marian4323 Napisano 13 Września 2013 Udostępnij Napisano 13 Września 2013 Mam pytanie odnosnie smarowania pasta miedziana klocka - klocek to plytka i material scierny, czy smarujac go od strony plytki trzeba bardzo uwazac zeby nie przesmarowac widocznego przez "dziury" w plytce elementu ciernego - czy mozna po tej stronie smarowac jak leci? Czy ten material cierny jest w stanie "przyjac" taki smar i zatluscic sie od strony tarczy? To moze byc jedyne wytlumaczenie dlaczego moje nowiutkie klocki po prostu nie hamuja :/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Puklus Napisano 13 Września 2013 Mod Team Udostępnij Napisano 13 Września 2013 Nie należy przesadzać z ilością tego smaru, ma byc tyle ile trzeba i głownie w mieści styku klocka z klockiem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marian4323 Napisano 13 Września 2013 Autor Udostępnij Napisano 13 Września 2013 2i oczywiscie, tyle ile trzeba i gdzie trzeba ale chodzilo mi o to czy klocek bedzie zatluszczony i zle hamujacy od przesmarowania jego materialu ciernego od strony plytki? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kontooo2 Napisano 13 Września 2013 Udostępnij Napisano 13 Września 2013 Jak juz musisz to nałóż naprawdę małą ilość, jeżeli nałożyć sporo to przy wkładaniu klocków na miejsce możesz sobie zapaskudzić zacisk hamulca. Co do nowych klocków i braku siły hamowania, daj im trochę pohamować albo przetrzyj trochę delikatnym papierem ściernym i następnie rozpuszczalnikiem. Nie znalazłem lepszego zdjęcia, tu możesz zobaczyć na podstawie innych klocków jaka to jest mała ilość smaru według mnie. http://img708.imageshack.us/img708/7584/zacisktyl15.jpg Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Andrew Napisano 13 Września 2013 Udostępnij Napisano 13 Września 2013 w rowerowych hamulcach ten smar nie ma zastosowania. Jeżeli nałożysz go na tył klocka to olej mineralny, który jest nośnikiem miedzianego pyłu, przeniknie na drugą stronę okładziny. Można potem zaobserwować okrągłe plamki na powierzchni ciernej - ich układ idealnie odpowiada otworom w blaszce podstawnej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Puklus Napisano 13 Września 2013 Mod Team Udostępnij Napisano 13 Września 2013 Poza tym takiej pasty używa sie jak hamulec wydaje z siebie dźwięki jakie nie powinien. A to sie bierze najczęściej z już zatłuszczonych klocków, lub nie wyregulowanego zacisku lub wszystkiego naraz. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marian4323 Napisano 15 Września 2013 Autor Udostępnij Napisano 15 Września 2013 w rowerowych hamulcach ten smar nie ma zastosowania. Jeżeli nałożysz go na tył klocka to olej mineralny, który jest nośnikiem miedzianego pyłu, przeniknie na drugą stronę okładziny. Można potem zaobserwować okrągłe plamki na powierzchni ciernej - ich układ idealnie odpowiada otworom w blaszce podstawnej. aha, i to by sie zgadzalo - zapaskudzilem sobie zupelnie nowe klocki kapalem je razem z tarczami w roznych plynach odtluszczajacych (do hamulcow, uniwersalny) - ale nic to nie pomogla przeczytalem ze takie klocki mozna wypalac (sa to metaliki avida) - czy parokrotne wsadzenie ich w zywy ogien kuchenki gazowej moze pomoc? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
beskid Napisano 15 Września 2013 Udostępnij Napisano 15 Września 2013 Tak z metalikami można postępować i powinno pomóc. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Andrew Napisano 15 Września 2013 Udostępnij Napisano 15 Września 2013 Spokojnie 250* przez godzinę. Nic im nie zaszkodzi. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marian4323 Napisano 16 Września 2013 Autor Udostępnij Napisano 16 Września 2013 Spokojnie 250* przez godzinę. Nic im nie zaszkodzi. Przez kombinerki na palinku gazowym kuchenki niczym starozytny platnerz (chociaz on bardziej tarcze ) rozgrzalem klocki do pieknej czerwonosci - i teraz hamuja perfekcyjnie. Dzieki za pomoc i pozdrawiam! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Pixon Napisano 16 Września 2013 Mod Team Udostępnij Napisano 16 Września 2013 Ja mam pytanie o smar do tłoczków. Chciałbym w sezonie postojowym rozebrać hamulce Juicy 3, Elixiry CR i HT m785. Przy ich składaniu, będę potrzebować smar do tłoczków + oringi. Czy ten smar do tłoczków to jest ten sam stosowany w branży motoryzacyjnej przy układach hamulcowych? Domyślam się, że tak. Jednak wolę najpierw zapytać się o to. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jasinski21444 Napisano 16 Września 2013 Udostępnij Napisano 16 Września 2013 Tak to ten sam np http://www.motointegrator.pl/produkty/298616-smar-do-hamulcow-ate-bremszylinder-paste-180-g Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Pixon Napisano 16 Września 2013 Mod Team Udostępnij Napisano 16 Września 2013 Heh, znalazłem ten smar za 26 zł/180 g A smar Avid'a kosztuje 40zł / 30 g Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Andrew Napisano 16 Września 2013 Udostępnij Napisano 16 Września 2013 Ten ATE Bremszyllinder po 2 latach zaczął się krystalizować. Zdecydowanie lepiej użyć pasty Avida lub zwykłej polskiej pasty do tłoczków. Wniosek mam taki, że po ATE tłoczki zaczynają się zacierać. Oczywiście wszystkie pasty są przeznaczone do hamulców na DOT, nie na olej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
djwiocha Napisano 16 Września 2013 Udostępnij Napisano 16 Września 2013 Podlinkujesz? bo w sumie to mnie też się przyda w zimę, a nastawiłem się już na kupowanie oryginału od Avida. Ale skoro mogę mieć coś prawie 10 razy taniej to czemu nie. No i poczekałbym jeszcze na opinię Andrewa w sprawie tego smaru. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Andrew Napisano 16 Września 2013 Udostępnij Napisano 16 Września 2013 http://allegro.pl/smar-pasta-do-tloczkow-hamulcowych-5ml-malwa-i3495432505.html http://allegro.pl/smar-do-tloczkow-i-cylinderkow-pulsar-najtaniej-i3507850720.html Nie kombinujcie z ATE. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
krzych0 Napisano 16 Września 2013 Udostępnij Napisano 16 Września 2013 Kiedyś używałem pasty z pierwszego linku Andrew, głównie z powodu, że "ATE Brem..." było ciężko dostać od ręki i była za duża tuba jak na rower.Ale z tego co pamiętam ATE było wtedy polecane, trochę mnie dziwi, że teraz jest inaczej. W każdym razie jeśli chodzi o pastę MALWA, żadnych skutków ubocznych nie zaobserwowałem, a kosztuje grosze. Jeśli chodzi o motoryzację to z tego co się orientuję, to inna szkoła mówi, żeby żadnych past nie używać i składać zaciski po prostu na płyn hamulcowy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Andrew Napisano 16 Września 2013 Udostępnij Napisano 16 Września 2013 Dla większości mechaników samochodowych zaciski hamulcowe to jest czarna magia. Banda debili wciąż smaruje uszczelki pastą miedzianą. Ate było kiedyś polecane. Właściwie do teraz. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Pixon Napisano 16 Września 2013 Mod Team Udostępnij Napisano 16 Września 2013 Były polecane do zastosowań samochodowych, jednak ty do rowerów nie polecasz? Rozumiem że smar miedziany niszczy uszczelki? Piszecie o DOT, a co w przypadku shimano i oleju mineralnego? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
djwiocha Napisano 16 Września 2013 Udostępnij Napisano 16 Września 2013 wciąż smaruje uszczelki pastą miedzianą. W sumie to piaskiem mogliby od razu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.