Skocz do zawartości

[okulary] OKEY 2029 z wkładką korekcyjną


Bagins

Rekomendowane odpowiedzi

Jako że deszczowa pogoda nie odpuszcza i nie pozwala wystawić nosa z domu postanowiłem podzielić się paroma spostrzeżeniami odnośnie okularków, które używałem w tym sezonie.

 

Na początku sezonu postanowiłem sprawić sobie okulary, które miałyby możliwość doczepienia wkładki na szkła korekcyjne. Za dużej palety wyboru nie miałem, więc podążając kryterium finansowym kupiłem sobie okluraki OKEY, które miały takową wkładkę.

Same okulary kosztowały mnie 110zł, a wraz z dorobieniem szkieł korekcyjnych zamknąłem się w 250zł (wszystko u 1 sprzedawcy, po uprzednim podaniu wszystkich pierdół z recepty od okulisty).

6cqk.th.jpg

Całość otrzymujemy w sztywnym etui, w którym znajdziemy okulary z 5 kompletami wymiennych szybek, wkładkę korekcyjną, pasek który można stosować wymiennie z standardowymi nausznikami (czy jak to się zwie), materiałowe etui na okulary.

Co do szkieł, to otrzymujemy:

- lekko przyciemnione;

- lekko przyciemnione (mniej niż powyższe) z filtrem polaryzacyjnym;

- żółte, rozjaśniające;

- niebieskie, lustrzane, najciemniejsze.

974u.th.jpg

Białych ani razu nie używałem, zresztą jaki sens nakładać okulary z wkładką oraz na to szkła przezroczyste? Żółte naprawdę poprawiają widoczność po zmierzchu i raczej tylko na takie warunki pogodowe się nadają. Lustrzane, które mają może najfajniejszy wygląd za bardzo się nie nadają do jazdy, gdyż za mocno przyciemniają obraz. Rewelacyjne okazały się szkła z filtrem polaryzacyjnym. Niby patrząc tak na szkła w opakowaniu, gdy leżą obok siebie, to można dojść do wniosku że nie będą spełniać za bardzo swojej roli. A wyszło nic bardziej mylnego! Widoczność nie jest w tym przypadku za bardzo przyciemniona, a za sprawą filtru ani razu nie byłem oślepiony letnim słońcem. Swoją drogą dziwnie było wychodzić na słońce w zwykłych okularach, bez filtru, ze względu na oślepianie. :laugh:

Sam pasek za bardzo nie przypadł mi do gustu, więc z niego nie korzystałem.

 

Początkowo obawiałem się problemów z wkładką korekcyjną. Zastanawiało mnie jak zostanie wykonana optyka, która musi być dość dokładnie dopasowana pod daną osobę. Zwykle po zmianie szkieł przez jakiś czas bolała mnie głowa lub oczy. W tym przypadku tego nie dostrzegłem i okulary dobrze się przyjęły. Punkt dla optyka.  :thumbsup:

 

Okulary posiadają w górnej części gąbkę/piankę, która poprzez przyleganie do łuków brwiowych zapobiega otarciom powstałych na skutek ocierania podczas jazdy po nierównym terenie. Noski, w przeciwieństwie do niektórych okularków w podobnym przedziale cenowym, wykonane są z gumy, a nie plastiku.

bz34.th.jpg

Z okularami po paru miesiącach użytkowania nie miałem żadnych problemów. Przydały się bardzo, nie tylko ze względu na słońce oraz korekcję, lecz także ochronę. Kilkukrotnie dostałem w szybkę kamieniem wystrzelonym spod koła wymijającego samochodu, o muchach i innych takich tam to już nawet nie wspomnę. :sweat: Jadąc po piaszczystej drodze podczas wymijania samochodu nie trzeba zamykać oczu, w obawie przed piachem lub kurzem, gdyż okularki dość dobrze odizolowują oczy od otoczenia (w przeciwieństwie do zwykłych korekcyjnych).

 

Ogólnie jestem zadowolony, a zakupu nie żałuję. Uważam je za pewnego rodzaju "must have" osobom z wadą wzroku.  :thumbsup:

Edytowane przez Bagins
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O, to mnie zaskoczyłeś. Nawet nie wiedziałem że są to podróbki, lecz sądziłem że jedynie ot taki chiński produkt jakich pełno.

 

A odnośnie pytania - nie zamierzam się kreować na osobę która szpanuje oryginałami lub podążającą za tym czy dany produkt to oryginał czy też zwykły produkt made in china - więc nie przeszkadza mi to.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pytasz się po co przezroczyste szkła? Jak zadasz sobie pytanie po co są okulary rowerowe i udzielisz sobie właściwiej odpowiedzi to będziesz wiedział :)

Okurary sportowe mają przede wszystkim spełniać funkcję ochronną, ta może być dwojakiego rodzaju: pierwsza to redukcja ilości i określonego rodzaju światła dostającego się do oczu w czasie jazdy, druga to ochrona przed wiatrem, ciałami obcymi które mogą wpaść do oczu. Drugą z tych funkcji szkła neutralne spełniają bardzo dobrze - nie każdy chce i potrzebuje szkieł ciemnych czy żółtych czy jakichkolwiek innych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...