ojtioo Napisano 7 Września 2013 Napisano 7 Września 2013 Witam, Obecnie mam ponad dwuletnią pastę FH-M435 ze strasznym luzem na bębenku (kaseta jest ok). Gdy koło się samo kręci widać jak cała kaseta "lata" na boki. Wszystko jest dokręcone. Shimano Disc FH-M435 http://www.shimano.com/media/techdocs/content/cycle/EV/bikecomponents/FH/EV-FH-M435-2996A_v1_m56577569830708781.pdf Chciałbym tą kasetę wymienić na coś ze znacznie wyższej półki (około 150-300zł). Tylko nie wiem dokładnie jaką kasetę kupić by pasowała do ramy (Alu Superlite AMF 7005 Double Butted, RFR-Geometry), 10-cio rzędowej kasety i by tarcza hamulcowa wpasowała się jak należy w zacisk. Czy Shimano XT FH-M775 będzie pasować? http://techdocs.shimano.com/media/techdocs/content/cycle/EV/bikecomponents/FH/EV-FH-M775-2700A_v1_m56577569830646671.pdf Nie podali dla niej jaką długość ma całkowita długość (2- Complete Hub Axle) Natomiast ten XT FH-M775 to tylko "pierwsza lepsza" piasta, którą dziś znalazłem. Czy ktoś mógłby polecić coś sprawdzonego?
Piksel Napisano 7 Września 2013 Napisano 7 Września 2013 DT 370. Lekka nie jest, ale to pancerny sprzęt na lata, obecnie do wyrwania za 280zł, oczywiście w wersji pod 6 śrub.
ojtioo Napisano 7 Września 2013 Autor Napisano 7 Września 2013 DT 370. Lekka nie jest, ale to pancerny sprzęt na lata, obecnie do wyrwania za 280zł, oczywiście w wersji pod 6 śrub. Dzięki. Znalazłem wersje CL i SL. Jaka jest różnica? DT Swiss-370 SL http://www.centrumrowerowe.pl/czesci/kola-obrecze-piasty-szprychy/piasty-rowerowe/mtb-do-hamulcow-tarczowych/tylne/p,dt-swiss-370-sl-disc-is-32h-piasta-tylna-czarna-6-srub-bez-zamykacza-dt-swiss,797.html DT Swiss 370 CL http://www.bikeatelier.pl/kola/piasty-tylne/piasta-dt-swiss-370-cl-tyl
rzymo Napisano 7 Września 2013 Napisano 7 Września 2013 IS = mocowanie tarczy na 6 śrub, piasta jest cięższa CL = mocowanie centerlock, piasta trochę lżejsza SL = wersja z aluminiowym bębenkiem (występuje pod oba rodzaje mocowań tarczy)
ojtioo Napisano 7 Września 2013 Autor Napisano 7 Września 2013 Tylko czy na pewno DT Swiss 370 będzie pasował na długość do rozstawu mojej ramy? W opisie mojej starej piasty FH-M435 jest: Complete Hub Axle 146 mm (5-3/4") natomiast dla DT Swiss 370: Długość 135mm Czy coś źle rozumiem i długość FH-M435 nie wynosi 146 mm?
rzymo Napisano 7 Września 2013 Napisano 7 Września 2013 Te dwie wielkości oznaczają oś takiej samej długości Wszystko będzie pasować, bo: 135mm - rozstaw tylnych widełek 145mm - całkowita długość osi, czyli 135mm + 2x 5mm (wystające końcówki, żeby oś miała się jak oprzeć o haki w ramie)
ojtioo Napisano 7 Września 2013 Autor Napisano 7 Września 2013 Jeszcze jedno pytanie. Na starych piastach mam tarcze hamulcowe mocowane na 6ciu nitach(?) Nie ma otworu pod klucz imbusowy bym mógł je wykręcić. W takim razie jak ścągnąć te tarcze? czy są już na stałe? Jeśli są na stałe to czy jeśli zmienię piastę na CL + dokupię nową tarczę to czy ta będzie w tej samej pozycji jak w wersji pod 6ot. by nie było problemów z zaciskiem hamulca? EDIT: Zaraz... Tak się zasugerowałem tym co napisał Piksel na samym początku o wersji pod 6 śrub ale FH-M435 to właśnie Center Lock.
rzymo Napisano 7 Września 2013 Napisano 7 Września 2013 Skoro masz 6 nitów, to musisz mieć na środku duży pierścień, który trzyma tarczę (zobacz zdjęcie poniżej) - to jest właśnie mocowanie centerlock (odkręca/dokręca się ją takim samym kluczem jak kasetę). Jeśli kupisz piastę z mocowaniem centerlock to obecną tarczę będziesz mógł przełożyć.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.