Skocz do zawartości

[rower] Wymiana podzespołów w rowerze


konop90

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam i zacznę od tego, że potrzebuję waszej rady w sprawie wymiany niektórych części roweru. Posiadam obecnie Bergamont Vitox 7.2, który nie jest specjalnie lekki, ani też z osprzętem z lepszej półki. Chcę powoli zmieniać w nim co się da. Jako, że zbliża się zima to i części będą tańsze (nawet te używane), przydałoby się coś zamówić. Interesuje mnie czy warto w to się bawić czy lepiej kupić nowy rower powiedzmy za rok? Osobiście myślę nad wymianą przednich przerzutek, amorka -to w najbliższym czasie. Potem zastanawiam się nad zmianą tyłu czyli wrzucenie kasety 9-rzędowej a w ostateczności już potem wymianę ramy na rozmiar większą ale to przyszłe wydatki. Co sami byście doradzili gdyż w tych sprawach aż tak dobry nie jestem a szkoda wydawać kasę bez głowy gdyż, jak wiadomo ona na drzewach nie rośnie :laugh:

Napisano

Brakuje ci tego jednego biegu że chcesz 9? Wymiana kasety to też wymiana manetki a to wydatek sporo większy niż sama kaseta.

Według specyfikacji to masz Suntour XCM? Celował bym w Epicona, cena/jakość.

No i teraz najważniejsze.. Jaki masz rozmiar ramy i ile masz wzrostu że chcesz to wymieniać?

Gdyby nie ta rama to byłbym za modernizacją bo rower fajny i warto w niego coś zainwestować, tylko ta rama......

Napisano

Bardzo rzadko ale zdarza się, że brakuje. To jeszcze w sumie może zostać bardziej myślałem nad przodem bo to słabsze siedzi i może od tego bym zaczął i amorka. A co z tą ramą jest nie tak? Sam wiem, że nie jest ona najlżejsza ale to mógłbym o tym pomyśleć w przyszłości. Ramę mam 47, taki rozmiar przeliczając na M, L to raczej M a wzrost mój 174. Powiem tak celuję w większą, żeby lekko się wyciągnąć bo tu tak jakby za prosto ale może dopiero się uczę i tak ma być. 

Napisano

Jak na twój wzrost to rama jest ok, większa będzie zła bo będziesz dzwonił klejnotami po ramie.. Co prawda bywają dłuższe ramy w rozmiarze M ale twoja mieści się w standardzie dla ram o rekreacyjno sportowym przeznaczeniu. Z kolei ramy tej samej firmy o przeznaczeniu "race" sa tylko o 1,5cm dłuższe (długość efektywna dla rozmiaru M).  Ewentualnie mostek sobie zmień na dłuższy. Nawet kupując inną ramę zyskasz te 2cm max, tyle można zgubić na mostku i ewentualnie na sztycy

Masz dość dobrą ramę, zmienisz, wydasz kupę kasy, zyskasz 200-300g. Według ciebie to warte zachodu?

Chcesz mojej opini to powiem tak:

Chcesz mniejszej wagi i lepszego osprzętu....

-Zmień najpierw amor (Epicon- waga i nieporównywalna z XCM praca)

-Zmień korbę na taką ze sztywną osią (tutaj zyskasz sporo na wadze i sztywności napędu)

-Zmień przerzutki i manetki (precyzja i waga) Tutaj uwaga, zmieniając przerzutkę i zostawiając badziewne manetki nie zyskasz na precyzji napędu.

 

Będziesz kiedyś, zmieniał opony kup sobie zwijane, sporo się zyskuje

 

Tyle... zrobisz jak uważasz.

Napisano

Dzięki wielkie Roonin a mógłbyś jeszcze podać przykładowe korby i przerzutki nad którymi warto się zastanowić? Nie zależy mi i nie stać mnie żeby kupować od razu SLX czy podobne, chyba, że używane. I amorek to jakiś konkretny epicon czy bez znaczenia, a tak spojrzałem na ceny to czy w tej cenie (oraz jakości) nie znajdę jakiegoś używanego rock shox'a na przykład (dart 3 czy recon)? Co do ramy masz rację pomyślę prędzej nad mostkiem jak już coś.

Napisano

No to jak ma byc cena/jakośc to np:

-Korba M590 Deore

-Przerzutki to ja gustyję w Sram i brałbym X5 do tego manetki X7. Jeśli ze Schimano to grupa Deore.

-Amortyzator, jak masz odczuc różnicę w wadze a przede wszystkim działaniu to koniecznie coś powietrznego. Przynajmniej Raidon chociaż czytałem że podobno Spinner SW7 jest całkiem znośny.

http://allegro.pl/nowy-lekki-spinner-sw7-80mm-1743g-xc-mtb-bialy-i3508126903.html

Można szuka używki ale to już trzeba miec troszkę rozeznania w amorach i troszkę szczęścia żeby się nie naciąc na szrot.

Napisano

Podejdz do tego na spokojnie i najpierw rozejrzyj się co ile kosztuje. Masz całą zimę żeby to skompletowac

Korba co ci podałem razem z miskami suportu powinna kosztowac jakieś 260 z przesyłką. Można kupic taniej ale bez misek, ewentualnie jakaś okazja.

Kupiłem ostatnio korbę Kellys Race (mniej więcej odpowiednik M590) za 150zł więc się da ale trzeba polowac na okazje.

Przerzutka X5 jakieś 140-150 z przesyłką.

Amor zależy który ale jescze bym poczekał z miesiąc, chyba że coś taniego wychaczysz.

Napisano

Cenę przerzutki podałem ci właśnie tylnej, przód jest tańszy.

Czy wymieniać?

Jak ci brak przełożeń lub jak masz zużytą to tak. Szczerze nie sądzę bo to chyba dość nowy rower.

Napisano

Przeglądałem ostatnio części i złożyłem 2 zestawy czy są one jakoś w miarę dobrze złożone, jeśli warto coś wymienić/zamienić to chętnie posłucham rad bardziej doświadczonych. Co do przerzutki tył jednak zmieniając dorzucę kilka złotych i wrzucę 9 z tyłu w kasecie.

 

Shimano:
Przerzutka tylna SLX RD-M662 164zł
Dźwignia przerzutki DEORE SL-M590 165zł
Manetki Przerzutka przednia i tylna SLX FD-M670 109zł
Kaseta Deore CS-HG61 9rz 105zł
KORBA SHIMANO DEORE FC-M590 + ŁOŻYSKA SUPORTU 269zł
suma 812zł*
 
Sram
Przerzutka PRZEDNIA Sram X5 85zł
PRZERZUTKA Tylna SRAM X5 średni wózek 130zł
Manetki SRAM komplet prawa i lewa X-5 166zł MANETKI SRAM X-7 3X9 komplet prawa i lewa 169zł
Kaseta PG-950 89zł
Korba MTB SRAM S600 169zł
suma 642zł*
 
Oczywiście są to ceny orientacyjne nie rozglądałem się za mocno. A co można brać używanego z tego osprzętu czy cokolwiek opłaca się szukać.
Napisano

 

Dźwignia przerzutki DEORE SL-M590 165zł
Manetki Przerzutka przednia i tylna SLX FD-M670 109zł

Tego bardzo nie rozumiem, jaka dzwignia?

 

Ja bym z tych dwóch zestawów zrobił jeden.

Przerzutki X5

Manetki X7

Kaseta HG 61

korba M590

To co podałeś lepiej brać nowe.

Korbę używkę M590 możesz trafić bardzo tanio ale jak trafisz zajechane blaty to na nowe wydasz tyle że wyjdzie cię drożej niż nowa korba + nowe misku suportu.

Przerzutka może mieć luzy a jak kółeczka będą do wymiany to dasz pół wartości nowej przerzutki na nowe kółka.

Itd..., itd..., itd...

Napisano

Tego bardzo nie rozumiem, jaka dzwignia?

Sorry wielkie kopiowałem nazwy ze stron tu chodzi o zwykłe manetki komplet przód + tył.

A skoro już cię męczę to mógłbyś mi wyjaśnić jak się ma deore do sram? Czytałem ale głównie jest opisana różnica co do budowy ale nie bardzo odnośnie jak się ona sprawuje. I głównie co do korby czy brać samą korbę i szukać tarcz czy brać całą złożoną razem z wkładami suportu?

Napisano

Drogi kolego...

Kupując korbę kupujesz już wszystko co jest ci potrzebne żeby móc jej używać. Czyli masz korbę z blatami i miski suportu.

Kupując wszystko osobno zapłacił byś sporo więcej i nie miało by to najmniejszego sensu.

Jeśli już mamy porównywać to Shimano do Sram.

U nas w kraju większość ludzi jezdzi na Shimano ale według mnie to tylko dlatego ze Shimano weszło wcześniej i prężniej w nasz rynek i taka "tradycja"

To tak jak jeden kraj jest Islamski a drugi Katolicki ;) Region i oddziaływanie danej ideologii ;)

Ja wolę Srama.

Za precyzję za wykonanie. Wielu osobom nie odpowiada kultura pracy, mnie odpowiada bardzo. Szybka agresywna zmiana biegów zamiast mielenia i zgrzytania.

Przerzutka Srama otrzymała u mnie masę dzwonów i mimo tego działa bez zarzutu, ale....

Znajdziesz całą rzeszę ludzi którzy wypowiedzą sie tak samo na korzyść Shimano, więc....

Rzecz gustu......

 

Napisano

Sram podoba mi się za to, że nie muszę liczyć, którą mam wrzuconą przerzutkę z tyłu i tu jest wielki plus jak dla mnie. W przypadku Shimano są kreski i tyle co mnie jakoś nie przekonuje. Dzięki jeszcze raz za wyczerpujące odpowiedzi i teraz powolutku zbieram się za kompletowanie części a co najważniejsze funduszy  :woot:

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...