pablo102425 Napisano 8 Września 2013 Napisano 8 Września 2013 Mam pomysł jak prostym sposobem obnizyć wagę roweru (pewnie już ktoś to wymyslił, stosuje i może jest gdzieś opisane, jednak nie znalazłem). Nurtuje mnie tylko jedna rzecz, czy mostek sam w sobie może siedzieć na rurze sterowej bez szyszki i top-capa? Czy wyłączając szyszkę i jeżdżąc wyścigi po kamieniach itp. jest szansa że coś takiego się bardzo szybko poluzuje? Czy top-cap sluży jedynie do ściągania sterów czy też ma jakieś właściwości w czasie jazdy? Znalałem tematy o top-capach z 0,5mm aluminuiwej blaszki, platstikowe i inne cuda o masie 2g:) jednak jeśli coś takiego wogóle nie trzyma (bo jak ma trzymać) to dlaczego nie wywalić tego całkiem, pozbyć się szyszki i jeździć bez niczego? Sposób oczywiście opiszę jeśli będzie sens, nie chcę kupować śrub które będą służyły do ściągania sterów jeśli ma nie zdać to egzaminu. Cytuj
dzieniol Napisano 8 Września 2013 Napisano 8 Września 2013 Top-capa nie potrzebujesz do jazdy. Służy tylko do skasowania luzów na łożyskach sterów. Po skręceniu sterów i mostka możesz go ściągnąć. W tym samym celu zakłada się szyszkę do rury sterowej. Na upartego (robiąc jakiś domowy system) możesz z niej też zrezygnować. Moim zdaniem oszczędność 10g na Top capie + śruba + szyszka chyba nie jest warte straty szybkiej regulacji i ewentualnych stresów z tym związanych Cytuj
Fenthin Napisano 8 Września 2013 Napisano 8 Września 2013 Niekoniecznie domowy: http://www.mbike.pl/Sruba-Head-Loack-steru-Amoeba-RS-D230-CNC(4,9715,23422).aspx Cytuj
pablo102425 Napisano 8 Września 2013 Autor Napisano 8 Września 2013 Właśnie taką śrubę chciałem zrobić no to tyle w temacie mojego pomysłu:) tak jak napisałem ktoś był pierwszy. Co do szybkiej regulacji, nie jeżdżę w elicie, na bike maratonach zajmuję przeważnie ok. 50m w OPEN. Także nawet jak zdarzy się powiedzmy na jednym wyścigu w ciągu całego sezonu że coś się poluzuje i stracę przez to minuty, nie będę zawiedziony. W samochodzie mam zawsze całą skrzynkę z narzędziami, dołączę też do tego taką śrubę i tyle. Cytuj
krokuss0 Napisano 8 Września 2013 Napisano 8 Września 2013 Pomysł nie nowy i ciekawy ale przypuszczam że w czasie jazdy w błocie czy deszczu więcej wagowo brudu do otwartej rury naleci niż zyskasz wyjmując gwiazdkę i kapsel. Cytuj
pablo102425 Napisano 8 Września 2013 Autor Napisano 8 Września 2013 No w sumie ciekawe podejście:) Cytuj
nieborak Napisano 8 Września 2013 Napisano 8 Września 2013 Pomysł nie nowy i ciekawy ale przypuszczam że w czasie jazdy w błocie czy deszczu więcej wagowo brudu do otwartej rury naleci niż zyskasz wyjmując gwiazdkę i kapsel. Czy ja wiem, większość syfu dostaje się od dołu. Cytuj
pablo102425 Napisano 8 Września 2013 Autor Napisano 8 Września 2013 Też mam takie wrażenie, w sumie zawsze jak odkręcam topcapa to między właśnie nim a szyszką jest trochę (nawet bardzo trochę syfu). Cytuj
krokuss0 Napisano 9 Września 2013 Napisano 9 Września 2013 No to nic tylko wyjmować. Ja wyję z bólu bo zmieniłem kasetę i mi rower 40 gram przytył. Niby nic a boli Cytuj
tobo Napisano 9 Września 2013 Napisano 9 Września 2013 http://www.cheapbikeparts360.com/products/gusset-universal-headlock/ Można użyć czegoś takiego. Cytuj
Piksel Napisano 9 Września 2013 Napisano 9 Września 2013 Nie przekonuje mnie skręcanie sterów śrubą i jeżdżenie bez gwiazdki i top capa. Miałem np. sytuacje w górach, gdzie w wyniku gleby mostek mi się przekręcił. O ile przy klasycznym topie ustawia się mostek prosto i można jechać dalej, to w jaki sposób wyprostować mostek nie powodując zuluzowania się sterów przy braku topa? Urywanie gramów - tak, ale nie kosztem funkcjonalności. Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.