Skocz do zawartości

[Rower] Decathlon Rockrider 8.1


Gość

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć

 

W lutym tego roku kupiłem rower MTB do z fransuckiej sieciówki - Decathlonu

Rockrider 8.1 2013r za cenę 2699zł.

Szukałem roweru za około 3000 zł do amatorskich startów w maratonach MTB i weekendowego jeżdżenia po Sudetach. 

 

Rowery MTB XC z decathlonu nie cieszą się zbyt dużą popularnością w Polsce, brak zbyt wielu o nich opinii i na forach internetowych i w prasie rowerowej.

 

Do zakupu skusiły mnie ostatecznie zagraniczne fora i pochlebne artykuły z prasy zagranicznej.

Sam rower ma następującą specyfikację :

 

Układ napędowy : Pełna grupa SRAM X7, z wyłączeniem korby Shimano Deore i kasety SRAM X5

Hamulce : Avid Elixir 3

Amortyzator : Rock Shox Recon Coil

Sztyca, mostek, kierownica, siodełko : Rockrider RR

Koła : Rockrider

Pedały - Welgo SPD

 

Jak na razie przejechałem nim trochę kilometrów, głównie w terenie. Startowałem w 6 maratonach, kilku wyścigach i parę razy weekendowo jeździłem po Sudetach na trasach enduro.

 

Ogólnie - mimo moich wcześniejszych obaw rower daję radę.

 

Najbardziej bałem się ramy, na szczęście okazała się bardzo sztywna i o klasycznej, sportowej geometrii.

Właściwie, rower jest pozbawiony wad, osprzęt jest mniej więcej z jednej grupy i na dobrym poziomie.

Jak na przedział cenowy, to wręcz zadziwiająco dobry.

 

Na starcie wymieniłem opony, i klocki z organicznych na metaliczne. Wywaliłem tez 2 pierścienie spod mostka i go obróciłem.

 

Serwis w decathlonie jest bardzo kiepski, za to realizowanie gwarancji - świetne. Laga zaczęła mi się pocić, serwisant zamiast zrobić serwis amortyzatora, po prostu wymienił go na nowy.

Po swoich doświadczeniach śmiało mogę stwierdzić, że nie było się czego bać rowerów do XC z decathlonu. Dobrze przemyślane, dobrze zaprojektowane i atrakcyjnym stosunku ceny do użyteczności.

 

Polecam sprawdzić samemu.

Mateusz

 

IMG_5818.jpg

 

Edytowane przez Gość
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szosowy może jeszcze, ale z mtb bym się bał brać używkę, chyba że bym dokładnie obejrzał. Mogło by się okazać że rower w niedługim czasie wymagałby sporo dodatkowych wydatków co nie byłoby już tak opłacalne;) (kaseta, łańcuch, klocki, suport serwis amora)

 

 

W nowym też tego nie uniknąłem :) , no moze poza serwisem amora, który był załatwiony na gwarancji.

Obecnie już trzeci łańcuch. druga kaseta, nowe klocki, nowe pancerzyki, opony.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Po wlasciwie calym sezonie musze stwierdzic, ze najslabszym elementem roweru jest amortyzator, bo nie jest to model powietrzno-olejowy.

Roweru w ogole nie oszczedzam, wlasnie wrocilem z chyba ostatniego wypadu w Karkonosze... i nic.

Rower dzielnie znosi zjezdzanie po glazach, topienie w blocie i skoki ktore mi juz coraz ladniej wychodzą.

 

Na nastepny sezon zaloze bardziej sensowne opony, (te ktore mam nadają sie do scigania na bardziej plaskim terenie), mocniejszy lancuch bo sram 970 udalo mi sie rozerwac i moze moze regulowana sztyce siodelka-super bajer.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Po całym sezonie siadł suport. Po rozebraniu suportu okazało się, że shimano w  supporcie BB51(Deore) nie stosuje nawet uszczelnionych łożysk. Założyłem suport accenta, nowe opony(maxxis larsenTT 2.0 i 2.30, tylna założona odwrotnie), łańcuch XT i dalej zamęczam rower na treningach.

Edytowane przez Gość
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Larsent tt w teren = coś strasznego, bardzo łatwo złapać gumę i ścierają się ekspresowo, do tego wydają się strasznie cieńkie jak na rozmiar, który deklaruje producent.

Lepszym wyborem byłby zestaw: 2x Geax Saguaro 2.2 lub 2x Continental X-king 2.4

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też posiadam RR8.1, tylko starszy model (był jeszcze z juicy 3). Dużo modyfikacji za mną(karbonowy widelec, koła 650b, elixiry 5 i parę pomniejszych), ale nadal jestem z niego zadowolony. Przede wszystkim świetny napęd i dobra geometria ramy.

Przejeździłem nim 2 sezony startów xc i maratonów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podzielam opinię przedmówców.

Do niedawna posiadałem rower Rockrider 8.2. Zakupiłem go w 2008 roku i przez tyle lat dzielnie znosił moje wysokie wymagania.

Biorąc pod uwagę moje doświadczenie polecam z czystym sumienieme:)

 

Wysłane z mojego GT-N7100 za pomocą Tapatalk 2

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też posiadam 8.1. Ogolnie tez jestem zadowolony, ja mam model jeszcze z RS Tora. Zarówno amor jak i x7 dobrze się sprawuje.

Nonda weszly ci bez problemu 650b fo ramy?

Jak wrazenia?

Edytowane przez sqr
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chyba zostanę wyznawcą Decathlonu.

 

W Rockriderze 8.1 są zastosowane piasty Joytech. Nie jest to jakiś szczyt techniki. 

 

Podczas wypadu na ślęże w jakiś sposób rozwaliłem bębenek w piaście - zrobił się mały luz na bębenku. Jeździć się da, ale....

Z cichą nadzieją, ze sie uda pojechałem do serwisu. 

Serwis uznał gwarancję, a że nie mieli na stanie tylnych kół do RR 8.1 to zamówili do mojego roweru tylne koło z modelu RR 9.2.

 

Czyli dostanę fajne dwukomorowe koło Mavica z roweru za 6k :)

 

Inne zmiany to nowy, mniejszy blat BBB(42z zamiast fabrycznych 44z) i nowy zestaw linek i przewodów.

Edytowane przez Gość
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Takie są plusy dużych korporacji jak Decathlon, nie pytają - wymieniają.

Koło które będzie wymienione będzie z modelu 9.2, ale starszej wersji, gdzie jeszcze Maviców nie montowali. Niemniej, będzie bardzo dobre :)

 

Pozdrawiam,

 

serwisant z Decathlonu który Panu koło zamawiał :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I manetki x5 z systemem push-pull zamiast x7.

 

 

Nie wiem czy to prawda, ale slyszalem, ze decathlon bedzie modernizowal modele. W sumie musi, np amor z 8.1(recon) zostal w tym roku zastapiany przez rock shoxa xc32

Edytowane przez Gość
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zmiana komponentów w naszych rowerach odbywa się w dwóch przypadkach: kiedy decydujemy się zmienić je na stałe z jakiś powodów (problemy z jakością, opinie klientów) oraz w momencie kiedy dostawca części, nie może dostarczyć jej z jakiś powodów. Staramy się wtedy zastąpić ją częścią porównywalną dostępną na rynku.

 

To mi napisał DECATHLON

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak ja w sobotę kupowałem Rockridera 8.1 to rozmiar m pogwarancyjny miał recona silver tk air niestety był zamały a samego amora nie chcieli wymienić i musiałem wziąć L, właśnie wcześniej widziałem rr w decathlonie na manetkach sram x5 i xc32 który model jest lepszy stary czy nowy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...