maciejmacku Napisano 18 Września 2013 Napisano 18 Września 2013 Witam! Niedawno zakupiłem nowe kółka i wydaje mi się, że z tylnym jest coś nie tak. Zrobiłem porównanie - odwróciłem rower i rozkręciłem na maksa, nowe koło bardzo szybko zwalnia do poprzedniego, nie wiem co jest tego przyczyną? Czy źle zamontowana kaseta czy jest to coś może z łożyskami? Proszę o pomoc
Hafal Napisano 18 Września 2013 Napisano 18 Września 2013 1. Może masz źle ustawione hamulce i trzymają lekko obręcz/tarczę. 2. Możliwe, że to kwestia nowych łożysk, które muszą się rozjeździć 3. Podaj jaki masz sprzęt, bo nie wiadomo na czym pracujemy
Centek Napisano 18 Września 2013 Napisano 18 Września 2013 Jeśli to koła na klasycznych piastach opartych o kulki, miski i konusy, to prawdopodobnie kontra jest źle zrobiona. Nie ma co czekać aż się koło rozjeździ tylko poprawić, to tak aby nie było luzu a koło kręciło się lekko bez oporów. No chyba, że chcesz aby kulki zrobiły się kwadratowe a na bieżniach i konusach porobiły wżery ;-) Złap koło za oś palcami i zakręć delikatnie kołem. Jeśli czujesz jakieś opory lub zacinanie, to trzeba poprawić kontrę. Natomiast jeśli sytuacja dotyczy piasty na maszynówkach, to faktycznie albo musi się to rozjeździć albo coś jest źle spasowane. Jak napiszesz co to za piasta będzie łatwiej doradzić ;-)
maciejmacku Napisano 18 Września 2013 Autor Napisano 18 Września 2013 Jeśli to koła na klasycznych piastach opartych o kulki, miski i konusy, to prawdopodobnie kontra jest źle zrobiona. Nie ma co czekać aż się koło rozjeździ tylko poprawić, to tak aby nie było luzu a koło kręciło się lekko bez oporów. No chyba, że chcesz aby kulki zrobiły się kwadratowe a na bieżniach i konusach porobiły wżery ;-) Złap koło za oś palcami i zakręć delikatnie kołem. Jeśli czujesz jakieś opory lub zacinanie, to trzeba poprawić kontrę. Natomiast jeśli sytuacja dotyczy piasty na maszynówkach, to faktycznie albo musi się to rozjeździć albo coś jest źle spasowane. Jak napiszesz co to za piasta będzie łatwiej doradzić ;-) Zipp 303 na aluminiowej obręczy, a piasta tylna to zipp 188. Koła są nowe kupione 2 dni temu. Po prostu dużo krócej się kręcą od moich poprzednich, nawet szukałem filmików na YT i zauważyłem to samo.
krokuss0 Napisano 18 Września 2013 Napisano 18 Września 2013 To piasta na łożyskach maszynowych. Możliwe że po prostu tak ma że się gorzej kręci - ale to bym wykluczał. Wyjmij koło z roweru i zakręć w rękach. Powinno chodzić gładko i bez żadnych dźwięków (poza zapadkami wolnobiegu). To się rzadko zdarza ale jednak - że zacisk piasty za mocno ściska piastę i tym samym łożysko.
Hafal Napisano 19 Września 2013 Napisano 19 Września 2013 Ja podejrzewam, że jeżeli oś piasty kręci się w "palcach" dobrze, to nie należy się martwić. Może to być spowodowane tym (w odniesieniu do starych kół oczywiście), że twoje nowe koło ma ultralekką obręcz i mocno działające sprzęgło. Już tłumaczę: niska masa obręczy powoduje, że bezwładność, jaką posiada podczas obrotu jest mniejsza, a co za tym idzie energia kinetyczna obręczy również jest mniejsza i stosunkowo szybciej zamieniana jest na "cykanie" sprzęgła. Efektem jest szybszy spadek prędkości obrotu, pomimo lepszych właściwości jezdnych(efekt żyroskopu itd.) Na razie nie ma po co wdawać się w akademickie dyskusje, jeśli nie wiemy, czy to rzeczywiście nie są opory na osi piasty. Pozdrawiam, Rafał. Ps. @Centek masz rację, nie wiem czemu z góry założyłem, że to piasta na maszynach
maciejmacku Napisano 19 Września 2013 Autor Napisano 19 Września 2013 Ja podejrzewam, że jeżeli oś piasty kręci się w "palcach" dobrze, to nie należy się martwić. Może to być spowodowane tym (w odniesieniu do starych kół oczywiście), że twoje nowe koło ma ultralekką obręcz i mocno działające sprzęgło. Już tłumaczę: niska masa obręczy powoduje, że bezwładność, jaką posiada podczas obrotu jest mniejsza, a co za tym idzie energia kinetyczna obręczy również jest mniejsza i stosunkowo szybciej zamieniana jest na "cykanie" sprzęgła. Efektem jest szybszy spadek prędkości obrotu, pomimo lepszych właściwości jezdnych(efekt żyroskopu itd.) Na razie nie ma po co wdawać się w akademickie dyskusje, jeśli nie wiemy, czy to rzeczywiście nie są opory na osi piasty. Pozdrawiam, Rafał. Ps. @Centek masz rację, nie wiem czemu z góry założyłem, że to piasta na maszynach Zakręciłem w rękach i również dużo szybciej hamują jak w poprzednich kołach (Mavic Aksium). Czuć lekki opór w piaście podczas zakręcenia w rękach. Dziwne jest to, że przednie koło działa bez zarzutów, mogłoby kręcić się godzinami, tylko z tylnym jest coś nie tak. Zgłaszać do gwarancji?
Hafal Napisano 19 Września 2013 Napisano 19 Września 2013 Według mnie tak, to może być wada fabryczna któregoś z łożysk.
krokuss0 Napisano 19 Września 2013 Napisano 19 Września 2013 Reklamuj. Jeśli w palcach - zakładam że nie blokujesz bębenka - kręci się słabo to prawdopodobnie któreś łożysko - może jest źle osadzone, może oś minimalnie krzywa.
maciejmacku Napisano 19 Września 2013 Autor Napisano 19 Września 2013 Dzięki wielkie za Wasz rady!!! Koła właśnie odesłałem do gwarancji. Dzwoniłem do sprzedawcy i zapewniał mnie, że koła były sprawdzane, ale widocznie tego nie sprawdzili. Przednie koło jest cudowne, kręci się lekko i bardzo, bardzo długo. W tylnym przy kręceniu w rękach czuć, że coś tam w środku lekko zgrzyta. W końcu zapłaciłem za to nie małe pieniądze i mogę takich rzeczy wymagać, a różnica między Zipp 303 a Mavic Aksium powinna być duża moim zdaniem. Dzięki jeszcze raz!
Hafal Napisano 19 Września 2013 Napisano 19 Września 2013 Napisz późnie, czy uznali gwarę i jak się sprawa zakończyła. Pozdrower
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.