oldrider Napisano 20 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 20 Lutego 2014 Witam, mam trochę nie typowe pytanie a mianowicie czy zmieści się do tej ramy opona 29" 2.1? dokładnie chodzi mi o schwalbe smart sam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mareklbn Napisano 20 Lutego 2014 Autor Udostępnij Napisano 20 Lutego 2014 Cześć. Z przodu to kwestia widelca. Do mojego nie wejdzie. Z tyłu wydaje mi się,bez problemu, jest sporo miejsca. Ale jak chcesz to jutro zmierzę, ewentualnie zrobię zdjęcie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lesieque Napisano 21 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 21 Lutego 2014 co do opon to nie doradzę co do modelu, jednak wydaje mi się, że lepsze będą szersze w sensie 28 ( o ile bez problemu wejdę w widelec) Zmieniłeś amortyzator na sztywniaka, więc juz komfort spadł. Teraz zmiana na bardzo wąskie opony zrobi z tego roweru takie coś bardziej przypominające szosówkę, a takim rowerem nie wjedziesz juz w teren, a i jazda po nierównym asfalcie czy nawet chodniku z kostki brukowej nie należy do bardzo przyjemnych. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mareklbn Napisano 21 Lutego 2014 Autor Udostępnij Napisano 21 Lutego 2014 Właśnie chciałem zrobić coś na szosę, bo zdecydowanie wolę jazdę po asfalcie. W razie konieczności mam komplet starych kół na które założę opony 700x40, które też mam i będę miał na zmianę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mareklbn Napisano 26 Lutego 2014 Autor Udostępnij Napisano 26 Lutego 2014 Dzisiaj zrobiłem pierwszą ciut dłuższą jazdę, mianowicie 22 km. Stwierdzam, że rower znacznie lepiej się prowadzi i jeździ się zdecydowanie lżej i przyjemniej. Jak nie będzie padało to planuję w niedzielę pojechać na działkę, 60 km w jedną stronę. Wtedy będę już wiedział jak się jeździ. Jeszcze opony i dętki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mareklbn Napisano 15 Kwietnia 2014 Autor Udostępnij Napisano 15 Kwietnia 2014 (edytowane) Dodaję zestawienie części z wagami większości. Nie znam wszystkich, bo musiałbym rozłożyć rower na części pierwsze, ale z czasem to nie wykluczone. Bar Ends: (Rogi)---Tranz-x 220 g. Bar Plugs: (Korki do kierownicy)--- Bottle Cage: (Koszyk na bidon)---57 g. Brake (Front): (Hamulec przedni)---Saccon V-b 180 g. Brake (Rear): (Hamulec tylny)---Tektro C-310 175 g. Brake Levers: (Klamki Hamulcowe)---Shimano Deore LX Cables: (Pancerze i linki)--- Cassette: (Kaseta)---Shimano HG 41-7 11-28 Chain: (łanńuch)---Shimano HG-40 Crankset: (Korby)---Alivio 48-38-28 1021 g. Derlr (Front): (Przerzutka przednia)---Shimano Deore LX Derlr (Rear): (Przerzutka tylna)---Shimano deore LX Fork: (Widelec)---Sztywny Focus CX carbon + dolna bieżnia łożysk - 60 mm sterówki = 538 g. Rear Shock: (Damper)--- Frame: (Rama)---Accent Nordkapp 20" 1877 g. Grips: (Gripy)---Piankowe 22 g. Handlebar: (Kierownica)---Kalloy 580 mm Handlebar Tape: (Owijka)--- Headset: (Stery)---FSA Orbit ITA - 213 g. Pedals: (Pedały)---VP-196 Seat: (Siodło)---Scott Aspect 343 g. Seatpost: (Sztyca)---249 g. Seatpost clamp: (Zacisk sztycy)--- Shifters: (Manetki)---Shimano Deore LX Skewers: (Zaciski koł)---Novatec Spacers: (Podkładki pod mostek)---Neco, 2x15 mm 28 g., 1x20 mm 18 g., alu, Starnut: (Gwiazdka)---Ekspander Neco+top cap FSA 40 g. Stem: (Mostek)---Pazzaz 163 g Tire (Front): (Opona przednia)---Kenda K-196 700x25 404 g. Tire (Rear): (Opona tylna)---Kenda K-196 700x25 396 g. Top Cap: (Top cap)---razem z ekspanderem Tubes: (Dętki)---Kenda 700x18-25 203 g. Wheel Front: (Koło przednie)---1097 g. -Hub: (Piasta)---Novatec NT-751 -Rim: (Obręcz)---Alexrims ACE 18 -Spokes: (Szprychy)---CN Spoke -Nipples: (Nyple)--- -Rim tape: (Opaska)---Schwalbe Wheel Rear: (Koło tylne)---1496 g. -Hub: (Piasta)---Novatec NT-802 -Rim: (Obręcz)---Alexrims ACE 18 -Spokes: (Szprychy)---CN Spoke -Nipples: (Nyple)--- -Rim tape: (Opaska)---Schwalbe Razem: 10671 g. Plus dodatki: Misc : (Inne):-Lampka przód:---147 g. -Lampka tył:---51 g. -Licznik:---36 g. -Pompka:---razem z uchwytem 152 g. -Noski:---74 g. -bidon:---101 g. Razem : 11232 g Edytowane 15 Kwietnia 2014 przez mareklbn Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mareklbn Napisano 16 Kwietnia 2014 Autor Udostępnij Napisano 16 Kwietnia 2014 Zapomniałem dodać, podana waga jest wagą całego roweru, a nie sumą zważonych i wypisanych części. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mareklbn Napisano 9 Maja 2014 Autor Udostępnij Napisano 9 Maja 2014 Cześć. Niebawem będę musiał wymienić korby, bo okazało się że w prawej mam zerwany gwint przy suporcie(nie wiem kiedy i jak to się stało). I teraz pytanie, kupić same ramiona i przełożyć blaty które mam i dojeździć do końca?( stalowe, są ok.). Jakie mocowanie? Zostać przy kwadracie? A może octalink czy ht2. Jeżeli ht2 to będę polował na używane. Oczywiście ważna jest waga. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Fenthin Napisano 10 Maja 2014 Udostępnij Napisano 10 Maja 2014 Skoro waga jest priorytetem, tylko zewnętrzne łożyska. Blaty oczywiście możesz przełożyć, nic nie stoi na przeszkodzie. Byle tylko rozstaw otworów się zgadzał. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mareklbn Napisano 11 Maja 2014 Autor Udostępnij Napisano 11 Maja 2014 Mam do kupienia tanio same ramiona fc m-552 ze zintegrowaną osią, ale znalazłem w sieci że ramiona nie są puste w środku. Waga pewnie jest podobna do moich Alivio, zyskałbym ok. 200 g na suporcie i w przyszłości na wymianie blatów na alu. Czy to dobry wybór czy raczej szukać coś innego? A moje Alivio spróbuję odchudzić, jakaś polerka, może otwory wywiercę. Zobaczymy co z tego wyjdzie. W razie niepowodzenia nie będzie ich szkoda. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tyshek Napisano 12 Czerwca 2014 Udostępnij Napisano 12 Czerwca 2014 Co w temacie korby? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mareklbn Napisano 16 Czerwca 2014 Autor Udostępnij Napisano 16 Czerwca 2014 Chwilowo odłożone na późniejszy termin. Jak zacznę coś działać to niezwłocznie napiszę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mareklbn Napisano 6 Października 2014 Autor Udostępnij Napisano 6 Października 2014 (edytowane) Dwie małe zmiany: rogi i siodełko Bar Ends: (Rogi)---Tranz-x 220 g. no name po tuningu 86 g. Bar Plugs: (Korki do kierownicy)--- Bottle Cage: (Koszyk na bidon)---57 g. Brake (Front): (Hamulec przedni)---Saccon V-b 180 g. Brake (Rear): (Hamulec tylny)---Tektro C-310 175 g. Brake Levers: (Klamki Hamulcowe)---Shimano Deore LX Cables: (Pancerze i linki)--- Cassette: (Kaseta)---Shimano HG 41-7 11-28 Chain: (łanńuch)---Shimano HG-40 Crankset: (Korby)---Alivio 48-38-28 1021 g. Derlr (Front): (Przerzutka przednia)---Shimano Deore LX Derlr (Rear): (Przerzutka tylna)---Shimano deore LX Fork: (Widelec)---Sztywny Focus CX carbon + dolna bieżnia łożysk - 60 mm sterówki = 538 g. Rear Shock: (Damper)--- Frame: (Rama)---Accent Nordkapp 20" 1877 g. Grips: (Gripy)---Piankowe 22 g. Handlebar: (Kierownica)---Kalloy 580 mm 520mm Handlebar Tape: (Owijka)--- Headset: (Stery)---FSA Orbit ITA - 213 g. Pedals: (Pedały)---VP-196 Seat: (Siodło)---Scott Aspect 343 g. 13-letnie Velo po tuningu 252 g. Seatpost: (Sztyca)---249 g. Seatpost clamp: (Zacisk sztycy)--- Shifters: (Manetki)---Shimano Deore LX Skewers: (Zaciski koł)---Novatec Spacers: (Podkładki pod mostek)---Neco, 2x15 mm 28 g., 1x20 mm 18 g., alu, Starnut: (Gwiazdka)---Ekspander Neco+top cap FSA 40 g. Stem: (Mostek)---Pazzaz 163 g Tire (Front): (Opona przednia)---Kenda K-196 700x25 404 g. Tire (Rear): (Opona tylna)---Kenda K-196 700x25 396 g. Top Cap: (Top cap)---razem z ekspanderem Tubes: (Dętki)---Kenda 700x18-25 203 g. Wheel Front: (Koło przednie)---1097 g. -Hub: (Piasta)---Novatec NT-751 -Rim: (Obręcz)---Alexrims ACE 18 -Spokes: (Szprychy)---CN Spoke -Nipples: (Nyple)--- -Rim tape: (Opaska)---Schwalbe Wheel Rear: (Koło tylne)---1496 g. -Hub: (Piasta)---Novatec NT-802 -Rim: (Obręcz)---Alexrims ACE 18 -Spokes: (Szprychy)---CN Spoke -Nipples: (Nyple)--- -Rim tape: (Opaska)---Schwalbe Razem: 10671 g. 10446 Plus dodatki: Misc : (Inne):-Lampka przód:---147 g. -Lampka tył:---51 g. -Licznik:---36 g. -Pompka:---razem z uchwytem 152 g. -Noski:---74 g. -bidon:---101 g. Razem : 11232 g Edytowane 6 Października 2014 przez mareklbn Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mareklbn Napisano 1 Listopada 2014 Autor Udostępnij Napisano 1 Listopada 2014 Czas na zmianę korb. Mam już korby HT II XT fc-m760 i w związku z tym mam kilka pytań. Jaki suport wybrać? przez zimę dokończę blaty te co mam,a na wiosnę zmienię i tu też pytanie. Teraz mam 48-38-28, chciałbym zmienić np. na 48-40-30, przerzutka to ogarnie? Wszystkie dać aluminiowe, czy środkowy najczęściej używany wybrać stalowy? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rzymo Napisano 1 Listopada 2014 Udostępnij Napisano 1 Listopada 2014 (edytowane) Suport - Accent BB-EX (standardowe łożyska 6805/2RS). 48-40-30 to bardzo dziwna kombinacja - nie to że się nie da, ale będzie drogo. Zwłaszcza środkowa czterdziestka jest mocno nietypowa (możesz wsadzić cokolwiek, zadziała, ale przerzucanie będzie upośledzone). Edytowane 1 Listopada 2014 przez rzymo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
konec Napisano 25 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 25 Grudnia 2014 Dzień dobry, Rozumiem, że Twoja rama to 20 cali. Jaki jest Twój wzrost, odległość krocza od ziemi oraz przekrok (od ramy do krocza)? No i czy rama Ci pasuje gabarytowo. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mareklbn Napisano 13 Maja 2015 Autor Udostępnij Napisano 13 Maja 2015 Aktualizuję listę o nowe części: hamulce, korby, opony, kierownica. Bar Ends: (Rogi)---Tranz-x 220 g. no name po tuningu 86 g. Bar Plugs: (Korki do kierownicy)--- Bottle Cage: (Koszyk na bidon)---57 g. Brake (Front): (Hamulec przedni)---Saccon V-b 180 g. Tektro M730 Quartz 159 g. Brake (Rear): (Hamulec tylny)---Tektro C-310 175 g. Tektro M730 Quartz 160 g. Brake Levers: (Klamki Hamulcowe)---Shimano Deore LX Cables: (Pancerze i linki)--- Cassette: (Kaseta)---Shimano HG 41-7 11-28 Chain: (łanńuch)---Shimano HG-40 Crankset: (Korby)--Alivio 48-38-28 1021g.+suport Neco 362g. XT M760 HT II(598g)+blaty 48(217g) i 38(115g) Alivio+ suport BB51 96 g. Derlr (Front): (Przerzutka przednia)---Shimano Deore LX Derlr (Rear): (Przerzutka tylna)---Shimano deore LX Fork: (Widelec)---Sztywny Focus CX carbon + dolna bieżnia łożysk - 60 mm sterówki = 538 g. Rear Shock: (Damper)--- Frame: (Rama)---Accent Nordkapp 20" 1877 g. Grips: (Gripy)---Piankowe 22 g. Handlebar: (Kierownica)---Kalloy 580 mm 520mm 236 g. Ritchey Comp Rizer 660 mm 251 g. Handlebar Tape: (Owijka)--- Headset: (Stery)---FSA Orbit ITA - 213 g. Pedals: (Pedały)---VP-196 Seat: (Siodło)---Scott Aspect 343 g. 13-letnie Velo po tuningu 252 g. Seatpost: (Sztyca)---249 g. Seatpost clamp: (Zacisk sztycy)--- Shifters: (Manetki)---Shimano Deore LX Skewers: (Zaciski koł)---Novatec Spacers: (Podkładki pod mostek)---Neco, 2x15 mm 28 g., 1x20 mm 18 g., alu, Starnut: (Gwiazdka)---Ekspander Neco+top cap FSA 40 g. Stem: (Mostek)---Pazzaz 163 g Tire (Front): (Opona przednia)---Kenda K-196 700x25 404 g. Continental Ultra Sport II 700x25 247 g. Tire (Rear): (Opona tylna)--- Kenda K-196 700x25 396 g. Continental Ultra Sport II 700x25 249 g. Top Cap: (Top cap)---razem z ekspanderem Tubes: (Dętki)---Kenda 700x18-25 203 g. Wheel Front: (Koło przednie)---1097 g. -Hub: (Piasta)---Novatec NT-751 -Rim: (Obręcz)---Alexrims ACE 18 -Spokes: (Szprychy)---CN Spoke -Nipples: (Nyple)--- -Rim tape: (Opaska)---Schwalbe Wheel Rear: (Koło tylne)---1496 g. -Hub: (Piasta)---Novatec NT-802 -Rim: (Obręcz)---Alexrims ACE 18 -Spokes: (Szprychy)---CN Spoke -Nipples: (Nyple)--- -Rim tape: (Opaska)---Schwalbe Razem: 10671 g. 10446g. 9764 g. Plus dodatki: Misc : (Inne):-Lampka przód:---147 g. -Lampka tył:---51 g. -Licznik:---36 g. -Pompka:---razem z uchwytem 152 g. -Noski:---74 g. -bidon:---101 g. Razem : 11232 g. 11007 g. 10325 g. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mareklbn Napisano 20 Grudnia 2015 Autor Udostępnij Napisano 20 Grudnia 2015 Witam po dłuższej przerwie. Potrzebuję zmienić tylne koło (lub komplet,zależy od ceny), bo mam krzywą obręcz i nie da się jej już dobrze wycentrować. Chciałbym zmienić całe, bo obecne jest ciężkie (ok. 1200 g!!!). I teraz jakie szprychy i ile sztuk, jaka obręcz, piasta (135 mm) musi być na łożyskach maszynowych. Koło używane do rekreacyjnej jazdy po asfalcie, czasem po lekkim terenie typu szuter lub polna/leśna droga i czasem dłuższy wyjazd + kilka kilogramów bagażu. Moja waga obecnie 80 kg, docelowo ma być 75-77. Doradźcie coś. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zadra1965 Napisano 20 Grudnia 2015 Udostępnij Napisano 20 Grudnia 2015 W swoim Nordcapie mam obręcze Mach1 neo disc i tylną piastę Novatec 712 , polecam taki zestaw. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mareklbn Napisano 21 Grudnia 2015 Autor Udostępnij Napisano 21 Grudnia 2015 A możesz napisać dokładniej, jaki model obręczy, szprychy zwykłe czy cieniowane, jaka waga takiego zestawu? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zadra1965 Napisano 21 Grudnia 2015 Udostępnij Napisano 21 Grudnia 2015 Obręcze te stosuje Unibike do swoich rowerów 29 er - tylko pod tarcze , szprychy miałem cieniowane , ale pod obciążeniem sakwami pękały , więc zmienniłem na mocniejsze niecieniowane Sapimy. Waga koła - nie wiem nie ważyłem, ale są dość lekkie , bardziej zależało mi na wytrzymałości. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mareklbn Napisano 25 Grudnia 2015 Autor Udostępnij Napisano 25 Grudnia 2015 Mam jeszcze jedno pytanie. Jestem na etapie zmiany napędu. Tarcze i kasetę mam już wybraną, zastanawiam się nad łańcuchem. Kaseta będzie hg-50 8 rz. 13-23, przód 3 tarcze 48-36-26 alu. Czy brać łańcuch pod 8 rz. czy może 9 rz.(lżejszy), tylko czy będzie wszystko grało? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
woojj Napisano 29 Grudnia 2015 Udostępnij Napisano 29 Grudnia 2015 Weź dobry 8 łańcuch będzie trwalszy. Wippermann conex 808 polecić mogę. Każda 9 będzie działać z 8 biegową kasetą. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.