Odie Napisano 18 Września 2013 Napisano 18 Września 2013 Witam wszystkich, Tak sobie od jakiegos czasu czytam forum i wiem coraz mniej Za duzo tego wszystkiego sie porobilo ostatnio - 26'', 650B, 29''... Dawniej czlowiem bral 26 '' i sie cieszyl, a teraz - zupelnie nie wiem od czego zaczac. Nie siedzialem w temacie rowerow od jakichs 10 lat A problem moj jest taki: Posiadam rower Giant XTC NRS2 z r. 2002 (kupiony okazyjnie ), taki jak tu: http://www.bikepedia.com/quickbike/BikeSpecs.aspx?year=2002&brand=Giant&model=XtC+NRS-2#.UjmKBsa-18E Pare szczegolow: Fork Model: Answer Black Comp, 3.00"-4.00" adjustable travel Rear Shock Rock Shox Sid XC, 3.75" travel Brakeset Hayes Mechanical Disc brakes, Avid Speed Dial 5 levers - niestety nie dzialaja, wymagaja wizyty w serwisie byc moze calkowitej wymiany. Shift Levers Shimano Deore LX RapidFire SL Front Derailleur Shimano Deore top-swing, top-pull/clamp-on 35.0mm Rear Derailleur Shimano Deore XT SGS Crankset Race Face Prodigy ISIS, 22/32/44 teeth Rear Cogs 9-speed, 11 - 32 teeth Seatpost Wymianiana - Ritchey, dluzsza niz oryginalna Saddle WTB Rocket V Handlebar Titec Hell Bent Aluminum Stem Titec Fast Al 110 mm Wheels Hubs Aluminum disc Q/R Rims Mavic X223 Disc, 32-hole Spoke Brand DT stainless steel, 14/15 ga. (2.0/1.8mm) double-butted Rower jest w rozmiarze 18 1/2'', geometria jak w zalaczniku. Oprocz tych nieszczesnych hamulcow wszystkoe jest w stanie bardzo dobrym. Kiedys na nim jezdzilem co nieco, ale niestaty wydaje mi sie teraz iz jest on na mnie zwyczajnie za maly. Gdyby byl o rozmiar wiekszy, nie byloby pwnie tematu ... Chcialbym wrocic do jazdy i teraz zastanaiam sie co zrobic... Czy kupic / zlozyc calkiem nowy rower a ten probowac sprzedac na allegro (ale wiele kasy pewnie za niego nie dostane), czy ratowac / wymieniac te hamulce i jezdzic na giancie nadal (co z ta geometria)? Czy moze rozejrzec sie za jakas nowa rama i przelozyc ile osprzetu sie da (ale to mam watpliwosci czy podpasuje)... Myslac o nowej ramie - nie bardzo chce wydawac kosmiczna kase na fulla w tym momencie. Jezeli juz przekladac sprzet, to pewnie na stalowa lub karbon (26''). A moze rzucic tym wszystkim w kat i kupic/zlozyc rower (tez HT) na wiekszym kole: 650B lub 29''? Zawodnikiem nie jestem i nie bede - kondycja i latka juz nie te (39 hehe). Czego oczekuje od roweru to: w miare uniwersalny rower na wypady poza Krakow (dolinki i okolice - czyli asfalt + lekki teren), jazde po Lasku Wolskim (nieco ciezszy teren - osoby z krk wiedza o co chodzi ), 1-2 dniowe wyjazdy w polskie gory (Beskidy, Gorce). Nie zamierzam skakac i szalec na rowerze - po prostu chce pojezdzic w urozmaiconym terenie i sie nie zabic . Nie bardzo mam warunki mieszkaniowe zeby trzymac kilka rowerow, wiec jeden raczej musi wystarczyc... Aha: no i chcialbym zeby byl w miare lekki jakby sie dalo. Nie za bardzo usmiecha mi sie targanie jakiegos kloca... Tak kilo 12 kilo max dalo by rade? Co byscie zrobili w mojej sytuacji? Dzieki z gory za pomoc
Mod Team Maniak Napisano 18 Września 2013 Mod Team Napisano 18 Września 2013 Osobiście wymieniłbym hamulce (o ile stare wymagają jakiś szczególnie wielkich ingerencji poza odpowietrzaniem) na shimanowskie deorki 596 i jeździł, odzyskał nieco kondycji i później zdecydował czy zmienić na coś innego czy jednak obecny rower wystarcza. Moim zdaniem jest on w pełni ok, pewnie wymaga tylko drobnych napraw i regulacji. 29 - oczywiście więcej komfortu względem ht 26 ale kosztem zwrotności i wagi, jednak jeśli nie zamierzasz jeździć w ciasnych singlach to moim zdaniem kierunek który powinieneś obrać.. jeśli już. 650" - jeśli nie jesteś w stanie pogodzić się z "mułowatością" 29 w pewnych sytuacjach to opcja pośrednia i powiedzmy bezpieczny wybór ale drogi. Co by nie mówił 26 jest sporo zwrotniejsze od 29, może nie podczas normalnej jazdy ale w ciasnych singlach się to czuje (przynajmniej wg. moich wrażeń, uprzejmie proszę zwolenników 29 o nie przekonywanie mnie za wszelką cenę) Natomiast jeśli nie jesteś zawodnikiem i ścigać się nie zamierzasz to straty energii z fulla ci nie straszne, a pełny zawias w rowerze 26 łączy obie rzeczy zwrotność i komfort jazdy, nie koniecznie można mówić tu o niskiej wadze, bo sama rama nrs do lekkich nie należy. To wszystko oczywiście bardzo duży skrót myślowy, można by wtrącić jeszcze sporo uwag. ..ale musisz sobie odpowiedzieć na pytanie czy potrzebujesz większego koła? (które ogólnie wypada drożej i przeważnie jest cięższe)
Roonin Napisano 19 Września 2013 Napisano 19 Września 2013 Kolega wyżej dobrze prawi, doradził bym ci dokładnie to samo. Rowerek wcale nie jest zły, zrobić co trzeba, powozić tyłek jeden pełny sezon i dopiero zobaczyć "co mi tak naprawdę trzeba". Kolego co do rozmiaru ramy to podaj wzrost to się jakoś do tego odniesiemy. A co do wieku, mam niewiele mniej i nie mam kompleksów przed młodymi byczkami niejeden już się zdziwił Więc ćwicz i się nie przejmuj.
Odie Napisano 20 Września 2013 Autor Napisano 20 Września 2013 No wlasnie o to chodzi - wiem, ze rowerek nie jest zly Dobre czesci, niezla rama, tylny amor wciaz trzyma powietrze i rower nie jest za ciezki jak na fulla - wazy kolo 13.5 kg o ile pamietam. Do lajtowej jazdy w terenie jak znalazl... Wiec rozsadek mowi mi "nie wymieniac", a w sumie czlowiek by chcial czegos nowego sprobowac... Aa, z tym wzrostem to przepraszam - wydawalo mi sie ze podalem (ale najwyrazniej zapomnialem ): wzrost 186, dlugosc nogi: 87, waga ok: 75 kg. Rozmiar ramy 18 1/2'', a tabelke z geo podalem w pierwszym poscie.
Mod Team Maniak Napisano 20 Września 2013 Mod Team Napisano 20 Września 2013 Przy takim wzroście wydaje mi się że powinieneś mieć dłuższą ramę, sam mam 182cm i ramę z górną rurą 615m, na 585mm było mi średnio wygodnie, u Ciebie jest 590mm co moim zdaniem jest trochę mało przy 186cm wzrostu, mnie bolałyby plecy ale to wcale nie oznacza że i ciebie będą. To indywidualna kwestia. Wygodnie Ci się na nim siedzi/jeździ ?
Roonin Napisano 20 Września 2013 Napisano 20 Września 2013 No rama mogła by byc większa ( w sensie dłuższa), szkoda bo fajna ramka. Możesz próbowac ratowac sytuację dłuższym mostkiem i sztycą z ofsetem lub faktycznie szukac innej ramy.
Odie Napisano 24 Września 2013 Autor Napisano 24 Września 2013 Sorry, ze nie odpowiadalem, ale mialem utrudniony dostep do netu przez kilka dni... No siedzi sie, ze tak powiem "ciasno" - tj. nie mam wrazenia ze jestem wygodnie wyciagniety... Dosc czesto musze chwytac kierownice ze rogi, wtedy jest wygodniej. Mostek mam 110 mm i wiecej raczej nie chce dawac, zeby nie wisiec za bardzo nad kolem... Chyba przez ostatnie pare lat trendy sie zmienily, i teraz sie raczej jezdzi na dluzszych ramach i krotszych mostkach? Gdybym sie zdecydowal na nowa rame / rower - w jaka geometrie powinienem celowac gdybym chcial kupic sobie 29era a w jaka gdybym chcial 26era? Sa tu jakies wieksze roznice jak chodzi o wielkosc ramy? Z przelicznika na forum (wzrost 186, noga 87) wychodzi mi 19.5'' Wiec wielkosc ramy to pewnie kolo 19'' dla MTB Ale ramy roznych producentow sie roznia dlugoscia, wiec jaka powinna byc efektywna dlugosc gornej rury? I jaki kat glowki? Kolo 70 stopni bedzie dobry? Chcialbym rower raczej stabilnejszy w terenie. Ten giant co go mam wydaje mi sie tez nieco "nerwowy", ale to moze kwestia raczej przykrotkiej ramy niz katow... Dzieki za pomoc
Mod Team Maniak Napisano 24 Września 2013 Mod Team Napisano 24 Września 2013 Te gianty tak jeżdżą, nigdy ich nie lubiłem, a przerobiłem już kilka, mimo że pięknie wyglądają jeździ się na nich tak sobie, nerwowe a jednak nie do końca zwrotne, powiedziałbym że ta nerwowość przekłada się na zrywanie przyczepności a nie realną zwrotność. W 29 i 26 z ramami jest względnie podobnie, długość górnej rury może być zbliżona. Przy 182cm w 26' mam 610mm + sztyca z seatbackiem w 29 mam 620mm i sztyca prosta, na obu jeździ mi się bardzo dobrze, wcześniej miałem w 26' też ramę 19'' ale efektywnej długości 590mm i też było mi ciasno, we wszystkich przypadkach mostki 100mm. Prawdę mówiąc musisz się przymierzyć i zobaczyć jaki rozmiar Ci pasuje. Myślę że 19" będzie ok ale z górną rurą 620mm+seatback, sądzę że by Ci podpasował taki zestaw. To kwestia mocno indywidualna. Ale na obecnym rowerze z pewnością da się śmigać, wystarczą drobne modyfikacje.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.