michalekD Napisano 4 Września 2013 Napisano 4 Września 2013 Witam szanowne forum, jako że na forum szosowym jestem pierwszy raz to chciałbym uzyskan odpowiedzi na nurtujące mnie pytanie. Chcę kupić pierwszys rower szosowy do jazdy raczej rekreacyjnej niż typowo sportowej i tu pojawiają się dwa modele, które wpadły mi w oko po długich eliminacjach. W grę wchodzą tylko nowe rowery i te dwa konkretne modele. Kellys: http://www.kellysbike.com/PL/rowery-2013/szosowe/arc-1-0#.Uicu7H-xocs Merida: http://www.rowerymerida.pl/produkt106/race-880-16-rower-merida.html proszę o opinię który z tych dwóch proponowalibyście zakupić? kellysa mogę mieć za 2200pln meridę około 1900pln chciałbym równiż prosic o nie pisanie a do czego będzie służyl rower i tym podobnych zapytań tylko czyste opinie i sugestie, który z tych dwóch będzie lepszy. Dzięki za pomoc
Zeniu Napisano 4 Września 2013 Napisano 4 Września 2013 Merida ma lepszy osprzęt, ale jak nie masz mocy w nogach to w górzystym terenie przełożeń Ci zabraknie, korba 53/39 i kaseta 12-25 przy dłuższych dystansach da Ci w kość na długich podjazdach (ja miałem problemy na początku sezonu po przekroczeniu 70 kilometra po jurze krak-częst...), a w tych pieniądzach nie brał bym żadnego z nich
mklos1 Napisano 4 Września 2013 Napisano 4 Września 2013 Kellys w cenie 2700 PLN musi mieć chyba ramę ze złota, bo osprzętowo to jakieś nieporozumienie... Cena 2200 byłaby jeszcze do łyknięcia, ale Merida wypada lepiej.
korbotronic Napisano 5 Września 2013 Napisano 5 Września 2013 Jeśli można, podłączę się żeby nie zakładać nowego tematu. Też jestem na etapie poszukiwania swojej pierwszej szosy. Upatrzylem sobie Giant Defy 2 2014 http://www.giant-bicycles.com/pl-pl/bikes/model/defy.2.2014/14060/66320/#specifications Czy bedzie dobry do rekreacyjnej jazdy? Czy jest to dobra baza do ewentualnej rozbudowy jeśli wciągnie mnie jazda na szosie? Czy lepiej kupic na pczatek taka Meride jak pokazał kolega a później ja ewentualnie sprzedać i kupic coś lepszego?
mklos1 Napisano 5 Września 2013 Napisano 5 Września 2013 Czy bedzie dobry do rekreacyjnej jazdy? Tak. Wystarczający. Niezła propozycja w tej cenie. Prawie full tiagra i teoretycznie kompozytowy widelec. Moim zdaniem dobra baza na rozbudowę, jeżeli aspirujesz do osprzętu klasy Ultegra.
korbotronic Napisano 5 Września 2013 Napisano 5 Września 2013 Dzięki mklos1. Chyba mnie przekonałeś :-D Mam nadzieję, że jak na razie bedzie to odpowiedni sprzęt, a w miarę zużycia będę najwyzej podmienial poszczególne elementy na lepsze.
tobo Napisano 5 Września 2013 Napisano 5 Września 2013 Witam szanowne forum, jako że na forum szosowym jestem pierwszy raz to chciałbym uzyskan odpowiedzi na nurtujące mnie pytanie. Chcę kupić pierwszys rower szosowy do jazdy raczej rekreacyjnej niż typowo sportowej i tu pojawiają się dwa modele, które wpadły mi w oko po długich eliminacjach. W grę wchodzą tylko nowe rowery i te dwa konkretne modele. Kellys: http://www.kellysbike.com/PL/rowery-2013/szosowe/arc-1-0#.Uicu7H-xocs Merida: http://www.rowerymerida.pl/produkt106/race-880-16-rower-merida.html proszę o opinię który z tych dwóch proponowalibyście zakupić? kellysa mogę mieć za 2200pln meridę około 1900pln chciałbym równiż prosic o nie pisanie a do czego będzie służyl rower i tym podobnych zapytań tylko czyste opinie i sugestie, który z tych dwóch będzie lepszy. Dzięki za pomoc Dziś podstawową konfiguracją napędu dla amatora i nie tylko jest korba 50/34 i kaseta12/30 z grupy tiagra (dla napędów 2x10) W Meridzie jest mocna kombinacja. O ile o wymianę kasety chyba dałoby się doprosić przy zakupie to z korbą będzie trudniej.
kawerna Napisano 5 Września 2013 Napisano 5 Września 2013 Witam szanowne forum, jako że na forum szosowym jestem pierwszy raz to chciałbym uzyskan odpowiedzi na nurtujące mnie pytanie. Chcę kupić pierwszys rower szosowy do jazdy raczej rekreacyjnej niż typowo sportowej i tu pojawiają się dwa modele, które wpadły mi w oko po długich eliminacjach. W grę wchodzą tylko nowe rowery i te dwa konkretne modele. Kellys: http://www.kellysbike.com/PL/rowery-2013/szosowe/arc-1-0#.Uicu7H-xocs Merida: http://www.rowerymerida.pl/produkt106/race-880-16-rower-merida.html proszę o opinię który z tych dwóch proponowalibyście zakupić? kellysa mogę mieć za 2200pln meridę około 1900pln chciałbym równiż prosic o nie pisanie a do czego będzie służyl rower i tym podobnych zapytań tylko czyste opinie i sugestie, który z tych dwóch będzie lepszy. Dzięki za pomoc @michalekD Z tych dwóch, kellys bez wątpienia! Uzasadniając: rower z aluminium + aluminiowy widelec = wypadanie zębów od drgań Najważniejszą zaletą kellysa jest karbonowy widelec, który tłumi drgania i daje jednak odrobinę komfortu (co prawda nie tak jak cała rama z karbonu lub stalowa, ale zawsze ) Kompaktowy napęd kallysa też chyba w twoim wypadku będzie słuszniejszym wyborem. Przełożenie 34/28 da ci luz na podjazdach. ukłony i uśmiechy
korbotronic Napisano 5 Września 2013 Napisano 5 Września 2013 Tak. Wystarczający. Niezła propozycja w tej cenie. Prawie full tiagra i teoretycznie kompozytowy widelec. Moim zdaniem dobra baza na rozbudowę, jeżeli aspirujesz do osprzętu klasy Ultegra. A warto dopłacić do Defy 1? http://www.giant-bicycles.com/pl-pl/bikes/model/defy.1.2014/14060/66321/#specifications
mklos1 Napisano 5 Września 2013 Napisano 5 Września 2013 A warto dopłacić do Defy 1? +400 PLN i grupa wyżej. Nie wiem. Jak masz, to można się nad tym zastanowić. Ja bym dopłacił.
korbotronic Napisano 5 Września 2013 Napisano 5 Września 2013 Zobaczę czy maja juz te modele w sklepach i obejrzę na żywo. Wizualnie bardziej podoba mi się biały Defy 2, ale chyba doplace do "jedynki". Chyba, ze na żywo bedzie definitywnie brzydki :-D
Herodot Napisano 5 Września 2013 Napisano 5 Września 2013 +400 PLN i grupa wyżej. Jeżeli koszt podniesienia grupy osprzętu to 400 PLN, a masz tą kasę, to na pewno warto. Zasadą jest, że osprzęt kupowany na bikosie jest znacznie tańszy w przeliczeniu, niż ten sam kupowany później z osobna w ramach modernizacji roweru. Acz trzeba tą kasę na początku mieć. Uważam - będąc mądrzejszym o swoje doświadczenia, że kupując rower trzeba kupić taki, na jaki mnie maksymalnie stać w danym momencie (oczywiście jeżeli ma służyć do czegoś więcej niż do jazdy rekreacyjnej). Patrząc na moje MTB widzę, że gdyby kupił gotowy na takim poziomie jak mój obecnie, to koszt zakupu wyniósł by nie więcej niż 75% kosztu modernizacji. Albo za 100% kosztu modernizacji kupiłbym coś gotowego dużo lepszego. Fakt, że mam dokładnie to, co chciałem, ale czy to uzasadnia tą różnicę w cenie, to sam nie wiem?
korbotronic Napisano 5 Września 2013 Napisano 5 Września 2013 Zasadą jest, że osprzęt kupowany na bikosie jest znacznie tańszy w przeliczeniu, niż ten sam kupowany później z osobna w ramach modernizacji roweru. Acz trzeba tą kasę na początku mieć. Idac ta zasada można dojść bardzo wysoko, jeśli kogoś stać, tak jak mówisz. Na przykład dokładając kolejne 200 zł mogę mieć Corratec Dolomiti na ultegrze http://allegro.pl/rower-szosowy-corratec-dolomit-ultegra-55cm-l-i3504725679.html Ale czy warto? Nie wiem, nie znam się. Wiadomo, jest ultegra ale jak wygląda reszta w stosunku do Defy 1?
Herodot Napisano 5 Września 2013 Napisano 5 Września 2013 Nie znam się na szosach na tyle, aby oceniać tego Corrateca za 4399 PLN (zaczynałeś od dużo niższego budżetu, a to prawie dwa razy więcej ). Jeśli jednak już poruszamy się w tym przedziale to mogę Ci tylko pomóc w ten sposób - w tym przedziale zakupiłem właśnie swoją pierwszą szosę jako uzupełnienie do MTB i czekam na przesyłkę. Dokładnie taki rower http://www.radon-bikes.de/xist4c/web/Sage-7-0_id_22319_.htm#geo56 Za cenę Twojego Corrateca mam nowy rower z dobrą aluminiową ramą, karbonowym widelcem, prawie pełnej Ultegrze, z sensownymi kołami (waga jakieś 1,6 kg, wartość rzędu 2k PLN). Waga całości to 7,9 kg do 9 kg Corrateca. Ocena, co warto należy do Ciebie - wybór czy ważniejsza jest stylówa (tutaj wygrywają uznane i stare marki) czy też relacja cena do wyposażenia (tutaj wygrywają wysyłkowe produkcje). Oczywiście nie oceniam tego, bo dla każdego co innego może mieć znaczenie.
wnoto Napisano 5 Września 2013 Napisano 5 Września 2013 Założyłem taki wątek jaki % ceny roweiru stanowią dodatki które dokupiłeś potem. Wniosek większości jest taki że rower to dopiero początek ... przygody. I warto wydać ciut więcej przy załozeniu że rzyczywiście będziesz z niego korzystał.
korbotronic Napisano 5 Września 2013 Napisano 5 Września 2013 zaczynałeś od dużo niższego budżetu, a to prawie dwa razy więcej Od dużo niższego budżetu zaczynał autor tematu, ja, żeby nie zaczynać nowego z takim samym, podłączyłem się i zapytałem o Gianta Defy 2: http://www.giant-bicycles.com/pl-pl/bikes/model/defy.2.2014/14060/66320/#specifications więc mój budżet nie jest jakiś super mały - tak mi się wydaje Później wrzuciłem propozycję Defy 1: http://www.giant-bicycles.com/pl-pl/bikes/model/defy.1.2014/14060/66321/ i tego Corrateca http://allegro.pl/rower-szosowy-corratec-dolomit-ultegra-55cm-l-i3504725679.html Mnie też nie interesuję żadna stylówa. Chcę kupić rower. A jak już mam coś kupić to wolę kupić coś dobrego a nie coś w co zachwile będę ładował kase. Dlatego jestem tu, i proszę doświadczonych kolegów o radę bo ja się kompletnie nie znam na szosach. Dlatego fajnie, że się włączyłeś do dyskusji. Może jeszcze ktoś się wypowie na temat tego Corrateca vs. Giant Defy 1
mklos1 Napisano 5 Września 2013 Napisano 5 Września 2013 @Herodot słusznie prawi. Trzeba brać najdroższy (najlepszy) rower na jaki stać. Zwykle na tym wychodzi się najlepiej. Wydaje mi się, że Corretec stoi najwyżej w stawce.
marcinusz Napisano 5 Września 2013 Napisano 5 Września 2013 Jak ktoś rozważa szoskę powyżej 4000zł, to koniecznie powinien rozważyć ofertę Canyona: https://www.canyon.com/_pl/roadbikes/bike.html?b=3191 Atrakcyjna jest też oferta Carver'a i zaczyna się od niższego pułapu cenowego: http://www.carver.de/bikes/2013-road/ Warto zwrócić uwagę na koła. Obie niemieckie marki dają dobre koła w stosunku do ceny roweru. Wyłamują się od dość powszechnej zasady, że koła daje się bylejakie.
Herodot Napisano 5 Września 2013 Napisano 5 Września 2013 Jak ktoś rozważa szoskę powyżej 4000zł, to koniecznie powinien rozważyć ofertę Canyona: https://www.canyon.c...ike.html?b=3191 Patrzałem na tego Canyona przed swoim zamówieniem. Zdecydowały jednak lepszejsze koła w Radonie oraz Ultegra w czasie gdy na Canyonie jest 105. Widać to zresztą też w wadze (8,3 kg Canyon do 7,8 kg Radona). Zresztą Radon jest przeceniony z 1300 EUR na 1050 EUR, a Canyon pozostał w swojej cenie. Stąd chyba podobna cena lepiej i nieco gorzej wyposażonego sprzętu. To nie znaczy, że Canyon jest zły. Na 105 będzie się dobrze jeździło. Ale skoro za podobną kasę można dostać coś więcej, to czemu by nie? Wydaje mi się, że Corretec stoi najwyżej w stawce. A czemu tak? Na zdrowy rozum, odrzucając samą markę, niemieckie składaki (nie określając nawet, czy to Canyon, Radon czy coś innego) wypadają - w relacji cena do jakości i oferowanego wyposażenia - dużo lepiej. BTW - czemu Corratec waży aż 9 kg? Od dużo niższego budżetu zaczynał autor tematu, ja, żeby nie zaczynać nowego z takim samym, podłączyłem się i zapytałem o Gianta Defy 2 W porządku, nie zauważyłem
korbotronic Napisano 5 Września 2013 Napisano 5 Września 2013 Decyzja podjęta - mam nadzieję, że słuszna... Jutro odbieram Corrateca. czemu Corratec waży aż 9 kg? Waży 8,7 kg - tylko 400g więcej od Canyona. Jako amator, pewnie nawet tego nie odczuję.
mklos1 Napisano 5 Września 2013 Napisano 5 Września 2013 A czemu tak? Na zdrowy rozum, odrzucając samą markę, niemieckie składaki (nie określając nawet, czy to Canyon, Radon czy coś innego) wypadają - w relacji cena do jakości i oferowanego wyposażenia - dużo lepiej. BTW - czemu Corratec waży aż 9 kg? To też napisałem, że mi się wydaje. Radon też jest bardzo dobry. Pytanie jak z dostępnością w Polsce - pewnie jakichś większych problemów być nie powinno. Ale jak widać - decyzja już zapadła.
korbotronic Napisano 5 Września 2013 Napisano 5 Września 2013 To co? Dobra decyzja z tym Corrateciem czy nie?
mklos1 Napisano 5 Września 2013 Napisano 5 Września 2013 Jak najbardziej dobra. Sprzęt na osprzęcie ultegra w cenie około 4000 PLN nie jest jakoś szczególnie popularny. Popatrz sobie np na takie marki jak Focus. W tym budżecie ma osprzęt Tiagra (sklep Wertykal). Nawet jakby przymierzyć się do własnoręcznego sklecenia takiego pojazdu, to podejrzewam, że byłoby trudno zmieścić się w 4000 PLN. Dobra cena. Będziesz zadowolony.
1415chris Napisano 5 Września 2013 Napisano 5 Września 2013 Rower szosowy to nie tylko osprzet "ultegry". Ten Corratec (rama + widel) wyglada nieco topornie. Zdecydowanie brak mu lekkosci, co tez widac po 9kg. Zdecydowanie lepiej wyglada Radon. Sadzac po konstrukcji widelek, bedzie tez wygodniejszy.
Herodot Napisano 5 Września 2013 Napisano 5 Września 2013 Popatrz sobie np na takie marki jak Focus. Focusa na Ultegrze można dostać w Polsce za 4,3k PLN (Culebro 2.0) - sprawdzone w praktyce Corratec też będzie fajny W sumie dla amatora każdy z tych sprzętów będzie dobry. Szczerze - nie wyczuje wielkich różnic między 105 czy Ultegrą To nie ten poziom użytkowania. Ja mówiłem o Radonie z kolei jedynie w aspekcie dostania za jakieś 4,5k PLN maksimum tego, co możliwe. I w tym sensie uważam to za najlepszy wybór.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.