mareklbn Napisano 19 Września 2013 Udostępnij Napisano 19 Września 2013 (edytowane) Witam Wszystkich użytkowników! Nazywam się Marek i jestem z Lublina. W zimie złożyłem sobie rower z nowych części i używanych z poprzedniego roweru. Założenie było takie, rower do sprawnego poruszania się po mieście i do krótkich i dłuższych wycieczek. Celowałem w wagę 12,5 - 13 kg. Bez dodatków prawie się zmieściłem, ale z całym sprzętem dużo go przekroczyłem. Jeżdżę 99% po asfalcie (w teren jakoś mnie nie ciągnie, ewentualnie polne i leśne drogi w miarę dobrej jakości), dlatego postanowiłem przystosować swój sprzęt bardziej na asfalt i zmniejszyć wagę. Wiem, że na tej ramie bez problemu można złożyć rower o wadze 11-12 kg. I ku temu chcę zmierzać. Będę wdzięczny za fachową pomoc co zmienić, przerobić, odchudzić własnoręcznie. Trochę poczytałem forum i mniej więcej wiem co i jak, ale prosiłbym o podpowiedzi na jaki zysk wagowy mogę liczyć. Specyfikacja roweru: Rama: Accent Nordkapp 20" alu 7005, waga 1877g. Widelec: Suntour NCX Lite lo, waga 2123 g. - Zmiana na sztywny, prawdopodobnie stalowy Accent( ze względu na cenę i dostępność) zysk wagowy ok. 1 kg. Stery: Accent Podkładki pod mostek: Neco, 2x15 mm, 1x20 mm, alu Mostek: ? Kierownica: Kalloy Klamki: Deore LX Manetki: Deore LX Rogi: Tranz X Chwyty: piankowe Hamulce: V-brake Tektro C310 Sztyca: ? Siodełko: Wheeler Suport: Neco, łożyska maszynowe Korby: Alivio 48-38-28, waga 1091 g. Łańcuch: HG-40 Kaseta: Shimano CS-HG 41-7 11-28 Pedały: VP 196 łożyska maszynowe Przerzutka przód: Deore Przerzutka tył: Deore LX Obręcz przód: Alexrims ACE 18 Piasta przód: Novatec NT-751 Szprychy: CN Spoke 36 szt. Obręcz tył: Alexrims ACE 18 Piasta tył: Novatec NT-802 Szprychy: CN Spoke 36 szt. Opony: Rubena V66 Flash 700x35, waga 2x431 g. - zmiana na 700x25-28 jakie wybrać? Dętki: Kenda Waga: 13,07 kg. Waga + bagażnik(988 g.), lampki, pompka, licznik, koszyk, bidon, itp. 14,75 kg. Edytowane 19 Września 2013 przez mareklbn Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Fenthin Napisano 19 Września 2013 Udostępnij Napisano 19 Września 2013 Na widelcu jesteś w stanie spokojnie zerwać kilogram, jak nie więcej. Oczywiście najlepiej coś ze stali Cro-Mo. Accent to niestety Hi-Ten. Najważniejsze to odpuścić sobie aluminium. Warto zważyć mostek, sztycę, siodełko czy dętki. A nuż to kowadlaste części. Poza tym możesz pomyśleć w przyszłości o korbie. Na kołach może i da się coś urwać, ale jeśli jeździsz z pełnym bagażnikiem, może lepiej przeboleć te gramy i mieć święty spokój na pancerniejszych częściach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
parmenides Napisano 20 Września 2013 Udostępnij Napisano 20 Września 2013 Mam te same koła w rowerze crossowym. U mnie sprawdzają się opony Vittoria xn pro. To lekkie przełajowe opony. Produkowane w jednym rozmiarze 700x32c. Dobre na asfalt i na ścieżki leśne. Zaoszczędzisz 200 gram na samych oponach. PS nie zaliczyłem żadnej gumy przez ostatni rok na tych oponach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mareklbn Napisano 20 Września 2013 Autor Udostępnij Napisano 20 Września 2013 (edytowane) Na widelcu jesteś w stanie spokojnie zerwać kilogram, jak nie więcej. Oczywiście najlepiej coś ze stali Cro-Mo. Accent to niestety Hi-Ten. Najważniejsze to odpuścić sobie aluminium. Warto zważyć mostek, sztycę, siodełko czy dętki. A nuż to kowadlaste części. Poza tym możesz pomyśleć w przyszłości o korbie. Na kołach może i da się coś urwać, ale jeśli jeździsz z pełnym bagażnikiem, może lepiej przeboleć te gramy i mieć święty spokój na pancerniejszych częściach. Korby mają wymienne blaty. Myślałem o odkręceniu blatu 28 z. lub wierceniu. W tym blacie jest co odchudzać. W blatach 48 i 38 z. też jest trochę miejsca, kilka otworów można zrobić. A w przyszłości wymienić na lżejsze np. alu. Siodełko jest na wykończeniu, więc trochę się pobawię, może wyjdzie coś sensownego. Obecnie jest bardzo ciężkie. Regulamin pkt. 2i Myślałem o oponach typowo asfaltowych np. Maxxis Detonator, podobno lekkie. Ja na swoich Rubenach miałem gumę już trzy razy w tym roku. Edytowane 22 Września 2013 przez Piksel Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Fenthin Napisano 20 Września 2013 Udostępnij Napisano 20 Września 2013 I ile na tych blatach urwiesz? Najtańsze CAŁE (więc razem z suportem) korby ze zintegrowanym wałkiem ważą może tyle, co ramiona z zębatkami Twojej. Mój Firex (22-32-44), ze zmienionym suportem i śrubami to równe 900g. A u Ciebie dochodzi jeszcze suport, który waży jakieś 300g. Więc gdzie tu sens? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lesieque Napisano 20 Września 2013 Udostępnij Napisano 20 Września 2013 nie ma sensu wiercenie. Jeżeli potrzebujesz budżetowej korby, to poszukaj uzywanej korby pod HTII. Waga będzie około 900g razem z suportem czyli zysk wagowy będzie około 300-400g. Do tego widelec sztywny i lżejsze opony i z całościa powinienes sie zmieścić w 500zł no może 600zł a zjedziesz z wagą o prawie 2kg Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mareklbn Napisano 21 Września 2013 Autor Udostępnij Napisano 21 Września 2013 (edytowane) Regulamin pkt. 2i Korby zmienię, ale te co mam są jeszcze dobre, więc zużyję je do końca. Myślałem o korbach szosowych 2 rz., np. 50-39. Jakby ktoś mógł napisać co wymienić i na co i jaki da to mniej więcej zysk wagowy to byłbym wdzięczny. Edytowane 22 Września 2013 przez Piksel Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lesieque Napisano 21 Września 2013 Udostępnij Napisano 21 Września 2013 (edytowane) No więc tak:Tak jak mówiłeś widelec accent waga 1060g a więc zysk około 1100ghttp://allegro.pl/widelec-accent-trekingowy-1-1-8-czarny-i3529627987.htmlkorba szosowa zgodnie z zamówieniem 670g czyli zysk około 300ghttp://allegro.pl/shimano-ultegra-fc-6500-53-39-172-5-od-1zl-bcm-i3546206665.htmlsuport do tego do octalink to 109mm (cena około 100zł) i zysk wagowy około 100g zakładając że masz suport ważący około 320g. czyli najprostszy kwadrat.napisz jeszcze jaki masz budżet, to możemy cos doradzic co do opon i dalej napędu czy rurek. Bo wydając mało można zejsć poniżej 11kg Edytowane 21 Września 2013 przez lesieque Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mareklbn Napisano 21 Września 2013 Autor Udostępnij Napisano 21 Września 2013 napisz jeszcze jaki masz budżet, to możemy cos doradzic co do opon i dalej napędu czy rurek. Bo wydając mało można zejsć poniżej 11kg W sumie to trudno powiedzieć, bo mam na to całą zimę, więc będę kupował po trochu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mareklbn Napisano 10 Października 2013 Autor Udostępnij Napisano 10 Października 2013 (edytowane) Poszperałem w internecie i w sklepach. Widelec Cr-Mo 28" bardzo ciężko znaleźć. Chyba wezmę ten stalowy Accenta. Znalazłem prawie nieużywany z Meridy Speeder aluminiowy za 250 zł i zastanawiam się czy jest sens płacić prawie 4 razy więcej niż za stalowy. Zysk wagowy ok. 150 g. Już mam dokładną wagę. Teraz zacznę ważyć. Wynikami będę się dzielił. Edytowane 10 Października 2013 przez mareklbn Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Fenthin Napisano 10 Października 2013 Udostępnij Napisano 10 Października 2013 Słabiutko szukałeś. http://www.on-one.co.uk/c/q/forks/rigid_forks A takich sklepów jest masa. Na Wyspach, w Niemczech... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mareklbn Napisano 10 Października 2013 Autor Udostępnij Napisano 10 Października 2013 Słabiutko szukałeś. http://www.on-one.co.uk/c/q/forks/rigid_forks A takich sklepów jest masa. Na Wyspach, w Niemczech... Za granicą widziałem, chodziło mi o Polskę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Fenthin Napisano 10 Października 2013 Udostępnij Napisano 10 Października 2013 Ale jaki to problem w momencie, gdy granice są otwarte, a zakupy można robić nie wychodząc z domu? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mareklbn Napisano 10 Października 2013 Autor Udostępnij Napisano 10 Października 2013 (edytowane) Ale jaki to problem. Nigdy nie robiłem zakupów na zagranicznej stronie. Jak wychodzi to cenowo? Chciałbym, żeby widelec był czarny. Dochodzi wtedy ewentualne malowanie. Edytowane 10 Października 2013 przez mareklbn Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lesieque Napisano 10 Października 2013 Udostępnij Napisano 10 Października 2013 wydaje mi się, że możesz sobie odpuścic zakupy z zagranicy. Chodzi o to, że z tego co rozumiem to szukasz budzetowych opcji, aby jak najbardziej odchudzic rower wydajac jednocześnie jak najmniej. Dlatego myślę, że najlepszy będzie właśnie ten widelec accenta. Ciężko bedzie znaleźć cos innego w tej cenie, a przesyłka z zagranicy może przewyższyć wartość samego widła za 50zł... Po za zatym lepiej wydać więcej na koła/opony gdzie każde 100gram się liczy i to czuć. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zadra1965 Napisano 10 Października 2013 Udostępnij Napisano 10 Października 2013 Mam też złożony rower na ramie accenta Nordcapa. Waga 10.5 kg z amortyzatorem i hamulcami przednimi tarczowymi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mareklbn Napisano 10 Października 2013 Autor Udostępnij Napisano 10 Października 2013 (edytowane) Chodzi o to, że z tego co rozumiem to szukasz budzetowych opcji, aby jak najbardziej odchudzic rower wydajac jednocześnie jak najmniej. Dlatego myślę, że najlepszy będzie właśnie ten widelec accenta. Tak, dokładnie. Nie chcę robić ultra lekkiego roweru wydając przy tym fortunę. Lepiej kupić inny, seryjnie lekki. widelec Accenta waży 1060 g., a np. zwykły aluminiowy ok. 900 g. kosztując przy tym 3 razy więcej. Różnicę wolę wydać na opony, dętki, hamulce, korby. Chciałbym, żeby rower ważył(bez dodatków: bagażnik, lampki, bidon,pompka itp) 11-11,5 kg. Oczywiście jak będzie mniej to będę bardzo zadowolony. Przez całą zimę mam czas na przeróbki i gromadzenie części. Mam też złożony rower na ramie accenta Nordcapa. Waga 10.5 kg z amortyzatorem i hamulcami przednimi tarczowymi. Możesz napisać coś więcej? Edytowane 10 Października 2013 przez mareklbn Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mareklbn Napisano 15 Października 2013 Autor Udostępnij Napisano 15 Października 2013 (edytowane) Odchudzanie zacząłem wprowadzać w życie. Wpadł mi w ręce za dobre pieniądze nieużywany widelec carbonowy z przełajówki Focus. Rocznik 2010. Waga 541 g. Edytowane 15 Października 2013 przez mareklbn Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lesieque Napisano 15 Października 2013 Udostępnij Napisano 15 Października 2013 No to zaszalałeś Gratulacje i czekamy na pierwsze opinie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mareklbn Napisano 15 Października 2013 Autor Udostępnij Napisano 15 Października 2013 (edytowane) Dziękuję Kupiłem go za mniej niż nowy aluminiowy Mosso. Waga oczywiście przed ucięciem rury. Jeszcze muszę odchudzić opony i dętki, a później zobaczymy co dalej. Chcę kupić opony typowo na szosę. Myślałem o Maxxis Detonator szerokość 25 lub 28. Chyba, że macie jakieś inne propozycje? Dętki nie wiem jakie, polećcie coś. Oczywiście ważna jest waga. Edytowane 15 Października 2013 przez mareklbn Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mareklbn Napisano 18 Października 2013 Autor Udostępnij Napisano 18 Października 2013 Siedzę w domu z chorą córką to sobie zacząłem naprawiać siodełko. Ważyło 375 g. Po odarciu ze skóry i gąbki schudło na 236 g. Jeszcze trochę wytnę tu i ówdzie, może jakieś otworki zrobię, zobaczymy. Może wyjdzie coś sensownego, a jak nie to kupię nowe, bo to i tak było już w kiepskim stanie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Adaasko Napisano 18 Października 2013 Udostępnij Napisano 18 Października 2013 sam składałem - co prawda ostre koło - ale tez w temacie możliwie budżetowo.Najwiecej gramów czai się z reguly w:Sztyca:polecam Turner, Smica (okolice 80zł)Mostki:polecam Smica, Boplight, Uno (okolice 80zł) siodła lekkie - polecam jakieś uzywki - może ritchey pro - bardzo wygodne, i chyba okolice 250gram - ja np ustrzeliłem SLRa 136gram za 80zl - no ale to typowo wyczynowe siodło pozniej ogumienie itd. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zadra1965 Napisano 18 Października 2013 Udostępnij Napisano 18 Października 2013 Mój rower mam na osprzęcie deore xt,sztyca easton 90, siodło fizik gobi, opony zwijane marathon racer,amortyzator manitou scareb.hamulce avid bb 7, klamkomanetki lx.tylny hamulec v brake xt. Koło przednie 26 cali mavic, tylne 28 cali rigida, mostek lapierre, kierownica kcnc. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bartnik Napisano 18 Października 2013 Udostępnij Napisano 18 Października 2013 @@mareklbn, czy można gdzieś foto twojego roweru zobaczyć? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mareklbn Napisano 19 Października 2013 Autor Udostępnij Napisano 19 Października 2013 Mam tylko takie teraz, później dodam inne. Na zdjęciu założone są opony CST 700x40, aktualnie jeżdżę na Rubena v66 700x35 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.