pablo102425 Napisano 8 Września 2013 Udostępnij Napisano 8 Września 2013 Posiadam ramę Giant XTC ze standardowym prowadzeniem linek. W tym momencie do przerzutek mam jakieś tam czerwone pancerze Jagwire (mało tego że hamulcowe to jeszcze ze stalowymi końcówkami) i linki standardowe po kilka zł w sklepie. Całość nie działa dość dobrze (osprzęt SLX 10 dynasys), szybko zachodzi syfem i jest ciężka (pancerze 60, linki 28, przleotki, zakończenia 7, całość 95g!!!). Zaczałem się zastanawiać nad zmianą na coś lepszego, lżejszego i z mniejszym oporem. Wypatrzyłem pancerze NIRO TURBO, niedrogie a 19g na metrze, do tego linki teflonowe i zakończenia aluminiowe. Zaoszczędzę ok. 30g. Jednak mam inny dylemat, czy prowadzić pancerze w taki sposób jak obecnie (czyli kawałek pancerze, przelotka, linka sama, przelotka, pancerz itd.) czy zrobić pancerz od samej manetki aż do przerzutki tylnej i ostatniej przelotki na przerzutce przedniej. Z jednej strony trochę mniejszy zysk na wadze, z drugiej wydaje mi się że opornosć nie będzie większa a zabezpiecznie przed wodą już tak, (w tym momencie woda ma dostęp do pancerza a 8 miejscach a po zmianie miała by tylko w dwóch które dodatkowo zabezpieczyl bym gumkami). Oczywiście wymagało by to trochę pracy odemnie (przewiercenie przelotek tak aby pancerz swobodnie przeszedł. Myślę że z wykonaniem nie było by problemu. I tak, na tylną przerzutkę ok 1250mm pancerza na przód 750, co daje 2000mm, przy wadze 19g/m mamy jakieś 40g pancerz, do tego linki 28 (liczę jak te co mam) i dwa zakończenia 2g. Także mam ok. 25g zysku pry niewielkim nakładzie finansowym a do tego uszczlnienie. Myślałem dokładnie nad tym zestawem: pancerz - http://allegro.pl/ultra-lekki-pancerz-niro-turbo-plus-4mm-bialy-17g-i3518656594.html linki - http://allegro.pl/linki-przerzutki-unex-1-7m-teflon-linka-i3509012156.html końcówki http://allegro.pl/ypk-koncowka-pancerza-przerzutki-alu-czerwona-uszc-i3466508486.html Co według was było by lepsze? Ewentualnie jakie inne pancerze, linki, końcówki zabezpieczające wybrac? Nie jestem maniakiem lekkości, ale lubię jak niezawodność jest połączona z niską wagą. Z góry dziękuję za pomoc. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
krokuss0 Napisano 8 Września 2013 Udostępnij Napisano 8 Września 2013 Cześć Od tygodnia mam pancerze właśnie Niro Turbo Plus. Poza niewielką redukcją wagi nie zauważyłem różnicy w działaniu ani hamulców ani przerzutek w porównaniu do klasycznych pancerzy. Linek teflonowych nie używałem, końcówki nieuszczelniane KCNC alu. Jeśli masz kas to kup lżejsze pancerze, jeśli masz wybierać to zysk wagowy bdzie tańszy na innym komponencie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pablo102425 Napisano 8 Września 2013 Autor Udostępnij Napisano 8 Września 2013 Bardziej mi chodzi w tym wypadku o system zamknięty, znalazłem w jednym temacie że na zakońćzenie pancerza można dać końcówkę z gumką i na to opaskę termokurczliwą. Myślę że tak zrobię. Jesli chodzi o te NIRO to nie muszę być koniecznie te. Temat napisałem własnie żeby skonsultowac jakieś inne firmy, jak już inwestować to z głową. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tofi Napisano 8 Września 2013 Udostępnij Napisano 8 Września 2013 Miałem końcówki z gumką i są do kitu. Hamulce ciężej chodzą, a w przerzutkach zrovił się ghostshifting, bo linki rzesuwały się z opóźnieniem. Wystarczą same końcówki z długimi fajkami i błoto nie właziło w pancerze. Zanim założysz końcówki zabezpiecz sobie metal na końcówkach pancerzy (tovot albo jakaś farba ocynk pędzelkiem nakładana), bo od tego miejsca zaczynają rdzewieć. Wysłane z mojego ASUS Transformer Pad TF700T za pomocą Tapatalk 4 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pablo102425 Napisano 8 Września 2013 Autor Udostępnij Napisano 8 Września 2013 Ok, a co myślicie o zmianie na układ zamknięty poprzez rozwiercenie przelotek? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zekker Napisano 9 Września 2013 Udostępnij Napisano 9 Września 2013 Że lepiej najpierw wypróbować jak się taki system sprawdza bez ingerencji w ramę. Czyli po prostu mocowanie pancerzy na paski zaciskowe. Jak się estetyką nie przejmujesz, to można tak zostawić, tylko trzeba przyłożyć się do obcinania pasków, żeby nie zostawić ostrych krawędzi, bo łatwo się pociąć o nie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
OrzelPiotr Napisano 9 Września 2013 Udostępnij Napisano 9 Września 2013 Ok, a co myślicie o zmianie na układ zamknięty poprzez rozwiercenie przelotek? Są systemy zamknięte nie wymagające ingerencji w ramę - poczytaj/obejrzyj film o Gore Ride-On Sealed w jednym z tematów - link Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tofi Napisano 9 Września 2013 Udostępnij Napisano 9 Września 2013 Ok, a co myślicie o zmianie na układ zamknięty poprzez rozwiercenie przelotek? To już lepiej taśmą izolacyjną przykleić, albo jeżeli chcesz wydać dodatkowe pieniądze, to są uchwyty do przewodów hydraulicznych mocowane do przelotek. Z zamkniętych lekkich systemów masz nokona i aligatora. Wysłane z mojego ASUS Transformer Pad TF700T za pomocą Tapatalk 4 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dziobolek Napisano 9 Września 2013 Udostępnij Napisano 9 Września 2013 No ta, tylko że chłopak cierpi na cykloreksję, a Ty mu polecasz dołożyć dodatkowe "gramy" w postaci przelotek... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tofi Napisano 9 Września 2013 Udostępnij Napisano 9 Września 2013 Już się poprawiam. Wiertara w łapkę i zrobić wewnętrzne prowadzenie bez wężyka - zawsze to po gramie lżej na każdy otwór. Wysłane z mojego ASUS Transformer Pad TF700T za pomocą Tapatalk 4 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kawerna Napisano 9 Września 2013 Udostępnij Napisano 9 Września 2013 IMHO im mniej pancerza tym lżej wszystko chodzi (hamulce, przerzutki). Czy woda jest problemem dla nierdzewnych linek? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
krokuss0 Napisano 9 Września 2013 Udostępnij Napisano 9 Września 2013 Znajomy ma Nokkona i twierdzi że poza ciekawym wyglądem tylko stracił - na wadze i na lekkości działania. Myślę że trzeba wypróbować i tyle. Ja jestem za klasycznymi pancerzami. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tofi Napisano 9 Września 2013 Udostępnij Napisano 9 Września 2013 IMHO im mniej pancerza tym lżej wszystko chodzi (hamulce, przerzutki). Czy woda jest problemem dla nierdzewnych linek? Woda jest problemem dla pancerzy. Nawet te z teflonem rdzewieją na końcach. Same linki nierdzewne są odporne na działanie wody, ale należy uwzględnić korozję elekrolityczną (w zasadzie każda korozja jest elektrolityczna, ale chodzi mi tutaj o korozję w wyniku kontaktu z innym metalem). W momencie kiedy rdza ze zwykłej stali przejdzie na stal nierdzewną, to stal nierdzewna zaczyna korodować. Wysłane z mojego ASUS Transformer Pad TF700T za pomocą Tapatalk 4 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.