Grzesiek1994 Napisano 16 Września 2013 Udostępnij Napisano 16 Września 2013 Witam, mam problem z moim tylnym amortyzatorem. Wygląda on niemal identycznie jak ten: Ale na moim widnieje naklejka "RooX". I tu już pojawia się problem, czy to dwie różne firmy, taka sama (zmieniona nazwa) ?? Zamontowany go mam w odkupionym Cannondale SuperV2000, takim jak ten poniżej: Moje problemy z tym amortyzatorem:- gdy siadam na rowerze, amortyzator wpada cały do końca co uniemożliwia jego pracę podczas jazdy... - podczas nie dużego nacisku na rower (nawet nie siedząc na nim) amortyzator także wpada cały do końca.Co do tej pory udało mi się ustalić? 1. Ponoć jest to amortyzator powietrzny.2. Ponoć jego ciśnienie to 30 Barów.3. W TwoMark'u go nie serwisują i chcą mi tylko sprzedać nowy za ok. 400zł. 4. W Dobre Sklepy Rowerowe nie mają pompki na 30 barów, tylko na 6... Teraz moje pytania do Was:1. Jakiej firmy jest mój amortyzator skoro ma naklejkę RooX ale pod tą nazwą nie mogę go nigdzie znaleźć. 2. Czy gdziekolwiek na Śląsku znajdę serwis tego amortyzatora? 3. Ile około może kosztować jego naprawa? 4. Każda porada jest dla mnie na wagę złota... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kzielu Napisano 16 Września 2013 Udostępnij Napisano 16 Września 2013 (edytowane) Roox to pewnie tylko naklejka - to taka firma ktora kiedys produkowala sztyce, mostki i kierownice... Twoj amortyzator to pewnie Fox Alps - model w zasadzie prehistoryczny. Watpie zeby ktokolwiek byl w stanie Ci go naprawic - probowales go pompowac do jakiegokolwiek cisnienia ? Edytowane 16 Września 2013 przez durnykot pkt 2i Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team durnykot Napisano 16 Września 2013 Mod Team Udostępnij Napisano 16 Września 2013 Moje problemy z tym amortyzatorem: - gdy siadam na rowerze, amortyzator wpada cały do końca co uniemożliwia jego pracę podczas jazdy... - podczas nie dużego nacisku na rower (nawet nie siedząc na nim) amortyzator także wpada cały do końcaZaopatrz się w pompkę do amortyzatorów i sprawdź, czy i jakie ma ciśnienie. Jeśli ma za małe ( np. na poziomie 70-100 psi) ,dopompuj do uzyskania określonego SAGu ( ugięcia wstępnego) - np. na poziomie 25%. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Grzesiek1994 Napisano 16 Września 2013 Autor Udostępnij Napisano 16 Września 2013 W Dobrym Sklepie Rowerowym w Chorzowie koleś próbował pompką ale miał tylko 6cio barową... Durnykot a mógłbyś mi polecić jakąś pompkę albo firmę? Bo ja się na tym jeszcze nie znam Najlepiej taka nie za droga a w miarę dobra Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kzielu Napisano 16 Września 2013 Udostępnij Napisano 16 Września 2013 W Dobrym Sklepie Rowerowym w Chorzowie koleś próbował pompką ale miał tylko 6cio barową... Durnykot a mógłbyś mi polecić jakąś pompkę albo firmę? Bo ja się na tym jeszcze nie znam Najlepiej taka nie za droga a w miarę dobra Sproboj podjechac do jakies prawdziwego sklepu rowerowego gdzie beda mieli dowolna pompke do amortyzatorow - zwykle maks. cisnienie przecietnej pompki do amortyzatorow do ~300 psi (~20 bar) i zobacz wpierw czy on jest szczelny i trzyma cisnienie... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Grzesiek1994 Napisano 16 Września 2013 Autor Udostępnij Napisano 16 Września 2013 Sproboj podjechac do jakies prawdziwego sklepu rowerowego gdzie beda mieli dowolna pompke do amortyzatorow - zwykle maks. cisnienie przecietnej pompki do amortyzatorow do ~300 psi (~20 bar) i zobacz wpierw czy on jest szczelny i trzyma cisnienie... Okej, podjadę jak najszybciej i napiszę za parę dni co i jak Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
krism4a1 Napisano 16 Września 2013 Udostępnij Napisano 16 Września 2013 Ja wiem, że nie tyle ważne jest ciśnienie co pole powierzchni na jakie działa, ale 30 bar (3 MPa) to ciśnienie powietrza startowego silnika okretowego wielkości domu jednorodzinnego :-) Naprawdę w damperach jest takie ciśnienie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tobo Napisano 16 Września 2013 Udostępnij Napisano 16 Września 2013 Niektóre potrzebują takiego ciśnienia i specjalnych pompek, np amortyzatory w rowerach Scotta, "firmowe". Co do tego amora - na pewno jest to Fox model Alps 4 lub 5. Rower ma jakieś 18-16 lat. Ma dosyć nietypowe wymiary - jest prawie na pewno krótszy od standardowych i popularnych 165tek. Ciężko będzie kupić jakiś zamiennik - może allegro gdzie takie okazje się trafiają. Co do naprawy - skontaktuj się z krakowskim Vario Bike który naprawa amortyzatory różnej maści. Czy rower był jeżdżony do momentu gdy przeszedł w Twoje ręce? Jeśli nie to jest szansa że stracił część ciśnienia co może być naturalne z powodu tego że jest to starszy powietrzny amortzator - co nie znaczy że nie jest sprawny. Jeśli zauważysz że faktycznie traci ciśnienie - napompuj, wymontuj z ramy i zanurz w wodzie - stwierdzisz miejsce ucieczki powietrza. Może być to uszczelka głównej komory, korpus zaworu albo sam jego wkład. Jeśli wkład - można go wymienić - dostaniesz taki sam w każdym sklepie rowerowym - najprawdopodobniej jest to zawój samochodowy, Jeśli powietrze ucieka przez korpus zaworu - można spróbować go dokręcić (klucz oczkowy odpowiedniej wielkości). Jeśli puszcza przez komorę powietrzną - może jest niedokręcony (cała komora to cylinder który w tym przypadku dokręcony jest jak widać na zdjęciu dużą nakrętką wielokątną). Ostatecznie może to być uszczelka, pytanie jak ona wygląda i jak jest mocowana. Tyle można powiedzieć na ten moment. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.