Skocz do zawartości

[opony] geax saguaro jak ustawić?


Quonirath

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Hej wszystkim

Generalnie sprawa wygląda tak... na rowerze zamontowane oponki z tematu 26x2.2 zwijane, obie ustawione na speed i mam właśnie pytanie czy przód warto ustawiać na traction jak takie ustawienie ma się do oporów toczenia czy przyczepność rzeczywiście się zwiększy i jak z żywotnością tej opony przy ustawieni na przyczepność?. Oczywiście tył zostaje na speed. Dzięki i pozdrawiam

Napisano

Raz też się o to pytałem i ktoś stwierdził, że miał ustawione raz na traction a raz na speed oba koła i nie było różnicy. Sam miałem przód traction i tył traction. Teraz jest przód traction a tył speed i nie widzę różnicy. Pozdrawiam  

Napisano

przód ustawiasz na traction  (chyba nie chcesz żeby przód Ci się pierwszy uślizgnął??? :> )

 

tył ustawiasz na speed - ponieważ tył jest bardziej obciążony i generuje większe opory, poza tym, jak się tył uślizgnie, nie jest to tak traficzne w skutkach jak uślizg przodu.

 

w każdym razie, na pewno przodu nie ustawiaj na speed (przód generuje mało oporów w porównaniu do tyłu, a jak już pisałem, nie chcesz tracić przyczepności z przodu)

Napisano

Jak wyżej. Przód - traction, tył - speed. W zasadzie takie ustawienie wyszło przypadkiem, nie mogłem ułożyć prosto opony na przodzie i po którejś próbie nawet nie wiedziałem, że tak założyłem. Oponki 2.2 , nadmuchane na oko. Traction z przodu trochę potrafi czasami strzelać kamykami(ameryki nie odkryłem), ale pewniej się jedzie.

Napisano

tyl i przod speed.

 

trakcja z tylu sprawdza sie stromych blotnych podjazdach.

 

Jako ciekawostka dodam ze najnowszy model z 2013 jest z malymi wloskami i kierunek rotacji speed . Nie ma strzalki z trakcja

  • Mod Team
Napisano

Ja męczę drugi komplet Saguaro 2.0 - różnic wynikających z kierunku założenia opony (z przodu jak i z tyłu) nie zauważam, jeżdżę na speed i jest ok :)

 

@UP: Podrzuć jak możesz jakiś link do tego modelu z 2013, bo ja tam żadnych zmian w konstrukcji nie widzę :P

Napisano

mialem takie gumy 29 2.0 i sprzedalem ..bo za maly balon.. a linku nie mam. Kupione w teamowym sklepie

 

mialem gdzies fotki ale zapewne po sprzedazy polecialy w kubel

 

Konstrucja gumy taka sama byly tylko male wloski nowej gumy i nie bylo speed/ traction tylko rotation i tyle.

  • Mod Team
Napisano

Te włoski to pozostałości z fabryki, jakoś muszą odlewać gumę :P

O ile mówisz o tych włoskach, które są widoczne na fotce powyżej.

 

Balon jak balon, w 2.0" jest 50 mm, więc raptem 1 mm poniżej tego co być powinno :P

Napisano

patrząc na bieżnik, to przód ustawiłbym na speed

żeby klocki w kształcie 'jodełki' zapierały się o ziemię w zakręcie (pochylenie roweru) - tak żeby linia którą tworzą była w poprzek siły działajacej na koło (wypychającej z zakrętu)

ale to tylko moje pierwsze spostrzeżenie, trzeba by potestować jej zachowanie w zakrętach

  • Mod Team
Napisano

Yup, te włoski to tylko pozostałości po formie, ścierają siępo jakimś czasie i raczej przyczepności to za dużo nie dają :P

Zresztą każde opony takie mają

http://digitalhippie.net/wp-content/uploads/2009/04/schwalbe_racing_ralph.jpg

http://www.roweroteka.pl/_var/gfx/483d57042c68560b4113cf8bb1e0dc75.jpg

http://crev.vo.llnwd.net/o42/mtbreview/images/products/medium450/product_454304_13935.jpg

:P

Napisano

Dobra na chwilę obęcną zostaj na speed może cześciowo przez to że do tej pory tak było i w sumie nie było jakiś niespodxianek no może przy dużej prędkości jak jechałem przez sypki piach to przednia oponka potrafiła zatańczyć ): Ale jak macie jeszcze jakieś doświadczenia z  ustawieniami tych opon to śmiało pisać może ktoś inny skorzysta z tych porad w przyszłości

Napisano

Yup, te włoski to tylko pozostałości po formie, ścierają siępo jakimś czasie i raczej przyczepności to za dużo nie dają :P

Zresztą każde opony takie mają

http://digitalhippie.net/wp-content/uploads/2009/04/schwalbe_racing_ralph.jpg

http://www.roweroteka.pl/_var/gfx/483d57042c68560b4113cf8bb1e0dc75.jpg

http://crev.vo.llnwd.net/o42/mtbreview/images/products/medium450/product_454304_13935.jpg

:P

Wiem ze kazde opony je maja ale we wszystkich innych modelach saguaro byly one dluzsze i bylo ich wiecej i o to mi chodzilo tylko i wylacznie  , one przyczepnosci w ogóle nie daja a nawet ja pogarszaja.

Napisano

Ja kupiłem dwie opony saguaro w odpstępie miesiąca i na kazdej strałka speed -traction wskazuje odwrotnie: tam gdzie na jednej wskazuje traction na drugiej oponie ten kierunek wskazuje speed. Chyba że to wada albo Chiny podrabiają Taiwan :)

Napisano

Są tu różne odpowiedzi odnośnie zamontowania opony, ale logicznie rozumując. Największa trakcja uzyskiwana jest przy opcja "Traction" i rzeczywiście tak jest. Dlatego gdyby koło przednie było napędowym (czysto hipotetycznie) to powinno się zakładać na "traction". Jak wiem przednie koło służy do skręcania i hamowania, co za tym idzie, działają tu przeciwne siły o przeciwnym zwrocie niż przy przyspieszaniu (coś jak ujemne przyspieszenie na fizyce). Dlatego też ustawiając przednią oponę w kierunku speed uzyskujemy najlepszą trakcję przy hamowaniu.

Napisano

ja to rozumiałem zawsze (przynajmniej w oponach które miałem) tak, tył ustawiając na speed daje gorsze hamowanie, ale lepsze trzymanie na podjazdach,

i odwrotnie dając taką oponę na przód (czyli nie speed), dostajesz lepsze hamowanie i trzymanie w zakrętach.

czasem lepiej to widać na niektórych oponach, bo mają np. ścięte klocki z jednej strony, żeby zmniejszyć opory.

 

 

oczywiście to zależy jak się rozumie oznaczenie 'traction' na oponie i co miał na myśli producent.

czy traction rozumieć jako trzymanie na podjeździe czy dobre hamowanie, czy trzymanie opony w zakręcie.

Napisano

Jak dobrze kojarzę to trakcja odnosi się do pojęcia przyspieszania, czyli im lepsza trakcja tym koło później/mniej będzie "buksowało"

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...