pablo102425 Napisano 8 Września 2013 Udostępnij Napisano 8 Września 2013 Mam pomysł jak prostym sposobem obnizyć wagę roweru (pewnie już ktoś to wymyslił, stosuje i może jest gdzieś opisane, jednak nie znalazłem). Nurtuje mnie tylko jedna rzecz, czy mostek sam w sobie może siedzieć na rurze sterowej bez szyszki i top-capa? Czy wyłączając szyszkę i jeżdżąc wyścigi po kamieniach itp. jest szansa że coś takiego się bardzo szybko poluzuje? Czy top-cap sluży jedynie do ściągania sterów czy też ma jakieś właściwości w czasie jazdy? Znalałem tematy o top-capach z 0,5mm aluminuiwej blaszki, platstikowe i inne cuda o masie 2g:) jednak jeśli coś takiego wogóle nie trzyma (bo jak ma trzymać) to dlaczego nie wywalić tego całkiem, pozbyć się szyszki i jeździć bez niczego? Sposób oczywiście opiszę jeśli będzie sens, nie chcę kupować śrub które będą służyły do ściągania sterów jeśli ma nie zdać to egzaminu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dzieniol Napisano 8 Września 2013 Udostępnij Napisano 8 Września 2013 Top-capa nie potrzebujesz do jazdy. Służy tylko do skasowania luzów na łożyskach sterów. Po skręceniu sterów i mostka możesz go ściągnąć. W tym samym celu zakłada się szyszkę do rury sterowej. Na upartego (robiąc jakiś domowy system) możesz z niej też zrezygnować. Moim zdaniem oszczędność 10g na Top capie + śruba + szyszka chyba nie jest warte straty szybkiej regulacji i ewentualnych stresów z tym związanych Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Fenthin Napisano 8 Września 2013 Udostępnij Napisano 8 Września 2013 Niekoniecznie domowy: http://www.mbike.pl/Sruba-Head-Loack-steru-Amoeba-RS-D230-CNC(4,9715,23422).aspx Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pablo102425 Napisano 8 Września 2013 Autor Udostępnij Napisano 8 Września 2013 Właśnie taką śrubę chciałem zrobić no to tyle w temacie mojego pomysłu:) tak jak napisałem ktoś był pierwszy. Co do szybkiej regulacji, nie jeżdżę w elicie, na bike maratonach zajmuję przeważnie ok. 50m w OPEN. Także nawet jak zdarzy się powiedzmy na jednym wyścigu w ciągu całego sezonu że coś się poluzuje i stracę przez to minuty, nie będę zawiedziony. W samochodzie mam zawsze całą skrzynkę z narzędziami, dołączę też do tego taką śrubę i tyle. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
krokuss0 Napisano 8 Września 2013 Udostępnij Napisano 8 Września 2013 Pomysł nie nowy i ciekawy ale przypuszczam że w czasie jazdy w błocie czy deszczu więcej wagowo brudu do otwartej rury naleci niż zyskasz wyjmując gwiazdkę i kapsel. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pablo102425 Napisano 8 Września 2013 Autor Udostępnij Napisano 8 Września 2013 No w sumie ciekawe podejście:) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nieborak Napisano 8 Września 2013 Udostępnij Napisano 8 Września 2013 Pomysł nie nowy i ciekawy ale przypuszczam że w czasie jazdy w błocie czy deszczu więcej wagowo brudu do otwartej rury naleci niż zyskasz wyjmując gwiazdkę i kapsel. Czy ja wiem, większość syfu dostaje się od dołu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pablo102425 Napisano 8 Września 2013 Autor Udostępnij Napisano 8 Września 2013 Też mam takie wrażenie, w sumie zawsze jak odkręcam topcapa to między właśnie nim a szyszką jest trochę (nawet bardzo trochę syfu). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
krokuss0 Napisano 9 Września 2013 Udostępnij Napisano 9 Września 2013 No to nic tylko wyjmować. Ja wyję z bólu bo zmieniłem kasetę i mi rower 40 gram przytył. Niby nic a boli Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tobo Napisano 9 Września 2013 Udostępnij Napisano 9 Września 2013 http://www.cheapbikeparts360.com/products/gusset-universal-headlock/ Można użyć czegoś takiego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Piksel Napisano 9 Września 2013 Udostępnij Napisano 9 Września 2013 Nie przekonuje mnie skręcanie sterów śrubą i jeżdżenie bez gwiazdki i top capa. Miałem np. sytuacje w górach, gdzie w wyniku gleby mostek mi się przekręcił. O ile przy klasycznym topie ustawia się mostek prosto i można jechać dalej, to w jaki sposób wyprostować mostek nie powodując zuluzowania się sterów przy braku topa? Urywanie gramów - tak, ale nie kosztem funkcjonalności. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.