Skocz do zawartości

[amortyzator do 1100zł] Co kupić? Czekać? DH FR


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam, dawno mnie tu nie było i trochę się u mnie działo i mój stary Manitou się rozsypał i przyszła pora by wymienić to na coś innego i teraz mam trochę kasy do dyspozycji :) Mianowicie potrzebuję amortyzatora minimum 170mm skoku (najlepiej dwupółka) na QR20 do swojego rowerku :D Do dyspozycji jak w tytule 1100zł i ani grosza więcej. Myślę nad tym: http://allegro.pl/888-vf2-stan-idealny-nie-44-55-66-domain-boxxer-i3509539125.html chociaż to jest 2006 a manitou był z 2005 i pękał gdzie się dało i boje się że ten 888 też zacznie pękać i się rozsypywać. Może macie jakieś inne propozycję? Proszę was o pomoc :)

 

PS. Słyszałem też że w tej cenie już lepiej wyrwać jakiegoś marocka z RC... co sądzicie?

Napisano

Jeżeli to nie Ty kupiłeś te ósemki to poczytaj ten wątek

 

http://www.forumrowerowe.org/topic/138405-888-vs-boxxer-co-lepsze/

 

a tu masz boxxerka

 

http://allegro.pl/rock-shox-boxxer-team-gwarancja-i3512846661.html

 

dobra opcja, tylko ten z tej aukcji nie ma dolnego pokrętła, da się je regulować imbusem, ale sprzedający tego nie napisał.

 

Sam śmigam na boxxerach, wcześniej miałem WC a teraz Team i śmiało polecam.

Napisano

Jeszcze nic nie kupiłem bo praktycznie jak na razie pieniędzy w rękach nie mam :) przelewy nie doszły. Ten boxxer fajny tylko ta półka mi się nie podoba i nie wiadomo ile gościu sobie za niego woła. Tylko teraz pytanie czy boxxer byłby dla mnie dobry bo ważę 55kg i tutaj zaczyna się zabawa ze zmianą sprężyn. I jak na razie nic ciekawego do kupienia nie widzę. Bo ten 888 VF2 za 900zł to chyba przesada lekka?

Napisano

A dalej masz tego signa? Jeśli masz go w takiej specyfikacji jak w profilu to zamiast wydawać ponad tysiaka na dwupółkę do słabego sztywniaka kupiłbym jakieś 66 czy domaina z naciskiem na marzcoka za jakies 700 zł a resztę wpakowałbym w inne części. Bo jak patrze w ta specyfikacje zmieniłbym praktycznie wszystko:D 

Napisano

A dalej masz tego signa? Jeśli masz go w takiej specyfikacji jak w profilu to zamiast wydawać ponad tysiaka na dwupółkę do słabego sztywniaka kupiłbym jakieś 66 czy domaina z naciskiem na marzcoka za jakies 700 zł a resztę wpakowałbym w inne części. Bo jak patrze w ta specyfikacje zmieniłbym praktycznie wszystko:D 

 

To nie patrz na specyfikację, napisałem że dawno mnie tu nie było i trochę się pozmieniało :P Nie mam signa, teraz jest full, lepsze koła, opony, kierownica mostek - cały rower inny i teraz przyszedł czas na zmianę widelca więc zmieniam :P i zostaną mi hamulce. Ale na hamulce szybko uzbieram :)

Napisano

http://allegro.pl/ro...3525237817.html

Ten tez chyba bez regulacji powrotu

 

World Cup wymaga częstszego serwisu niż Team/Race, jest mniej czuły, ale jego zaletą jest bardzo niska waga i możliwość pompowania sprężyny pod siebie.

 

Jest jeszcze kwestia popychacza sprężyny, w WC jest on cieńszy niż w Team/race o 2mm. Mi udało się pogiąć ten z WC.

 

Team/race jest dużo czulszy, nawet jak się bardzo rzadko serwisuje to działa bez zarzutów. A sprężynę do lag 32mm sam kupowałem 2 tygodnie temu, w rowerowy.com srebrną do 65kg za 170zł. Pod twoją wagę też by się znalazła, chyba biała z tego co pamiętam.

Napisano

Czyli odradzacie tego boxxera? Chetnie bym sie o niego pokusił i w sumie zaraz popatrze jak przebiega serwis tego World Cup'a i ocenie czy sam bym tego dokonał. Gościu na aukcji napisał, że regulacje sprawne ale jutro zadzwonie i się dowiem dokładniej. Ciężki wybór jest w tym momencie.A to że amor przekracza wartość ramy to wiem, z czasem też może ją wymienie ;) Skoro ma możliwość pompowania pod siebie to dlaczego ma być mniej czuły? na pewno chyba będzie lepszy niż ten Manitou Stance Kingpin którego miałem, prawda? :P I ile ma skoku 203mm?

EDIT: Doczytałem i ma skok 200mm ale teraz to się zawahałęm bo ponoć one są mało wytrzymałe a ja lubie robić np. dropy ze schodów albo wybrać się z kumplem i porobić dropy z różnych wysokości na piachu.. Najlepszym wyjściem byłby fox ale nie stać mnie na to więc może lepiej postawić na 888?

Napisano

Ciekawy ten twój wynalazek typu "full" :) No ale może jeździ jak trzeba, nie spotkałem się z taką konstrukcją w realu więc nie oceniam. Dwupółka jest Ci naprawdę potrzebna? Czy 180/200mm skoku? Przecież to jakiś totalny downhill a nie jakiś drop ze schodów, gdzie 150-160 spokojnie wystarczy. 

 

W tej kasie to ja bym szukał jakiegoś jednopółkowego Domaina, nie jeździłem na nim ale chłopy tak chwalą że sam pewnie niedługo kupię. W tej kasie spokojnie kupisz, praca będzie idealna a i skoku wystarczy. 

Napisano

170mm wykorzystywałem i brakowało nie raz tego skoku ale amor umarł więc skoro mam możliwość kupno innego, lepszego z większą ilością skoku to po jakiego grzyba mam zmniejszać ten skok?? :| FR wymaga większego skoku amora według mnie. Dlatego nie bardzo lubię pytać na forach bo ludzie zaraz piszą nie na ten temat co trzeba, dowiem się coś więcej prócz tego że mam dziwny "full wynalazek" i że mi nie potrzeba tyle skoku?

Napisano

Boxxer WC jest mniej czuły przez dodatkowe uszczelki w komorze powietrznej, ale to dosłownie nie wielka różnica pomiędzy Team/Race. da się to zrekompensować łagodniejszym ustawieniem tłumienia.

A co do wytrzymałości. Sam ładowałem dropy większe ode mnie, skakałem po schodach, i zaliczyłem nie jednego strzała przy prędkości o wielki kamień, tak że amor się dobił, a mi prawie ręce spadły z kierownicy. A amortyzator dalej jest cały i prosty. Słyszałem tylko o jednym przypadku pękniętych goleni dolnych, ale to przez uderzenie w kamień tą właśnie golenią.

 

W 2010 roku jak wyszły boxxery z golenią 35mm wszyscy pisali, że te z 32mm muszą być niej wytrzymałe i wiotkie. i że sprężyna powietrzna ma krótszą komorę, że to zmieni jej charakterystykę. Ale nikt nie wspomniał o tym że szersze lagi mają cieńszą ściankę, a objętość komory powietrznej jest nadal taka sama (jest krótsza, ale ma większą średnicę)

 

Poza tym ważysz 55kg ? to tym bardziej go nie połamiesz. przy tej wadze będziesz go pompował pewnie na ok 100psi. ale przy sagu 30% będzie Ci bardzo ciężko go dobić. wynika to z rozmiarów komory powietrznej, pod lżejsze osoby mogła by być trochę większa, ale wtedy cięższe osoby by go łatwiej dobijały. Wiem to z własnego doświadczenia.

 

Jak śmigasz FR to lepszy będzie dla Ciebie WC. serwis da się przeprowadzić nawet jak masz tylko jedną lewą rękę, a prawej nie masz w ogóle.

 

http://www.dh-zone.com/forum/viewtopic.php?f=16&t=79309

 

W 888 masz więcej regulacji i będziesz mógł go lepiej ustawić pod siebie, ale w ósemkach z tego co kojarzę są nierozbieralne tłumiki, a serwis jest trudniejszy. Słyszałem też od kolegi, że przy nieodpowiednim postępowaniu podczas serwisowania można go uszkodzić.

 

A foxa40 nie kupisz w tej cenie, ostatnio był na allegro jakiś za 1200zł ale miał bardzo zdarte górne lagi, na sprawnego trzeba się wyrzygać ze 2000zł.

Tez bym chciał czterdziestkę, ale głównie dlatego żeby się nauczyć go serwisować, ale póki co koszty amortyzatora jak i serwisowania foxa mnie odstraszają.

No i  częste serwisowanie podobnie jak w boxxerze WC, z tym że dużo więcej roboty niż w boxxie.

 

Rzuć też okiem na dział giełda na dh.zone jest tam sporo większy wybór niż na allegro.

 

Ps. mam 203/228mm skoku i nie zgadzam się z opinią że to za dużo.

Ps2. z własnego doświadczenia wiem, że pytania związane z DHiFR lepiej kierować na dhzone.

Napisano

Jakoś teraz się tak naczytałem dość złych opinii o tych boxxach i nie jestem zbytnio przekonany by to kupować.. a ja mam właśnie szczęście do takich rzeczy by zaryć gdzieś widelcem :/ Chyba jednak poczekam na jakieś 888, kumpel też śmiga na 888 ale vf2 i działa całkiem przyzwoicie chociaż te cieńkie lagi mnie odstraszają też jakby nie było :P Poczekam na jakieś oferty, do końca miesiąca chciałbym coś kupić bo mnie szlag trafia bez roweru już :) A na DH Zone w sumie patrzałem i nic ciekawego nie ma tak samo jak na allegro. 

Napisano

Możecie mi chociaż powiedzieć których roczników 888 i boxxerów unikać? bo słyszałem że 888 2008r. ma luzy fabryczne na lagach dolnych...

Napisano

serwis 888 nie jest trudny i wykonuje się go dużo rzadziej niż w boxxerach do tego 888 dużo bardziej wytrzymałe jedyną wadą jest niestety waga ale coś za coś.

Napisano

Na wadze mi nie zależy(rower waży 26kg więc w tą czy w tą zero różnicy:P)... za ile według was zadbany marzocchi 888 rc2x 2006 powinien byc sprzedany? albo rocznik 2007 też rc2x

Napisano

Kupiłem Marzocchi 888 RC2X 2007, zadbany jedynie parę rysek i przeserwisowany za 1200zł... już żadnej innej oferty nie mogłem znaleźć a ta wydawała się być najlepsza ;)

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...