Skocz do zawartości
  • 0

Cross kiedy i ktory kupic? :/


Gość Igor

Pytanie

Witam ja szybciutko dwa pytanka jak w temacie wiem, że zima bo przeceny, ale chciałbym jeszcze troche pojezdzic ze kupowanie teraz jest nieoplacalne czy znajde juz dobre przeceny? :D

Planuje zakup Crossa upatrzone mam 3 modele ;)

 

http://www.unibike.pl/zethosgts.html

http://www.kross.pl/pl/2013/cross/evado-4-0#geometry

http://www.kellysbike.com/PL/rowery-2013/cross/axell#.Ui38mT-scpg

 

Nie siedze w temacie rowerow przez co nwm ktory wybrac ;(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 odpowiedzi na to pytanie

Rekomendowane odpowiedzi

Evado ma hamulce AVIDa. 70% tych hamulców, to awaryjne hamulce, bo pomimo świetnego hamowania, grzeją się mocno. Lepiej postawić wg mnie na Unibike. Ja natomiast za takie pieniążki (2500zł~) kupiłbym 29er ' a, a nie Crossa. Najnery są wg mnie lepsze, bo możesz je łatwo rozbudować o lepszy amortyzator i części, Cross ma trochę inną geometrię. Szukaj najnera ;). Te Crossy tutaj mają widelce 63mm... dobijesz na asfalcie luzem. Nie mówiąc o terenie. W 29erach masz 100mm wzwyż. No i najnery często są ładne ;).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobre propozycje wybrałeś, decydowałbym się na Zethosa o ile go jeszcze dostaniesz, Kellys Axel jest znacznie uboższy osprzetrowo nawet porównując do Unibike Viper (jego też możesz wziąć pod uwagę jeśli gdzieś spotkasz) i za max 1600 to może i bym się zastanowił nad Kellsem. Szukaj może akurat coś się trafi okazyjnie a jak nie to czekaj na nowa kolekcje i tez targuj:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mówiłem o 29er. Pojeździsz rok, zdecydujesz że jednak trochę więcej mm w amortyzatorze potrzeba, trochę szersze koła i dojdziesz do wniosku że lepiej było wybrać 29era. Najner ma szerokie opcje rozbudowy - no i zawsze możesz dać takie same opony jakie idą do Crossa, bodaj 1,7 cala albo 1,5. I mieć Crossa z lepszymi opcjami rozbudowy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli 70 procent to asfalt 29er to przerost formy nad treścią, zwłaszcza że odprzęt będzie uboższy bo moda na najnery sporo kosztuje. Jeśli nie ciągnie cię w teren a i na  upgrade i dłubanie nie zamierzasz aż tyle czasu poświęcać bo chcesz po prostu jeździć bierz crosa, jeśli jednak coś jest na rzeczy to możesz rozważyć 29er. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wlasnie o to chodzi ja chce poprostu szybko jezdzic nie meczyc sie na malych grubych 26. Nie bede go modyfikowal nie interesuja mnie jakies wymiany chyba ze beda konieczne ;) Wiem ze nie da sie tego jakos dokladnie sprawdzic ale o ile wolniejszy jest najner? A jak taka chuda opona bede wierzdzal na wysoki kraweznik to moge cos zrobic czy rower sie zachowa jak goral poprostu podjedzie? Te pytania sa pewnie do dupy ale w ogóle sie nie znam ;D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

o szybkości kolego w głównej mierze stanowi siła twoich mięśni i stopień wytrenowania, wydolność. W dalszej mierze bieżnik, opona i rozmiar koła, różnica jednak będzie odczuwalna w mniejszym lub większym stopniu bo grubsza opona to większa przyczepność i ale i większy opór zwłaszcza na asfalcie ale bez przesady cross poradzi sobie z krawężnikami a lekkim terenem trzeba jednak zachować rozwagę, do poniewierki lepszy 29. Na asfalcie będziesz szybszy niż na 26 ale gdybyś się przesiadł z najnera na takiego Vipera to poczujesz różnicę i to jaką.... Odczucia będą identyczne gdybyś w terenie przesiadł się z Vipera na najnera

 

Reasumując; 

- Asfalt, chodniki, czy też ubite ścieżki, dłuższe dystanse bezapelacyjnie cross

- pola lasy wertepy, generalnie ostra brudna jazda - 29er

 

jeden i drugi w mieście się sprawdzi, ale w tym budżecie 29er osprzętowo to będzie podstawa i a cross na poziomie deore

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...