Fubu00 Napisano 8 Września 2013 Udostępnij Napisano 8 Września 2013 Witam, mam amortyzator tak ja np w tytule. Wie ktoś może gdzie w Krakowie można zrobić mu serwis. Chodzi mi o wymianę uszczelek kurzowych i olejowych i zalaniu nowego oleju, oraz żeby te uszczelki i olej dostać w tym samym sklepie co będą mu robić serwis. Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
severian Napisano 8 Września 2013 Udostępnij Napisano 8 Września 2013 Vario Bike zbiera dobre opinie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team durnykot Napisano 8 Września 2013 Mod Team Udostępnij Napisano 8 Września 2013 DT Swiss tylko w Obornikach pod Poznaniem. Z naciskiem na tylko. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Fubu00 Napisano 8 Września 2013 Autor Udostępnij Napisano 8 Września 2013 Oni robią DT ? np jest tak przeglądy i naprawę wszystkich amortyzatorów i damperów (Rock Shox, Marzocchi, Fox, Manitou, Scott Genius, X-Fusion, Magura, Double Barrel, Specialized Brain, Ohlins) A więc napisane jest że wszystkich, ale nie ma wymienionej formy DT. http://www.variobike.pl/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team durnykot Napisano 8 Września 2013 Mod Team Udostępnij Napisano 8 Września 2013 DT prowadzi dosyć radykalną politykę serwisową- o ile wymianę oleju w dolnych goleniach i w komorze powietrznej można zrobić samemu, o tyle jakiekolwiek prace przy tłumiku są objęte tajemnicą. Wymagają takze specjalnych olejów ( niezbyt tanich). Podejrzewam,że uszczelki i olej dostaniesz w DT4YOU, a wspomnianą część serwisu zrobisz sam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Fubu00 Napisano 8 Września 2013 Autor Udostępnij Napisano 8 Września 2013 Rozkręciłem go wczoraj. Lewa laga poci się, uszczelka jest lekko pęknięta. Na prawej ladze jest blokada z tłumieniem, rozkręciłem całą lagę prawą, olej był zapieniony i go wylałem blokada mi przestała działać. W prawej ladze wewnątrz jest także wentyl na powietrze, żeby napompować potrzeba przystosowaną końcówkę do tego. dodam że na prawej ladze nie mam nabitego powietrza Taki oto film znalazłem i na podstawie jego swój rozkręciłem, co do serwisu wole zapłacić a mieć zrobione. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team durnykot Napisano 8 Września 2013 Mod Team Udostępnij Napisano 8 Września 2013 Czyli rozkręciłeś widelec i nie bardzo wiesz jak go poskładać. W prawej ladze wewnątrz jest także wentyl na powietrze, żeby napompować potrzeba przystosowaną końcówkę do tego. Możesz zrobić zdjecie wnętrzności prawej goleni? Jakoś nie chce mi się wierzyć w ten zawór. Masz wersję SS czy TS? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Fubu00 Napisano 8 Września 2013 Autor Udostępnij Napisano 8 Września 2013 Amortyzator poskładany z tym że niema oleju w komorze blokady i niema nabitego powietrza. Też mnie to zdziwiło że jest wentyl na powietrze tam ! Co do zdj nie mam czym zrobić, jak znajdę znowu film na yt jak gość rozkręca prawą lagę to dołączę linka. Z prawej strony jest ten sam wentyl co z lewej. jest film prawej lagi ale innego DT. Co do wentla żeby nabić powietrze potrzebna jest jakaś przedłużka co się tam ją wkręca i ona otwiera zawór powietrza i pompuje. Co do uszczelek myślę że więcej nie kosztują jak 120/130 zł + do tego olej 5W, w 200 zł się zmieści. W serwisie ze wszystkim więcej nie wezmą jak 350 zł. system ABS, SINGLE SHOOT. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team durnykot Napisano 9 Września 2013 Mod Team Udostępnij Napisano 9 Września 2013 Zrobisz jak uważasz,ale olej 5W do DT może być trochę za rzadki i mieć zbyt niska lepkość, co może sie przełożyć na działanie tłumienia. Dt pod tym względem są bardzo wybredne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Fubu00 Napisano 9 Września 2013 Autor Udostępnij Napisano 9 Września 2013 Dzwoniłem do Vario Bike, powiedzieli za serwis z wyliczonymi uszczelkami i olejem od 150 do 250 zł Byłem przygotowany na odp minimum 250 zł. Co do DT to dla mnie niema piękniejszych amorków, praca też jest bardzo fajna ! rura sterowa stożkowa 1,5 cala, widelec jak na tą masę bardzo sztywny ! Wcześniej miałem Fox,a 32 F100RL, waga porównywalna, ale nie ma tej sztywności Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team durnykot Napisano 9 Września 2013 Mod Team Udostępnij Napisano 9 Września 2013 Jestem niezmiernie ciekaw efektów serwisu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Fubu00 Napisano 9 Września 2013 Autor Udostępnij Napisano 9 Września 2013 Tzn ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team durnykot Napisano 9 Września 2013 Mod Team Udostępnij Napisano 9 Września 2013 Wspomniany wentyl w prawej komorze ( adapter, jakie ciśnienie), odpowiednia ilość oleju, ewentualne odpowietrzenie tłumika- ot ,takie drobne pytania. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Fubu00 Napisano 10 Września 2013 Autor Udostępnij Napisano 10 Września 2013 Przecież ten amortyzator ludzie stworzyli, i go serwisują, a nie kosmici W dodatku firma Vario-Bike zajmuje się praktycznie samymi amortyzatorami od kilku lat, i na pewno będą wiedzieć co w nim i jak to zrobić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team durnykot Napisano 10 Września 2013 Mod Team Udostępnij Napisano 10 Września 2013 Oczywiście, ale , z całym szacunkiem dla Vario, nie wszystko da się serwisować bez Know-How. Wystarczy brak wiedzy na temat poziomu oleju lub sposobu odpowietrzenia tłumika i problem gotowy. Tych informacji DT nie udostępnia niestety. Ale zobaczymy- jeśli podołają, wypytaj o ilosc oleju w tłumkiu i sposób postępowania. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Fubu00 Napisano 10 Września 2013 Autor Udostępnij Napisano 10 Września 2013 jak zrobię serwis, to napiszę tu co i jak Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Nastar Napisano 3 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 3 Stycznia 2014 I co tam w temacie ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
radeks23 Napisano 4 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 4 Stycznia 2014 Witam. Miał może ktoś z was problem z działaniem blokady skoku oraz tłumienia odbicia w tym amortyzatorze?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team durnykot Napisano 4 Stycznia 2014 Mod Team Udostępnij Napisano 4 Stycznia 2014 Jakie problemy? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
radeks23 Napisano 4 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 4 Stycznia 2014 Długo jeździłem bez zamontowanej manetki, założyłem to dopiero wczoraj. Dzisiaj wybrałem się żeby to przetestować, kliknąłem kilka razy w czasie jazdy około 6 km i coś się popsuło. Ogólnie amortyzator od wczoraj, czasami coś głośno syczy, coś jak dźwięk wyciskanego szybko oleju z strzykawki, ale jak wspomniałem wcześniej nie zawsze. Blokada skoku nie działa w ogóle. Wygląda to dokładnie tak że pozycja pół zamknięta i zamknięta działa tak samo. Czyli jak wciskam manetkę do końca, amortyzator mi opada, ale nie blokuje się, tak samo jak w pozycji środkowej. Pokrętło tłumienia powrotu działa prawidłowo tylko w stronę zwiększania tłumienia, kręci się w drugą stronę ale bez charakterystycznego klikania i nie dając żadnej zmiany. Mogę to zmienić jedynie przez przełączenie manetką w pozycje 2 lub 3 i szybkie dociśnięcie amortyzatora. Wtedy słychać kliknięcie i amortyzator zaczyna odbijać normalnie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team durnykot Napisano 4 Stycznia 2014 Mod Team Udostępnij Napisano 4 Stycznia 2014 Czyli przerabiałeś amorek bez manetki na wersję z manetką? Założyłeś wszystkie graty prawidłowo?. Linka zamontowana i naciągnięta prawidłowo? Coś mi to wygląda na nieprawidłowy montaż elementów sterowania. Ewentualnie powróć do sterowania na goleni i zobacz,czy wszystko działa OK. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
radeks23 Napisano 4 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 4 Stycznia 2014 Nic nie przerabiałem, jest to oryginalna wersja TS z manetką której wcześniej po prostu nie założyłem. Jedyne zmiany jakie zaszły wczoraj to założenie manetki i przykręcenie linki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sivydym Napisano 4 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 4 Stycznia 2014 u mnie zrobiło się to samo i pokrętła nie działały tzn. działały ale bez róznicy a przy tym wydawał dźwiek jakby powietrze zasysał. 300 pln zostawione w DT sprawe załatwiło od ręki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
radeks23 Napisano 4 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 4 Stycznia 2014 Czyli nie miałeś go na gwarancji?? Kupiłem go w maju więc teoretycznie powinni mi to naprawić w ramach gwarancji. Miałeś taką sytuacje tylko raz? Boję się że to cały czas będzie się sypać, bo mi to przestało działać praktycznie od razu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sivydym Napisano 4 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 4 Stycznia 2014 ja miałem i zrobili na gwarancji, ale dostałem do tego "papier" z taka właśnie ceną dużo ludzi kupuje jednak DT z jakoś dziwnych źródeł i potem sa kłopoty, bo przeglady pomimo że trzeba robić tylko raz w roku to jednak troche kosztują. Jednak praca DT - mam XRC - wynagradza wszystko. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.