Skocz do zawartości

[rower] epic czy stumpjumper fsr


lago

Rekomendowane odpowiedzi

Hej.

 

Jak w temacie, dojrzewam do zakupu full'a i żona nie ma za wiele przeciw :D to pytam....

Budżet około 15 tys.

Marka jaka mnie interesuje to specialized

Rower ma mieć brain'a i ramę alu oczywiście 29er

Więc w gre wchodzi epic i stumpjumper fsr

Czym zasadniczo różnią się od siebie te rowery

Który wybrać?

 

Przeznaczenie to jeżdżenie bez celu po okolicy i starty w Bike Maratonach na dystansie mega docelowo giga.

 

Jako alternatywne rozwiązanie, przedstawcie propozycje "lepszych" fulli w tym przedziale cenowym od speca, ale tutaj obawiam się, że bez braina będzie dużo strat przy pedałowaniu

 

Z góry dzięki za odp.

Edytowane przez lago
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...albo oczekiwania na nowa rame, gdy obecna peknie :) do autora tematu - moze warto wstrzymac sie z pol roku, dojrzec choc troche do decyzji, poczytac o innych systemach zawieszenia, ich wadach i zaletach...jesli w necie nie znalazles odp na pytanie epic vs stumpi, to...pozostaje rozlozyc rece

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzięki wszystkim za odpowiedź

uważam, że rower służy do jeżdżenia.

 

opisy w katalogu speca są dla mnie nie jasne. sorry możecie się śmiać

mi nie wiele mówi jak ktoś pisze o rowerze:

- ten jest do XC,

- ten do trail (o których piszą, że nie boją się trudnych warunków i są wdzięcznymi towarzyszami wycieczek rekreacyjnych)

- oraz np all-mountain

 

tak, chcę wydać kilkanaście tysięcy na rower bo uważam, że trzeba w życiu wszystkiego spróbować, a jak tego nie zrobię to nie będę wiedział jak to jest mieć full'a 29er

czy jestem szalony ? tak :]

zanim jednak to zrobię - zapytałem jaki rower z tych dwóch będzie dla mnie odpowiedniejszy

 

Tak jak napisałem, wiem, że obydwa służą do jeżdzenia

ja nigdy nie będę zawodowcem, nie walczę o sekundy ani minuty, prędzej walczę o pół godzinówki :) a start w zawodach to nic innego jak walka ze sobą i frajda.

Myślę, że tak się da jeździć i na tym i na tym.

 

Na tą chwilę dostałem jeden głos na Epic'a to rower XC jak to się ma do tego co napisali o trail - cytat powyżej

Przecież ja właśnie jeżdzę rekreacyjnie a czasem w trudniejszym terenie - więc SJ powinien się nadać

 

Fajnie będzie jak ktoś napisze parę słów przejrzyściej

Edytowane przez lago
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Epic ma bardziej agresywną (sportową) geometrię i mniejszy skok zawieszenia od Stumpjumpera. Dzięki temu, przynajmniej w teorii (jeśli wiesz jak to wykorzystać podczas jazdy) będziesz mógł osiągać lepsze czasy na maratonie. Będzie też trochę lepiej podjeżdżał i lepiej przyspieszał.

 

Stumpjumper będzie bardziej komfortowy na wertepach i bezpieczniejszy na zjazdach.

 

Imho jeśli starty w maratonach traktujesz czysto rozrywkowo i nie nastawiasz się na kręcenie czasów, to Stumpjumper będzie lepszym wyborem do rekreacyjnego jeżdżenia. Chociaż to jeszcze zależy po jakim terenie masz zamiar jeździć. Na płaskich, średnio wyrypiastych trasach lepiej się sprawdzi Epic, im więcej zjazdów i wertepów to lepiej Ci będzie na Stumpjumperze.

 

Najlepiej oczywiście jakbyś sam pojeździł (tylko nie na parkingu przed sklepem, bo jak nie masz doświadczenia z takimi rowerami to to Ci niewiele powie) na obu rowerach i stwierdził co Ci lepiej leży. Moja rada jest taka: jeśli zamierzasz poważniej podejść do tematu maratonów to Epic, jeśli bardziej nastawiasz się na rekreacyjna jazdę z okolicznościowym maratonem dla sprawdzenia się, to Stumpjumper powinien lepiej leżeć. Ale tak jak mówię, to wszystko zależy i nikt nie może za Ciebie podjąć tej decyzji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zawsze można jeszcze pójść w Cambera - ja przymierzałem się do SJ, ale stwierdziłem że nie wykorzystam w całości potencjału nie w górach - jeżdżąc lokalnie tylko narzekałbym na te dodatkowe kg Stumpiego. Co nie zmienia faktu, że to świetny rower; mnie do przesiadki na 29" przekonały ze 2-3 rockgardeny przeleciane na nim ;)

 

A Braina nie fetyszyzowałbym - ja na specowy 4-zawias przesiadałem się z VPP i da się zbudować zawieszenie które nie buja jakoś specjalnie (także różne Maestra i DW-Linki dopisałbym też do listy).

 

 

 

Swoją drogą co dla Ciebie oznacza "trudniejszy teren"? Mowa o trasach BM? "Trail" w amerykańskim pojęciuc tematu to takie na przykład Rychlebskie Ścieżki.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

..dokładnie tak jak Koledzy proponują, Stump jeszcze w wersji 29 to rower w Wielkie Góry i Wielkie Wyrypy... z lotami włącznie - będzie latał? :)
Camber wg mnie też dla kogoś kto więcej chce powłóczyć się po górach niż pokręcić ciut ostrzej
Epic sprawdzi się zarówno na zawodach jak i przyjemniej wycieczce po Górach, co najwyżej podniesiesz kierownice, dasz szerszą, grubsze opony, spójrz np na Epica EVO - to był naprawdę dobry koncept Speca.
A Brain (wiem z użytkowania i w epicu i stumpie) to świetna rzecz ale nie Święty Grall, dziś wybrałbym dobry damper z blokadą z kierownicy od braina (zresztą w epicu zamieniłem braina na manitou i było dużo lepiej), o serwisie nie wspomnę - około 500zł za serwis (!!)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

A Brain (wiem z użytkowania i w epicu i stumpie) to świetna rzecz ale nie Święty Grall, dziś wybrałbym dobry damper z blokadą z kierownicy od braina (zresztą w epicu zamieniłem braina na manitou i było dużo lepiej), o serwisie nie wspomnę - około 500zł za serwis (!!)

 

O właśnie - tu jest jeszcze jedna przewaga Cambera - w odróżnieniu od SJ i Epica wchodzi tam standardowy damper (w SJ są jakieś dziwne kalamancje z tulejami). 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Nie współczuj tylną przerzutkę akurat spec ma lepszą od Treka, lool

 

Chyba nie ma sensu nic pisać o nic pytać tylko faktycznie robić swoje doświadczać geo, amortyzacji po swojemu w końcu i tak to robi sie dla siebie....

 

Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Nie współczuję przerzutce, bynajmniej. Raczej przyszłemu użytkownikowi.
Piszę to bo nie do końca rozumiem wyboru roweru. To, że chciałeś/chcesz kupic rower szlakowy, dobry w ciężkie góry na pagórki to jedno a dwa, że wybór roweru opierasz (a tak wynika z 3-4 ostatnich postów) na podstawie oceny komponentów a nie najistotniejszego elementu czyli ramy, zawieszenia, geometrii.
Szczególnie, że z poziomu roweru z auto blokadą na czułym czterozawiasie wybierasz jednozawiasowkę z amortyzacją przodu G2 i damperem regulowanym z ręki :)
A pytac rzeczywiście nie ma sensu skoro ludzie nie odpowiadają tak jak sobie poukładałeś to w głowie czyli "nie pomagają" :)


ale żeby nie byc gołosłowny o tak na szybko porównując, trek ma:
- dłuższy ogon od epicka (biorę pod uwagę epicka jako chyba najbardziej sensowny model do Twoich potrzeb),
- wyżej suport,
- dłuższą bazę kół  -jeśli porównac L speca i 19,5" treka to AŻ 3 cm!
- trek ma jedno (albo wcale bo tego ze zdjęc nie mogę zrozumiec) miejsce na bidon - epick ma dwa, w maratonie, szczególnie wersji max to potrafi miec znaczenie
Reszta jak wyżej napisałem - amortyzacja (brain kontra dźwigienka), oba w cenie koło 15tys na carbonie.

Edytowane przez anarchy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

np. takiego http://www.canyon.com/_pl/mountainbikes/bike.html?b=3234

 

Do autora tematu - myslę, że osoby, które radzą Ci abyś zebrał więcej informacji o interesujących Cię rowerach maja rację. Warto też zastanowić się, gdzie będziesz nim jeździł (lub gdzie chciałbyś nim jeździć poza Wielkopolską). To z pewnością będzie pomocne w podjęciu dobrej decyzji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...