Skocz do zawartości

[Przerzutka] Tył wraz z manetką do 400PLN


mant3z

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam

Zmęczyła mnie zabawa z SLX, ciągle regulacja nie sprawia mi przyjemności. SLX to jakaś cholerna padlina!

Polćcie coś bo błądze po sklepach i nie wiem co wybrać.

Mam Unibike Flite 26" z 2012, kaseta z tyłu Deore.

 

Max budżet to 400PLN na manetkę i przerzutkę. Linkę i pancerze już mam nowe.

Napisano

Domyślam się, że chodzi o napęd 9 sp. Skorzystaj z oferty Sram'a np. X7. Jak tu można się zorientować wszystko chyba poza XTR-em to padaczka włącznie z XT. W przypadku modeli Sram na pewno tanio nie będzie lub inna opcja to poszukanie tylnej zmieniarki ale z klasyczną budową.

Napisano

Temat wraca jak bumerang. Nie da się ukryć, że np XT shadow 10s wymaga więcej czułości podczas regulacji. Ale zupełnie się nie zgadzam negatywnymi opiniami. Warto wiedzieć, że precyzyjna zmiana biegów to nie tylko zmieniarka, na to wpływ ma łańcuch, kaseta, linki i pancerze, hak i co niektórzy pomijają dobry smar do łańcucha, Mam za sobą kilka ciężkich jeżeli chodzi o warunki pogodowe maratonów, mój XT w połączeniu z manetką deore zawsze precyzyjnie działa. Osobą, które tak lamentują polecam przyjrzeć się pozostałym komponentom napędu.  

Napisano

Tak 9SPD, zaopmniałem dopisać.

X7 będzie współpracował z kasetą Deore?

 

 

Np coś takiego?

http://allegro.pl/przerzutka-tylna-sram-x-7-x7-sredni-9sp-2013-box-i3495210848.html

Cena do zaakceptowania o ile nie będzie trzeba kasety wymieniać.

 

Widziałem, że są trzy długości wózka, jaka jest różnica w zastosowaniu długiego lub krótkiego?

 

Tak będzie współpracować z każdą kasetą 9rz. w tym od Shimano. Osobiście nie zalecam korzystania ze średniego wózka. Najlepiej długi czyli SGS. Ta zmieniarka ma swoje minusy ale nie należy do nich właśnie kwestia regulacji i sztywności. Bardzo ładnie chodzi z manetkami Trigger X-7 lub jeszcze lepiej z x-9. Dlatego rodzi się pytanie czy jak już masz wymieniać to nie lepiej kupić cały zestaw tych manetek czyli zarówno lewą jak i prawą. Tym bardziej, że nie jest wtedy konieczne wymienienie przedniej zmieniarki. Chyba, że się mylę to niech mnie ktoś poprawi.

 

Napisano

Przód mi chodzi idealnie, po co mam zmieniać na SRAM'y?

Beskid nie zalecasz średniego, bo?

 

Ja ostro śmiegam po lesie gdzie jest pełno gałęzi i badyli, wolałbym kotwicy od Tytanika nie ciągnąć za sobą ;)

  • Mod Team
Napisano

za 400zł spokojnie powinieneś kupić x9 i manetkę do tego. Jakiej byś korby nie miał średni wózek można brać niemal w ciemno.

 

mój XT w połączeniu z manetką deore zawsze precyzyjnie działa.

Good for You, to może byś sie zamienił skoro tak chwalisz te wszystkie XT, przerzutka niemal nowa co ty na to ;)

Napisano

mam w rowerze crossowym cały napęd slx 9rz i muszę przyznać, że nie bardzo rozumiem Twoją irytację. Może trafiłeś na jakiś felerny egzemplarz. Może to manetka, może przerzutka. Cholera wie. Ale jeśli to manetka, to zmiana na xt nic Ci nie da. Jednak może to wina tylnej przerzutki i wtedy osiągniesz nirwanę. 

Tak czy siak - napęd SLX nie powinien być taki, jak mówisz. Coś masz "zje...psute". Ale nie jest to wina SLX, jako grupy. Może opiszesz, bo do tej pory chyba Ci się nie udało, na czym polega problem i czego dotyczy Twoja frustracja. 

pozdr

 

Napisano

Przód mi chodzi idealnie, po co mam zmieniać na SRAM'y?

Beskid nie zalecasz średniego, bo?

 

Ja ostro śmiegam po lesie gdzie jest pełno gałęzi i badyli, wolałbym kotwicy od Tytanika nie ciągnąć za sobą ;)

 

Chodzi mi tylko o to, że jedną będziesz miał inną a drugą inną. Jeśli Ci to nie przeszkadza to nie ma sensu drugiej.

 

Co do wózka to to są takie moje przemyślenia ale pochodzą od Shimano. Skoro @Puklus jest za średnim to nie ma o czym dyskutować. Biorąc pod uwag jak i gdzie jeżdzisz też po raz kolejny jestem za tym abyś jednak skorzystał ze Sram'a. 

 

@parmenides irytacja wynika zapewne ze stylu i miejsca jazdy. Jednym pasuje innym nie. Ja się nie wypowiadam w sprawie "obecnych" produktów Shimano bo mam wszystko od nich ale to "starocie". Nie znaczy to, że nie mam wiedzy na temat tego co jest padaczką z obecnych konstrukcji.

Napisano

 

Nie znaczy to, że nie mam wiedzy na temat tego co jest padaczką z obecnych konstrukcji.

 

Nowy Xt na tył to padaczka... A możesz wyjaśnić dlaczego?

Napisano

@Druid ja się tu nie chcę kłócić zwłaszcza jako użytkownik XT z rocznika 08 czyli kiedy wchodziła technologia Shadow. Za nią 5 sezon i nadal jak nowa. Technologia blokady wózka jest nowa i jest szansa, że tak jak te 5/6 lat do tyłu też się przyłożyli do roboty. Jak zauważyć się daje to najwięcej narzekań jest z roczników póżniejszych. Nie mam absolutnie nic do zmieniarek z Shadow RD+.


 

Napisano

@@ro35, tylko że 1:2 dotyczy tylko tyłu ... przód jest kompatybilny w każdą stronę i można mieszać Srama z Shimano jak się chce.

 

I chyba należę do "szczęśliwców "... bo każdy SLX w mojej rodzinie nieważne czy na 10 czy na 9 sp chodzi gładko i precyzyjnie ... a jedyny który przestał to z powodu krzywego haka.

 

Pozdro

 

 

Napisano

Dla analityków frustracji:

http://www.forumrowerowe.org/topic/146013-przerzutka-deore-slx-m662-help/

Niby problem rozwiązany ale 300km od zakończenia tego tematu możliwość wyregulowania SLX'a nie istnieje.

Nic tylko siedzę w garażu, czyszczę, smaruję i reguluję! Tak nie może być, zwłaszcza gdy ma się 2 hobby, żonę i dzieci.

Wolę wydać kasę i zredukować czas spędzony w garażu niż eksperymentować przy padlinie która mi się trafiła.

 

Łańcuch, linka, pancerz i kaseta są nowe, mają właśnie te 300km przebiegu.

Smaruje Finish Line czerwony, kropelka na ogniwo, po kilku godzinach wycieram do suchego.

Kaseta błyszczy jak by co dopiero z pudełka ją wyciągnięto. Linki są nasmarowane sylikonowym cx-80 jak dobrze pamiętam.

Napędy nigdy nie myłem myjką ciśnieniową, tylko z węża ogrodowego.

Ustawiam zgodnie z wytycznymi producenta, k*** nawet suwmiarką sprawdzałem odległość od górnej zębatki!

 

Schodzę jeszcze raz do garażu, wyeliminuje luz górnego kółka do minimum bo na luzie jaki występował oryginalnie czy teraz zredukowanym to jest masakra.

Chodź wydaje mi się że to nie ma już żadnego znaczenia.

 

Może to wina manetek Alivio M430, może to nie jest zdrowe połączenie z SLX'em? Przy manetkach nie grzebałem (oprócz regulacji naprężenia)... idzie coś tam polepszyć jak się ją rozbierze?

 

 

 

Napisano

tylko że 1:2 dotyczy tylko tyłu ... przód jest kompatybilny w każdą stronę i można mieszać Srama z Shimano jak się chce.

zgadza się, ale nie za fajnie jest mieć manetki z różnej parafii :>

 

do autora, może coś z manetkami (sam nie za dobrze wspominam alivio),

jednak kultura pracy 1:1 srama jest trochę lepsza, a gdybyś skusił się na gripy...

Napisano

A ja walę z myjki ciśnieniowej, nigdy nie muszę regulować (no może raz na jakieś 5000km, nie zmieniam łańcuchów, nie szejkuję, smaruję raz na 1000 km, i chodzi zarówno slx jak i sora. Może zbyt wiele czasu spędzacie oglądając napęd, a zbyt mało jeździcie?

 

Napisano

No to masz zaj...e perpetuum mobile i nic tylko pozazdrościć :laugh:

 

Może to wina manetek Alivio M430, może to nie jest zdrowe połączenie z SLX'em? Przy manetkach nie grzebałem (oprócz regulacji naprężenia)... idzie coś tam polepszyć jak się ją rozbierze?

 

Z doświadczenia i to właśnie z mojej XT powiem tak, że nie będzie to miało wpływu. Manetka odpowiada bardziej za kulturę pracy niż ma wpływ na rozregulowywanie się zmieniarki.
 

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...