mellodeque Napisano 11 Września 2013 Udostępnij Napisano 11 Września 2013 Dziwna sprawa, zanim oddam rower do fachowców, pytanie do Was, co może być przyczyną, że patrząc na tarczę widać jak nie pracuje idealnie.... tzn. chodzi góra/dół - czyli owal tutaj filmik (jakość słaba, ale widać o co chodzi) Czy to wina piasty? Czy to wina samej tarczy? Czy to wina zamocowania tarczy na piaście? Ogólnie nie jest dobrze, bo powinna chodzić idealnie, a tak nie jest, coprawda zacisk wyregulowany, tarcza nie ociera o klocki, czy zacisk, ale takie jej zachowanie jest co najmniej dziwne.... Na pewno chcę to zrobić, nawet jakby wiązało się to z wymianą piasty, czy tarczy... ale może to bardziej prozaiczna przyczyna... - koła nie zdejmowałem od nowości (czyli jakichś 700km) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Fenthin Napisano 11 Września 2013 Udostępnij Napisano 11 Września 2013 Na pierwszy rzut oka to raczej zwykłe złudzenie optyczne wynikające z tego, że zewnętrzna krawędź tarczy nie jest okręgiem. Stąd pytanie, co to masz za tarczę? Drugie, czy z przodu masz ten sam model (mniejsza o rozmiar) i czy występuje podobne zjawisko? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mellodeque Napisano 11 Września 2013 Autor Udostępnij Napisano 11 Września 2013 Na pierwszy rzut oka to raczej zwykłe złudzenie optyczne wynikające z tego, że zewnętrzna krawędź tarczy nie jest okręgiem. Stąd pytanie, co to masz za tarczę? Drugie, czy z przodu masz ten sam model (mniejsza o rozmiar) i czy występuje podobne zjawisko? Nie wydaję mi się, że to złudzenie optyczne, ale wszystko możliwe... w filmiku można zobaczyć, że wewnętrzna część też "bije" - a ta jest okręgiem.... Zwrócicie uwagę w drugiej cześci filmiku, jest inne ujęcie - zobaczcie na samą piastę, tam gdzie mocuje się tarczę, tam też wydaje się że bicie występuje... z przednią tarczą takie bicie nie występuje, ale sprawdzę dokładnie jutro... tarcze to standardowe Avid 185mm Clean Sweep... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nemo2009 Napisano 11 Września 2013 Udostępnij Napisano 11 Września 2013 Wygląda na to,że koło jest żle zaplecione,ma bicie.Aby to sprawdzić,trzeba trochę poświecić uwagi obserwując bieg koła(obręczy). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mellodeque Napisano 11 Września 2013 Autor Udostępnij Napisano 11 Września 2013 Wygląda na to,że koło jest żle zaplecione,ma bicie.Aby to sprawdzić,trzeba trochę poświecić uwagi obserwując bieg koła(obręczy). Takie też było moje pierwsze spostrzeżenie... ale, czy jedno z drugim jest powiązane? Piasta jest przecie, na stałe zamocowana do widełek, szprychy do piasty, a te do obręczy - jakiekolwiek rozcentrowanie obręczy nie powinno wpływać na pracę tarczy... - ale fakt faktem, bicie samego koła jest też zauważalne.... Oddam na dniach rowerek do okresowego przeglądu (smarowanie, centrowanie, konserwacja amorka itp) - tam wyjdą braki... poza tym "ukręciłem" sobie dzisiaj zacisk manetki hamulca... lekko za mocno chciałem przykręcić (po regulacji) - i trrrryk... pękło.... i znowu niezaplanowane 25pln na zacisk klamki.... ech - chciał człowiek lepiej, a wyszło jak zwykle.... ;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nemo2009 Napisano 11 Września 2013 Udostępnij Napisano 11 Września 2013 tarcze to standardowe Avid 185mm Clean Sweep... Możesz jeszcze spróbować odkręcić tarczę i ponownie przykręcić,przykręcając śruby naprzeciw siebie,parami.Jeśli to nie pomoże,to winę raczej ponosi piasta. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
beskid Napisano 12 Września 2013 Udostępnij Napisano 12 Września 2013 Piasta jest przecie, na stałe zamocowana do widełek, szprychy do piasty, a te do obręczy - jakiekolwiek rozcentrowanie obręczy nie powinno wpływać na pracę tarczy... - ale fakt faktem, bicie samego koła jest też zauważalne.... Twój wywód jest jedynie słuszny. Jedno z drugim nie ma powiązania. Natomiast na moje oko zdecydowanie jest coś nie halo. Być może masz po prostu nie precyzyjnie wykonaną tarczę. Nie byłbyś pierwszym i ostatnim. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Andrew Napisano 12 Września 2013 Udostępnij Napisano 12 Września 2013 zdarzają się takie owalne tarcze. Każda tarcza bije w pionie, tylko Wy tego nie widzicie w większości przypadków. Moźliwe jest też przesunięcie na śrubach mocujących tarczę do piasty - można trochę zniwelować to bicie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tobo Napisano 12 Września 2013 Udostępnij Napisano 12 Września 2013 Skoro praktycznie żadna tarcza nie wychodzi z fabryki prosta to też wielce prawdopodobne że ta ma bicie w pionie I nie jest to problem tak długo jak tarcza kręcąc się nie zaczepia o górną część szczeliny w zacisku. Nie ma to znaczenia dla prawidłowego działania hamulca. Są przecież tarcze o falowanej krawędzi zewnętrznej, w takim przypadku krawędź ta porusza się góra - dół z dużą częstotliwością i nic złego się z tego powodu nie dzieje. Sprawdź czy tarcza jest możliwie centrycznie przykręcona - otwory w niej są troszkę większe od średnicy śrub więc tarcza może lekko przesuwać się w mocowaniiu. Najprościej centryczność sprawdzić porównując odległości jakie są między "czubkami" gniazd śrub a kołnierzem piasty. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nemo2009 Napisano 13 Września 2013 Udostępnij Napisano 13 Września 2013 Twój wywód jest jedynie słuszny. Jedno z drugim nie ma powiązania Masz rację,ale jak się kapnąłem,to już nie mogłem edytować posta. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.