dofik Napisano 6 Września 2013 Udostępnij Napisano 6 Września 2013 (edytowane) Witam!!Mam problem z amortyzatorem RST First Air 29er. Jestem jego właścicielem od jakiś 3/4 miesięcy. Przejechałem na nim około 1000km( na co dzień ujeżdżam szosówkę). Po około 600km pojawił się luz na amortyzatorze. Początkowo myślałem że to looz na sterach albo hamulce nie trzymają, ale po głębszej analizie doszedłem do wniosku , że za owy looz jest winny amortyzator. Nie jest może olbrzymi, ale jest wyczuwalny. I tu moje pytanie jak się odnosi mój problem do gwarancji. Czy jest sens próbować reklamować? Dodam że nie katowałem bardzo RST-eka, większość płaski teren, ścieżki, a sam nie ważę bardzo dużo( 78kg). Edytowane 6 Września 2013 przez dofik Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jasinski21444 Napisano 6 Września 2013 Udostępnij Napisano 6 Września 2013 Luz jest ale nie powinien sie powiększać - śpij spokojnie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lyndowss Napisano 7 Września 2013 Udostępnij Napisano 7 Września 2013 Jak luz jest to pojawi się większy i większy i to nie w funkcji liniowej. Szybko złapał luzy. Spróbuj oddać na gwarancje. Pewnie powiedzą, że katowałeś i to jest naturalne zużycie. Może jak będą mili to zaproponują wymianę u nich, oczywiście płatną w cenie "atrakcyjnej" połowy nowego amortyzatora. Tak to widzę. Cokolwiek zrobisz pochwal się Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
shafabike Napisano 15 Września 2013 Udostępnij Napisano 15 Września 2013 Witam Ja może się podłącze ponieważ mam ten sam amortyzator i luz pewnie mały też jest, ale mam inny problem teflon po stronie olejowej wytarł się, pewnie od błota tegorocznego na maratonach. Widać że olej zostawia ślady, teraz zacząłem stosowac dopiero specyfiki. Co można z tym zrobić ? Gwarancja ? czy da sie wymienić goleń ?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
afly Napisano 15 Września 2013 Udostępnij Napisano 15 Września 2013 Ten amortyzator nie ma kąpieli olejowej, więc to co zostaje na golenii może być brudem spod uszczelek. Obawiam się, że gwarancji w przypadku gdy jest widoczne przetarcie i wynika niestety z zaniedbania serwisowego, może zostać odrzucona. Czy da się wymienić górnę golenie z tym pytanie tylko i wyłącznie do Velo.P.S. Skoro masz już przetarcie na golenii nie zauwazyleś tempej pracy amortyzatora? Ja też go mam, wczesniej również miałem w 26" i niestety amortyzator po 1k km pracuje wyraźnie bardziej mułowato niż tuż po serwisie, kwestia "braku" smaru pod uszczelkami - dlatego kolejny amortyzator tylko z kąpielą olejową. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
crupez Napisano 15 Września 2013 Udostępnij Napisano 15 Września 2013 dlatego kolejny amortyzator tylko z kąpielą olejową. A to jakiś problem zrobić kąpiel temu amorkowi ?? Wlać po 10ml oleju 10W zawieszeniowego do goleni i po kłopocie. Jak się mylę niech ktoś mnie poprawi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
afly Napisano 15 Września 2013 Udostępnij Napisano 15 Września 2013 (edytowane) Myśląlem nad tym, ale nim zakręcisz dolne golenie raczej większość dołem wypłynie przez otwory na śrubki - przynajmniej tak uważam i z wielką chęcią chcialbym się mylić . Edytowane 15 Września 2013 przez afly Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Piksel Napisano 15 Września 2013 Udostępnij Napisano 15 Września 2013 Jasne, że wypłynie, ale tylko w sytuacji, gdy nie przeprowadzimy tej sytuacji z amorem do góry nogami. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
crupez Napisano 15 Września 2013 Udostępnij Napisano 15 Września 2013 Taką operację z powodzeniem wykonuję u siebie w 10 minut nie wyciągając amorka z ramy, wystarczy, że jest w poziomie. Gwinty śrubek polecam okręcić taśmą teflonową aby nic nie ciekło Różnica w działaniu amorka jest zauważalna gołym okiem. Powodzenia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
burz Napisano 15 Września 2013 Udostępnij Napisano 15 Września 2013 (edytowane) Podepnę się. Mam RST Platinum i chciałbym zrobić mu przyjemność kilkoma kroplami oleju:) Czy dobrze rozumiem, że po wycięciu koła powinienem odkręcić śrubki u dołu obu goleni i tam wlać olej? Czy trzeba wcześniej spuścić powietrze? Edytowane 15 Września 2013 przez burz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
czyzu6491 Napisano 15 Września 2013 Udostępnij Napisano 15 Września 2013 trzeba spuscic powietrze zawsze gdy sie kombinuje przy amorze gdyz po odkreceniu srubek u dołu gorne lagi moga zostac katapultowane Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jasinski21444 Napisano 15 Września 2013 Udostępnij Napisano 15 Września 2013 Nie trzeba spuszczac powietrza . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tobo Napisano 15 Września 2013 Udostępnij Napisano 15 Września 2013 Jeśli amortyzator ma zamkniętą komorę powietrzną to nie trzeba spuszczać powietrza ze środka, choć jest to zabieg zalecany przy wszelkich czynnościach serwisowych. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
afly Napisano 15 Września 2013 Udostępnij Napisano 15 Września 2013 Czy zrobienie otwartej kapieli olejowej może wpłynąc negatywnie na amortyzator, lub może być stwierdzone przez serwis, który następnie odrzuci gwarancje? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rulez Napisano 15 Września 2013 Udostępnij Napisano 15 Września 2013 (edytowane) Jeśli oleju nie będzie za dużo to sądzę, że wątpię w uszkodzenie ... Ten co potrafił zrobić kąpiel potrafi chyba usunąć olej ? Edytowane 15 Września 2013 przez Rulez Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
shafabike Napisano 16 Września 2013 Udostępnij Napisano 16 Września 2013 Ten amortyzator nie ma kąpieli olejowej, więc to co zostaje na golenii może być brudem spod uszczelek. Obawiam się, że gwarancji w przypadku gdy jest widoczne przetarcie i wynika niestety z zaniedbania serwisowego, może zostać odrzucona. Czy da się wymienić górnę golenie z tym pytanie tylko i wyłącznie do Velo. P.S. Skoro masz już przetarcie na golenii nie zauwazyleś tempej pracy amortyzatora? Ja też go mam, wczesniej również miałem w 26" i niestety amortyzator po 1k km pracuje wyraźnie bardziej mułowato niż tuż po serwisie, kwestia "braku" smaru pod uszczelkami - dlatego kolejny amortyzator tylko z kąpielą olejową. Właśnie nie czuje żadnych ujemnych skutków jak na razie tego ubytku teflonu. Mam wrażenie ze to się zrobiło nagle ale nie mam pojęcia kiedy. Został jeden maraton a potem zobaczę, może spróbuję dać na gwarancji i zobaczymy co ewentualnie poradzą. Ciekawy jestem tylko co tak zostawia ślady? Bo to wygląda ewidentnie na coś tłustego a nie tylko brud. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
burz Napisano 18 Września 2013 Udostępnij Napisano 18 Września 2013 Jeszcze odnośnie RST Air platinum - w lagi wlać mu np. motula 5W czy 15W (a może 10W?)? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
afly Napisano 6 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 6 Listopada 2013 Czy można kupić same gąbeczki do nasączenia olejem i umieszczenia pod uszczelkami kurzowymi? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.