Skocz do zawartości

[koła do roweru] kupno do 600 zł


mateodudek

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam, posiadam rower scrapper ar2 z troche pozmienianym osprzętem między innymi przerzutka tyl xt itd.. jadę niedługo na wyjazd i potrzebuje kół gdyż moje już niestety się niezbyt nadają do jazdy stwierdziłem że kupię nowe. Posiadam 600 zł, roweru używam na codzień do jazdy po górach (często zdarzają się ciężkie upadki) i chciałbym o doradzenie co mogę kupić?

zastanawiam się nad : (koło nr 1) oraz co na tył? i czy to dobry wybór?

http://rowerowy.com/sklep/czesci/kola/prod/kola_wyprzedaz

ważę 95 kg i mam 190 wzrostu.

  • Mod Team
Napisano

Trochę mało informacji, bo nie napisałeś jaki rozmiar koła, ile ważysz, jaki montaż tarczy ham. jakie rozmiar osi (aczkolwiek to pewnie standardowo 9/10mm).

Z kół systemowych dobre, raczej bezobsługowe, bezawaryjne i wytrzymałe będą mavici Crossride: http://allegro.pl/nowe-kola-mavic-crossride-najtaniej-i3500864245.html nie należą one do kół lekkich, no ale nie pisałeś, że ma być lekko ;)

Z tego linku co podałeś... umh, zobacz na rozmiary tych kół - z 10. kół tylko 3 mają 26" w tym jedno ma mocowanie osi 20 mm, więc raczej odpada, zostaje numer 1 i 3 :F

EDIT: Widzę, że kolega obok potrafi czytać w myślach i szybciej wysyłać posty :D

Napisano

Ja bym wstawił Mavic Crossride i zapomniał o temacie. To solidne i dosyć trwałe koła.

a Te koła na rowerowy nie będą lepsze ? możesz powiedzieć coś więcej ? oraz czy będą odpowiednie Te które wymieniłeś do mojej wagi?

 

Trochę mało informacji, bo nie napisałeś jaki rozmiar koła, ile ważysz, jaki montaż tarczy ham. jakie rozmiar osi (aczkolwiek to pewnie standardowo 9/10mm).

 

Z kół systemowych dobre, raczej bezobsługowe, bezawaryjne i wytrzymałe będą mavici Crossride: http://allegro.pl/nowe-kola-mavic-crossride-najtaniej-i3500864245.html nie należą one do kół lekkich, no ale nie pisałeś, że ma być lekko ;)

 

Z tego linku co podałeś... umh, zobacz na rozmiary tych kół - z 10. kół tylko 3 mają 26" w tym jedno ma mocowanie osi 20 mm, więc raczej odpada, zostaje numer 1 i 3 :F

 

EDIT: Widzę, że kolega obok potrafi czytać w myślach i szybciej wysyłać posty :D

montaż tarczy na śruby. koła 26. oraz ważę 95 kg.. nie zależy mi na tym by były super lekkie :)

 

sądzicie że te kołą będą odpowiednie ? nie znajdę nic lepszego? i czy to ta kategoria wagowa : D?

  • Mod Team
Napisano

Crossride spokojnie dają radę nawet pod 125kg (testowane na ojcu :) ), ich nazwijmy to wadą jest konieczność dbania o bębenek oparty na ceramicznym ślizgu (identyczny jak w najdroższych modelach), trzeba go mniej więcej raz do roku nasmarować, odpowiednią oliwką, jest to prosta czynność, wtedy służą latami. Poza tym i stosunkowo wysoką wagą nie mają innych znanych mi wad.

Z kołami "składanymi" jest natomiast taki problem że nigdy nie wiadomo czy są zaplecione naprawdę dobrze, a wbrew pozorom jest to sztuka, bardzo często sklepy sprzedają koła ze zbyt słabo napiętymi szprychami lub naciągniętymi nierównomiernie itp. bardzo mocno odbija się to na wytrzymałości takich kół.

Czy da się znaleźć coś lepszego za 6stów? Pewnie się da ale to raczej kwestia trafienia okazji. 

  • Mod Team
Napisano

 

Crossride spokojnie dają radę nawet pod 125kg (testowane na ojcu ),

Ciekawe.... pod moją waga ( 86 kg plus 11 kg rower) przednie koło gięło się w czasie ostrzejszych dohamowań, a tył się mocno poddawał podczas podjazdów ( niezbyt stromych). IMO Crossride'y są zbyt miękkie i rozpatrzyłbym inne opcje

Fulcrum RM10

http://www.trybik.pl/red-metal-10.html

lub skompletować zestaw z wyprzedaży na DT4You

  • Mod Team
Napisano

Masz francuskie czy rumuńskie mavicki?

Z szosowymi aksiumami była taka akcja że miałem wypust francuski i tyrałem je jak się dało, nawet na przełaju i nic im nie dolegało, ciągle chodziły jak nowe a kumple mieli nowsze, rumuńskie i po 500km dostały luzu na boki którego nijak nie szło skasować.

  • Mod Team
Napisano

 

Masz francuskie czy rumuńskie mavicki?

Normalnie nie mam pojęcia, bo pozbyłem się ich w mgnieniu oka. Choć jak sobie przypomnę wykonanie, to na 99% rumuńskie łapki robiły.

  • Mod Team
Napisano

Co konkretnie było z nimi nie tak?

Mam w domu i takie i takie, różnią się jedynie bardziej matowym lakierem, poza tym nie widzę zewnętrznych różnic, jak z trwałością tego drugiego kompletu to nie wiem bo są w rowerze miejskim.

  • Mod Team
Napisano

Co konkretnie było z nimi nie tak?

Przede wszystkim już jako nowe były strasznie wiotkie, co było szczególnie odczuwalne w terenie ( nawet niezbyt wymagajacym). Dohamowanie przed zakrętem lub na początku zakrętu powodowało brak pewności i pojawiało sie uczucie " uciekania " koła. Tył miał tendencję do poddawania sie podczas pedałowania na podjazdach. Pomijam fakt podatności na boczne podmuchy.

Po ok. 500 km szprychy były zdrowo poluzowane. Te koła były traktowane jako drugi komplet do łatwiejszych wypadów.

 

BTW- wg Mavica maksymalna waga rowerzysty to 100 kg dla Crossride.

  • Mod Team
Napisano

Cóż ja nie miałem takich problemów, przez 5 lat ani razu nie centrowałem swoich crossiride'ów (ważę 70kg), przez rok jeździł na nich dosyć spokojnie po szutrach i niewymagających lasach 125kg człowiek i też żadna krzywda im się nie stała, mam znajomego który też waży około 100-110kg i bardzo je sobie chwali, niema z nimi najmniejszych problemów, również nie musiał ich jeszcze centrować a śmiga już 2-gi sezon (góry+maratony).

To były nowe czy używane koła? Bo jeśli nowe to bym je reklamował, lub wysłał do poprawy zaplotu w ramch grwarancji, jeśli używki to nie wiadomo kto i jak je traktował, może były nieumiejętnie serwisowane?

 

Więc jakie koła kupić? muszę zrealizować zaraz zamówienie gdyz zalezy mi na czasie a nie chce być zawiedzionyy:)

Nie ma rozwiązań pozbawionych wad, fulcrumy są ok (z zasłyszanych opinii), tu w opisie napisane jest że mają łożyska maszynowe (ktoś może to zweryfikować?) bo z tego co pamiętam wszystkie fulcrumy były zawsze robione na łożyskach kulkowych, a takowe wymagają więcej uwagi i czynności serwisowych aby służyły długo i niezawodnie, trzeba co jakiś czas kontrolować kondycję łożysk i smaru, regulacja piast po przesmarowaniu wymaga pewnej praktyki. 

W każdym razie Fulcrum też powinien być dobrym wyborem.

  • Mod Team
Napisano

 

To były nowe czy używane koła?

Nowe.

Z gwarancją sobie dałem spokój- koła poszły do kogoś innego ( o dziwo- chwali je sobie,więc może ja jakiś inny jestem).

Fulcrumy mają łożyska maszynowe , kulkowe mają chyba tylko RM Zero.

Mam Fulcrumy RM3 od czterech lat- zero problemów ( włącznie ze sztywnością)

 

  • Mod Team
Napisano

Cóż przy mojej wadze (75kg) większość kół wydaje się sztywna, nie wiem jak pod kimś >90kg, nie jestem w stanie tego zweryfikować, natomiast stwierdzenie dawały radę oznaczało nie mniej nie więcej, że nie rozcentrowywały się, nie pękały szprychy, nie naciągały się obręcze. 

Być może kwestia gorszej partii...

Napisano

Koła mocne ale nie do twojego roweru bo:

Piasta przednia oś20mm= wymiana widelca

Piasta tył 12x150 do ciężkich ram do DH

Te by ci wytrzymały:

http://allegro.pl/dartmoor-raider-cz-b-novatec-nt-d041-142sb-i3466310212.html

 

http://allegro.pl/kpl-kol-dartmoor-raider-novatec-nyple-alu-kolory-i3466311529.html

 

http://allegro.pl/kola-dartmoor-raider-novatec-anodowane-gold-red-i3488390241.html

 

A co do Crossride to osobiście nie mam ale kolega miał takie same problemy jak Kotek. Kolega też taki 85+

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...