Skocz do zawartości

[stery] szyszka i top-cap


pablo102425

Rekomendowane odpowiedzi

Mam pomysł jak prostym sposobem obnizyć wagę roweru (pewnie już ktoś to wymyslił, stosuje i może jest gdzieś opisane, jednak nie znalazłem).

 

Nurtuje mnie tylko jedna rzecz, czy mostek sam w sobie może siedzieć na rurze sterowej bez szyszki i top-capa? Czy wyłączając szyszkę i jeżdżąc wyścigi po kamieniach itp. jest szansa że coś takiego się bardzo szybko poluzuje? Czy top-cap sluży jedynie do ściągania sterów czy też ma jakieś właściwości w czasie jazdy?

 

Znalałem tematy o top-capach z 0,5mm aluminuiwej blaszki, platstikowe i inne cuda o masie 2g:) jednak jeśli coś takiego wogóle nie trzyma (bo jak ma trzymać) to dlaczego nie wywalić tego całkiem, pozbyć się szyszki i jeździć bez niczego?

 

Sposób oczywiście opiszę jeśli będzie sens, nie chcę kupować śrub które będą służyły do ściągania sterów jeśli ma nie zdać to egzaminu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Top-capa nie potrzebujesz do jazdy. Służy tylko do skasowania luzów na łożyskach sterów. Po skręceniu sterów i mostka możesz go ściągnąć. W tym samym celu zakłada się szyszkę do rury sterowej. Na upartego (robiąc jakiś domowy system) możesz z niej też zrezygnować.

 

Moim zdaniem oszczędność 10g na Top capie + śruba + szyszka chyba nie jest warte straty szybkiej regulacji i ewentualnych stresów z tym związanych :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie taką śrubę chciałem zrobić:)

 

no to tyle w temacie mojego pomysłu:) tak jak napisałem ktoś był pierwszy.

 

Co do szybkiej regulacji, nie jeżdżę w elicie, na bike maratonach zajmuję przeważnie ok. 50m w OPEN. Także nawet jak zdarzy się powiedzmy na jednym wyścigu w ciągu całego sezonu że coś się poluzuje i stracę przez to minuty, nie będę zawiedziony. W samochodzie mam zawsze całą skrzynkę z narzędziami, dołączę też do tego taką śrubę i tyle.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie przekonuje mnie skręcanie sterów śrubą i jeżdżenie bez gwiazdki i top capa. Miałem np. sytuacje w górach, gdzie w wyniku gleby mostek mi się przekręcił. O ile przy klasycznym topie ustawia się mostek prosto i można jechać dalej, to w jaki sposób wyprostować mostek nie powodując zuluzowania się sterów przy braku topa? Urywanie gramów - tak, ale nie kosztem funkcjonalności. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...