lago Napisano 13 Września 2013 Udostępnij Napisano 13 Września 2013 (edytowane) Hej. Jak w temacie, dojrzewam do zakupu full'a i żona nie ma za wiele przeciw to pytam.... Budżet około 15 tys. Marka jaka mnie interesuje to specialized Rower ma mieć brain'a i ramę alu oczywiście 29er Więc w gre wchodzi epic i stumpjumper fsr Czym zasadniczo różnią się od siebie te rowery Który wybrać? Przeznaczenie to jeżdżenie bez celu po okolicy i starty w Bike Maratonach na dystansie mega docelowo giga. Jako alternatywne rozwiązanie, przedstawcie propozycje "lepszych" fulli w tym przedziale cenowym od speca, ale tutaj obawiam się, że bez braina będzie dużo strat przy pedałowaniu Z góry dzięki za odp. Edytowane 13 Września 2013 przez lago Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
TomeB Napisano 13 Września 2013 Udostępnij Napisano 13 Września 2013 Różnią się przede wszystkim skokiem i przeznaczeniem. Wydaje mi się że na Twoje wymagania lepszy będzie EPIC. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
erzurum Napisano 13 Września 2013 Udostępnij Napisano 13 Września 2013 przecież to dwa zupełnie różne rowery, to taki dylemat z braku wiedzy, poczytaj do czego te koła służą i sam szybko znajdziesz odp. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lago Napisano 13 Września 2013 Autor Udostępnij Napisano 13 Września 2013 czytam, czytam i wyczytać nie mogę stąd pytanie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rulez Napisano 13 Września 2013 Udostępnij Napisano 13 Września 2013 Nie możesz doczytać, że jeden to trail a drugi marathon ? wystarczy kliknąć na stronę Speca i zobaczyć który w jakiej zakładce się znajduje ... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lago Napisano 13 Września 2013 Autor Udostępnij Napisano 13 Września 2013 No tyle to przeczytałem, ale doszedłem do wniosku że lepiej zapytać w myśl przysłowia kto pyta nie błądzi Tymbardziej że rozważam jeszcze coś alternatywnego pod przemyślenia Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team adamos Napisano 13 Września 2013 Mod Team Udostępnij Napisano 13 Września 2013 LOL!Kolego, chcesz wydawać na rower 15 kilo złotówek i nie wiesz, który do czego służy??? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dzaku Napisano 13 Września 2013 Udostępnij Napisano 13 Września 2013 Jak już zdecydujesz jaki rower jest Ci potrzebny to zobacz jeszcze Scotty Spark/Genius (jeżeli koszty serwisu dampera Cię nie przerażają). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nabial Napisano 13 Września 2013 Udostępnij Napisano 13 Września 2013 ...albo oczekiwania na nowa rame, gdy obecna peknie do autora tematu - moze warto wstrzymac sie z pol roku, dojrzec choc troche do decyzji, poczytac o innych systemach zawieszenia, ich wadach i zaletach...jesli w necie nie znalazles odp na pytanie epic vs stumpi, to...pozostaje rozlozyc rece Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lago Napisano 14 Września 2013 Autor Udostępnij Napisano 14 Września 2013 (edytowane) dzięki wszystkim za odpowiedź uważam, że rower służy do jeżdżenia. opisy w katalogu speca są dla mnie nie jasne. sorry możecie się śmiać mi nie wiele mówi jak ktoś pisze o rowerze: - ten jest do XC, - ten do trail (o których piszą, że nie boją się trudnych warunków i są wdzięcznymi towarzyszami wycieczek rekreacyjnych) - oraz np all-mountain tak, chcę wydać kilkanaście tysięcy na rower bo uważam, że trzeba w życiu wszystkiego spróbować, a jak tego nie zrobię to nie będę wiedział jak to jest mieć full'a 29er czy jestem szalony ? tak :] zanim jednak to zrobię - zapytałem jaki rower z tych dwóch będzie dla mnie odpowiedniejszy Tak jak napisałem, wiem, że obydwa służą do jeżdzenia ja nigdy nie będę zawodowcem, nie walczę o sekundy ani minuty, prędzej walczę o pół godzinówki a start w zawodach to nic innego jak walka ze sobą i frajda. Myślę, że tak się da jeździć i na tym i na tym. Na tą chwilę dostałem jeden głos na Epic'a to rower XC jak to się ma do tego co napisali o trail - cytat powyżej Przecież ja właśnie jeżdzę rekreacyjnie a czasem w trudniejszym terenie - więc SJ powinien się nadać Fajnie będzie jak ktoś napisze parę słów przejrzyściej Edytowane 14 Września 2013 przez lago Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lasq Napisano 14 Września 2013 Udostępnij Napisano 14 Września 2013 Epic ma bardziej agresywną (sportową) geometrię i mniejszy skok zawieszenia od Stumpjumpera. Dzięki temu, przynajmniej w teorii (jeśli wiesz jak to wykorzystać podczas jazdy) będziesz mógł osiągać lepsze czasy na maratonie. Będzie też trochę lepiej podjeżdżał i lepiej przyspieszał. Stumpjumper będzie bardziej komfortowy na wertepach i bezpieczniejszy na zjazdach. Imho jeśli starty w maratonach traktujesz czysto rozrywkowo i nie nastawiasz się na kręcenie czasów, to Stumpjumper będzie lepszym wyborem do rekreacyjnego jeżdżenia. Chociaż to jeszcze zależy po jakim terenie masz zamiar jeździć. Na płaskich, średnio wyrypiastych trasach lepiej się sprawdzi Epic, im więcej zjazdów i wertepów to lepiej Ci będzie na Stumpjumperze. Najlepiej oczywiście jakbyś sam pojeździł (tylko nie na parkingu przed sklepem, bo jak nie masz doświadczenia z takimi rowerami to to Ci niewiele powie) na obu rowerach i stwierdził co Ci lepiej leży. Moja rada jest taka: jeśli zamierzasz poważniej podejść do tematu maratonów to Epic, jeśli bardziej nastawiasz się na rekreacyjna jazdę z okolicznościowym maratonem dla sprawdzenia się, to Stumpjumper powinien lepiej leżeć. Ale tak jak mówię, to wszystko zależy i nikt nie może za Ciebie podjąć tej decyzji. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mucher Napisano 14 Września 2013 Udostępnij Napisano 14 Września 2013 Zawsze można jeszcze pójść w Cambera - ja przymierzałem się do SJ, ale stwierdziłem że nie wykorzystam w całości potencjału nie w górach - jeżdżąc lokalnie tylko narzekałbym na te dodatkowe kg Stumpiego. Co nie zmienia faktu, że to świetny rower; mnie do przesiadki na 29" przekonały ze 2-3 rockgardeny przeleciane na nim A Braina nie fetyszyzowałbym - ja na specowy 4-zawias przesiadałem się z VPP i da się zbudować zawieszenie które nie buja jakoś specjalnie (także różne Maestra i DW-Linki dopisałbym też do listy). Swoją drogą co dla Ciebie oznacza "trudniejszy teren"? Mowa o trasach BM? "Trail" w amerykańskim pojęciuc tematu to takie na przykład Rychlebskie Ścieżki. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lago Napisano 14 Września 2013 Autor Udostępnij Napisano 14 Września 2013 (edytowane) Kolega lasq bardzo fajnie napisał - dziękuje Edytowane 14 Września 2013 przez lago Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
erzurum Napisano 14 Września 2013 Udostępnij Napisano 14 Września 2013 Jesteś Marek z wielkopolski, tam stumpjumpera nie wykorzystasz, będzie stał w garażu. Na Twoim miejscu rozważałbym cambera lub epica jeśli maratony chcesz potraktować bardziej ambitnie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team anarchy Napisano 18 Września 2013 Mod Team Udostępnij Napisano 18 Września 2013 ..dokładnie tak jak Koledzy proponują, Stump jeszcze w wersji 29 to rower w Wielkie Góry i Wielkie Wyrypy... z lotami włącznie - będzie latał? Camber wg mnie też dla kogoś kto więcej chce powłóczyć się po górach niż pokręcić ciut ostrzejEpic sprawdzi się zarówno na zawodach jak i przyjemniej wycieczce po Górach, co najwyżej podniesiesz kierownice, dasz szerszą, grubsze opony, spójrz np na Epica EVO - to był naprawdę dobry koncept Speca.A Brain (wiem z użytkowania i w epicu i stumpie) to świetna rzecz ale nie Święty Grall, dziś wybrałbym dobry damper z blokadą z kierownicy od braina (zresztą w epicu zamieniłem braina na manitou i było dużo lepiej), o serwisie nie wspomnę - około 500zł za serwis (!!) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mucher Napisano 18 Września 2013 Udostępnij Napisano 18 Września 2013 A Brain (wiem z użytkowania i w epicu i stumpie) to świetna rzecz ale nie Święty Grall, dziś wybrałbym dobry damper z blokadą z kierownicy od braina (zresztą w epicu zamieniłem braina na manitou i było dużo lepiej), o serwisie nie wspomnę - około 500zł za serwis (!!) O właśnie - tu jest jeszcze jedna przewaga Cambera - w odróżnieniu od SJ i Epica wchodzi tam standardowy damper (w SJ są jakieś dziwne kalamancje z tulejami). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team anarchy Napisano 18 Września 2013 Mod Team Udostępnij Napisano 18 Września 2013 (w SJ są jakieś dziwne kalamancje z tulejami). od 2014 w camberze też? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lago Napisano 2 Listopada 2013 Autor Udostępnij Napisano 2 Listopada 2013 Ostatnio po głowie zaczął chodzić mi trek fuel Ex 29 nie zdecydowałem jeszcze jaki model (cyfra) wiec spec chyba odszedł w niepamięć (chciałem stumpjumpera fsr) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
baz Napisano 2 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 2 Listopada 2013 Zastanawiam się co jeszcze można taniego wsadzić do cambera za 7300zł ?Czekam na wersję z 8 biegową acerą i v-brakeami Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lago Napisano 2 Listopada 2013 Autor Udostępnij Napisano 2 Listopada 2013 No tak to powód do zmiany obozu. Trek ma lepszy osprzęt za podobne PLN'y Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team anarchy Napisano 2 Listopada 2013 Mod Team Udostępnij Napisano 2 Listopada 2013 ...jeżeli przerzutka tylna warta 100-120 zł jest powodem zmian (a nie np geo czy system amortyzacji) to ja współczuję.... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lago Napisano 2 Listopada 2013 Autor Udostępnij Napisano 2 Listopada 2013 Nie współczuj tylną przerzutkę akurat spec ma lepszą od Treka, lool Chyba nie ma sensu nic pisać o nic pytać tylko faktycznie robić swoje doświadczać geo, amortyzacji po swojemu w końcu i tak to robi sie dla siebie.... Pozdro Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team anarchy Napisano 2 Listopada 2013 Mod Team Udostępnij Napisano 2 Listopada 2013 (edytowane) Nie współczuję przerzutce, bynajmniej. Raczej przyszłemu użytkownikowi.Piszę to bo nie do końca rozumiem wyboru roweru. To, że chciałeś/chcesz kupic rower szlakowy, dobry w ciężkie góry na pagórki to jedno a dwa, że wybór roweru opierasz (a tak wynika z 3-4 ostatnich postów) na podstawie oceny komponentów a nie najistotniejszego elementu czyli ramy, zawieszenia, geometrii.Szczególnie, że z poziomu roweru z auto blokadą na czułym czterozawiasie wybierasz jednozawiasowkę z amortyzacją przodu G2 i damperem regulowanym z ręki A pytac rzeczywiście nie ma sensu skoro ludzie nie odpowiadają tak jak sobie poukładałeś to w głowie czyli "nie pomagają" ale żeby nie byc gołosłowny o tak na szybko porównując, trek ma:- dłuższy ogon od epicka (biorę pod uwagę epicka jako chyba najbardziej sensowny model do Twoich potrzeb),- wyżej suport,- dłuższą bazę kół -jeśli porównac L speca i 19,5" treka to AŻ 3 cm!- trek ma jedno (albo wcale bo tego ze zdjęc nie mogę zrozumiec) miejsce na bidon - epick ma dwa, w maratonie, szczególnie wersji max to potrafi miec znaczenieReszta jak wyżej napisałem - amortyzacja (brain kontra dźwigienka), oba w cenie koło 15tys na carbonie. Edytowane 2 Listopada 2013 przez anarchy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
erzurum Napisano 2 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 2 Listopada 2013 jak chcesz mieć dobrą "przerzutkę" to już lepiej w canyona celuj. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PawelSteinke Napisano 7 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 7 Listopada 2013 np. takiego http://www.canyon.com/_pl/mountainbikes/bike.html?b=3234 Do autora tematu - myslę, że osoby, które radzą Ci abyś zebrał więcej informacji o interesujących Cię rowerach maja rację. Warto też zastanowić się, gdzie będziesz nim jeździł (lub gdzie chciałbyś nim jeździć poza Wielkopolską). To z pewnością będzie pomocne w podjęciu dobrej decyzji. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi