Skocz do zawartości

[opony] co da zmiana


KakinPL

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam, mam pytanie czy zmiana opony 26x1.9 na 26x1.75 jakoś przyczyni się do prędkości na szosie? Z góry dzięki, szerokiej drogi i uprzejmych kierowców ;)

Napisano

Witam,

Jeśli opona o tym samym bieżniku to zmniejszysz opory toczenia przez co będziesz w stanie przy zachowaniu tego samego poziomu wysiłku osiągnąć większą prędkość. Minusem jest jednak gorsza przyczepność przy trudnych warunkach atmosferycznych i niższy profil opony co przełoży się na większe "obrażenia" obręczy przy wjeżdżaniu na krawężniki chodnikowe.

 

Szerokość opony powinna być dopasowana do wzrostu i wagi.

 

pozdrawiam.

Napisano

A czy jest jakiś odpowiednik prędkości jeżeli jadę na zwykłych oponach 1.9 30km/h na prostym terenie, a na 1.75 z tym samym wysiłkiem.

Napisano

W teorii opona 1.9 jest o niecałe 4mm szersza od 1.75. Oznacza to, ni mniej ni więcej, że... nie poczujesz żadnej różnicy. Równie dobrze możesz nabić więcej powietrza do opony1.9 i za darmo uzyskasz dokładnie taki sam efekt.

Jeśli zaś chodzi o uzyskiwaną prędkość to pojedziesz może 0.1, może 0.2 km/h szybciej co w praktyce nie ma również żadnego znaczenia.

Napisano

Po pobieżnych szacunkach- osiągniesz około 600 km/h. A poważnie- jeśli zmienisz opony tylko na węższe i nie zmienisz nic innego, to będziesz jeździł wolniej. Żeby jeździć szybciej, to węższe opony musisz napompować do wyższego ciśnienia, niż szersze opony.

Napisano

@@KakinPL, tylko o tym nie pisałeś ...

Powinieneś rozpocząć od tego jaką masz oponę teraz a nie dzielić się tylko jej szerokością ... i co zamierzasz założyć ...

 

Jak przejdziesz s "klocka" na semi slick`a lub slicka do tego wąskiego to na asfalcie łatwiej będzie utrzymać wyższą prędkość ... ale szału się nie spodziewaj bo większa prędkość to większe opory powietrza i nie da się tak w nieskończoność przyśpieszać  :).

 

Tak więc powiedz co masz teraz za opone i może wystarczy przejść tylko na jakąś "pół łysą" żeby poprawić osiągi na gładkim nie tracąc zbyt wiele w terenie.

 

Pozdro

Napisano

Nwm, nie znam się na tym, jeśli podam Ci to co pisze na oponie wystarczy proszę o odp. jestem ciemny w tych sprawach bo dopiero zaczynam

Napisano

@@KakinPL, Przy zbliżonym bieżniku przesiadka z 1.9 na 1.75 praktycznie nic nie da. Bieżnik i ciśnienie to jest to, na co trzeba zwrócić uwagę. Opona musi mieć typowo szosowy bieżnik oraz wyższe ciśnienie niż typowa opona mtb. 

Napisano

@@KakinPL, Przy zbliżonym bieżniku przesiadka z 1.9 na 1.75 praktycznie nic nie da. Bieżnik i ciśnienie to jest to, na co trzeba zwrócić uwagę. Opona musi mieć typowo szosowy bieżnik oraz wyższe ciśnienie niż typowa opona mtb. 

 

Dokładnie tak. Poza tym jest pewna graniczna wartość - w zależności od terenu, ale to około 20 km/h od której większą rolę zaczynają grać opory powietrza niż toczenia.

Nie bronię tu tezy że przy (powiedzmy) 30 km/h slick na asfalcie jest tak samo szybki jak ciężka artyleria typu Geax Datura, ale lepiej rozważ obniżenie pozycji, albo zwężenie chwytu.

Wiem co mówię, bo pamiętam jak zwykły MTB zaczął latać po asfalcie po wsadzeniu (niskiego) carbonowego widelca zamiast amora i przycięciu kiery o głupie 2 cm z każdej strony. Rowerzysta widziany "od przodu" ma niestety bardzo wysoki współczynnik oporu powietrza - spróbuj zrównać się prędkością z kumplem na jakimkolwiek dłuższym zjeździe, a potem obniż się do pozycji zjazdowej maksymalnie jak potrafisz.

Działa, nie ?

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...