Kaiketsu Napisano 12 Września 2013 Udostępnij Napisano 12 Września 2013 Hej, Ostatnio ze zdziwnienem zauważyłem, że przy obracaniu przedniego koła klocek trze o tarcze, wydając irytujący syk (i zapewne zwiększając opór). Rower ma 2 miesiące i wcześniej nie miałem takiego problemu, wszystko chodziło płynnie. Samoregulujące się... szkoda, ze w zły sposób :/ Czy mogę to naprawić luzując te dwie duże śruby niedaleko szczęk, zaciskając klamkę i zakręcając? taką radę dostałem. Wolalbym jednak nie rozlać sobie żrącego płynu hamlucowego po podłodze, bo trzymam rower w mieszkaniu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Fenthin Napisano 12 Września 2013 Udostępnij Napisano 12 Września 2013 Płyn rozleje się tylko wtedy, gdy zamiast pomyśleć i odkręcić śruby mocujące zacisk do widelca/adaptera, odkręcisz śruby, którymi skręcone są obie połówki zacisku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Puklus Napisano 12 Września 2013 Mod Team Udostępnij Napisano 12 Września 2013 Albo wypadną tłoki przez przypadek, np jak koła brak. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Eastern Napisano 12 Września 2013 Udostępnij Napisano 12 Września 2013 Z problemem poradzisz sobie po prostu luzując dwie śruby (analogicznie tak samo zacisk wygląda z przodu): Nie masz się czego obawiać, nic się nie wyleje. Możesz wtedy zacisnąć klamkę i po prostu dokręcić - powinno zadziałać. Jednakże jeśli tłoczki pracują nierównomiernie, możesz mieć problem z takim ustawieniem. Tarcza może się mocniej giąć przy zaciskaniu, bądź koło po prostu ocierać. Wtedy już tylko pozostaje finezja i cierpliwość ręcznego ustawiania zacisku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kaiketsu Napisano 12 Września 2013 Autor Udostępnij Napisano 12 Września 2013 O rety, dobrze, że napisałem. Już chciałem poluzować "tą drugą" parę śrub...a tu te pionowe trzeba poluzować. A zacisk ręcznie jak ustawiać? Mam wyciągnąć tę "zawleczkę" przy blokach hamulcowych do tego? Na szczęście przednie koło, więc prościej manewrować. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jasinski21444 Napisano 12 Września 2013 Udostępnij Napisano 12 Września 2013 Nic nie wyciągasz . Jak poluzujesz te dwie śruby to poprostu przesuwasz delikatnie zacisk i zakręcasz śruby . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Druid Napisano 12 Września 2013 Udostępnij Napisano 12 Września 2013 Pamiętaj że dokręcając śruby zacisk może Ci się przesuwać pod wpływem siły, więc najlepiej dokręcać raz tą raz tamtą itd Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
abel Napisano 30 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 30 Listopada 2013 Ten pierwszy sposób niestety nie pomógł........Co mam zrobić by nie ocierały?Może jakoś klocki poluzować czy coś........? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jechan Napisano 30 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 30 Listopada 2013 Moja metoda: Poluzuj śruby, zakręć kołem i naciśnij klamkę. Na zaciśniętej klamce przykręć śruby. Po takiej operacji zwykle potrzebne są już tylko kosmetyczne poprawki. No chyba, że tarcza jest krzywa, ale też da się zrobić Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Didi Napisano 30 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 30 Listopada 2013 I tak do następnego razu, który nadejdzie niebawem. To jest niestety bolączka tych hamulców. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tobo Napisano 30 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 30 Listopada 2013 Ten pierwszy sposób niestety nie pomógł........Co mam zrobić by nie ocierały?Może jakoś klocki poluzować czy coś........? Procedurę regulacji proponuję od popchnięcia klocków do pozycji wyjściowej - czasami gdy zacisk pierwszy raz był ustawiony niewłaściwie tłoczki pozycjonują się niekoniecznie równolegle do tarczy, jeden przesuwa się więcej drugi mniej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
szaler Napisano 30 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 30 Listopada 2013 Ten "pierwszy pomysł" dla mnie zawsze jest tylko wyjściowym. Nigdy tak nie udało mi się ostatecznie hamulca wyregulować. Potem warto podstawić sobie jakąś małą lampkę pod zacisk i delikatnie poluzować śruby mocujące. Kręcąc powoli kołem, dzięki lampce, będziesz widział dokładnie w którym miejscu ociera. Lekka korekta palcem powinna pomóc. Dokręcając powoli śruby cały czas obracaj koło żeby sprawdzać czy coś się nie poruszyło. No i co najważniejsze. Hamulec trzeba naprawdę mocno dokręcić bo jak w czasie jazdy naciskasz na klamkę to wywierane są ogromne siły. Do tego służy klucz dynamometryczny + info od producenta ramy z jaką siłą można dany element dokręcić. Nie mam takiego klucza ale jakoś na razie mi się udaje sprawnie to robić No i sprawdź czy koło oby równo jest zaciśnięte w widelcu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Djbarni Napisano 5 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 5 Grudnia 2013 http://www.sram.com/avid/products/elixir-1-hydraulic-disc-brake. Zobacz sobie ten link. Producent umieścił film jak serwisować i regulować hamulce. Mi bardzo pomógł. Ja używam elixir 5 w rowerku mojej zony i Elixir CR w moim;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.