Skocz do zawartości

[Odchudzanie] Rower na ramie Accent Nordkapp


mareklbn

Rekomendowane odpowiedzi

co do opon to nie doradzę co do modelu, jednak wydaje mi się, że lepsze będą szersze w sensie 28 ( o ile bez problemu wejdę w widelec) Zmieniłeś amortyzator na sztywniaka, więc juz komfort spadł. Teraz zmiana na bardzo wąskie opony zrobi z tego roweru takie coś bardziej przypominające szosówkę, a takim rowerem nie wjedziesz juz w teren, a i jazda po nierównym asfalcie czy nawet chodniku z kostki brukowej nie należy do bardzo przyjemnych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj zrobiłem pierwszą ciut dłuższą jazdę, mianowicie 22 km. Stwierdzam, że rower znacznie lepiej się prowadzi i jeździ się zdecydowanie lżej i przyjemniej.

Jak nie będzie padało to planuję w niedzielę pojechać na działkę, 60 km w jedną stronę. Wtedy będę już wiedział jak się jeździ.

Jeszcze opony i dętki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Dodaję zestawienie części z wagami większości. Nie znam wszystkich, bo musiałbym rozłożyć rower na części pierwsze, ale z czasem to nie wykluczone.

 

Bar Ends: (Rogi)---Tranz-x 220 g.
Bar Plugs: (Korki do kierownicy)---
Bottle Cage: (Koszyk na bidon)---57 g.
Brake (Front): (Hamulec przedni)---Saccon V-b 180 g.
Brake (Rear): (Hamulec tylny)---Tektro C-310 175 g.
Brake Levers: (Klamki Hamulcowe)---Shimano Deore LX
Cables: (Pancerze i linki)---
Cassette: (Kaseta)---Shimano HG 41-7 11-28
Chain: (łanńuch)---Shimano HG-40
Crankset: (Korby)---Alivio 48-38-28 1021 g.
Derlr (Front): (Przerzutka przednia)---Shimano Deore LX
Derlr (Rear): (Przerzutka tylna)---Shimano deore LX
Fork: (Widelec)---Sztywny Focus CX carbon + dolna bieżnia łożysk - 60 mm sterówki = 538 g.
Rear Shock: (Damper)---
Frame: (Rama)---Accent Nordkapp 20" 1877 g.
Grips: (Gripy)---Piankowe 22 g.
Handlebar: (Kierownica)---Kalloy 580 mm
Handlebar Tape: (Owijka)---
Headset: (Stery)---FSA Orbit ITA - 213 g.
Pedals: (Pedały)---VP-196
Seat: (Siodło)---Scott Aspect 343 g.
Seatpost: (Sztyca)---249 g.
Seatpost clamp: (Zacisk sztycy)---
Shifters: (Manetki)---Shimano Deore LX
Skewers: (Zaciski koł)---Novatec
Spacers: (Podkładki pod mostek)---Neco, 2x15 mm 28 g., 1x20 mm 18 g., alu, 
Starnut: (Gwiazdka)---Ekspander Neco+top cap FSA 40 g.
Stem: (Mostek)---Pazzaz 163 g
Tire (Front): (Opona przednia)---Kenda K-196 700x25 404 g.
Tire (Rear): (Opona tylna)---Kenda K-196 700x25 396 g.
Top Cap: (Top cap)---razem z ekspanderem
Tubes: (Dętki)---Kenda 700x18-25 203 g.
Wheel Front: (Koło przednie)---1097 g.
-Hub: (Piasta)---Novatec NT-751
-Rim: (Obręcz)---Alexrims ACE 18
-Spokes: (Szprychy)---CN Spoke
-Nipples: (Nyple)---
-Rim tape: (Opaska)---Schwalbe
Wheel Rear: (Koło tylne)---1496 g.
-Hub: (Piasta)---Novatec NT-802
-Rim: (Obręcz)---Alexrims ACE 18
-Spokes: (Szprychy)---CN Spoke
-Nipples: (Nyple)---
-Rim tape: (Opaska)---Schwalbe
 
 
Razem: 10671 g.
 
Plus dodatki:
Misc : (Inne):-Lampka przód:---147 g.
     -Lampka tył:---51 g.
     -Licznik:---36 g.
     -Pompka:---razem z uchwytem 152 g.
     -Noski:---74 g.
     -bidon:---101 g.
 
Razem : 11232 g
Edytowane przez mareklbn
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Cześć. Niebawem będę musiał wymienić korby, bo okazało się że w prawej mam zerwany gwint przy suporcie(nie wiem kiedy i jak to się stało). I teraz pytanie, kupić same ramiona i przełożyć blaty które mam i dojeździć do końca?( stalowe, są ok.). Jakie mocowanie? Zostać przy kwadracie? A może octalink czy ht2. Jeżeli ht2 to będę polował na używane. Oczywiście ważna jest waga.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam do kupienia tanio same ramiona fc m-552 ze zintegrowaną osią, ale znalazłem w sieci że ramiona nie są puste w środku.

Waga pewnie jest podobna do moich Alivio, zyskałbym ok. 200 g na suporcie i w przyszłości na wymianie blatów na alu.

Czy to dobry wybór czy raczej szukać coś innego?

 

A moje Alivio spróbuję odchudzić, jakaś polerka, może otwory wywiercę. Zobaczymy co z tego wyjdzie. W razie niepowodzenia nie będzie ich szkoda.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
  • 3 miesiące temu...
Dwie małe zmiany: rogi i siodełko

 

Bar Ends: (Rogi)---Tranz-x 220 g. no name po tuningu 86 g.

Bar Plugs: (Korki do kierownicy)---

Bottle Cage: (Koszyk na bidon)---57 g.

Brake (Front): (Hamulec przedni)---Saccon V-b 180 g.

Brake (Rear): (Hamulec tylny)---Tektro C-310 175 g.

Brake Levers: (Klamki Hamulcowe)---Shimano Deore LX

Cables: (Pancerze i linki)---

Cassette: (Kaseta)---Shimano HG 41-7 11-28

Chain: (łanńuch)---Shimano HG-40

Crankset: (Korby)---Alivio 48-38-28 1021 g.

Derlr (Front): (Przerzutka przednia)---Shimano Deore LX

Derlr (Rear): (Przerzutka tylna)---Shimano deore LX

Fork: (Widelec)---Sztywny Focus CX carbon + dolna bieżnia łożysk - 60 mm sterówki = 538 g.

Rear Shock: (Damper)---

Frame: (Rama)---Accent Nordkapp 20" 1877 g.

Grips: (Gripy)---Piankowe 22 g.

Handlebar: (Kierownica)---Kalloy 580 mm 520mm

Handlebar Tape: (Owijka)---

Headset: (Stery)---FSA Orbit ITA - 213 g.

Pedals: (Pedały)---VP-196

Seat: (Siodło)---Scott Aspect 343 g. 13-letnie Velo po tuningu 252 g.

Seatpost: (Sztyca)---249 g.

Seatpost clamp: (Zacisk sztycy)---

Shifters: (Manetki)---Shimano Deore LX

Skewers: (Zaciski koł)---Novatec

Spacers: (Podkładki pod mostek)---Neco, 2x15 mm 28 g., 1x20 mm 18 g., alu, 

Starnut: (Gwiazdka)---Ekspander Neco+top cap FSA 40 g.

Stem: (Mostek)---Pazzaz 163 g

Tire (Front): (Opona przednia)---Kenda K-196 700x25 404 g.

Tire (Rear): (Opona tylna)---Kenda K-196 700x25 396 g.

Top Cap: (Top cap)---razem z ekspanderem

Tubes: (Dętki)---Kenda 700x18-25 203 g.

Wheel Front: (Koło przednie)---1097 g.

-Hub: (Piasta)---Novatec NT-751

-Rim: (Obręcz)---Alexrims ACE 18

-Spokes: (Szprychy)---CN Spoke

-Nipples: (Nyple)---

-Rim tape: (Opaska)---Schwalbe

Wheel Rear: (Koło tylne)---1496 g.

-Hub: (Piasta)---Novatec NT-802

-Rim: (Obręcz)---Alexrims ACE 18

-Spokes: (Szprychy)---CN Spoke

-Nipples: (Nyple)---

-Rim tape: (Opaska)---Schwalbe

 

 

Razem: 10671 g. 10446

 

Plus dodatki:

Misc : (Inne):-Lampka przód:---147 g.

     -Lampka tył:---51 g.

     -Licznik:---36 g.

     -Pompka:---razem z uchwytem 152 g.

     -Noski:---74 g.

     -bidon:---101 g.

 

Razem : 11232 g

 

Edytowane przez mareklbn
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Czas na zmianę korb.

Mam już korby HT II XT fc-m760 i w związku z tym mam kilka pytań.

Jaki suport wybrać?

przez zimę dokończę blaty te co mam,a na wiosnę zmienię i tu też pytanie. 

Teraz mam 48-38-28, chciałbym zmienić np. na 48-40-30, przerzutka to ogarnie?

Wszystkie dać aluminiowe, czy środkowy najczęściej używany wybrać stalowy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Suport - Accent BB-EX (standardowe łożyska 6805/2RS).

 

48-40-30 to bardzo dziwna kombinacja - nie to że się nie da, ale będzie drogo. Zwłaszcza środkowa czterdziestka jest mocno nietypowa

(możesz wsadzić cokolwiek, zadziała, ale przerzucanie będzie upośledzone).

Edytowane przez rzymo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
  • 4 miesiące temu...

 

Aktualizuję listę o nowe części: hamulce, korby, opony, kierownica.
 
Bar Ends: (Rogi)---Tranz-x 220 g. no name po tuningu 86 g.
Bar Plugs: (Korki do kierownicy)---
Bottle Cage: (Koszyk na bidon)---57 g.
Brake (Front): (Hamulec przedni)---Saccon V-b 180 g. Tektro M730 Quartz 159 g.
Brake (Rear): (Hamulec tylny)---Tektro C-310 175 g.  Tektro M730 Quartz  160 g.
Brake Levers: (Klamki Hamulcowe)---Shimano Deore LX
Cables: (Pancerze i linki)---
Cassette: (Kaseta)---Shimano HG 41-7 11-28
Chain: (łanńuch)---Shimano HG-40
Crankset: (Korby)--Alivio 48-38-28 1021g.+suport Neco 362g. XT M760 HT II(598g)+blaty 48(217g) i 38(115g) Alivio+ suport BB51 96 g.
Derlr (Front): (Przerzutka przednia)---Shimano Deore LX
Derlr (Rear): (Przerzutka tylna)---Shimano deore LX
Fork: (Widelec)---Sztywny Focus CX carbon + dolna bieżnia łożysk - 60 mm sterówki = 538 g.
Rear Shock: (Damper)---
Frame: (Rama)---Accent Nordkapp 20" 1877 g.
Grips: (Gripy)---Piankowe 22 g.
Handlebar: (Kierownica)---Kalloy 580 mm 520mm 236 g.  Ritchey Comp Rizer 660 mm 251 g.
Handlebar Tape: (Owijka)---
Headset: (Stery)---FSA Orbit ITA - 213 g.
Pedals: (Pedały)---VP-196
Seat: (Siodło)---Scott Aspect 343 g. 13-letnie Velo po tuningu 252 g.
Seatpost: (Sztyca)---249 g.
Seatpost clamp: (Zacisk sztycy)---
Shifters: (Manetki)---Shimano Deore LX
Skewers: (Zaciski koł)---Novatec
Spacers: (Podkładki pod mostek)---Neco, 2x15 mm 28 g., 1x20 mm 18 g., alu, 
Starnut: (Gwiazdka)---Ekspander Neco+top cap FSA 40 g.
Stem: (Mostek)---Pazzaz 163 g
Tire (Front): (Opona przednia)---Kenda K-196 700x25 404 g. Continental Ultra Sport II 700x25 247 g.
Tire (Rear): (Opona tylna)--- Kenda K-196 700x25 396 g. Continental Ultra Sport II 700x25 249 g.
Top Cap: (Top cap)---razem z ekspanderem
Tubes: (Dętki)---Kenda 700x18-25 203 g.
Wheel Front: (Koło przednie)---1097 g.
-Hub: (Piasta)---Novatec NT-751
-Rim: (Obręcz)---Alexrims ACE 18
-Spokes: (Szprychy)---CN Spoke
-Nipples: (Nyple)---
-Rim tape: (Opaska)---Schwalbe
Wheel Rear: (Koło tylne)---1496 g.
-Hub: (Piasta)---Novatec NT-802
-Rim: (Obręcz)---Alexrims ACE 18
-Spokes: (Szprychy)---CN Spoke
-Nipples: (Nyple)---
-Rim tape: (Opaska)---Schwalbe
 
 
Razem: 10671 g. 10446g. 9764 g.
 
Plus dodatki:
Misc : (Inne):-Lampka przód:---147 g.
     -Lampka tył:---51 g.
     -Licznik:---36 g.
     -Pompka:---razem z uchwytem 152 g.
     -Noski:---74 g.
     -bidon:---101 g.
 
Razem : 11232 g. 11007 g.   10325 g.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 7 miesięcy temu...

Witam po dłuższej przerwie.

Potrzebuję zmienić tylne koło (lub komplet,zależy od ceny), bo mam krzywą obręcz i nie da się jej już dobrze wycentrować.

Chciałbym zmienić całe, bo obecne jest ciężkie (ok. 1200 g!!!).

I teraz jakie szprychy i ile sztuk, jaka obręcz, piasta (135 mm) musi być na łożyskach maszynowych.

Koło używane do rekreacyjnej jazdy po asfalcie, czasem po lekkim terenie typu szuter lub polna/leśna droga i czasem dłuższy wyjazd + kilka kilogramów bagażu. Moja waga obecnie 80 kg, docelowo ma być 75-77.

Doradźcie coś.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Obręcze te stosuje Unibike do swoich rowerów 29 er - tylko pod tarcze , szprychy miałem cieniowane , ale pod obciążeniem sakwami pękały , więc zmienniłem na mocniejsze niecieniowane Sapimy. Waga koła  - nie wiem nie ważyłem, ale są dość lekkie , bardziej zależało mi na wytrzymałości.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam jeszcze jedno pytanie.

Jestem na etapie zmiany napędu. Tarcze i kasetę mam już wybraną, zastanawiam się nad łańcuchem. Kaseta będzie hg-50 8 rz. 13-23, przód 3 tarcze 48-36-26 alu. Czy brać łańcuch pod 8 rz. czy może 9 rz.(lżejszy), tylko czy będzie wszystko grało?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...