qusiu Napisano 21 Września 2013 Napisano 21 Września 2013 Tak sobie siedzę i rozmyślam i doszedłem do wniosku, że w historii kolarstwa musiało być kilka jeśli nie kilkanaście modeli rowerów, które mówiąc górnolotnie odmieniły dzieje kolarstwa lub były/są obiektem westchnień wielu miłośników dwóch kółek. Modele na których wielcy kolarze odnosili swoje sukcesy, ultra lekkie, super wytrzymałe, niezawodne itp. itd. Byłbym wdzięczny jeśli ktoś rozwinął by temat bo myślę, że jest wart uwagi. Od siebie dorzucam 3 grosze a dokładniej Wigry 3
Gromosmok Napisano 21 Września 2013 Napisano 21 Września 2013 Ukraina http://www.encyklopediarowerowa.pl/ukraina.html
tobo Napisano 21 Września 2013 Napisano 21 Września 2013 Tyko że oba pokazane rowery w historii kolarstwa musiało być kilka jeśli nie kilkanaście modeli rowerów, które mówiąc górnolotnie odmieniły dzieje kolarstwa lub były/są obiektem westchnień wielu miłośników dwóch kółek. Modele na których wielcy kolarze odnosili swoje sukcesy, ultra lekkie, super wytrzymałe, niezawodne itp. itd. nie pokrywają się z tym założeniem tematu.
qusiu Napisano 21 Września 2013 Autor Napisano 21 Września 2013 Tyko że oba pokazane rowery nie pokrywają się z tym założeniem tematu. Nie do końca bo na pewno każdy z nas a jeśli nie każdy to zdecydowana większość w większym lub mniejszym stopniu miała do czynienia z tymi rowerami co świadczy o dużej popularności tych modeli. Wigry 3 był to prosty, funkcjonalny rower, służył do transportu worków z ziemniakami, w niedziele pomykało się nim do kościoła a w rękach chłopaków z podwórka zmieniał się w szosówkę a i w terenie nieźle sobie radził Bez wątpienia Wigry 3 jest kultowym rowerem. No ale fakt skupmy się raczej na bardziej Kultowych rowerach. PS. A Ukraina była ciężka:)
Mod Team adamos Napisano 21 Września 2013 Mod Team Napisano 21 Września 2013 No właśnie! Ani Wigry 3, ani Ukraina nie odcisnęły jakiegoś specjalnego piętna na historii światowego kolarstwa.
Mod Team anarchy Napisano 21 Września 2013 Mod Team Napisano 21 Września 2013 Chłopaki pomylili kultowe, legendarne w skali globu z nostalgicznym na obszarze naszego kraju Ja wrzuciłbym z "najnowszej" historii ten rower:To najpierwszy model Garego Fishera na 29", z pierwszymi 29" oponami na rynku (WTB Nano), około 1998/1999r.Drugi? hmmm Może Scott Intoxica?Jeden z pierwszych carbonowych modeli FR (wtedy to było FR hehe)A jak mówimy o carbonie to przypomniał bym najlepsze czasy cannondala RAVEN, dwie połówki włókna prasowanego klejonego na magnezowym kręgosłupie. Prawdziwy majstersztyk (około 1995-97?):I może Toma Wąsatego Ritcheya PLEXUS, rower na którym Thomas Frischknecht zdobył srebro olimpijskie 96, majstersztyk stali i wtedy nowe spojrzenie na sztywny rower ale pochłaniający drgania (potem powstał model softail):(ale to tylko moja "Osobista Lista Legend")
tobo Napisano 21 Września 2013 Napisano 21 Września 2013 Kiedy na serwis przyjechał takowy Cannon, to nie miałem ochoty oglądać żadnej plastikowej magicznej szosy Po nastu latach nadal robi na mnie niesamowite wrażenie.
qusiu Napisano 21 Września 2013 Autor Napisano 21 Września 2013 No właśnie! Ani Wigry 3, ani Ukraina nie odcisnęły jakiegoś specjalnego piętna na historii światowego kolarstwa. A mogły gdyby tylko chciały No dobrze a teraz zupełnie na serio myślę, że rama Reynolds 531 zasługuje aby o niej wspomnieć w tym poście, swego czasu rurki Reynoldsa były szczytem technologicznym ram rowerowych. Czekam na Wasze opinie na ten temat.
Mod Team anarchy Napisano 21 Września 2013 Mod Team Napisano 21 Września 2013 rama ... reynolds? Mówimy o konkretnych modelach rowerów, a 531 pomimo swojej historii to tylko stal. Ale dobry pomysł na osobny wątek - "części które zmieniły świat rowerowy - jestem "ZA". I od razu podaję faworyta - RS1 i LEFTY ps; a Reynolds na szczęście nadal jest na firmamencie, tylko nie każdy o tym wie...
wojtasin Napisano 21 Września 2013 Napisano 21 Września 2013 Ja wymienię konkretny pomysł: genesis wspomnianego wcześniej Garego Fishera. Jak dla mnie było w tym jakieś dotknięcie geniuszu. Ukrainy bym nie skreślał, na wschodzie ich pojawienie się jednak coś zmieniło
Mod Team anarchy Napisano 21 Września 2013 Mod Team Napisano 21 Września 2013 Serwus Wojtasin - właśnie utworzyłem wątek na technologie, idee, części: http://www.forumrowerowe.org/topic/147034-top-lista-sprz%C4%99t-kt%C3%B3ry-zmieni%C5%82-%C5%9Bwiat-rowerowy/Tu może skupmy się tu na samych rowerach. Będzie czyściej (i mniej polemiki "co się szybciej psuło i jak" hehe). A co do "genesisa" jestem jak najbardziej "ZA"
Mod Team adamos Napisano 21 Września 2013 Mod Team Napisano 21 Września 2013 Toma Z Wąsem, to masz tutaj anarchy Oczywiście możemy się prześcigać w pomysłach i wymieniać kultowe rowery, które miały niebagatelny wpływ na rozwój "kolarstwa ogólnie pojętego", ale nie należy zapominać o roli pionierów - to oni tak naprawdę zmieniali rowerowy świat i zarażali cylkozą kolejne pokolenia, a nie rowery.
Mod Team anarchy Napisano 21 Września 2013 Mod Team Napisano 21 Września 2013 no tak Adamos, ale jak tak będziemy drązyc to zaraz ktoś wymieni nazwisko Nowaka i mamy pozamiatane Tu nie chodzi o prześciganie ale zwykłą zabawę (tak mnie się wydaje) a przy okazji przypomnienie młodym ile rower ma lat (szczególnie mtb hehe) . Ciekawi mnie wynik tych poszukiwań - jedni są mocneijsi w mtb, inni w torze a inni w retro. Ciekawi mnie ile najnowszych modeli (tak hucznie i często nazywanych przełomowymi") zostanie wymienionych. Czy np cała seria Madonów TREKA warta wpisania jest na TOP 50? Szczególnie po całej historii z L.A? Co uważamy za przełomowe, co za kultowe (istnienie w ogólnej świadomości w pozytywnym świetle?) itd itd.A Epic? Pierwszy model fs na którym zdobyto złoto mistrzostw MTB (o samym BRAINIE nie wspominając).A może Santa Cruz Blur? Dziś już chyba symbol współczesnego enduro? Albo Cannondale Scalpel? To było objawienie ściganckiego fs itd itp....A jeżeli tak wymieniamy fs to może AMP? Np B3. Lata 90 i modele fs ważące po około 10kg spod ręki samego Horsta Leitnera. Tak, to były przełomowe rowery.A rowery Gianta spod ręki M. Burrowsa (odchodzące od idei klasycznej" ramy szosowej)?
qusiu Napisano 21 Września 2013 Autor Napisano 21 Września 2013 A propo odejścia od klasycznej ramy szosowej to przypomniała mi się postać Graeme"a Obree i jego Old Faithful
Piksel Napisano 21 Września 2013 Napisano 21 Września 2013 Toma Wąsatego Ritcheya PLEXUS, rower na którym Thomas Frischknecht zdobył srebro olimpijskie 96 To zdjęcie raczej nie pochodzi z '96 roku, widać pierwszego SIDa, który został wprowadzony w 98, zawodnicy mogli mieć go wcześniej, ale stawiam na przynajmniej 97.
Mod Team adamos Napisano 21 Września 2013 Mod Team Napisano 21 Września 2013 Nie no OK anarchy. Tylko że ja trochę inaczej postrzegam ten temat. Tak jak założyłeś wątek o sprzęcie rowerowym, który zmienił rowerowy świat. Po prostu, nie uważam żeby jedna zmieniarka czy amortyzator bardziej od drugiej/drugiego miały wpływ na zmianę rowerowego świata. Oczywiście można się kłócić, że coś było lepsze, a coś gorsze, ale moim zdaniem to ludzie - mniej lub bardziej pozytywni, ale na pewno wytrwali w swoich poczynaniach zmieniali rowerową rzeczywistość. A przy tej okazji powstawały rowery, które można nazwać teraz "kultowymi".No, ale skoro miałbym już coś wybierać, co naprawdę zmieniło moje spojrzenie na cyklozę, to dla mnie całkiem niedawny Surly Pugsley z 2005r. No bo na jakim innym rowerze można byłoby przejechać piaski australijskiego Canning Stock Route, albo ruszyć sobie śniegami Rovaniemi 150??? Jak dla mnie, zdecydowanie rowerowy przełom.
Mod Team IvanMTB Napisano 21 Września 2013 Mod Team Napisano 21 Września 2013 Kłaniam, Wicked Fat Chance Turner Afterburner Klein Attitude Pace RC100 Santa Cruz Heckler Yeti C-26 I jak by nie patrzeć, mimo hejtu... 1982 Specialized Stumpjumper ... i tak można by na kopy... Szacunek... I.
Piksel Napisano 21 Września 2013 Napisano 21 Września 2013 Ivan, a skąd Ty wytrzasnąłeś zdjęcie stumpa z taką korbą i przerzutkami, toż to wstyd normalnie coś takiego pokazywać.
Mod Team IvanMTB Napisano 21 Września 2013 Mod Team Napisano 21 Września 2013 A mnie to rybka ... dobra, dobra, już się poprawiam... A zdjecie wziete z katalogu Szpeca... I niech mi ktoś powie że to nie szmatławcy... Nawet własnej klasyki uszanować nie potrafią łapserdaki Szacunek... I.
panSocjolog Napisano 23 Września 2013 Napisano 23 Września 2013 Czemu żadnego klunkera z Mt Tam jeszcze tu nie ma?
Mod Team durnykot Napisano 23 Września 2013 Mod Team Napisano 23 Września 2013 Slingshot Te rowery są w dalszym ciągu produkowane http://slingshot.myshopify.com/ GT Zaskar ( chyba oczywista oczywistosć) Mountain Cycles San Andreas Cannon Delta V Klein Palomino- niestety bez widelca Mavericka Klein Mantra
marky5 Napisano 23 Września 2013 Napisano 23 Września 2013 Czemu żadnego klunkera z Mt Tam jeszcze tu nie ma? Mówisz,masz! Shwinn Excelsior z 1937r.Podstawowy model do przeróbek na clunkers'y; Clunker Gary Fisher'a; Clunker Joe Breeze; Więcej tu;http://www.clunkers.net/
wojtasin Napisano 24 Września 2013 Napisano 24 Września 2013 W końcu miałem chwilkę i znalazłem 1998 - jako pierwszy po rowerach fs w katalogu - Supercaliber I jeszcze GF Hoo Koo E Koo w malowaniu Grateful Dead Camera C765UZ Focal Length 8.2mm Aperture f/4 Exposure 1/125s ISO 64 I kultowy w pewnych kręgach Surly Long Hulu Trucker
panSocjolog Napisano 24 Września 2013 Napisano 24 Września 2013 No właśnie - jeżeli jesteśmy już w turystycznych klimatach, to tego roweru nie może tu zabraknąć - Trek 520
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.