gad Napisano 18 Września 2013 Napisano 18 Września 2013 (edytowane) Czy ktoś miał styczność z tym rowerem ? Jak ma się sprawa z tym napędem paskowym ? Czy jest możliwość założenia szerokich opon i amortyzatora ? http://www.maxbike.com.pl/focus-planet-tr-10_10141.html http://katalog.bikeboard.pl/produkt,2013,rowery,8257 Edytowane 18 Września 2013 przez gad
panSocjolog Napisano 18 Września 2013 Napisano 18 Września 2013 Jak chcesz roweru z szerokimi oponami i amortyzatorem to takiego szukaj, przerabianie tego nie ma najmniejszego sensu.
gad Napisano 18 Września 2013 Autor Napisano 18 Września 2013 Pytam się tylko teoretycznie, czy jest przyszłościowy w razie zmiany upodobań.
arroyo Napisano 18 Września 2013 Napisano 18 Września 2013 Po wymianie na zębatki powinieneś być w stanie założyć standardowy łańcuch ale o przerzutce trzeba zapomnieć. Cały system opiera się na ramie w której tylne widełki się rozłącza aby móc przełożyć pasek klinowy. Zobacz sobie ten film, od 1 minuty widać co i jak
beskid Napisano 18 Września 2013 Napisano 18 Września 2013 Z oponą tylną na pewno będzie problem bo tam nie ma specjalnie dużo miejsca. Co do amorka to na pewno się da pytanie tylko w jakim celu skoro skopie to całkowicie jazdę na tego typu sprzęcie.
gad Napisano 18 Września 2013 Autor Napisano 18 Września 2013 Rowery z napędem paskowym http://www.beltbikes.es Na innym forum była dyskusja. http://emtb.pl/forumo/showthread.php?tid=7637
panSocjolog Napisano 18 Września 2013 Napisano 18 Września 2013 Pasek generalnie wydaje się fajnym patentem, ale na razie mało o nim wiadomo. No i w przypadku tego roweru musisz być bardzo przekonany do tej koncepcji napędu (pasek i wielobiegówka), no i o amortyzatorze też możesz zapomnieć.
gad Napisano 19 Września 2013 Autor Napisano 19 Września 2013 Dlaczego piszesz że można zapomnieć o amortyzatorze ?
Rulez Napisano 19 Września 2013 Napisano 19 Września 2013 A jaki chcesz złożyć ? może coś z crossowych z małym skokiem nie podniesie nadmiernie przodu ...
gad Napisano 19 Września 2013 Autor Napisano 19 Września 2013 Dostępny jest jeszcze SCOTT SUB 10 http://www.scott.pl/product.php?id_cat=720&id_prod=4904
Rulez Napisano 19 Września 2013 Napisano 19 Września 2013 No i co ? tu też nie za bardzo można założyć amortyzator ...
gad Napisano 19 Września 2013 Autor Napisano 19 Września 2013 A jaki chcesz złożyć ? może coś z crossowych z małym skokiem nie podniesie nadmiernie przodu ... Na razie tylko zastanawiam się nad takim rowerem, moja jazda to jakieś 90% miasto. I chyba lepiej jest kupić taki rower w całości niż składać . TREK DISTRICT http://skleprowerowy.bydgoszcz.pl/trek-district Czy znacie jeszcze jakieś inne rowery z napędem paskowym dostępne w POLSCE ?
marcinek1992 Napisano 20 Września 2013 Napisano 20 Września 2013 Fajny bajer tylko czy ten pasek łatwo by było znaleźć w sklepie rowerowym w Polsce? Chyba raczej nie dlatego tych pasków musiałbyś odrazu kupić z 10 sztuk. A jak mówisz tu o eksploatacji to lepiej by ci było wziąć shimano nexus. On jest tani w eksploatacji i z tego co słyszałem zimy się nie boi. Poczytaj:http://polskanarowery.sport.pl/msrowery/1,105121,8990825,Naped_z_wykorzystaniem_paska_zebatego_,,ga,,3.html Masz jeszcze rower z wałem kardana:
gad Napisano 20 Września 2013 Autor Napisano 20 Września 2013 http://allegro.pl/rower-breezer-beltway-nexus-8biegow-pradnica-pasek-i3557660848.html
TomeB Napisano 23 Września 2013 Napisano 23 Września 2013 Fajny bajer tylko czy ten pasek łatwo by było znaleźć w sklepie rowerowym w Polsce? Chyba raczej nie dlatego tych pasków musiałbyś odrazu kupić z 10 sztuk. A jak mówisz tu o eksploatacji to lepiej by ci było wziąć shimano nexus. On jest tani w eksploatacji i z tego co słyszałem zimy się nie boi. Poczytaj: http://polskanarowery.sport.pl/msrowery/1,105121,8990825,Naped_z_wykorzystaniem_paska_zebatego_,,ga,,3.html Masz jeszcze rower z wałem kardana: Po co 10? Łańcuchów też od razu 10 kupujesz? W tym rowerze jest Alfine, który w odróżnieniu od Nexusa jest dostosowany do hamulców tarczowych.
gad Napisano 24 Września 2013 Autor Napisano 24 Września 2013 (edytowane) Czy gdzieś w POLSCE są dostępne ramy i części, aby zbudować rower napędzany paskiem ? Edytowane 24 Września 2013 przez gad
Walter Napisano 24 Września 2013 Napisano 24 Września 2013 Ostatnio w decathlonie w Gdańsku widziałem tani rower miejski na pasku Kiedyś męczyłem człowieka handlującego podzespołami napędowymi (przemysłowymi) i min paskami Gates-a żeby znalazł mi jakieś informacje na temat oraz ceny, jednak nie ogarną sprawy, albo tak ciężko z dostępnością albo mu się nie chciało. Przypuszczam że do nas nikt tego jeszcze nie sprowadza. Wedle broszury którą kiedyś znalazłem w Niemczech jest przedstawiciel.
Gość Napisano 24 Września 2013 Napisano 24 Września 2013 Wcale nie musi być źle z jego wytrzymałością. Za to nie trzeba czyścić, smarować. Dużo plusów Pas napędowy jest dość często montowany w amerykańskich motocyklach. U innch marek rzadko, ale zdarzają się wyjątki jak np : bmw f800 http://www.v10.pl/narzedzia/tapety/Motocykle/BMW/BMW%20F%20800%20S/BMW%20F%20800%20S%201024x768_c29.jpg Skoro daje radę w 80-100 konnym motocyklu, to da radę i w rowerze Byle nie po osie w błocie
gad Napisano 25 Września 2013 Autor Napisano 25 Września 2013 Na ALLEGRO jest rower miejski napędzany paskiem i z piastą SHIMANO NEXUS 8 http://allegro.pl/rower-breezer-beltway-nexus-8biegow-pradnica-pasek-i3557660848.html A tu jest filmik jak zrobić dzielone tylny widelec
adriansocho Napisano 25 Września 2013 Napisano 25 Września 2013 (edytowane) Na razie tylko zastanawiam się nad takim rowerem, moja jazda to jakieś 90% miasto. I chyba lepiej jest kupić taki rower w całości niż składać . Ja myślę, że ten rower się doskonale będzie spisywał w formie w jakiej jest, a nawet trochę terenu będzie można zaliczyć (również na tych oponach). Opony terenowe typu 2,0" z klockami powinny się zmieścić. Jak dla mnie to byłby świetny rower jako "jeden z kilku", np. rower nr 3 albo 4. Pewnie na wycieczce z szosowcami typu 40 km/h też dałby radę. Natomiast użytek terenowy może być ograniczony przez zakres przełożeń (wydaje mi się, że lżejsze przełożenia zaczynają się wyżej niż w typowym napędzie 3x9), przez co byłbyś pozbawiony wjazdu na najstromsze górki (jeśli to jest problem). P.S. Co do amortyzatora - widelec 29" o skoku 80 mm raczej dużo nie namiesza w geometrii, jeśli w ogóle. Edytowane 25 Września 2013 przez adriansocho
gad Napisano 25 Września 2013 Autor Napisano 25 Września 2013 Fajnie było by zbudować samodzielnie taki rower, tylko jest problem z dostępnością części.
WodnikOlszynek Napisano 26 Września 2013 Napisano 26 Września 2013 (edytowane) Od kilku tys. km ujeżdżam maszynę na pasku. Tylko i wyłącznie w warunkach miejskich, z Alfine 8, jak będę miał chwilę podmienię na 11. W ruchu miejskim same zalety - cicha praca, bezobsługowość. Warto dodać, że: 1) "przerwa" w ramie to nie wszystko. Stosunkowo łatwo wpaść np. w rozpoczynającym temat Focusie, wersje sprzedawane z paskiem mają jeszcze odpowiednio profilowaną prawą dolną rurę tylnego widelca; tak, aby zmieściła się zębatka Gates'a. W przypadku tych sprzedawanych standardowo z łańcuchem, może się okazać, że mieszczą się tylko te małe. 2) Do zastosowań bardziej terenowych, Gates robi wersję Center Track, stabilizowaną szyną pośrodku. Rzeczony Focus ma tradycyjną wersję paska i zębatek, więc - pomijając kwestię geometrii - w teren nie za bardzo... Z kolei nie jest to też wymarzone zastosowanie dla przekładni z serii Alfine. 3) Praktycznie pełna gama Gates jest dostępna na eBayu. Edytowane 26 Września 2013 przez WodnikOlszynek
gad Napisano 27 Września 2013 Autor Napisano 27 Września 2013 Parę filmików na temat GATES CARBON DRIVE http://www.youtube.com/results?search_query=gates+carbon+drive&oq=gates+carbon&gs_l=youtube.1.0.0i19l10.1257.6419.0.8050.12.9.0.3.3.0.197.1187.0j9.9.0...0.0...1ac.1.11.youtube.zoJLx3ktuYg
gad Napisano 29 Września 2013 Autor Napisano 29 Września 2013 Na rok 2014 firma CANYON szykuje rower miejski z napędem paskowym https://www.canyon.com/eurobike2013/urban.html
Rekomendowane odpowiedzi