koło 20%. Ale to już musisz kontaktować sie z dystrybutorem oooo fajnie.. nie wiedziałem a powiedźcie mi o ramie.... w scott'ie lepsza czy w superior ? Nie chciałbym wtopić prawie 10k a moja wiedza z zakrecu ram -> carbon jest zerowa
marky5 Napisano 22 Września 2013 Napisano 22 Września 2013 Jak masz kasiorę,to śmiało decyduj się na Scotta.W dziedzinie ram węglowych jest weteranem,sprawdzona solidna marka choć napis SCOTT na ramie dzisiaj nie robi już takiego wrażenia,no ale zawsze.
Koen Napisano 22 Września 2013 Napisano 22 Września 2013 Jeśli nie spieszy Ci się z zakupem to rzuć też okiem na Cube Reaction 27,5. Względem Scotta dostajesz pełną grupę XT, lepsze koła, amortyzator ten sam ale ze sztywną osią. Cena w przeliczeniu 9000zl. Na allegro jest tez super sprzęt o nazwie "white ultimate carbon" w cenie tak niskiej że aż budzi podejrzenia, ale rama 19" to raczej za dużo pod 170cm wzrostu.
tobo Napisano 22 Września 2013 Napisano 22 Września 2013 http://www.xxl.no/Root/Sykkel/Sykler/Terrengsykkel/white-650B-Ultimate-Terrengsykkel-13-/p/1088057_1_Style Cena sklepowa to jakieś 8500 zł.
tomi85 Napisano 22 Września 2013 Autor Napisano 22 Września 2013 mam jakieś 10k na wydanie... jak na razie to najbardziej przypadł mi do gustu scott lub superior który ma o niebo lepszy sprzęt ale nie wiem co z ramą... W scott'ie zdaję sobie sprawę, że część kasy idzie za samą markę... Sprzęt zawsze można wymieć ale ramę wolałbym mieć juz dobrą .... no nie powiem... ten cube to też ladnie się prezentuje...
miskov17 Napisano 22 Września 2013 Napisano 22 Września 2013 Ramy są bardzo porównywalne, obie mają większość obecnych nowinek technicznych - główka tapered, wewn prowadzenie linek, wciskany suport czy sztywną ośkę. Scott owszem robi świetne ramy ale w tej wersji - HMF - nie wyróżnia się niczym szczególnym. Edit: Jakbyś chciał półkę wyżej: http://www.bejmbike.pl/index.php?p1535,superior-team-27-elite-2014 Rama ma gwarantowaną wagę ok 990g, ale dla mnie to już race day only. No i nie wiem co tu robią manetki Deore...
Sol Napisano 22 Września 2013 Napisano 22 Września 2013 Nie sypnę kolejnym modelem do wyboru tylko spytam co jest nie tak z tym A4? Pytam, bo wygląda że zmieniasz sztywniaka na sztywniaka. Owszem, niby z większym kołem, ale wątpię żeby 27,5 robił aż taką rewoucję względem 26 jak 29 - i tak jak śledzę temat, generalnie nie robi. Oczywiście nie chodzi o to, że nie ma różnicy, bo jest - tyle że nie aż tak istotna jak chcieliby marketingowcy. Innymi słowy zmieniasz na prawie to samo, tyle że nieco lżej i zapewne sztywniej, ale ogólnej koncepcji roweru już nie. Jeżeli problemem było zachowanie w technicznym terenie, to ten problem zostanie, może w nieco łagodniejszym wydaniu, ale źródła szukałbym gdzie indziej. Poza tym przy budżecie 10k imo sensowniej rozejrzeć się za fullem, no chyba że z jakichś względów to absolutnie wykluczone. Ale takowych nie znam
tobo Napisano 23 Września 2013 Napisano 23 Września 2013 Co do ram mtb o niskiej masie - wg mnie niespecjalnie nadają się do długiej/intensywnej/sportowej eksploatacji. Szosowe o tej wadze są już bardzo delikatne, w teren będzie moim zdaniem jeszcze gorzej. Problem w tym że nie robi się obecnie ciężkich karbonów bo to wizytówki możliwości firm Drugie rozwiązanie które wg mnie jest nietrafione to suporty typu press fit (czy inne wszelkie zintegrowane). Gwintowane osadzenie misek suportu to zdecydowanie trwalsze i mniej problemowe rozwiązanie niż miski wciskane - tylko że niestety gwint nie jest obecnie modny, z kilku niesamowicie istotnych powodów W praktyce można się liczyć z tym że mufa suportu zostanie rozbita - byle stało się to jeszcze w okresie gwarancyjnym Obie rzeczy uznaję za problemy dla osób które stawiają na trwałość roweru, jednak z drugiej strony ciężko coś z tym zrobić bo w obu przypadkach raczej nie ma się wyjścia - nowe i lekkie konstrukcje tak mają, bez względu na producenta.
tomi85 Napisano 23 Września 2013 Autor Napisano 23 Września 2013 W takim razie co proponujecie ? Full'a na Alu czy karbonie czy tylko amor z przodu ? A co do mojego A4 to przerzutka nie działa dość płynnie a amor to bardzo szybko łapie luzy jak rownież płynność działania ma wiele do życzenia
wojtas7 Napisano 23 Września 2013 Napisano 23 Września 2013 nie rozumiem rowniez jaki jest cel kupowac rower "celem dalszej rozbudowy". w 99% przypadkow producenci maja dobre ceny na osprzet i rower jako calosc jest przetestowany i sprawdzony, takze nie dziwie sie jak potem taki pomodowany rower (kazda czesc z innej parafi, kazda osobno niby lepsza niz oryginal), ale jakos ciagle sa awarie i to dziwne. nie lepiej po prostu od razu wziac rower skompletowany przez producenta, jezdzic i serwisowac, w przypadku gdy sie cos zepsuje to wymieniac na takie same? rozumiem ze ktos wymieni mostek, kierownice czy sztyce dopasowujac rozmiar. Ale modzenie i przechodzenie ze sram na xt czy xtr, albo zmienianie manetek, to jest proszenie sie o klopoty i wyrzucanie kasy w bloto.
Sol Napisano 23 Września 2013 Napisano 23 Września 2013 W takim razie co proponujecie ? Full'a na Alu czy karbonie czy tylko amor z przodu ? A co do mojego A4 to przerzutka nie działa dość płynnie a amor to bardzo szybko łapie luzy jak rownież płynność działania ma wiele do życzenia Hę? Jeżeli problemem jest tylko przerzutka i amor, a reszta działa bez problemu, to wymiana całego roweru tylko z tego powodu jest średnim pomysłem. No chyba, że po prostu chcesz nowy rower, wtedy proszę bardzo, nie mam pytań. GAS to GAS i tyle. Zakładając, że chodzi o to drugie rozważyłbym fulla. Wychodzę z prostego założenia, że jak już zmieniać to porządnie, tak żebyś widział, że za te 10k masz naprawdę coś nowego, a nie to co dotychczas w wersji de luxe. Ale to mój punkt widzenia. Jeżeli z jakichś względów jesteś fanem sztywniaka, proszę bardzo. Tylko nie kieruj się samą wagą ramy, daleko ważniejsza jest geometria. A propos fulla http://www.porebarowery.pl/main/product/5448,X-FLOW-512-2013,page:1 Tylko trza podzwonić czy w związku z końcówką sezonu nie dadzą lepszej ceny.
vitesse Napisano 23 Września 2013 Napisano 23 Września 2013 wojtas7 widać małe masz pojecie przy grzebaniu w rowerze, ja osobiście nie wyobrażam sobie bym kupil rower i miał fabryczna konfiguracje
tomi85 Napisano 23 Września 2013 Autor Napisano 23 Września 2013 Hmmmm tak sie zastanawiam nad tym i doszedłem do wniosku ze jednak sztywniaka kupie. Tylko pytanie jaki byłby najlepszy do 10k ? Skoro nie kierować sie waga to może jakiś Alu przy lepszej geometrii ? Tak prawdę mówiąc to odnośnie geometrii w rowerach za dużo niewiem :/
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.