axium0121 Napisano 14 Września 2013 Napisano 14 Września 2013 Witam. Dzisiaj postanowilem troche wyczyscic rower i zobaczylem ze mam problem z przednim kolem. Chodzi o to ze jak je zdejme to nie ma luzow, ladnie sie kreci i w ogóle jest dobrze, natomiast jak zaloze je do roweru i wcisne przedni hamulec to kolo ewidentnie ma luz i nie wiem co moze byc tego przyczyna. Dodam ze piasta jest firmy shimano na lozyskach kulkowych. Prosze o pomoc bo sam sobie z tym nie poradze.
LUKASZ1980 Napisano 14 Września 2013 Napisano 14 Września 2013 Jakie masz hamulce? Zrób serwis piasty,nie zaszkodzi.Ten luz pojawia się jak naciśniesz hamulec i ruszasz przód tył.Jeśli tak to klocki mają mały luz,a jak masz tarczę na CL to potęguje to wrażenie.Jeśli na lewo i prawo to serwis piasty.
axium0121 Napisano 14 Września 2013 Autor Napisano 14 Września 2013 Jakie masz hamulce? Zrób serwis piasty,nie zaszkodzi.Ten luz pojawia się jak naciśniesz hamulec i ruszasz przód tył.Jeśli tak to klocki mają mały luz,a jak masz tarczę na CL to potęguje to wrażenie.Jeśli na lewo i prawo to serwis piasty. Hamulce Shimano hydrauliczne tarcze i piasta pod CL. Mozliwe jest to ze gdy zdejme kolo to nie ma luzu a jak zaloze to jest? I ten luz nie wystepuje tylko wtedy kiedy mam wcisniety hamulec ale takze jak odwroce rower do gory kolami, zlape przednie kolo i poruszam nim to tez jest ;/
impa Napisano 14 Września 2013 Napisano 14 Września 2013 Mozliwe jest to ze gdy zdejme kolo to nie ma luzu a jak zaloze to jest? Być może masz luz na sterach
tobo Napisano 14 Września 2013 Napisano 14 Września 2013 Jeśli problem nie występuję na WCIŚNIĘTYM hamulcu to dlatego że hamulec "trzyma" koło. Jeśli swobodnie obracające się ma luz to jest to luz piasty. Potrzebujesz do sprawdzenia tego klucza płaskiego najprawdopodobniej 17 mm (do trzymania zewnętrznej nakrętki) i klucza do konusów albo 13 albo 14 mm. Ponieważ jest luz to możesz przy okazji otworzyć piastę - jak poluzujesz konus na tyle żeby rzucić okiem do łożysk to będziesz miał pewność czy trzeba piastę otwierać. Oryginalny smar S ma chyba kolor zielonkawy - jeśli jest tam breja w kolorze rudym to koniecznie wyciągnij wszystko, wyczyść, sprawdź stan kulek, konusów, bieżni. Jeśli kulki nie są zardzewiałe ale nie są też połyskująco świecące - wymień je bo są już bliskie zgonu.
ernesto Napisano 15 Września 2013 Napisano 15 Września 2013 Witam podepne sie pod temat bo mam tez problem z tylna piasta w swoim starym mtb ktorym jezdze po miescie. Smarowalem w nim tylna piaste ktora jest na kulkach Po wyregulowaniu luzuw piasta kreci sie ladnie ale po przejechaniu 100-150km piasta zaczyna sie ciezko krecic jakby byla za mocno skontrowana i trzeba ja od nowa regulowac . Przepraszam za przydlugi wstep i zgory dzieki za odpowiedz
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.