Skocz do zawartości

[rower] 29er, który wybrać?


reven

Rekomendowane odpowiedzi

Nie każdemu odpowiada kształt ramy,  malowanie i 80mm amor w Agangu. Poza tym Czesi są od nas bogatsi, więc może kupujmy nasze ?

 

Proponuję coś z nowej ofery Krossa:

 

http://www.kross.pl/pl/2014/mtb-xc-29quot/level-b7

 

B7 to całkiem sensownie poskładany rower.I co ważniejsze z całkiem sensowną geometria.

 

 

 


 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli kupować to co nasze to najlepiej Mbike, Romet (bardzo fajna oferta 29er na 2014), Unibike. Wszystko byle omijać Kross'a i ich stosunek do rozszczeń gwarancyjnych.
1. Ten ksztalt ramy ma bardzo dobre uzasadnienie - znacząco obniża rozkrok, daje większe bezpieczeństwo dla naszego krocza, częsc osób ma problem z nim wybierając ramę pod 29".
2. Proponuję się przejechać na 29er ze skokiem 80mm. Amortyzator inaczej działa w stosunku do skoku 100mm w takim samym rowerze, ale pomimo tego że obleciałem góry na takim skoku, potrzeby zwiększenia podczas serwisu nie czułem. Na pewno tego faktu nie traktowałbym jako minus, ale też nikogo przekonywac nie mam zamiaru (jak coś skok można zwiększyć).
3. Malowanie? o gustach ciężko dyskutować - podałem najlepszą opcję do 4tyś zł. Nie znalazłem drugiego roweru spełniającego aspekt dobrej geometrii ramy, grupowo wysokiego osprzętu, amortyzatora która pracuje znacznie lepiej niż wspomiany RS XC32 w B7.

Spojrzałem na tego B7, rower za katalogowe 3999zł:
- piasty za 45zł sztuka - uszczelnienie w nich nie istnieje, mam je w jednym rowerze, który jeździ tylko po mieście - 4k km konusy do wymiany (koszt konusów = nowa piasta)
-osprzęt? 10-biegowe Deore  :woot: , do Srama X-7 nawet tego porównać nie można

-amortyzator - prawdziwe kowadło o przeciętnej pracy

Sensownie poskładany rower? Patrząc na to że Agang kosztuje teraz ok 3200zł, to ten Kross nie powinien przekroczyć 2800-2900.

Owszem, geometrycznie Kross wypada nieco lepiej niż Agang, ale trzeba sprawdzić ile jest miejsca w ramie z tyłu na oponę. Kolejna sprawa, skąd pewnośc że seria na 2014 znowu nie bedzie miała wady produkcyjnej i nie będą pękać jak modele 2013? I skąd pewnośc, że znowu Kross nie będzie kazał użytkownikom ich rowerów ponownie pocałować się w pupe?

Edytowane przez afly
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zapewne dla innej części  jest nie do przyjęcia wygląd Krossa ... a co jest do przyjęcia dla "reven" tego nie wiemy ...

Gdyby ten Trek miał chociaż napęd X7, był by rozsądniejszą propozycją.

Ten jest w miarę ciekawy :

http://www.salon-rowerowy.pl/rower-kellys-tnt-50-2013-transport-gratis-p-1940.htmlhttp://www.salon-rowerowy.pl/rower-kellys-tnt-50-2013-transport-gratis-p-1940.html

Edytowane przez Rulez
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rower powinien się jednak chociaż trochę podobać, a dla części osób  wygląd Aganga jest nie do przyjęcia. 

 

 

W sumie poruszasz bardzo istotną rzecz.

Ilekroć patrzę na Agangi na zdjęciach i rysunkach, to z miejsca odechciewa mi się takiego roweru. Choć to kwestia gustu.

 

Z drugiej strony - w sierpniu bylem na singlach w Świeradowie i pierwszy raz widziałem Agangi na żywo.

Trudne do uwierzenia - ale nie ten sam rower. Nie wygląda jak milion dolarów, ale nie odbiega w niczym od produktów rodzimych, a jest zdecydowanie sensowniej poskładany.

 

O ile jest możliwość, zawsze warto wyrabiać sobie opinię na podstawie 'real object'.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ilekroć patrzę na Agangi na zdjęciach i rysunkach, to z miejsca odechciewa mi się takiego roweru. Choć to kwestia gustu.

 

Nie można odmówić Agangowi sensownego osprzętu, to fakt ;) choć ponoć tańsze Sramy już w pudełku mają luzy -nie wiem nie sprawdzałem, to tylko zaczytane opinie. Jednak co do wyglądu i koloru -dwa razy się przymierzałem w sklepie do tego roweru i dwa razu i kolor i kształt mnie skutecznie odrzuciły -wybrałem  sobie polskiego Unibike ;)

Alfy , co do Krossa i gwarancji, to miałem dwa razy problem z  Krossem -raz tylna piasta i raz pękł łańcuch -pierwszy poszedł do fabryki i bez problemu wrócił z nowym bębenkiem, drugi załatwił sklep od ręki .Więc nie mam negatywnych wspomnień co do serwisu Krossa. Ale szczerze powiem że z ulgą go sprzedałem. to był najmniej wygodny i najgorzej działający sprzęt jaki miałem. Więc  chętnie namawiałbym do kupna Unibike i Mbika -ale ich polityka to sprowadzić tyle sprzętu żeby starczyło do lipca. I tym sposobem we wrześniu kupno Experta czy Evo  29 graniczy z cudem. więc do czego namawiać, jak nie ma do czego ? ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do zaproponowoanych przez Was rowerów trudno bedzie mi sie przymierzyc, ze względu ma brak sklepów w okolicy a w ciemno nie chcę kupować.  Czy moglibyście więc ocenić te zaproponowane? Rower będzie służył do jazdy po lesie, z czasem i jakiś małych maratonów. Dobrze by było,aby na początek miał dobrą ramę i amorek. 



Tzn. z krossem pewnie nie było by problemu ale na chwilę obecną nie mam przekonania do tej marki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

-osprzęt? 10-biegowe Deore   , do Srama X-7 nawet tego porównać nie można

Przerzutka x7 jest miękka bocznie jak q....pa, gorsza jest tylko x5 z tej samej firmy :) Wpływa to wydatnie ja jakość zmiany przełożeń i spontaniczne "przytulanie" przez przerzutkę łańcucha do wyższych koronek kasety. Manetki x7 są "zdecydowane" w działaniu jak Polak na wyborach :) Do tego mają mizerną trwałość - dźwignia wrzutowa lubi się wygiąc i blokować.  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miękka bocznie? Masz na myśli luz który jest fabrycznie przy mocowaniu przerzutki do haka w ramie?
Owszem X-5 woła o pomstę do nieba, ale też nie uważam aby Deore w tej materii było zaskakująco lepsze.
W Agangu jest tylna X-7 z średnim wózkiem, objawu uderzania przerzutki o kasętę nie zaobserwowałem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...