Skocz do zawartości

[Rower] Trek Marlin 29er 2013


Pucik

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam, powoli chcę ulepszać swój rower, co powinienem wymienić w pierwszej kolejności ? Na tem moment setup wygląda tak:

 

Rama: Alpha Gold Aluminum, cieniowane i hydroformowane rury, geometria G2

Zawieszenie przednie: SR Suntour XCM z mechaniczną z blokadą, wstępne naprężenie, niestandardowa geometria G2 z offset'em 51 mm, skok 100 mm

Koła: Przednia piasta Formula DC20; tylna piasta z aluminium Formula DC22 z tarczowymi obręczami o dwóch ścianach z 32 otworami Bontrager AT-650

Opony: Bontrager 29-2, 29x2,1"

Manetki: SRAM X4, 8-biegowe

Przerzutka przednia: Shimano Altus

Przerzutka tylna: SRAM X4

Korba: Shimano Altus 42/32/22

Kaseta: Shimano HG31 11-34, 8-biegowa

Pedały: Shimano PD-M540

Siodełko: Bontrager Evoke 1

Sztyca: Bontrager SSR, 27,2 mm, offset 12 mm

Kierownica: Bontrager Low Riser, 31,8 mm, wznios 5 mm, odchylenie 9 st

Mostek: Bontrager SSR, 31,8 mm, 10 st.

 

Napisano

Preferowałbym zmienić amortyzator i opony na początek a napęd sukcesywnie na wyższej klasy wymieniać. Jeśli zasoność portwela pozwoli to kółka na lżejsze :)

Napisano

Na chwilę obecną mam 500zł do wydania na sprzęt. Jaki model opon i kół polecacie ? Jazda tylko w terenie, na nowy sezon przewidzane starty w bike maratonach.

Napisano

Witam,

 

Zwroc uwage na jedna rzecz. Rama w Treku ma geometrie G2, a co za tym idzie zamontowany fabrycznie amortyzator tez jest dostosowany do tej geometrii, jezeli dobrze pamietam to chodzi o offset. Zmiana na standardowy amortyzator moze spowodowac zmiane geometrii ramy - cos takiego pamietam.Kiedys sie tez zastanawialem nad tym rowerem, wtedy troche czytalem o tej geometrii i nie dostalem jednoznacznej odpowiedzi dotyczacej skutkow zmiany amortyzatora w przyszlosci ... a dostac nowy amortyzator dopasowany pod geometrie G2 jest chyba trudno, przynajmniej u nas.

 

Wysłane z mojego LG-P760 za pomocą Tapatalk 4

 

 

Napisano

Zmień amortyzator i nie przejmuj się, jeśli nie będzie miał znaczka.offsetu G2. Zmiany w geometrii przy zwykłym widle sięgają dziesiątych części stopnia i wpływają delikatnie na prowadzenie roweru przy dużych prędkościach i krętych dróżkach, kiedy jeszcze istniała strona Garego, to sam gary o tym pisał i twierdził, że z powodzeniem można stosować widelce z mniejszym offsetem.

Z tanich i nowych - dołożyć do RST Aerial, ciężki, ale działa. A jak nie - poluj na okazje i kup torę SA.

Napisano

Hej, co do zmiany amortyzatora mogę tylko potwierdzić - nie przejmuj się, w swoim Marlinie '11 zmieniłem go na Rebę (zwykłą, która ma chyba 46mm offsetu) i od tamtej pory rower prowadzi się nawet lepiej - jest bardziej zwrotny, łatwiej wymusić skręt. Nie mówię już o poprawie komfortu jazdy względem oryginalnego uginacza ;)

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...