Skocz do zawartości

[hamulce] Wymiana cantileverów na v-brake


Gizmo21

Rekomendowane odpowiedzi

W starym rowerze mam cantilevery, niestety z przodu brak jest śrubek w które mocuje się klocki i teraz mam dylemat czy szukać gdzieś cantileverów, kupić całe hamulce, czy może jednak jak już kupować to v-brakei? Tylko gdzieś czytałem, że zmieniając na v-brake, może być problem z dźwignią hamulca, która była przy cantileverze, czy trzeba by także ją wymienić? I jak wygladałaby sytuacja, tzn. chodzi mi o to, czy musiałbym wymienić także pancerze linek? Nie orientuję się jak fajka wchodzi w pancerz, czy do starego pancerzea by weszła? A gdybym wymienił przód na v-brake, to czy może zostać z tyłu cantilever?

Zastanawia mnie jeszcze kwestia linki, wiadomo, że w cantileverach jest ten mały fragment linki, który łączy oba ramiona, czy jak kupię zwykłą linkę i utnę, to będzie ok, czy muszę szukać takiej samej z taką inną końcówką?

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zmieniaj na V-ki. Dużo łatwiej się reguluje i przez to zasadniczo i lepiej hamują. Klamki ostatecznie mogą zostać tak samo jak i cantilever na tyle, ale jeśli masz plastikowe to chyba lepiej wymienić na metalowe - siła nie idzie w uginanie klamki wtedy.

Linki i pancerze też radziłbym dać nowe, bo to w sumie groszowe sprawy a najpewniej starej linki od przedniego hamulca Ci nie wystarczy po prostu.

 

Linki do V-ek i Canti mają takie same końcówki - ta poprzeczna w canti jest jakby drugą linką hamulcową po prostu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli bym znalazł gdzieś te 3śrubki, to chętnie bym je kupił :) Nie jakoś dużo wkładać w ten rower, bo tak naprawdę nie wiem co z niego jeszcze będzie, więc gdyby taki śrubki gdzieś udało się kupić, to byłoby super, tylko pytanie gdzie? Przeglądam strony internetowe sklepów, sam byłem dzisiaj też i cantileverów nie widzę, a co dopiero takie śrubki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Klamki ostatecznie mogą zostać

 

V-brakei z klamkami od canti to pomyłka. Ze względu na inny skok linki w tych hamulcach. Rozwiązanie niemal nie do wyregulowania, masakra i koszmar. Ćwiczyłem osobiście i każdemu teraz odradzam.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak chodzi o te śrubki, które są w linku od Lukasza1980, tylko za bardzo nie opłaca mi się zamawianie przez allegro - wiadomo dojdą koszty przesyłki. Na razie postaram się gdzieś znaleźć w jakimś sklepie rowerowym, komisach czy coś w tym stylu. Potem jeśli ich nie znajdę to szukam cantileverów, bo jednak na razie ten rower po prostu muszę złożyć, trzeba pojeździć, zobaczyć co z tego będzie i wtedy można podejmować decyzję o większych inwestycjach, czyli np. v-brakei, klamki hamulców itp.

 

Dzięki wszystkim za odpowiedzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

albo pójdź na złom

 

Dokładnie! Ja kiedyś na złomie przy starej ramie znalazłem V-ki z aluminium to sobie przygarnąłem - Promaxy, ale mocowanie na klocek z gwintowanym sworzniem. Siostrę z powodzeniem do tej pory zatrzymują. Ludzie wywalają rowery na złom w całości, a przecież w każdym duża część to aluminium.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gzimo a w rowerze masz klamki i manetki, czy klamkomanetki? Jeżeli te  drugie, to przy wymianie hamulców na V-brake, czeka cie jeszcze zakup manetek do zmiany przełożeń. 

 

Manetki są osobno od klamek, tak więc tutaj nie byłoby problemu.

Śrubki zostły znalezione w sklepie z takimi starszymi częściami rowerowymi, więc na razie zostaję przy cantileverach, jeśli wszystko z rowerem będzei ok, będzie się dobrze jeździć, to wtedy pomyślę o zmianie na V-brakei.

Dzięki wszystkim za odpowiedzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...