Fubu00 Napisano 8 Września 2013 Napisano 8 Września 2013 Witam, mam amortyzator tak ja np w tytule. Wie ktoś może gdzie w Krakowie można zrobić mu serwis. Chodzi mi o wymianę uszczelek kurzowych i olejowych i zalaniu nowego oleju, oraz żeby te uszczelki i olej dostać w tym samym sklepie co będą mu robić serwis. Pozdrawiam. Cytuj
Mod Team durnykot Napisano 8 Września 2013 Mod Team Napisano 8 Września 2013 DT Swiss tylko w Obornikach pod Poznaniem. Z naciskiem na tylko. Cytuj
Fubu00 Napisano 8 Września 2013 Autor Napisano 8 Września 2013 Oni robią DT ? np jest tak przeglądy i naprawę wszystkich amortyzatorów i damperów (Rock Shox, Marzocchi, Fox, Manitou, Scott Genius, X-Fusion, Magura, Double Barrel, Specialized Brain, Ohlins) A więc napisane jest że wszystkich, ale nie ma wymienionej formy DT. http://www.variobike.pl/ Cytuj
Mod Team durnykot Napisano 8 Września 2013 Mod Team Napisano 8 Września 2013 DT prowadzi dosyć radykalną politykę serwisową- o ile wymianę oleju w dolnych goleniach i w komorze powietrznej można zrobić samemu, o tyle jakiekolwiek prace przy tłumiku są objęte tajemnicą. Wymagają takze specjalnych olejów ( niezbyt tanich). Podejrzewam,że uszczelki i olej dostaniesz w DT4YOU, a wspomnianą część serwisu zrobisz sam. Cytuj
Fubu00 Napisano 8 Września 2013 Autor Napisano 8 Września 2013 Rozkręciłem go wczoraj. Lewa laga poci się, uszczelka jest lekko pęknięta. Na prawej ladze jest blokada z tłumieniem, rozkręciłem całą lagę prawą, olej był zapieniony i go wylałem blokada mi przestała działać. W prawej ladze wewnątrz jest także wentyl na powietrze, żeby napompować potrzeba przystosowaną końcówkę do tego. dodam że na prawej ladze nie mam nabitego powietrza Taki oto film znalazłem i na podstawie jego swój rozkręciłem, co do serwisu wole zapłacić a mieć zrobione. Cytuj
Mod Team durnykot Napisano 8 Września 2013 Mod Team Napisano 8 Września 2013 Czyli rozkręciłeś widelec i nie bardzo wiesz jak go poskładać. W prawej ladze wewnątrz jest także wentyl na powietrze, żeby napompować potrzeba przystosowaną końcówkę do tego. Możesz zrobić zdjecie wnętrzności prawej goleni? Jakoś nie chce mi się wierzyć w ten zawór. Masz wersję SS czy TS? Cytuj
Fubu00 Napisano 8 Września 2013 Autor Napisano 8 Września 2013 Amortyzator poskładany z tym że niema oleju w komorze blokady i niema nabitego powietrza. Też mnie to zdziwiło że jest wentyl na powietrze tam ! Co do zdj nie mam czym zrobić, jak znajdę znowu film na yt jak gość rozkręca prawą lagę to dołączę linka. Z prawej strony jest ten sam wentyl co z lewej. jest film prawej lagi ale innego DT. Co do wentla żeby nabić powietrze potrzebna jest jakaś przedłużka co się tam ją wkręca i ona otwiera zawór powietrza i pompuje. Co do uszczelek myślę że więcej nie kosztują jak 120/130 zł + do tego olej 5W, w 200 zł się zmieści. W serwisie ze wszystkim więcej nie wezmą jak 350 zł. system ABS, SINGLE SHOOT. Cytuj
Mod Team durnykot Napisano 9 Września 2013 Mod Team Napisano 9 Września 2013 Zrobisz jak uważasz,ale olej 5W do DT może być trochę za rzadki i mieć zbyt niska lepkość, co może sie przełożyć na działanie tłumienia. Dt pod tym względem są bardzo wybredne. Cytuj
Fubu00 Napisano 9 Września 2013 Autor Napisano 9 Września 2013 Dzwoniłem do Vario Bike, powiedzieli za serwis z wyliczonymi uszczelkami i olejem od 150 do 250 zł Byłem przygotowany na odp minimum 250 zł. Co do DT to dla mnie niema piękniejszych amorków, praca też jest bardzo fajna ! rura sterowa stożkowa 1,5 cala, widelec jak na tą masę bardzo sztywny ! Wcześniej miałem Fox,a 32 F100RL, waga porównywalna, ale nie ma tej sztywności Cytuj
Mod Team durnykot Napisano 9 Września 2013 Mod Team Napisano 9 Września 2013 Jestem niezmiernie ciekaw efektów serwisu. Cytuj
Mod Team durnykot Napisano 9 Września 2013 Mod Team Napisano 9 Września 2013 Wspomniany wentyl w prawej komorze ( adapter, jakie ciśnienie), odpowiednia ilość oleju, ewentualne odpowietrzenie tłumika- ot ,takie drobne pytania. Cytuj
Fubu00 Napisano 10 Września 2013 Autor Napisano 10 Września 2013 Przecież ten amortyzator ludzie stworzyli, i go serwisują, a nie kosmici W dodatku firma Vario-Bike zajmuje się praktycznie samymi amortyzatorami od kilku lat, i na pewno będą wiedzieć co w nim i jak to zrobić. Cytuj
Mod Team durnykot Napisano 10 Września 2013 Mod Team Napisano 10 Września 2013 Oczywiście, ale , z całym szacunkiem dla Vario, nie wszystko da się serwisować bez Know-How. Wystarczy brak wiedzy na temat poziomu oleju lub sposobu odpowietrzenia tłumika i problem gotowy. Tych informacji DT nie udostępnia niestety. Ale zobaczymy- jeśli podołają, wypytaj o ilosc oleju w tłumkiu i sposób postępowania. Cytuj
Fubu00 Napisano 10 Września 2013 Autor Napisano 10 Września 2013 jak zrobię serwis, to napiszę tu co i jak Cytuj
radeks23 Napisano 4 Stycznia 2014 Napisano 4 Stycznia 2014 Witam. Miał może ktoś z was problem z działaniem blokady skoku oraz tłumienia odbicia w tym amortyzatorze?? Cytuj
radeks23 Napisano 4 Stycznia 2014 Napisano 4 Stycznia 2014 Długo jeździłem bez zamontowanej manetki, założyłem to dopiero wczoraj. Dzisiaj wybrałem się żeby to przetestować, kliknąłem kilka razy w czasie jazdy około 6 km i coś się popsuło. Ogólnie amortyzator od wczoraj, czasami coś głośno syczy, coś jak dźwięk wyciskanego szybko oleju z strzykawki, ale jak wspomniałem wcześniej nie zawsze. Blokada skoku nie działa w ogóle. Wygląda to dokładnie tak że pozycja pół zamknięta i zamknięta działa tak samo. Czyli jak wciskam manetkę do końca, amortyzator mi opada, ale nie blokuje się, tak samo jak w pozycji środkowej. Pokrętło tłumienia powrotu działa prawidłowo tylko w stronę zwiększania tłumienia, kręci się w drugą stronę ale bez charakterystycznego klikania i nie dając żadnej zmiany. Mogę to zmienić jedynie przez przełączenie manetką w pozycje 2 lub 3 i szybkie dociśnięcie amortyzatora. Wtedy słychać kliknięcie i amortyzator zaczyna odbijać normalnie. Cytuj
Mod Team durnykot Napisano 4 Stycznia 2014 Mod Team Napisano 4 Stycznia 2014 Czyli przerabiałeś amorek bez manetki na wersję z manetką? Założyłeś wszystkie graty prawidłowo?. Linka zamontowana i naciągnięta prawidłowo? Coś mi to wygląda na nieprawidłowy montaż elementów sterowania. Ewentualnie powróć do sterowania na goleni i zobacz,czy wszystko działa OK. Cytuj
radeks23 Napisano 4 Stycznia 2014 Napisano 4 Stycznia 2014 Nic nie przerabiałem, jest to oryginalna wersja TS z manetką której wcześniej po prostu nie założyłem. Jedyne zmiany jakie zaszły wczoraj to założenie manetki i przykręcenie linki. Cytuj
sivydym Napisano 4 Stycznia 2014 Napisano 4 Stycznia 2014 u mnie zrobiło się to samo i pokrętła nie działały tzn. działały ale bez róznicy a przy tym wydawał dźwiek jakby powietrze zasysał. 300 pln zostawione w DT sprawe załatwiło od ręki. Cytuj
radeks23 Napisano 4 Stycznia 2014 Napisano 4 Stycznia 2014 Czyli nie miałeś go na gwarancji?? Kupiłem go w maju więc teoretycznie powinni mi to naprawić w ramach gwarancji. Miałeś taką sytuacje tylko raz? Boję się że to cały czas będzie się sypać, bo mi to przestało działać praktycznie od razu. Cytuj
sivydym Napisano 4 Stycznia 2014 Napisano 4 Stycznia 2014 ja miałem i zrobili na gwarancji, ale dostałem do tego "papier" z taka właśnie ceną dużo ludzi kupuje jednak DT z jakoś dziwnych źródeł i potem sa kłopoty, bo przeglady pomimo że trzeba robić tylko raz w roku to jednak troche kosztują. Jednak praca DT - mam XRC - wynagradza wszystko. Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.