Skocz do zawartości

[piasta] Na co wymienić tylną piastę Shimano Disc FH-M435?


ojtioo

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam,

 

Obecnie mam ponad dwuletnią pastę FH-M435 ze strasznym luzem na bębenku (kaseta jest ok). Gdy koło się samo kręci widać jak cała kaseta "lata" na boki. Wszystko jest dokręcone.

  

Shimano Disc FH-M435

http://www.shimano.com/media/techdocs/content/cycle/EV/bikecomponents/FH/EV-FH-M435-2996A_v1_m56577569830708781.pdf

 

Chciałbym tą kasetę wymienić na coś ze znacznie wyższej półki (około 150-300zł). Tylko nie wiem dokładnie jaką kasetę kupić by pasowała do ramy (Alu Superlite AMF 7005 Double Butted, RFR-Geometry), 10-cio rzędowej kasety i by tarcza hamulcowa wpasowała się jak należy w zacisk.

 

Czy Shimano XT FH-M775 będzie pasować?

http://techdocs.shimano.com/media/techdocs/content/cycle/EV/bikecomponents/FH/EV-FH-M775-2700A_v1_m56577569830646671.pdf

 

Nie podali dla niej jaką długość ma całkowita długość (2- Complete Hub Axle)

 

Natomiast ten XT FH-M775 to tylko "pierwsza lepsza" piasta, którą dziś znalazłem. Czy ktoś mógłby polecić coś sprawdzonego?

Napisano

DT 370. Lekka nie jest, ale to pancerny sprzęt na lata, obecnie do wyrwania za 280zł, oczywiście w wersji pod 6 śrub. 

Dzięki. Znalazłem wersje CL i SL. Jaka jest różnica?

 

DT Swiss-370 SL
 
DT Swiss 370 CL
Napisano

IS = mocowanie tarczy na 6 śrub, piasta jest cięższa

CL = mocowanie centerlock, piasta trochę lżejsza

SL = wersja z aluminiowym bębenkiem (występuje pod oba rodzaje mocowań tarczy)

Napisano

Tylko czy na pewno DT Swiss 370 będzie pasował na długość do rozstawu mojej ramy?

 
W opisie mojej starej piasty FH-M435 jest:
Complete Hub Axle 146 mm (5-3/4")
 
natomiast dla DT Swiss 370:
Długość 135mm

 

Czy coś źle rozumiem i długość FH-M435 nie wynosi 146 mm?

Napisano

Te dwie wielkości oznaczają oś takiej samej długości ;) Wszystko będzie pasować, bo:

135mm - rozstaw tylnych widełek

145mm - całkowita długość osi, czyli 135mm + 2x 5mm (wystające końcówki, żeby oś miała się jak oprzeć o haki w ramie)

Napisano

Jeszcze jedno pytanie.

 

Na starych piastach mam tarcze hamulcowe mocowane na 6ciu nitach(?) Nie ma otworu pod klucz imbusowy bym mógł je wykręcić. W takim razie jak ścągnąć te tarcze? czy są już na stałe? 

 

Jeśli są na stałe to czy jeśli zmienię piastę na CL + dokupię nową tarczę to czy ta będzie w tej samej pozycji jak w wersji pod 6ot. by nie było problemów z zaciskiem hamulca?

 

EDIT:

Zaraz... ;) Tak się zasugerowałem tym co napisał Piksel na samym początku o wersji pod 6 śrub ale FH-M435 to właśnie Center Lock.

Napisano

Skoro masz 6 nitów, to musisz mieć na środku duży pierścień, który trzyma tarczę (zobacz zdjęcie poniżej) - to jest właśnie mocowanie centerlock (odkręca/dokręca się ją takim samym kluczem jak kasetę).

 

Jeśli kupisz piastę z mocowaniem centerlock to obecną tarczę będziesz mógł przełożyć.

 

61947_Shimano_Shimano_Deore_SM-RT54M__Ce

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...