Skinn Napisano 4 Września 2013 Napisano 4 Września 2013 Cześć, mam nadzieje, że napisałem w dobrym dziale i mnie nie skrzywdzicie. Tak samo jak nie krzywdźcie mnie za to, że rower jest w takim a nie innym stanie. Dostałem ramę rok temu, resztę rzeczy została dokupiona, dorobiona lub po prostu znaleziona gdzieś w piwnicy i w taki sposób powstał rower.Jest w sumie w opłakanym stanie, raz, że stał prawie cały rok na dworze a dwa, że pożyczyłem znajomemu i zniszczył trochę siodełko, które lata w tą i z powrotem.Generalnie jest za luźny łańcuch, to wiem, ale jak się siadało to dawało radę, przejeździłem nim 9 miesięcy prawie codziennie do pracy, o dziwo jeszcze żyję Teraz już nie muszę nigdzie dojeżdżać i chciałbym się zapytać czy ta rama jest w ogóle coś warta? Czy w ogóle ten rower jest coś warty? Z tego co czytam to cały rower z taką ramą jest wart ze 150 funtów i to w 100x lepszym stanie. Warto w ogóle coś robić przy tym rowerze, czy ta rama jest tak zabytkowa, że wystawić lepiej cały rower na allegro i niech się dzieje wola boska? Byłbym, mega mega wdzięczny za jakąkolwiek pomoc i rozwianie moich wątpliwości Zdjęcia...
tobo Napisano 5 Września 2013 Napisano 5 Września 2013 Jeśli z takim napędem, bez przerzutki z tyłu dawałeś rade to nie widzę powodu żeby inwestować w dozbrajanie. Rower ten z założenia konstrukcji jest/był rowerem do eksploracji terenu, brakuje w nim więc przerzutek, kasety oraz dwóch zębatek z przodu. Pytanie na ile i czy w ogóle działa amortyzacja z tyłu, czy wahacz nie ma luzów. Te wszystkie wątpliwości warto oczywiście rozwiać jedynie jeśli rower ma być eksploatowany zgodnie z jego przeznaczeniem. Jeśli nie to za równowartość 150 funtów bez problemu nabędziesz nowy, pełnosprawny rower z gwarancja, coś podstawowego. Jeśli rower ma jeździć w terenie a amortyzacja nie działa, są luzy to robienie z nim czegokolwiek mija się z celem, a może byc wręcz niemożliwe - on ma 15-17 lat i dostanie do niego części zamiennych to cud, a nie są podmienialne czymś innym (amortyzator o określonej długości i sposobie mocowania, tuleje ślizgowe zawieszenia).
Mod Team Puklus Napisano 5 Września 2013 Mod Team Napisano 5 Września 2013 Heh znaleźli by sie tacy co by sie dali pociąć za taki rower a ty go trzymałeś w piwnicy i na polu gdzie mu było zimno i smutno. Trzeba by powymieniać wszystkie zardzewiałe śruby, z tyłu na wahaczu, sprawdzić stan dampera ... czy jeszcze działa, i wyczyścić sprężynę i ją pomalować. Wahacz, to srebrne gdzie masz koło przykręcane, chyba jest stalowy i też trzeba przy nim porobić bo rdzewieje. Ogólnie nie jest w strasznie złym stanie, trochę chęci będzie niemal jak nowy Piasta zapewne jest 7 rzędowa shimano w razie czego jak będziesz chciał można dokupić kasetę przerzutkę i łańcuch. A no i zardzewiałą zębatkę w korbie wyczyścić i pomalować.
Roonin Napisano 5 Września 2013 Napisano 5 Września 2013 Tak z twojej wypowiedzi to nie bardzo rozumiem czy chcesz go reanimowac czy sprzedac. Jeśli reanimowac to trzeba by zacząc od dampera czy działa, jeśli nie to dalej nie ma sensu nic dalej robic. Jak działa to sprawdzic wahacz czy nie ma luzów i spróbowac powymienic te zardzewiałe śruby. Te elementy sa kluczowe, resztę można spokojnie wymienic lub naprawc. Jak masz zamiar go sprzedawac to nie widzę najmniejszego sensu nic tu robic bo wydwtek się nie zamortyzuje.
TrzecieKolo Napisano 5 Września 2013 Napisano 5 Września 2013 Ale fajny rowerek, a właściwie ramka Tak jak koledzy piszą, damper tutaj to podstawa, jak nie działa, to kicha, jeśli działa to można kombinować. Ale to raczej chyba rama tylko dla jakiegoś kolekcjonera, miłośnika retro. Gdyby miał oryginalne i działające części to może był by coś wart, a z takiego składaka to raczej fortuny bym się nie spodziewał.
Skinn Napisano 13 Września 2013 Autor Napisano 13 Września 2013 Nie mam pojęcia czy dobrze zrozumiałem co ma chodzić żeby ten rower był coś warty, nagrałem filmik, ale nie wiem czy on jest miarodajny. Niestety nie mogłem tego nagrać jeżdżąc bo na chwilę obecną to strach się bać przy tym łańcuchu i siodełku. Wybaczcie za film w pionie, ale dziewczyna nagrywała i nie zauważyłem... Tutaj filmik. (jakby nie działał to dajcie znać)
c1ach Napisano 14 Września 2013 Napisano 14 Września 2013 Wystarczy pobrać na dysk, player dropboxa szwankuje Części można jeszcze kupić. Przywrócenie tego roweru do poziomu MTB będzie kosztować mnóstwo pracy oraz sporo pieniędzy. Reanimacja zawieszenia wymaga również kombinatoryki, chodzi mi tu głównie o wszelkie tulejki i inne części wymienne, które się zużywają i w opcji kupna gotowców mają ogromne marże. Licząc sprowadzenie części i całą resztę robocizny, może to potrwać wiele miesięcy. W chwili obecnej sprzedanie go za 150 zł jakiemuś sympatykowi marki będzie sukcesem.
Roonin Napisano 14 Września 2013 Napisano 14 Września 2013 No niby działa (zawieszenie), filmik tez , coś tam strzela ale myślę że to kwestia rozebrania i przesmarowania. Rozbierz wszystko, nasmaruj, wymień zardzewiałe śruby i inne elementy, to cię nic nie będzie kosztować. Jak zakończysz ten etap z powodzeniem to masz otwartą drogę do dalszej reanimacji roweru.
c1ach Napisano 14 Września 2013 Napisano 14 Września 2013 To że się ugina na filmie w zasadzie jeszcze nic nie znaczy Może mieć luzy, od których jeżdżąc w terenie można dostać nerwicy. W moim GT zużyte tulejki na Dog Bone są nieznośne, a komplet gotowych śrub i tulei do tanich nie należy, nie mówiąc o wymianie całego elementu. To jest właśnie problem tego roweru - wymiana czegokolwiek to kombinacje lub dużo kasy. Oczywiście mówimy o przywróceniu go do stanu względnie nowego, pozwalającego na jazdę terenową.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.