Skocz do zawartości

[Amortyzator] Pike + GT Avalanche 2.0


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam,

 

niedawno kupiłem swój pierwszy rower, sprawił mi ogromną radość i pozwolił się przekonać do tego sportu.

Mój rower to uniwersalny GT Avalanche 2.0: http://mountain-bikes.findthebest.com/l/5413/2013-GT-Avalanche-2-0

Z racji tego, że powoli wstaje z kolan, jeżeli chodzi o wiedzę, chciałbym się poradzić szanownego grona ekspertów.

 

Po kilku miesiącach eksploatacji i możliwości przejażdżki na różnych typach rowerów, mogę na obecną chwilę dokładnie sprecyzować swoje potrzeby.

 

Potrzebuję 2 rowerów:

pierwszy do dirtu oraz pump tracka, drugi do lekkiego freeride'u / DH (wszystko na poziomie uczymy się), które w przyszłości chciałbym złożyć w oparciu o jeden amortyzator, z zachowaniem jakości części pozwalającymi na 2-3 letnie śmiganie.

 

Mój wybór padł na RS PIKE'a 409- po przeczytaniu wielu wątków.

Teraz dylematy, które mnie męczą:

1) Czy PIKE się nada do mojej ramy w GT, jeżeli tak to jaki skok powinien być ustawiony (Rama 17,5", moja waga: 70kg) w jego zakresie

2) Zanim nazbieram na jakaś lepszą ramę do FR, DH - będę dalej eksploatować swojego GT z PIKE'em - jak bardzo i czy warto w ogóle (albo czy można) bawić się w lekki FR/DH przy tej specyfikacji, czy lepiej od razu sprzedać (rower ma 3 miesiące) i zachować jego funkcje bez obawy o jego zepsucie uniemożliwiające rozsądną sprzedaż (aktualnie ma kilka rys)

3) Dowiedziałem się, że nie ma większych różnic pomiędzy PIKE'ami 409, 426, 454 - na których by mi szczególnie zależało, więc chyba nie warto dokladać 100 zł do 454 jeżeli jest opcja z dostępnych? Czy podane ceny na aukcjach są adekwatne do stanu? proszę o poradę, którego wybrać (zależy mi na niezachwianej jakości pracy na najbliższe 2 lata):

 

a) http://tablica.pl/oferta/rock-shock-pike-409-skok-95-140-am-enduro-fr-ID3yhsX.html#23b71503f0

- elementy typu przetarte golenie faktycznie nie przeszkodzą w poprawnej pracy w dłuższej perspektywie czasu?

B) http://tablica.pl/oferta/rock-shox-pike-454-u-turn-qr-20-ID3w3uW.html#23b71503f0 (mój wybór, wydaje się najmniej zużyty)

c) http://tablica.pl/oferta/amortyzator-rockshocj-pike-409-u-turn-ID3iKBx.html#23b71503f0

 

Gdybyście odradzili 454, to wybory poniżej:

 

d) http://allegro.pl/amortyzator-rock-shox-pike-409-u-turn-95-140-1-1-8-i3510384472.html

e) http://allegro.pl/rock-shox-pike-409-u-turn-95-140mm-rebound-compres-i3512031817.html

 

4) Czy ceny nie są wygórowane?

5) Jeżeli chce rower do Dirtu również (i przekładać amora), to może skupić się na kupnie używki z PIKE'em? Mój wybór z aktualnych ofert i zaznajomieniem się ze specyfikacją części do Dirtu, warto?

a)http://tablica.pl/oferta/rower-mtb-drit-street-void-2-0-pike-409-octane-one-ns-wroclaw-ID3eR6d.html#9107c48d70

6) Mój GT ma inną oś w przednim kole niż wymaga tego PIKE, więc musiałbym zmienić koło (2 element do złożenia DIRT'a) koszt razem ~ 1000zł - zostało kupno części za co najmniej drugie tyle, ten punkt podsumowuje moje przemyślenia i mówi, że bardziej opłaca się wziąć używkę całego roweru.

 

Moje dylematy są powiązane z amortyzatorem, nie wiedziałem w którym dziale założyć powiązany wątek. Prosiłbym o odpowiedzi na wszystkie punkty w miarę możliwości.

 

Pozdrawiam

 

  • Mod Team
Napisano

Pike jak sie okazało był tak świetnym widelcem ze go wsadzali wszędzie gdzie sie dało i radził sobie świetnie. wiec jeżeli będzie ustawiony pod geometrie danej ramy będzie ok.

 

Zamysł twórców był taki ze to widelec do dirtu. Jednak i w XC i w FR go widziano a i ludzie go sobie chwalili :D

 

Weź jeszcze poprawkę ze tam jest uchwyt IS na tarcze 180 mm :P dodatkowo, nie brałbym widelca w którym ktoś zgubił zaślepkę/pokrętło od Gate.

 

Czy warto dać 600-700zł Za Pike'a ... jeżeli jest w dobrym stanie to tak bo to naprawdę dobry widelec, prosty i względnie tani w serwosterowaniu i utrzymaniu. Ale trzeba sie upewnić jako że jego przeznaczenie niejako wymusza katowanie, czy jest w dobrej kondycji.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...