Quonirath Napisano 13 Września 2013 Napisano 13 Września 2013 Hej wszystkim Generalnie sprawa wygląda tak... na rowerze zamontowane oponki z tematu 26x2.2 zwijane, obie ustawione na speed i mam właśnie pytanie czy przód warto ustawiać na traction jak takie ustawienie ma się do oporów toczenia czy przyczepność rzeczywiście się zwiększy i jak z żywotnością tej opony przy ustawieni na przyczepność?. Oczywiście tył zostaje na speed. Dzięki i pozdrawiam
Mod Team Pixon Napisano 13 Września 2013 Mod Team Napisano 13 Września 2013 Wydawało mi się, ze z tył powinny być ustawione na traction, a przód na speed.
Karas09 Napisano 13 Września 2013 Napisano 13 Września 2013 Raz też się o to pytałem i ktoś stwierdził, że miał ustawione raz na traction a raz na speed oba koła i nie było różnicy. Sam miałem przód traction i tył traction. Teraz jest przód traction a tył speed i nie widzę różnicy. Pozdrawiam
razorjack Napisano 13 Września 2013 Napisano 13 Września 2013 przód ustawiasz na traction (chyba nie chcesz żeby przód Ci się pierwszy uślizgnął??? :> ) tył ustawiasz na speed - ponieważ tył jest bardziej obciążony i generuje większe opory, poza tym, jak się tył uślizgnie, nie jest to tak traficzne w skutkach jak uślizg przodu. w każdym razie, na pewno przodu nie ustawiaj na speed (przód generuje mało oporów w porównaniu do tyłu, a jak już pisałem, nie chcesz tracić przyczepności z przodu)
Druid Napisano 13 Września 2013 Napisano 13 Września 2013 Ja też bym ustawił przód na traction, jak wspomniał kolega powyżej uślizg przedniego koła jest mało pożądany
jasinski21444 Napisano 13 Września 2013 Napisano 13 Września 2013 Mam saguaro 2.2 20 i 25 psi . Przód traction tył speed i jest bajka
Mexo Napisano 13 Września 2013 Napisano 13 Września 2013 Jak wyżej. Przód - traction, tył - speed. W zasadzie takie ustawienie wyszło przypadkiem, nie mogłem ułożyć prosto opony na przodzie i po którejś próbie nawet nie wiedziałem, że tak założyłem. Oponki 2.2 , nadmuchane na oko. Traction z przodu trochę potrafi czasami strzelać kamykami(ameryki nie odkryłem), ale pewniej się jedzie.
GhOsTwrc Napisano 13 Września 2013 Napisano 13 Września 2013 tyl i przod speed. trakcja z tylu sprawdza sie stromych blotnych podjazdach. Jako ciekawostka dodam ze najnowszy model z 2013 jest z malymi wloskami i kierunek rotacji speed . Nie ma strzalki z trakcja
Mod Team safian Napisano 13 Września 2013 Mod Team Napisano 13 Września 2013 Ja męczę drugi komplet Saguaro 2.0 - różnic wynikających z kierunku założenia opony (z przodu jak i z tyłu) nie zauważam, jeżdżę na speed i jest ok @UP: Podrzuć jak możesz jakiś link do tego modelu z 2013, bo ja tam żadnych zmian w konstrukcji nie widzę
GhOsTwrc Napisano 13 Września 2013 Napisano 13 Września 2013 mialem takie gumy 29 2.0 i sprzedalem ..bo za maly balon.. a linku nie mam. Kupione w teamowym sklepie mialem gdzies fotki ale zapewne po sprzedazy polecialy w kubel Konstrucja gumy taka sama byly tylko male wloski nowej gumy i nie bylo speed/ traction tylko rotation i tyle.
razorjack Napisano 13 Września 2013 Napisano 13 Września 2013 hm...ciekawie to wygląda zwłaszcza ustawienie 'speed' na przód,
Mod Team safian Napisano 13 Września 2013 Mod Team Napisano 13 Września 2013 Te włoski to pozostałości z fabryki, jakoś muszą odlewać gumę O ile mówisz o tych włoskach, które są widoczne na fotce powyżej. Balon jak balon, w 2.0" jest 50 mm, więc raptem 1 mm poniżej tego co być powinno
razorjack Napisano 13 Września 2013 Napisano 13 Września 2013 patrząc na bieżnik, to przód ustawiłbym na speed żeby klocki w kształcie 'jodełki' zapierały się o ziemię w zakręcie (pochylenie roweru) - tak żeby linia którą tworzą była w poprzek siły działajacej na koło (wypychającej z zakrętu) ale to tylko moje pierwsze spostrzeżenie, trzeba by potestować jej zachowanie w zakrętach
GhOsTwrc Napisano 13 Września 2013 Napisano 13 Września 2013 Znalazlem fotkę gum o ktorych pisalem we wczesniejszych postach , zdjecia rotacji nie ma ale sa wloski innego rodzaju
Mod Team safian Napisano 13 Września 2013 Mod Team Napisano 13 Września 2013 Yup, te włoski to tylko pozostałości po formie, ścierają siępo jakimś czasie i raczej przyczepności to za dużo nie dają Zresztą każde opony takie mają http://digitalhippie.net/wp-content/uploads/2009/04/schwalbe_racing_ralph.jpg http://www.roweroteka.pl/_var/gfx/483d57042c68560b4113cf8bb1e0dc75.jpg http://crev.vo.llnwd.net/o42/mtbreview/images/products/medium450/product_454304_13935.jpg
Quonirath Napisano 13 Września 2013 Autor Napisano 13 Września 2013 Dobra na chwilę obęcną zostaj na speed może cześciowo przez to że do tej pory tak było i w sumie nie było jakiś niespodxianek no może przy dużej prędkości jak jechałem przez sypki piach to przednia oponka potrafiła zatańczyć ): Ale jak macie jeszcze jakieś doświadczenia z ustawieniami tych opon to śmiało pisać może ktoś inny skorzysta z tych porad w przyszłości
GhOsTwrc Napisano 13 Września 2013 Napisano 13 Września 2013 Yup, te włoski to tylko pozostałości po formie, ścierają siępo jakimś czasie i raczej przyczepności to za dużo nie dają Zresztą każde opony takie mają http://digitalhippie.net/wp-content/uploads/2009/04/schwalbe_racing_ralph.jpg http://www.roweroteka.pl/_var/gfx/483d57042c68560b4113cf8bb1e0dc75.jpg http://crev.vo.llnwd.net/o42/mtbreview/images/products/medium450/product_454304_13935.jpg Wiem ze kazde opony je maja ale we wszystkich innych modelach saguaro byly one dluzsze i bylo ich wiecej i o to mi chodzilo tylko i wylacznie , one przyczepnosci w ogóle nie daja a nawet ja pogarszaja.
Quonirath Napisano 13 Września 2013 Autor Napisano 13 Września 2013 hehe nie wiem czemu moja poprzednia wypowiedź została wybrana za najlepszą a ja nic nie klikałem hmm...
razorjack Napisano 14 Września 2013 Napisano 14 Września 2013 włoski to tylko z natrysku, nic nie dają tu jest kierunek i bieżnik ale bieżnik jest tak znikomy, że nie wiem czy zmiana kierunku w ogóle coś da
nomosz Napisano 14 Września 2013 Napisano 14 Września 2013 Ja kupiłem dwie opony saguaro w odpstępie miesiąca i na kazdej strałka speed -traction wskazuje odwrotnie: tam gdzie na jednej wskazuje traction na drugiej oponie ten kierunek wskazuje speed. Chyba że to wada albo Chiny podrabiają Taiwan
razorjack Napisano 14 Września 2013 Napisano 14 Września 2013 hahaha, albo kupiłeś jedną przednią, a drugą tylną
Mathiu Napisano 14 Września 2013 Napisano 14 Września 2013 Są tu różne odpowiedzi odnośnie zamontowania opony, ale logicznie rozumując. Największa trakcja uzyskiwana jest przy opcja "Traction" i rzeczywiście tak jest. Dlatego gdyby koło przednie było napędowym (czysto hipotetycznie) to powinno się zakładać na "traction". Jak wiem przednie koło służy do skręcania i hamowania, co za tym idzie, działają tu przeciwne siły o przeciwnym zwrocie niż przy przyspieszaniu (coś jak ujemne przyspieszenie na fizyce). Dlatego też ustawiając przednią oponę w kierunku speed uzyskujemy najlepszą trakcję przy hamowaniu.
razorjack Napisano 14 Września 2013 Napisano 14 Września 2013 ja to rozumiałem zawsze (przynajmniej w oponach które miałem) tak, tył ustawiając na speed daje gorsze hamowanie, ale lepsze trzymanie na podjazdach, i odwrotnie dając taką oponę na przód (czyli nie speed), dostajesz lepsze hamowanie i trzymanie w zakrętach. czasem lepiej to widać na niektórych oponach, bo mają np. ścięte klocki z jednej strony, żeby zmniejszyć opory. oczywiście to zależy jak się rozumie oznaczenie 'traction' na oponie i co miał na myśli producent. czy traction rozumieć jako trzymanie na podjeździe czy dobre hamowanie, czy trzymanie opony w zakręcie.
Mathiu Napisano 14 Września 2013 Napisano 14 Września 2013 Jak dobrze kojarzę to trakcja odnosi się do pojęcia przyspieszania, czyli im lepsza trakcja tym koło później/mniej będzie "buksowało"
razorjack Napisano 14 Września 2013 Napisano 14 Września 2013 trakcja to po prostu 'trzymanie', może dotyczyć trzymania bocznego (w zakręcie), może dotyczyć przyśpiesznia (przeciwdziałanie buksowaniu), może dotyczyć hamowania
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.