Skocz do zawartości

[rower] oszustwo w mojej meridzie i sprzedawcy


DSMP

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Kupiłem Meride TFS 100 w sklepie w moim mieście. po 3 tygodnia zauwazyłem ze niektóre elementy w moim rowerze sa inne niz na stronie producenta. Dokładniej opony, amortyzator(mam srebrny), pedały, brak gumowego zabezpieczenia pod amortyzowane siodełko, kable od przerzutki i hamulców są krótsze niz na stronie producenta. 

 

Strona producenta http://www.rowerymerida.pl/produkt560/crossway-100-d-rower-merida.html

 

Czy sklep kiedy mi dodawał dodatki za które dodatkowo zapłaciłem mógł zdemontowac niektóre elementy i zamonotwac mi inne? Dodam ze kiedy odbierałem rower i pytajac o moją meride, sprzedawca spytal sie czy chodzi mi o tą z krzywa ośką, wiec mieli 1 w naprawie a 2 naszykowany dla mnie, ale może jakiemuś stałemu klientowi dali elementy z mojego? Sklep jest bardzo duzy, maja w nim bardzo dużo rowerów z róznych firm.

Napisano

Ja myslałem, ze kupując nowy rower u sprzedawcy bedzie taki sam jak kazdy inny model TFS 100-D. Przeszkadza mi to ze mam taki bieżnik na oponie jakby bardziej był na scieżki w lesie niz na asfalt, 

Napisano

Jedno zdanie: "widziały gały co brały" :) Było trzeba się spytać czy rower jest w identycznej specyfikacji jak na stronie www. Zapewniam Cię, że żaden większy i dobrze prosperujący sklep nie będzie Cię chciał oszukać dla paru groszy (a najprawdopodobniej jak ktoś napisał dostałeś prawdopodobnie starszy model), bo ważniejsza jest dla nich opinia i marketing szeptany (dlatego dostałeś te dodatki).

Napisano

Poprostu nie sądziłem ze cokolwiek może być zmienione w specyfikacji producenta. Po za tym miał dzwonek na kierownicy, który chciałem wymienic bo nie lubie tych słabych jedno bźdękowych. Powiedzieli, ze musze do kupic a o stary zebym sie dopytywał jak przyjde odebrac rower. dzwonek były srebrny, a dostałem srebrno  czarny. Nie przykręcone na kierownicy swiatełko odblaskowe, swiatełko przednie na baterie, nóżka po tygodniu zaczeła latac i stukac o szprychy. swiatełka przykreciłem, a z nożką podjechałem do nich bo nie miałem takeigo klucza i jest słaby dostep. źle wyregulowana przednia przerzutka, źle wpisany numer ramy w książeczke gwarancyjną - pomyłka o jeden znak. Dlatego cos mi tu nie grało.Po za tym we wszystkich moich rowerach jakie dotąd miałem pedałami w nich zamontowanymi można było zakręcic, a te sie obracają, ale stawiają tak duży opór ze nawet pół obrotu same nie zrobią. i czuć dziwne wibracje w pedałach od przerzutek 2 i 5 w zwyż. a klocki maja luzy dzieki którym stukaja przy hamowaniu, ale to nie tylko umnie.

 

W piatek pojade na ten pierwszy przegląd serwisowy, darmowy. To zobacze jak wygladaja u nich para opon za 100 zł do mojej meridy choc gdy wyjezdzałem na początku to mówil 90 zł za komplet.....

Własciwie co daje ten pierwszy przegląd?

Napisano

 

Dokładniej opony, amortyzator(mam srebrny), pedały, brak gumowego zabezpieczenia pod amortyzowane siodełko, kable od przerzutki i hamulców są krótsze niz na stronie producenta. 

 

 

dzwonek były srebrny, a dostałem srebrno  czarny. Nie przykręcone na kierownicy swiatełko odblaskowe,

 

 

Weź się nie kompromituj, inny kolor dzwonka, brak odblasku, który dostaniesz za darmo w każdym serwisie, o co tu bić pianę? Długości kabli nie skomentuję już... 

Kiepskie wyregulowanie roweru to inna sprawa, ale pisanie o takich pierdołach? Tak naprawdę jedyne co było nienormalne, to wyregulowanie całości i ewentualnie opony.

Napisano

W końcu to rower w las , teren a nie asfalt...

Masz racje ale usiadłem w domu popatrzyłem na niego spojrzałem ze bieżnik i na stronie widać że ma bardziej płaski niz mój. Jakbym wiedział ze może sie odrobine róznić to bym siedział tam i spisał kazda czesc! Dzięki bede wiedziec na przyszłość.

Napisano

Poprostu nie sądziłem ze cokolwiek może być zmienione w specyfikacji producenta. 

 

Własciwie co daje ten pierwszy przegląd?

 

Producenci potrafią zmienić specyfikacje sprzedawanego roweru (oraz cenę) i czasami nawet o tym informują w dodatkowych materiałach, które nie wiem jak w Meridzie znaleźć.

Np. w moim rowerze w połowie roku była zmiana w ramach danego modelu i pozmieniali klamki, przerzutki, korbę, hamulce... też nic się nie zgadzało z opisem na stronie firmowej, ale dostałem lepsze wiec nie wnikałem jakie są przyczyny...dopiero po kilku miesiącach znalazłem PDF`a producenta w którym opisuje co zmienili.

 

Część z objawów które opisujesz powinna minąć po pierwszym przeglądzie, pod warunkiem ze będzie zrobiony porządnie. Trochę się tylko obawiam że darmowy przeglad = robiony po "łebkach", koniecznie wspomnij o wszystkich rzeczach które ciebie niepokoją.

Napisano

Co do opon to moim skromnym zdaniem są dobre i na asfalt i w las. Mam je u siebie w crosswayu z 2012r i jestem zadowolony po dwóch sezonach. Przy zamawianiu roweru obawiałem się właśnie że bedą zbyt "szosowe".

Na stronie raczej słabo widać jaki tam bieżnik siedzi. 

Jak już wspomniane wyżej widziałeś co odbierasz ze sklepu, zwłaszcza opony bo reszta to kosmetyka moim zdaniem i głównie o kolory chodzi :-)

A o regulacje napędu i pomyłki ciśnij serwis bo to ich broszka.

 Pedały w moim chodziły podobnie ale teraz kręcą się jak trzeba i nic nie robiłem z nimi, wszystko samo się w miarę eksploatacji "ułożyło". Jakby teraz luźno się kręciły to za chwile miałbyś w nich luzy pewnie. Jeśli Cię to denerwuje to w serwisie niech to poprawią i tyle...

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...