Darek1990 Napisano 11 Września 2013 Udostępnij Napisano 11 Września 2013 siemka wszystkim;)Jak w temacie,zastanawiam się nad kupnem levela B7 2014. Do tej pory przez półtora roku śmigałem na A3 i zrobiłem jakieś ~4500km. Lubię jeździć,40% miasto niestety,60% lasy szutry etc. Chcę spróbować teraz kół 29". Rower nie kosztuje mało bo jego cena katalogowa to 4tyś. zł więc chcę jego zakup przemysleć dogłebnie.Do rzeczy.Czy ten model za ta cenę ma odpowiednią specyfikację?Czy nie oszczędzano na komponentach?Jak wypada napęd, amortyzator i hamulce w tym modelu podłóg konkurencji w tym przedziale cenowym np. Unibike Expert 29"?Czy ma wg Was jakieś słabe strony?O ramach słyszałem ale te na 2014 r. są zupełnie nowe więc na dzień dobry chyba nie ma co się martwić,najwyżej coś wyjdzie za jakiś czas gdy rowery zaczną być kupowane Dzięki z góry za wszystkie wypowiedzi i oceny linki:Kross level B7 2014:http://www.kross.pl/pl/2014/mtb-xc-29quot/level-b7Unibike Expert 29" :http://www.unibike.pl/expert29er.html Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Synergy Napisano 11 Września 2013 Udostępnij Napisano 11 Września 2013 A może w gosporcie za 4500 b9 tegoroczny na carbonowej ramie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Darek1990 Napisano 11 Września 2013 Autor Udostępnij Napisano 11 Września 2013 Nie wiem, ale chyba zostanę przy b7. Początkowo budżet miał wynosić 3300-3500 a b7 i tak 4000 ;s Gdybym mógł sobie pozwolić na tego b9 to brałbym od ręki Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Darek1990 Napisano 12 Września 2013 Autor Udostępnij Napisano 12 Września 2013 halo...pomoże ktoś coś...?;s Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gary4 Napisano 12 Września 2013 Udostępnij Napisano 12 Września 2013 Hm pewnie ilu użytkowników tyle będzie propozycji. Moim zdaniem bierz krossa. Amor z powietrzem przemawia za nim. Tak przynajmniej rozumiem opis. Hamulce porównywalne, a przerzutki też od siebie niewiele dzieli. Slx przyzwoicie podobno działa. Ja brałbym krossa. W Warszawie jedna firma sprzedaje treki w ciekawych cenach. Jak masz niedaleko i są jeszcze dostępne może warto się zainteresować. Powodzenia. halo...pomoże ktoś coś...?;s Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
stan1 Napisano 13 Września 2013 Udostępnij Napisano 13 Września 2013 Witam mam B6 2012 i własnie ją reklamuję pękła rama nie wiem czy coś poprawili ale się zastanów a może Trek X-Caliber 7 E 2014 lub Trek X-Caliber 8 E 2014 ceny odpowiednio 2999 i 3899 zł ramy maja dożywotnią gwarancję no i lepsza geometria Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Qr3ak Napisano 13 Września 2013 Udostępnij Napisano 13 Września 2013 Lepszym rozwiązaniem jest markowa rama czyli np: ten "Trek X-Caliber 8 E 2014" niż tani chiński kinesis za duże pieniądze. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
afly Napisano 13 Września 2013 Udostępnij Napisano 13 Września 2013 Ten Kross nie jest opłacalną opcją. Za 4 tyś zł jesteś w stanie dostać lepszy rower.Poczekaj na modele Rometa 2014, Mbike. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Darek1990 Napisano 13 Września 2013 Autor Udostępnij Napisano 13 Września 2013 Ten Kross nie jest opłacalną opcją. Za 4 tyś zł jesteś w stanie dostać lepszy rower. Poczekaj na modele Rometa 2014, Mbike. A co dokładnie Ci się nie podoba w tym Krossie mógłbyą napisać? Po sygnaturze widzę że nie jesteś zbytnio entuzjastą tej marki. Co do geometrii to mam podobna w A3 i mi pasuje. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rulez Napisano 13 Września 2013 Udostępnij Napisano 13 Września 2013 Naprawdę geometria w A3 jest podobna do tej w B7 ? a które wymiary porównywałeś ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Darek1990 Napisano 14 Września 2013 Autor Udostępnij Napisano 14 Września 2013 Nie podam Ci teraz dokładnych z A3 bo nie są już dostepne,ale nie ma jakiejś wielkiej różnicy oprócz mostka wg mnie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
afly Napisano 14 Września 2013 Udostępnij Napisano 14 Września 2013 A co dokładnie Ci się nie podoba w tym Krossie mógłbyą napisać? Po sygnaturze widzę że nie jesteś zbytnio entuzjastą tej marki. Przestałem być entuzjastą tej marki, bo jak można być jej "fanem" kiedy marka klienta robi w butelkę i świadomie pozbawia go roweru na ponad miesiąc tylko dlatego, że chcą mieć maksymalny zysk nawet z miski ryżu. Jak dodaje post, staram się być jak najbardziej obiektywny i jesteś w stanie dostać lepszy rower za te pieniądze niż Kross, i nie zyskasz tylko lepszego osprzętu, ale również bardziej poważne podejście producenta do roszczeń gwarancyjnych. Co do B7 2014: Duży plus za hamulce i korbę. Minus ogromny za piasty które kosztują 40zł sztuka!, nie posiadają żadnego uszczelnienia, a w rowerze który jeździ cały rok tylko po mieście po przebiegu 4k km konusy byly do wymiany, koszt konusów = nowa piasta. Kolejny ogromny minus to za amortyzator, kowadło o przeciętnej pracy (w tej cenie dostaniesz Recona, RST First - które pracują znacznie lepiej). Nie wiem jak nowe manetki Deore pod 10-biegów, ale poprzednie jeżeli chodzi o ergonomie używania - tragedia. Co do ramy, plus za długość tylnego ogona i od razu minus za wysoki/niebezpieczny przekrok. Jeżeli chodzi o alternatywe, poczekałbym na pełną ofertę sezonu 2014 u innych producentów, jeżeli nie masz czasu rzuć okiem na to http://www.agang.pl/2013/gangsta/gangsta729/specyfikacja.htm lub w innej wersji kolorystycznej https://scontent-b-ams.xx.fbcdn.net/hphotos-frc3/q87/s720x720/1186164_10151649689466647_484477568_n.jpg do dostania za ok 3 300zł, co sprawia, że przy tej cenie Kross powinien kosztować jakieś 2900zł. Wyboru dokonujesz tylko i wyłacznie Ty, przyszedłeś na forum aby skorzystać z "pomocy". Wybierajac Kross'a może być tak że pomocy będziesz szukał na forum, bo producent Ciebie oleje, bo wymienileś w rowerze śrubkę której nie powinieneś i straciłes gwarancję. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Darek1990 Napisano 14 Września 2013 Autor Udostępnij Napisano 14 Września 2013 Czyli mam rozumieć że amor to coś pokroju XCM-a tyle że w swojej klasie?Szkoda bo myślałem że w takim sprzęcie będę już miał amorka z prawdziwego zdarzenia ;/ Co do piast,najwyżej bym wymienił na lepsze po jakimś czasie.Nie ma tragedii.Ja osobiście z Krossem póki co(odpukac) żadnych problemów nie miałem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
afly Napisano 14 Września 2013 Udostępnij Napisano 14 Września 2013 Wychodząc z takiego założenia, że to i tamto mogę wymienić, to lepiej wziać tańszy rower i go rozbudować. W takim rozrachunku żaden rower nie jest zły, według mnie nie tędy droga, bo w przypadku tego Kross raczej prędzej zmienisz całe koła niż same piasty. Tak w ogóle, jaki jest Twój wzrost i waga? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Darek1990 Napisano 14 Września 2013 Autor Udostępnij Napisano 14 Września 2013 Chodziło mi o to, że ew mogę coś wymienić, a nie połowę gratów,ogarniam o co Ci chodzi.Problem w tym, że ten Kross podoba mi się jak cholera 182cm ~83kg Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
afly Napisano 14 Września 2013 Udostępnij Napisano 14 Września 2013 Widzę, że masz teraz Kross Level A3 2012. Rozumiem, że masz kartę gwarancyjną do tego roweru. Spojrzyj na zapis na stronie nr 7, dokładniej "Górskie (extreme, mtb xc,mtb)". Jeżeli dołożymy do tego temat o pękających ramach Kross'a, oraz fakt że łamiesz ten punkt swoją wagą - dalej uważasz, że marka ta traktuje klienta poważnie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
radek1234 Napisano 14 Września 2013 Udostępnij Napisano 14 Września 2013 Ramy Krossa B6 i B7 są dość mocno zmienione na 2014 rok. Nie wiadomo więc, czy narzekania na jakość będą zasadne w kolejnym roku. Geometria jest bardzo fajna, dość ostre kąty, krótki ogon, niska główka. Cena wzrosła o 200 zł, ale specyfikacja też lepsza - w końcu pojawił się powietrzny amor w B7 i korba ze sztywną osią. W zeszłym roku tego nie było. Za tę kasę wygląda nieźle. 29ery unibike'a wyposażone są z reguły trochę lepiej, ale ramy mają geometrie niemal trekkingową. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rulez Napisano 14 Września 2013 Udostępnij Napisano 14 Września 2013 Jest pewien problem z Krossem B7, jakiś "mądry" zaprojektował ramę z garbem, jak wiadomo z z racji budowy 29er mają wyższy przekrok, a taka rama jeszcze go podnosi, rozmiar pod Twój wzrost to 17", sprawdź jak się będziesz na nim czuł ... 19" to już duża rama z bardzo wysokim przekrokiem ... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
afly Napisano 14 Września 2013 Udostępnij Napisano 14 Września 2013 Kolegał mierzył 19" B7 2013, a ma wzrostu 181cm. Jak szybko wszedł tak szybko zszedł z roweru i przyznał rację że 19" w 29er to nie jest dla niego - przekrok jest za wysoki (dł. nogi 83.5cm).@radek1234 - rama może być inaczej zaprojektowana, ale nie zmienia to zapisu w karcie gwarancyjnej do której się odniosłem, a informuje on o tym, że rower jest projektowany do wagi użytkownika wraz z bagażem - 80kg, lub do wagi użytkownika, bagażu i roweru maks 96kg. Skoro producent daje taką informacje, a obecnie odrzuca gwarancje za rury podsiodłowe (tak jak robi/robił to Giant), dodatkowo również za inne pęknięcia ponieważ jakiś element został przez użytkownika wymieniony i Kross traktuje to jako zmianę konstrukcyjną, to myslisz że nie sięgną do tego zapisu aby jeszcze bardziej zadrwić z klienta jeżeli będzie taka okazja?Kross przestał być tortem na stole i własciwym wyborem pośród innych ciast, obecnie mamy doczynienia z zakalcem, z roku na rok gorszy osprzęt, większe problemy i pojawiający się użytkownicy na forum, którzy potrafią bronic tego "producenta".Jeżeli dla kogoś nie są to wystarczające argumenty, niech spojrzy na mój podpis poniżej i się zastanowi po co założył ten temat na forum, aby dokonać wyboru, czy dokonał go wcześniej i chciał się upewnić, że jest słuszny?Z mojej strony "the end" . Oby jak najwięcej przejechanych kilometrów w sezonie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Darek1990 Napisano 14 Września 2013 Autor Udostępnij Napisano 14 Września 2013 No dobra,widać że wg Was Kross wypada ryzykownie i można się wpakować,ok.A jak np wg niego i ogólnie wypada ten Unibike Expert 29" :http://www.unibike.pl/expert29er.htmlSzukałem po innych markach(Scott,Specialized) ale nic mnie za bardzo nie zainteresowało,tzn budżet nie pozwala Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rulez Napisano 14 Września 2013 Udostępnij Napisano 14 Września 2013 Napęd na zbliżonym poziomie, amortyzator słabszy niż w Krossie (i to sporo), natomiast hamulce pewniejsze w Unibike ... masz 182 cm. wzrostu, ja tyle samo, na cholerę Ci 29", nie wystarczy 27,5" ?, może po prostu warto poczekać na inne propozycje rowerów 2014 ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Darek1990 Napisano 14 Września 2013 Autor Udostępnij Napisano 14 Września 2013 na razie robie dopiero rozeznanie a nie ze jutro ide do sklepu i chce wiedziec czy cos... .Dlaczego 29"?Poprostu,chce spróbować teraz tego.Pod uwagę mogę wziąć każdy rower byle był czarny(najlepiej czarno czerwony ) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
stan1 Napisano 14 Września 2013 Udostępnij Napisano 14 Września 2013 Witaj a co sadzisz o http://www.rowery.legnica.pl/index.php?page=show_produkt&typ=3&did=24&kid=127&id=362&pid=5046 co do krossa tak jak pisałem wcześniej mam B6 z 2012 roku i akurat jest w reklamacji ma pękniętą ramę na tym forum jest wątek na ten temat i tam umieściłem zdjęcia oto tytuł: [rama] Pęknięta rama Kross Level B6 Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Darek1990 Napisano 14 Września 2013 Autor Udostępnij Napisano 14 Września 2013 Witaj a co sadzisz o http://www.rowery.legnica.pl/index.php?page=show_produkt&typ=3&did=24&kid=127&id=362&pid=5046 co do krossa tak jak pisałem wcześniej mam B6 z 2012 roku i akurat jest w reklamacji ma pękniętą ramę na tym forum jest wątek na ten temat i tam umieściłem zdjęcia oto tytuł: [rama] Pęknięta rama Kross Level B6 Pozdrawiam Za 3.9k PLN wsadzony XCR?? Może ja się aż tak nie znam ale to chyba jakaś pomyłka hahaha Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
afly Napisano 14 Września 2013 Udostępnij Napisano 14 Września 2013 Dodatkowo fatalne piasty niewiele rożniące się od tych w Kross'ie i hamulce niezbyt rewelacyjne. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.