Skocz do zawartości

[amortyzator] olejowy czy powietrzny?...


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Hej,

nadszedł czas na wymianę mojego amora na coś porządnego. Muszę podjąć decyzję, czy iść w powietrzny, czy w olejowy.

Czy moglibyście mi podpowiedzieć na podstawie poniższych założeń, czy olej czy powietrze:

- amor do XC

- ważę ok 85 kg

- jazda: asfalt tylko dojazdówka, reszta teren

- budżet ok. 900 zł

 

Jak na razie celuję w jakiegoś Epicona, ale w tej cenie mogę kupić powietrznego Axona. Zastanawiam się, czy jednak przy takiej wadze lepszy nie byłby am. olejowy...

 

Dzięki z góry.

Napisano

Zastanawiam się, czy jednak przy takiej wadze lepszy nie byłby am. olejowy...

 

 

Wlasnie przy takiej wadze lepszy bedzie powietrzny (dopasujesz go pod kazda wage), z olejowym juz tak latwo nie ma i pozostaje zabawa z wymiana sprezyn

Napisano

Czy przypadkiem nie mieszacie sprężyny (powietrznej, stalowej) z tłumikiem olejowym?

całkiem możliwe :) ja się właśnie rozglądam i próbuję dowiedzieć;

żeby doprecyzować: zastanawiam się nad modelami Axon RLD AIR, Epicon RLR X2 i Epicon RLRC X1

Napisano

Z tych co wymieniłeś każdy będzie dla ciebie odpowiedni przy czym Epicon RLRC posiada oprócz tłumienia odbicia też tłumienie kompresji-jest więc ciut lepszy. Wszystkie mają też blokadę manetką z kiery co wg mnie jest niepotrzebne ale nie mnie sądzić co komu bardziej pasi-dodatkowy grat na kierze czy sięgnięcie do wajchy na koronie.

Napisano

Problem w tym, że chcesz coś naprawdę porządnego za nie małą kwotę. Trochę dokładasz i masz Manitou Minute http://allegro.pl/wyprz-amortyzator-manitou-minute-100mm-disc-milo-i3480665944.html albo Rebe. W tym przedziale cenowym nie warto już oszczędzać.

 

Tzn. w którym przedziale - Twoim czy moim? Twoje trochę to 50% mojego budżetu :)

"Problem w tym, że chcesz coś naprawdę porządnego za nie małą kwotę" - rozumiem że sugerujesz kupienie czegoś tańszego albo droższego, bo za te 900 zł nic dobrego nie znajdę?

Napisano

Posiadam Rebe i uważam że jest to jeden z najpszych amortyzatorów, oczywiście w swojej klasie ;) myślę że jak byś zainwestował w rebe to był byś zadowolony. Reba posiada DualAir co powoduje szerokie możliwości ustawień.

Napisano

Budżet jest nieprzekraczalny, tak więc rozważanie droższych opcji jest czysto teoretyczne. Na Suntoura dostanę 4 lata gwarancji, więc jest to dodatkowy argument, jeżdżę niedużo i mam nadzieję, że SR da radę. Reba na forum ma swoją renomę - pewnie zasłużoną, chociaż ciekawe, ilu amatorów Reby jeździło chociażby na tym Epiconie...

Ale głównym tematem wątku jest kwestia olejowy czy powietrzny.

  • Mod Team
Napisano

 

Ale głównym tematem wątku jest kwestia olejowy czy powietrzny.

Jeżeli tak kombinujesz to powietrzny też jest olejowy.

No chyba że nie nadążam. ;)

Napisano

Tzn. w którym przedziale - Twoim czy moim? Twoje trochę to 50% mojego budżetu :)

"Problem w tym, że chcesz coś naprawdę porządnego za nie małą kwotę" - rozumiem że sugerujesz kupienie czegoś tańszego albo droższego, bo za te 900 zł nic dobrego nie znajdę?

 

Znajdziesz dobry amorek za mniejszą od deklarowanej kwotę np. Epicon RLD http://allegro.pl/sr-suntour-epicon-r-l-d-100mm-2011-czarny-bialy-i3494802659.html. Natomiast jeśli miałbyś wydać ten 1k lub ciut więcej to warto dołożyć. Miałem podobny dylemat i albo miałem coś brać w okolicach 600/700 zł albo przekroczyć 1 k biorąc widelec z wyższej półki. Szarpnąłem się z kasą i wybrałem drugą opcję bo nie mam w zwyczaju zmieniać amorka jak rękawiczki. A wspomniana Minuta czy Reba to jest już inna klasa. Jeśli jak deklarujesz chcesz się w niej zmieścić to bierz Epicona bo to najlepszy wideł w swojej klasie. 

 

Odpowiadając na pytanie to przy twojej wadze najlepiej się sprawdzi olejowo-powietrzny.

  • Mod Team
Napisano

 

Ale głównym tematem wątku jest kwestia olejowy czy powietrzny

Dla wyjaśnienia. Praktycznie każdy amorek powietrzy jest jednocześnie amorkiem olejowym.  Za amortyzację odpowiada powietrze,za tłumienie- olej. Tak więc kupując np. Axona,Epicona lub Rebę ,kupujesz amorek powietrzno-olejowy. 

Jak widzisz, założenie jakie przyjąłeś,jest niezbyt dobrze sformułowane. 

Możesz mieć:

-amortyzator sprężynowy z tłumieniem olejowym

-amortyzator sprężynowy z tłumieniem ciernym ( elastomerowym)

-amortyzator powietrzny z tłumieniem olejowym.

 

Ty szukasz amorka powietrznego z tłumieniem olejowym.

 

Napisano

durnykot dobrze powiedział :D

 

Powietrzny z tłumieniem olejowym!

 

 

Znajdziesz dobry amorek za mniejszą od deklarowanej kwotę np. Epicon RLD http://allegro.pl/sr...3494802659.html.

 

A tutaj Epicon za bardzo dobrą kasę w porównaniu do obecnych cen. http://velmar.pl/widelec-suntour-epicon-100120mm-czarny-p-230.html?osCsid=121a5e3658574a845a918bd6827664bf Sam jestem zainteresowany nim. Niestety nie kupię go prawdopodobnie, bo mam v-brake'i i nie stać mnie na wymianę tego wszystkiego, żeby zamontować tarcze. Dla jasności jest to model 2011, bo dzwoniłem i się dowiadywałem, a zdjęcie które jest pokazane jest zdjęciem prawdziwym amortyzatora, który dostaniemy jeżeli zamówimy na tej stronie.

Napisano

Tak. Przy czym powietrzny lepiej ustawisz pod siebie niż sprężynowy-będzie za miękko-dopompujesz, za twardo-spuścisz powietrze.

 

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...