Skocz do zawartości

[Hamulce]Klamki


kubarum11

Rekomendowane odpowiedzi

Przydałoby się żebyś napisał ile możesz na to wydać, czy zadowolisz się używką czy musi być nowa.

Przydałoby się żebyś napisał dlaczego potrzebujesz klamkę - powodów może być przecież wiele. Może jesteś "zielony" i wystarczy kupić część zamienną zamiast całego komponentu. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak akurat w tych częściach jestem zupełnie nieobeznany , Chodzi mi o to gdyż z mojego przedniego hamulca po ściągnięciu tego http://iv.pl/images/65728203371308429350.jpg leci płyn z pod śruby jakby. Nie mam możliwości dziś zrobienia zdjęcia. Ale może odnadę gdzieś zaraz to zdjęcie tej śruby lecącej że tak to nazwę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Potrzebujesz kupić tzw oliwkę (metalowa baryłka, walec) oraz końcówkę, która jest wciśnięta w przewód (jak odkręcisz śrubę z łbem sześciokątnym (klucz płaski 8mm) to zobaczysz o co mi chodzi. Końcówka o ile pamiętam, tak jak i oliwka muszą być Avida (kształt i wielkość tych elementów ma znaczenie) - jeśli da się je czymś zastąpić - innej firmy - zapytaj użytkownika Andrew.

Jeśli czarna śruba blokuje się na końcówce przewódu - musisz ją zsunąć - nie ściągnąć - tylko na przewód, w stronę zacisku.

Przewód odcinasz jakieś 15 mm od jego czoła (inaczej przetniesz go wraz z insertem). Na przewodzie zostawiasz gumową osłonkę oraz śrubę. 

Zakładasz nową oliwkę a potem wkręcasz w przewód insert - jest on gwintowany na zewnątrz. O ile pamiętam wkręcasz go kluczem imbusowym, chyba 1,5 mm.

Wsuwasz przewód do gniazda w klamce i dociskając go dokręcasz śrubę tym samym zaciskając na przewodzie oliwkę. Trudno mi powiedzieć Ci jakiej siły użyć żeby nie urwać gwintu i zacisnąć jednocześnie oliwkę - możesz to sprawdzić odkręcając śrubę i sprawdzając czy oliwka jest zaciśnięta na przewodzie i "zdeformowana" w podobny sposób jak na odciętym kawałku przewodu.

Skoro zauważyłeś wyciek to hamulec trzeba odpowietrzyć. Do tego potrzebujesz klucz torx chyba nr 15 (na zacisku i klamce są śruby odpowietrzników) oraz końcówki które wkręcisz w gwinty w miejsce śrub. Musisz nabyć płyn DOT, np oznaczony 4, może być praktycznie każdy sprzedawany w samochodowych sklepach.

Procedurę odpowietrzania możesz znaleźć na yt albo na stronie sram.com. Przed przystąpieniem do niej, jako nowicjusz, wymontuj klocki.

Po złożeniu całości i zamontowaniu koła jeśli naciśniesz dźwignię nie powinno być wycieku - jest to też znak że oliwka jest odpowiednio zaciśnięta na przewodzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...