kosmoski85 Napisano 18 Września 2013 Udostępnij Napisano 18 Września 2013 Witam, Posiadam rower 19" o parametrach jak poniżej, jednak jego masa jest dość wysoka (14.5kg). http://www.bikekatalog.pl/2011//rowery/1086/AGang.GANGSTA.70./ Chciałbym spróbować odchudzić go za jak najmniej pieniędzy (może do 1000zł jeżeli się da). Bardzo podpasowała mi ta rama, jednak zastanawiam się czy nie jest lepiej sprzedać mojego Aganga, dorzucić te pieniądze i zakupić coś nowego?? Na pewno chciałbym wymienić amortyzator, gdyż na wizytach na singletracku sprawował się raczej kiepsko i ręce odpadały. I od tego mógłbym zacząć odchudzanie. Proszę o jakieś porady co najlepiej wymienić i na jaki sprzęt, tak żeby jak najtaniej i jak najwięcej zrzucić. PS: -Jeżeli moja masa ma wpływ na dobór części to waże około 83kg przy wzroście 182cm. -Jeżdżę głównie po wrocławskich bezdrożach, wałach ,laskach i asfaltach, ale w tym roku już kilka razy pojawiłem się na singletracku czy też innych terenach górskich. -Rower chciałbym odchudzić bo podobno lepiej idzie, lepiej się podjeżdża a poza tym z chęcią bym już coś zmienił Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tobo Napisano 18 Września 2013 Udostępnij Napisano 18 Września 2013 Przydałoby się żebyś zważył poszczególne części roweru. Wtedy mogą coś doradzić wszyscy, a nie tylko posiadacze rowerów Authrora którzy zachorowali na odchudzanie bajków i wiedzą co kryje w sobie ich sprzęt. Jeśli chcesz zacząć od zmiany widelca ze względu na jego działanie to nie będziesz miał dużego pola manewru jeśli chodzi o pozostałe przeróbki. W takim przypadku w miarę ludzkim kosztem można odchudzić rower zmieniając opony/dętki, ewentualnie inne mniejsze ale niezbyt kosztowne (jednak ciężkie0 części - np chwyty kierownicy. Zapewne masywne są koła jak to we wszystkich budżetowych rowerach ale ich zmiana na coś znacząco lżejszego to wydatek ktory - wraz z widelcem - zje cały budżet i uniemożliwi zaproponowane przeze mnie wcześniej zmiany. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kosmoski85 Napisano 18 Września 2013 Autor Udostępnij Napisano 18 Września 2013 Powiem szczerze, że nigdy nie rozkręcałem aż tak roweru, ale z danych znalezionych w internecie te rzeczy co napisałeś ważą mniej wiecej ( myślę że max 10% błędu): RST OMEGA~ 2400g z rurą sterowąOpona Trail Master w wersji 2.0~ 800g x2 =1600gDętki continental ~200gx2 =400gObrecze ~ 700gx2 =1400g Czy jest tu duży potencjał za przyzwoitą cenę? Zacznijmy od amortyzatora. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tobo Napisano 18 Września 2013 Udostępnij Napisano 18 Września 2013 Widelec - zależnie od budżetu. Opony rzędu 500 gram sztuka są dostępne w sensownych cenach Dętki idiotoodporne - 130 gram sztuka Obręcze - conajmniej 200 gramów na sztuce. Wg mnie w ludzkich pieniądzach jakies 1200 gramów w dół poza amortyzatorem. Co do budżetowych lekkich widelców - na forum masa ludzi używa Epiconów, Raidonów i innych, na pewno orientują się lepiej niż ja. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kosmoski85 Napisano 18 Września 2013 Autor Udostępnij Napisano 18 Września 2013 To w sumie 2kg może bym urwał inwestując te 1000zł. Chyba to lepiej niż szukać jakiegoś używanego XC za około 2500-3000zł? Jako amortyzator wpadła mi w oko ta używana Reba: http://allegro.pl/rock-shox-reba-rl-100mm-okazja-tanio-i3536076504.html Można by na niej sporo zejść. Jednak nie wiem czy by dało się ją zamontować Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tobo Napisano 18 Września 2013 Udostępnij Napisano 18 Września 2013 Ma 18 cm i jest o zmiennej średnicy. Więc średnio. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
siimon Napisano 19 Września 2013 Udostępnij Napisano 19 Września 2013 Zmierz sobie najpierw jaką potrzebujesz minimalną długość sterówki bo średnicę musisz mieć 1 i 1/8". Dobre opinie mają epicony no i są na 120mm. Amortyzator to spory wydatek ale i dużo można zyskać pamiętaj zarezerwować jeszcze kilka dyszek na pompkę. W twoim przypadku zaczął bym od lekkich opon. Dodatkowo poważ sobie wszystkie rurki (kierownica, mostek, sztyca) czasem nie dużym kosztem można zyskać parę ładnych gram. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lesieque Napisano 19 Września 2013 Udostępnij Napisano 19 Września 2013 za 1000zł mozna duużo przy tej wadze. Poszukaj na forum, ponieważ część ludzi sprzedaje swoje epicony. Chyba nawet teraz jest kilka ofert. Jak kupisz (nawet używkę, ale w bardzo dobrym stanie) amorka to zejdziesz sporo z wagi, ale poczujesz też komfort, bo jednak powietrzny amortyzator pracuje dużo płynniej. Po za tym lekkie opony. Zysk wagowy około 800g jest możliwy na samych oponach. Bedą to opony te z wyższej półki, jednak rozpędzanie się będzie czysta przyjemnością. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kosmoski85 Napisano 10 Października 2013 Autor Udostępnij Napisano 10 Października 2013 Zmierz sobie najpierw jaką potrzebujesz minimalną długość sterówki Może to głupie pytanie, ale skąd mam wiedzieć jaka minimalna będzie ok? za 1000zł mozna duużo przy tej wadze. Poszukaj na forum, ponieważ część ludzi sprzedaje swoje epicony. Chyba nawet teraz jest kilka ofert. Jak kupisz (nawet używkę, ale w bardzo dobrym stanie) amorka to zejdziesz sporo z wagi, ale poczujesz też komfort, bo jednak powietrzny amortyzator pracuje dużo płynniej. Po za tym lekkie opony. Zysk wagowy około 800g jest możliwy na samych oponach. Bedą to opony te z wyższej półki, jednak rozpędzanie się będzie czysta przyjemnością. Na pewno musze zmienić amorka bo jeżdząc kilkakrotnie na sinletracku ręce lekko odpadały... mój amor słabo tłumił, czasem jakby się blokował (generalnie pracuje baaaardzo topornie). A co do oponek co polecasz? Kupiłem kiedyś race kingi 2.2 zwijane, ale po pierwszej wizycie na singletracku jedną rozprułem Chciałbym jakieś niedrogie z małymi oporami toczenia które nadadzą się i w góry i na asfalt... z tego co widzę dużo ludzi jeździ na rocket ronach albo rapid robach. Chciałbym wymienić też rawki bo mam te szerokie agangi i są ciężkie ( już nie mówiąc o tym że jak złapie kapcia to roweru nie da się prowadzić) :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
siimon Napisano 10 Października 2013 Udostępnij Napisano 10 Października 2013 (edytowane) Może to głupie pytanie, ale skąd mam wiedzieć jaka minimalna będzie ok? Taka jaką masz teraz, oczywiście pod warunkiem, że nie zamierzasz obniżać kierownicy. Innymi słowy, długość główki ramy plus wysokość sterów plus wysokość mostka plus ewentualne podkładki. Od tego można odjąć jakieś 5-10mm. A co do oponek co polecasz? Ja mogę polecić tylko Maxxis Aspen zwijane ale nie mam porównania do innych opon. Edytowane 10 Października 2013 przez siimon Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kosmoski85 Napisano 10 Października 2013 Autor Udostępnij Napisano 10 Października 2013 Maxxis Aspen A jeździłeś na nich po jakiś szybkich singlach? Jak to w zakrętach się sprawuje i w niekiedy mokrawym terenie. Jak oczyszczają się z błota? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kosmoski85 Napisano 10 Października 2013 Autor Udostępnij Napisano 10 Października 2013 Oto wymiary mojego amora zmierzone bez rozbierania roweru. Długość rurki mierzyłem po korek. Teraz jak będę kupował amor używany to ludzie podaja długość tylko tej części rury "co wystaje" czy całą? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Fenthin Napisano 11 Października 2013 Udostępnij Napisano 11 Października 2013 Niezbyt dobrze to pomierzyłeś. Po pierwsze, wysokość widelca mierzymy od osi koła do krańca korony. Po drugie, Omega 120mm ma równiuteńkie 500mm. Jeśli chodzi o rurę sterową, podaje się długość widocznego fragmentu. Fragment wprasowany w koronę pomijamy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MariuszXXX Napisano 11 Października 2013 Udostępnij Napisano 11 Października 2013 To w sumie 2kg może bym urwał inwestując te 1000zł. Chyba to lepiej niż szukać jakiegoś używanego XC za około 2500-3000zł? Ja na Twoim miejscu sprzedałbym rower i poszukał coś używanego. Za 2500-3000 zł można mieć rower o wadze 11.5 kg i to na lepszym osprzęcie niż ten który aktualnie posiadasz. Sezon się kończy, na allegro na pewno coś ciekawego się trafi, ale trzeba czekać na okazję. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lesieque Napisano 12 Października 2013 Udostępnij Napisano 12 Października 2013 Ale patrzac realnie. jeżeli można urwać 2kg za tysiąc złotych to juz mamy rower o wadze 12.5kg. Czy zostaje nam 1500zł-2000zł z tego budżetu aby dalej odchudzać rower. Więc wychodzi tak samo lub nawet lżej, a nie ma obawy, że kupimy trupa po sezonie zawodów, gdzie cały napęd idzie do wymiany, rurki sa porysowane itp.Po za tym składanie roweru, dobieranie komponentów pod styl jazdy, pod upodobania wizualno-uzytkowe to chyba największa frajda (oczywiście pomijając sama jazdę) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MariuszXXX Napisano 12 Października 2013 Udostępnij Napisano 12 Października 2013 (edytowane) Na początku była mowa o inwestycji 1000 zł lub kupna roweru za 2500-3000. Stąd moja propozycja. Ale jeżeli Autor tematu może całą kwotę włożyć w odchudzanie to pewnie będzie to lepszy pomysł, waga pewnie spadnie do około 11 kg, ale jak wcześniej koledzy wspomnieli, bez rozpiski ciężko cokolwiek konkretnego doradzić. Edytowane 12 Października 2013 przez MariuszXXX Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kosmoski85 Napisano 13 Października 2013 Autor Udostępnij Napisano 13 Października 2013 (edytowane) Na początku była mowa o inwestycji 1000 zł lub kupna roweru za 2500-3000. Stąd moja propozycja. Ale jeżeli Autor tematu może całą kwotę włożyć w odchudzanie to pewnie będzie to lepszy pomysł, waga pewnie spadnie do około 11 kg, ale jak wcześniej koledzy wspomnieli, bez rozpiski ciężko cokolwiek konkretnego doradzić. Nie no myślałem dokładnie tak jak pisze MariuszXXX. W sumie chyba faktycznie sprzedam swój rower, może uda mi się coś ciekawgo trafić. Obecnie mam na oku Lapierre Tecnic 900 FS. Znalazłem ciekawą aukcję i myśle że będzie w moim zasięgu finansowym. Nie jest to najlżejszy rower ale myślę że mógłby mi dać niezłą frajdę na singlach Przy okazji mam nadzieję że nie sprawiałby kłopotu na podjazdach... Ostatnio widziałem też fajnego Scotta Scale 30 również za pieniądze w moim zasięgu, ale chyba pierw sprzedam swój żeby nie zaczynać "od dupy strony" czyli od kupna nowego Niezbyt dobrze to pomierzyłeś. Po pierwsze, wysokość widelca mierzymy od osi koła do krańca korony. Po drugie, Omega 120mm ma równiuteńkie 500mm. Jeśli chodzi o rurę sterową, podaje się długość widocznego fragmentu. Fragment wprasowany w koronę pomijamy. Według tego co napisałeś pomiar wskazał 500mm Edytowane 13 Października 2013 przez kosmoski85 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
BajkowiecxD Napisano 22 Października 2013 Udostępnij Napisano 22 Października 2013 takjak ma byc lekki amor to polecam epicona Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kosmoski85 Napisano 1 Listopada 2013 Autor Udostępnij Napisano 1 Listopada 2013 takjak ma byc lekki amor to polecam epicona Nawet spoko te Epicony. Coś takiego bym wciągnął najlepiej używanego: http://allegro.pl/sr-suntour-epicon-r-l-r-100mm-2013-czarny-bialy-i3649645291.html W sumie pojawiła mi się teraz opcja kupić Gangste ale 10.0 za 2500zł i chyba skorzystam zamiast przebudowywać swojego. Coś takiego z nowymi oponami X-King z nowymi hamulcami i siodełkiem. Całkiem ciekawa opcja. http://www.bikekatalog.pl/2011/rowery/1082/AGang.GANGSTA.100./ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sotnikov Napisano 1 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 1 Listopada 2013 Dętki idiotoodporne - 130 gram sztuka Które dętki masz na myśli? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kosmoski85 Napisano 5 Listopada 2013 Autor Udostępnij Napisano 5 Listopada 2013 Kupno roweru niestety mi nie wyszło więc otatecznie coś będę inwestował w swój rower. Myslę, że będzie to fajna zabawa i da na pewno więcej frajdy niż kupienie gotowca. Na pewno zaczynam szukać amortyzatora. Fajnie jakbym trafił coś w dobrym stanie do 500zł, np właśnie Epicona( widziałem nowe z możliwością regulacji skoku w seriwisie i blokadą skoku za 850zł ale może jeszcze spadną ceny na zimę). Niestety nie widze na Allegro zbyt wielu używek Dlatego póki co jutro ściągam amora, wystawiam na sprzedaż, mierzę rurę sterową i szukam.... Póki co z nudów zważyłem przednie koło i razem z dętką, oponą, zaciskami i tarczą ma 2500g. Zaraz je rozbiore i zważę wszystko pokolei. A potem tylne.Widzę tu duży potencjał do zbicia... I teraz potrzebuję Waszej pomocy w tym jakie koła kupić?! Chce żeby były lżejsze i wytrzymałe. Myślę, że łożyska maszynowe byłyby na miejscu, a cena fajnie żeby była w granicach do 400zł za komplet. Ma to być pełen zestaw przód-tył, na który tylko zarzucę ogumienie.Proszę o jakieś fajne propozycje z aukcji, bądź sklepów internetowych. No chyba, że w takiej cenie ciężko dostać coś w dobrym stosunku cena/jakość. Co do ogumienia to chyba wciągnę sobie połączenie ze stajni Schwalbe - Racing Ralph i Nobby Nic, ale w rozmierze 2.25 ze względu na to że ważę jakoś 84kg w butach Ale to muszę jeszcze poczytać... Pozdrawiam! Marcin Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lesieque Napisano 5 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 5 Listopada 2013 Jeżeli nie przeszkadzają Ci kolorowe koła to zapraszam na PW Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kosmoski85 Napisano 13 Listopada 2013 Autor Udostępnij Napisano 13 Listopada 2013 No to ruszyłem ze zmianami Póki co zakupiłem Epicona 120mm. Waży 1700g. Do tego zestaw kół Mavic Crossride 2013 wraz z oponami Geax Aka 2.0 na przód i 2.2 na tył. Trochę masy zleci W sumie mogę tu napisać ile co ważyło przed a ile po. Chociaż nie wiem czy kogoś to obchodzi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Silver400 Napisano 27 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 27 Listopada 2013 Napisz, będzie dla potomnych. Ciekawi mnie ile urwałeś i jakim kosztem (oczywiście nie musisz pisać tego ostatniego). Mój Epicon był lżejszy - 1640g po przycięciu rury sterowej. Cieńsza opona na przód to nie jest polecane rozwiązane bo trakcji brakuje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kosmoski85 Napisano 30 Listopada 2013 Autor Udostępnij Napisano 30 Listopada 2013 Za części tj, amortyzator , koła i opony zapłaciłem 850zł. Mam nadzieję, że sprzedam stare części za chociaż 300zł i rachunek wyjdzie około 500zł. Różnica w masie w stosunku do tego co miałem to -2kg. Co do opon to najprawdopodobniej nie zostanę przy tych Geaxach, ale muszę najpierw na nich pojeździć. Mam w sumie 2 opcje. 1-->Gdzieś wala mi się RK 2.2 zwijana, może wrzucę ją na przód i będzie komplet opon z niskimi oporami, a jak będę jechał w góry to będę zarzucał moje stare ciężkie i sprawdzone Trail Mastery. Trochę mało to praktyczne i trzeba się nakombinować. 2-->Zakupię nowe Nobby Nick na przód i Racing Ralph na tył w wersjach 2.2. Tylko wtedy będę musiał używać ich w każdych warunkach i będą musiały być uniwersalne W sumie sam nie wiem... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.