Pucik Napisano 9 Września 2013 Napisano 9 Września 2013 Witam, powoli chcę ulepszać swój rower, co powinienem wymienić w pierwszej kolejności ? Na tem moment setup wygląda tak: Rama: Alpha Gold Aluminum, cieniowane i hydroformowane rury, geometria G2 Zawieszenie przednie: SR Suntour XCM z mechaniczną z blokadą, wstępne naprężenie, niestandardowa geometria G2 z offset'em 51 mm, skok 100 mm Koła: Przednia piasta Formula DC20; tylna piasta z aluminium Formula DC22 z tarczowymi obręczami o dwóch ścianach z 32 otworami Bontrager AT-650 Opony: Bontrager 29-2, 29x2,1" Manetki: SRAM X4, 8-biegowe Przerzutka przednia: Shimano Altus Przerzutka tylna: SRAM X4 Korba: Shimano Altus 42/32/22 Kaseta: Shimano HG31 11-34, 8-biegowa Pedały: Shimano PD-M540 Siodełko: Bontrager Evoke 1 Sztyca: Bontrager SSR, 27,2 mm, offset 12 mm Kierownica: Bontrager Low Riser, 31,8 mm, wznios 5 mm, odchylenie 9 st Mostek: Bontrager SSR, 31,8 mm, 10 st.
vaude Napisano 9 Września 2013 Napisano 9 Września 2013 Preferowałbym zmienić amortyzator i opony na początek a napęd sukcesywnie na wyższej klasy wymieniać. Jeśli zasoność portwela pozwoli to kółka na lżejsze
Pucik Napisano 10 Września 2013 Autor Napisano 10 Września 2013 Na chwilę obecną mam 500zł do wydania na sprzęt. Jaki model opon i kół polecacie ? Jazda tylko w terenie, na nowy sezon przewidzane starty w bike maratonach.
adamm Napisano 10 Września 2013 Napisano 10 Września 2013 Witam, Zwroc uwage na jedna rzecz. Rama w Treku ma geometrie G2, a co za tym idzie zamontowany fabrycznie amortyzator tez jest dostosowany do tej geometrii, jezeli dobrze pamietam to chodzi o offset. Zmiana na standardowy amortyzator moze spowodowac zmiane geometrii ramy - cos takiego pamietam.Kiedys sie tez zastanawialem nad tym rowerem, wtedy troche czytalem o tej geometrii i nie dostalem jednoznacznej odpowiedzi dotyczacej skutkow zmiany amortyzatora w przyszlosci ... a dostac nowy amortyzator dopasowany pod geometrie G2 jest chyba trudno, przynajmniej u nas. Wysłane z mojego LG-P760 za pomocą Tapatalk 4
wojtasin Napisano 10 Września 2013 Napisano 10 Września 2013 Zmień amortyzator i nie przejmuj się, jeśli nie będzie miał znaczka.offsetu G2. Zmiany w geometrii przy zwykłym widle sięgają dziesiątych części stopnia i wpływają delikatnie na prowadzenie roweru przy dużych prędkościach i krętych dróżkach, kiedy jeszcze istniała strona Garego, to sam gary o tym pisał i twierdził, że z powodzeniem można stosować widelce z mniejszym offsetem. Z tanich i nowych - dołożyć do RST Aerial, ciężki, ale działa. A jak nie - poluj na okazje i kup torę SA.
Smuga Napisano 11 Września 2013 Napisano 11 Września 2013 Hej, co do zmiany amortyzatora mogę tylko potwierdzić - nie przejmuj się, w swoim Marlinie '11 zmieniłem go na Rebę (zwykłą, która ma chyba 46mm offsetu) i od tamtej pory rower prowadzi się nawet lepiej - jest bardziej zwrotny, łatwiej wymusić skręt. Nie mówię już o poprawie komfortu jazdy względem oryginalnego uginacza
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.