Skocz do zawartości

[10889g] Mbike Renegade 0.5 custom


MariuszXXX

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, przedstawiam mój rower na ramie Mbike Renegade 0.5, składany przez ostatni rok sprzęt jest taki na jaki pozwalał budżet. Celem jest zejście z wagi w okolice 11,5-11,7 kg bez wymiany ramy,kół oraz amortyzatora. Aktualnie rower waży 12.250 kg, większość wag części jest spisana z internetu, dopiero po sezonie rozbiorę rower na części i poważę dokładnie. Części zaznaczone na niebiesko były ważone. W całym tym chaosie uciekło gdzieś 200 gram, mam nadzieję że pomożecie je zlokalizować.

 

Na dzień dzisiejszy wszystko wygląda tak:

 

  • Koszyk na bidon: Noname 60g
  • Hamulce: Formula RX 510g
  • Tarcza przód: Shimano SM-RT97M 180mm 160g 
  • Tarcza tył: Shimano SM-RT97M 160mm 150g
  • Linki/pancerze: noname 100g 
  • Kaseta: Shimano CS-M770 265g
  • Łańcuch: Shimano KCM X9 GOLD 245g 
  • Korby: Shimano FC-M532 + suport 1000g 
  • Przerzutka przednia: Shimano Deore FD-M530 133g 
  • Przerzutka tylna: Shimano XT RD-M761 265g 
  • Widelec: Suntour Epicon LOD 1690g
  • Rama: Mbike Renegade 0.5 2050g 
  • Gripy: noname piankowe 25g 
  • Kierownica: Ritchey Comp Series 205g 
  • Stery: Accent 100g 
  • Pedały Shimano: PD-M520 380g
  • Siodło: Selle Royal Dardo 405g 
  • Sztyca: Smica Pro 220g 
  • Zacisk sztycy: Noname 50g 
  • Manetki: Shimano SLX SL-M660 290g 
  • Podkładki pod mostek: 50g 
  • Mostek: Truvativ Team 110mm 145g 
  • Opona przód: Continental Mountain King 2.2 590g 
  • Opona tył:  Kenda Karma 2.0 505g 
  • Dętki:- noname 330g 
  • Koło przód: Mavic Crossride + zacisk Mavic 960g 
  • Koło tył: Mavic Crossride + zacisk Mavic 1090g 
  • Adaptery pod hamulce 80g   

 

Razem 12053 gram, ale rower waży 12250 gram.

 

W najbliższym czasie mam zamiar zmienić:

-siodło na coś w okolicach 210-230 gram

-przerzutke na RD-M773 albo RD-M971 jak uda się znaleźć w okazyjnej cenie

-mostek 90mm bo ten jest trochę za długi

 

Zdjęcie jeszcze z zimy, po zmianie części będą nowe.

med_gallery_161149_2406_886175.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hamulców na pewno nie zmienię, jestem z nich bardzo zadowolony.

Przerzutkę chce zmienić głównie dla poprawy zmiany biegów, a kilka gram przy okazji.

Za siodlem się rozglądam , ciężko o coś w dobrej cenie.

Myślałem jeszcze nad oponą na przód bo ta jest w opłakanym stanie.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj przyszedł komplet dętek Maxxis ultralight waga:125 i 127 gram.

Przy okazji poważyłem kilka części, między innymi opony,stare dętki, tarcze, łańcuch, kasetę, i kilka innych rzeczy. Udało mi się znaleźć brakujące gramy.

 

Dętka Maxxis ultralight

Maxxis ultralight

 

Tak wygląda aktualna rozpiska:

  • Koszyk na bidon: Noname 60g
  • Hamulce: Formula RX 510g
  • Tarcza przód: Shimano SM-RT97M 180mm 146g 
  • Tarcza tył: Shimano SM-RT97M 160mm 139g
  • Linki/pancerze: noname 100g 
  • Kaseta: Shimano CS-M770 260g
  • Łańcuch: Shimano KCM X9 GOLD 245g 
  • Korby: Shimano FC-M532 + suport 1000g 
  • Przerzutka przednia: Shimano Deore FD-M530 133g 
  • Przerzutka tylna: Shimano XT RD-M761 265g 
  • Widelec: Suntour Epicon LOD 1690g
  • Rama: Mbike Renegade 0.5 2050g 
  • Gripy: noname piankowe 25g 
  • Kierownica: Ritchey Comp Series 205g 
  • Stery: Accent 100g
  • Pedały Shimano: PD-M520 371g
  • Siodło: Selle Royal Dardo 405g 
  • Sztyca: Smica Pro 220g
  • Zacisk sztycy: Noname 24
  • Manetki: Shimano SLX SL-M660 290g 
  • Podkładki pod mostek: 50g 
  • Mostek: Truvativ Team 110mm 145g 
  • Opona przód: Continental Mountain King 2.2 639
  • Opona tył:  Kenda Karma 2.0 505g 
  • Dętki:- Maxxis ultralight 252g 
  • Koło przód: Mavic Crossride + zacisk Mavic (896+59=)955g 
  • Koło tył: Mavic Crossride + zacisk Mavic (1030+64)1094g 
  • Adaptery pod hamulce 80g   

     Razem: 12032 gram

 

Okazało się, że stare dętki ważyły 378 gram, zysk wyniósł 126 gram.

 

Przednia opona okazała się druciana a byłem przekonany że to wersja zwijana, na wadze pokazało 639 gram dlatego planuję zmienić na Maxxis Crossmark 26x2.1 albo Continental Race King 2.2 oczywiście wersja zwijana. Skłaniam się ku tej pierwszej. Nie jest może super lekko ale potrzebuję dość niskich oporów a jednocześnie zadowalającej trakcji w suchym terenie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Udało się zejść poniżej 12 kg.

Doszła opona na tył: Maxxis Crossmark 2.1 waży 566 gram o 20 więcej niż w opisie aukcji. Karma poszła na przód a Maxxis na tył, zobaczymy jak się sprawdzi.

 

Opona tył: Maxxis Crossmark 2.1 566 g (-73g)

 

Razem: 11959 gram

Edytowane przez MariuszXXX
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj przyszło kilka nowych części od kolegi 13kisiel13. Odsprzedał mi manetki M770, przerzutkę M972 oraz korbę M770, wszystko w bardzo dobrym stanie. Nabyłem też siodło, całość schudła o 434 gramy.

 

Manetki przerobiłem zgodnie z poradnikiem na  forum na XTR, całość z RD-M972 chodzi idealnie, jest ogromna różnica, zobaczymy jak to się spiszę w cięższym terenie niż tylko koło domu.

 

Shimano XTR RD-M972

Manetki Shimano SL-M770

FC-M770

SELLE SAN MARCO Aspide

 
  • Korby: (Shimano FC-M532) Shimano XT FC-M770 + suport 1000-881=119g 
  • Przerzutka tylna: (Shimano XT RD-M761) Shimano XTR RD-M972 260-180=80g 
  • Manetki: (Shimano SLX SL-M660) Shimano XT SL-M770 262-256=6
  • Siodło: (Selle Royal Dardo) Selle San Marco Aspide 405-176=229g

    Zysk: 434 gram.

 

 
Aktualna rozpiska:
  • Koszyk na bidon: Noname 60g
  • Hamulce: Formula RX 510g
  • Tarcza przód: Shimano SM-RT97M 180mm 146g 
  • Tarcza tył: Shimano SM-RT97M 160mm 139g
  • Linki/pancerze: Shimano SIS SP41 107g 
  • Kaseta: Shimano CS-M770 260g
  • Łańcuch: Shimano KCM X9 GOLD 245g 
  • Korby: (Shimano FC-M532) Shimano XT FC-M770 + suport (777+104) = 881g 
  • Przerzutka przednia: Shimano Deore FD-M530 133g 
  • Przerzutka tylna: (Shimano XT RD-M761) Shimano XTR RD-M972 180g 
  • Widelec: Suntour Epicon LOD 1690g
  • Rama: Mbike Renegade 0.5 2080g 
  • Gripy: noname piankowe 25g 
  • Kierownica: Ritchey Comp Series 205g 
  • Stery: Accent 100g
  • Pedały Shimano: PD-M520 371g
  • Siodło: (Selle Royal Dardo) Selle San Marco Aspide 176g 
  • Sztyca: Smica Pro 220g
  • Zacisk sztycy: Noname 24
  • Manetki: (Shimano SLX SL-M660) Shimano XT SL-M770 256g 
  • Podkładki pod mostek: 50g 
  • Mostek: Truvativ Team 110mm 145g 
  • Opona przód: Kenda Karma 505
  • Opona tył: (Continental Mountain KingMaxxis Crossmark 2.1 566g 
  • Dętki: Maxxis ultralight 252g 
  • Koło przód: Mavic Crossride + zacisk Mavic (896+59=)955g 
  • Koło tył: Mavic Crossride + zacisk Mavic (1030+64)1094g 
  • Adaptery pod hamulce 80g  

Razem: 11529 gram

Na chwilę obecną nie planuję więcej zmian, no może mostek na krótszy.

 

Edytowane przez MariuszXXX
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co mi wiadomo forma gram w języku potocznym też jest poprawna, no ale nie o tym ten temat ;p

 

Crossmark trafił na tył głównie w celu ograniczenia oporów, gdy karma była na tylnym kole miałem wrażenie, jakby hamulec trzymał. Za jakiś czas pewnie kupię drugą sztukę na przód, maxxis sprawdza się tak jak tego oczekiwałem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...