Skocz do zawartości
  • 0

Cross kiedy i ktory kupic? :/


Gość Igor

Pytanie

Napisano

Witam ja szybciutko dwa pytanka jak w temacie wiem, że zima bo przeceny, ale chciałbym jeszcze troche pojezdzic ze kupowanie teraz jest nieoplacalne czy znajde juz dobre przeceny? :D

Planuje zakup Crossa upatrzone mam 3 modele ;)

 

http://www.unibike.pl/zethosgts.html

http://www.kross.pl/pl/2013/cross/evado-4-0#geometry

http://www.kellysbike.com/PL/rowery-2013/cross/axell#.Ui38mT-scpg

 

Nie siedze w temacie rowerow przez co nwm ktory wybrac ;(

10 odpowiedzi na to pytanie

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Evado ma hamulce AVIDa. 70% tych hamulców, to awaryjne hamulce, bo pomimo świetnego hamowania, grzeją się mocno. Lepiej postawić wg mnie na Unibike. Ja natomiast za takie pieniążki (2500zł~) kupiłbym 29er ' a, a nie Crossa. Najnery są wg mnie lepsze, bo możesz je łatwo rozbudować o lepszy amortyzator i części, Cross ma trochę inną geometrię. Szukaj najnera ;). Te Crossy tutaj mają widelce 63mm... dobijesz na asfalcie luzem. Nie mówiąc o terenie. W 29erach masz 100mm wzwyż. No i najnery często są ładne ;).

Napisano

Dobre propozycje wybrałeś, decydowałbym się na Zethosa o ile go jeszcze dostaniesz, Kellys Axel jest znacznie uboższy osprzetrowo nawet porównując do Unibike Viper (jego też możesz wziąć pod uwagę jeśli gdzieś spotkasz) i za max 1600 to może i bym się zastanowił nad Kellsem. Szukaj może akurat coś się trafi okazyjnie a jak nie to czekaj na nowa kolekcje i tez targuj:)

Napisano

Zethos tak moge go dostac ale czy nie lepiej wybrac evado 5.0 przeceniony na 2400? ;) Ktos mowi o 29er jesli jezdze 70%chodnik, asfalt i 30%las to chyba bardziej oplaca sie cross?

Napisano

Ja mówiłem o 29er. Pojeździsz rok, zdecydujesz że jednak trochę więcej mm w amortyzatorze potrzeba, trochę szersze koła i dojdziesz do wniosku że lepiej było wybrać 29era. Najner ma szerokie opcje rozbudowy - no i zawsze możesz dać takie same opony jakie idą do Crossa, bodaj 1,7 cala albo 1,5. I mieć Crossa z lepszymi opcjami rozbudowy.

Napisano

Jeśli 70 procent to asfalt 29er to przerost formy nad treścią, zwłaszcza że odprzęt będzie uboższy bo moda na najnery sporo kosztuje. Jeśli nie ciągnie cię w teren a i na  upgrade i dłubanie nie zamierzasz aż tyle czasu poświęcać bo chcesz po prostu jeździć bierz crosa, jeśli jednak coś jest na rzeczy to możesz rozważyć 29er. 

Napisano

Wlasnie o to chodzi ja chce poprostu szybko jezdzic nie meczyc sie na malych grubych 26. Nie bede go modyfikowal nie interesuja mnie jakies wymiany chyba ze beda konieczne ;) Wiem ze nie da sie tego jakos dokladnie sprawdzic ale o ile wolniejszy jest najner? A jak taka chuda opona bede wierzdzal na wysoki kraweznik to moge cos zrobic czy rower sie zachowa jak goral poprostu podjedzie? Te pytania sa pewnie do dupy ale w ogóle sie nie znam ;D

Napisano

o szybkości kolego w głównej mierze stanowi siła twoich mięśni i stopień wytrenowania, wydolność. W dalszej mierze bieżnik, opona i rozmiar koła, różnica jednak będzie odczuwalna w mniejszym lub większym stopniu bo grubsza opona to większa przyczepność i ale i większy opór zwłaszcza na asfalcie ale bez przesady cross poradzi sobie z krawężnikami a lekkim terenem trzeba jednak zachować rozwagę, do poniewierki lepszy 29. Na asfalcie będziesz szybszy niż na 26 ale gdybyś się przesiadł z najnera na takiego Vipera to poczujesz różnicę i to jaką.... Odczucia będą identyczne gdybyś w terenie przesiadł się z Vipera na najnera

 

Reasumując; 

- Asfalt, chodniki, czy też ubite ścieżki, dłuższe dystanse bezapelacyjnie cross

- pola lasy wertepy, generalnie ostra brudna jazda - 29er

 

jeden i drugi w mieście się sprawdzi, ale w tym budżecie 29er osprzętowo to będzie podstawa i a cross na poziomie deore

 

 

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...