Skocz do zawartości

[Blokada amortyzatora] Rock Shox XC28 TK


plazmatyk

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

 

Posiadam amortyzator ROCKSHOX XC 28TK z blokadą w manetce ,gdy chce aby amortyzator był twardy i ,,zaciągam'' manetkę to amortyzator nadal jest miękki i nic nie nie zmienia co prawda widać że blokada się zamyka ale to na nic jest jakaś rada na to czy te modele po prostu tak mają ?

 

 

POZDRAWIAM

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witaj. W momencia włączenia blokady z manetki, amortyzator nie powinien sie uginac wiecej niz 1 cm.

W moim amorze RS XC32 TK solo air '29 z 2013r jak włączam manetke blokady niebieski "korek" na prawej goleni przekreca sie i amor jest 100% twardy (a wg informacji wyczytanych na forum, powinien sie lekko uginac na ok 1cm.

Tak czy owak Twoj amor zachowuje sie dziwnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak mechanicznie się wszystko kręci przesuwa - ruch manetką powoduje obrót pokrętłem na amortyzatorze to raczej tłumik.

Ale może się zdarzyć ze się kręci ale nie w pełnym zakresie z powodu luzu na lince ... dlatego na początek proponuję naciągnąć linką.

Jak nie linka to problem leży w tłumiku, możesz mieć za mało oleju w tłumiku.

Pytanie pomocnicze czy kiedyś działało i się popsuło czy zawsze tak było ...

 

pozdro

 

 

 

 

Edytowane przez rzezniol
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przed chwilą byłem naciągnąć linkę i pomogło był spory luz w manetce linka nie była za bardzo naciągnięta gdy wsiądę na rower i uginam amortyzator całym ciałem to ugina się więcej niż 1cm natomiast gdy stoję na ziemi i naciskam ciałem na kierownicę amortyzator ugina się ten 1cm czy to jest normalne ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Zapytam się jeszcze żeby nie robić nowego tematu,co zrobić gdy przy mocniejszym ugięciu amortyzatora (naciśnięcie ciałem na niego) słychać sprężynę i to dość wyraźnie jaka może być tego przyczyna i jak to naprawić ? a co do blokady to sprawdzałem u kolegi który ma XCR'a i ta blokada działa idealnie amortyzator jest sztywny co prawda ugina się ten 1 cm ale tam powinno być z tego co wiem,nawet jak nacisnę całym ciałem u mnie zaś na zablokowanym ugina się więcej 5-6 cm czy jest to różnica blokad rockshox a suntour czy powinno być tak samo w moim amortyzatorze jak w tym XCR ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Różne amortyzatory mają różnie zbudowane tłumiki ...

Jedne blokują na beton - miałem tak w XCM`ie a podejrzewam ze tłumik XCR`a wiele się nie różni, Spinner SW7 też blokuje na beton...

Inne mają zaworek popuszczający przy większym obciążeniu co nie raz jest spowodowane dbaniem o to aby nie uszkodzić tłumika ...

W jeszcze innych punkt "puszczenia" blokady da się regulować np tłumik MC od RS`a tak ma.

 

Nie wiem jak wygląda normalna praca TK to trzeba by zapytać tych którzy posiadają RS z tłumikiem TK.

Ale nie wykluczam ze własnie TK należy do tłumików który dba o użytkownika i popuszcza blokadę jak dobrze trzepnie w dziurę :)

 

Pozdro 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 miesięcy temu...

Chciałbym odnieść się do wypowiedzi Kolegi Vibovit185, a mianowicie dopuszczalny - jednocentymetrowy luz przy blokadzie amorka. Posiadam Recona i właśnie tak się dzieje. Przy blokadzie wchodzi w dół dokładnie 1 cm. a następnie za nic w świecie nie zejdzie dalej w dół. Rozumiem, że raczej nie powinienem się martwić?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prosiłbym uprzejmie o wyjaśnienie - dlaczego występuję ten "luz" przy blokadzie amortyzatora? Dlaczego nie jest tak, że gdy uciskam na zblokowany amortyzator zostaje od w miejscu? Jeśli to jest jakaś wada to napisz mi szczerze, spróbuję go wyregulować. Z góry dziękuję za poświęcony czas.

Edytowane przez VVojo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Ooooj dzizas ... no to wynika z jego budowy. Blokada działa na takiej zasadzie że jeżeli wciskami widelec, tłok wchodzi w głąb komory olejowej i tym samym podnosi poziom oleju, olej sięga do tłumika TK który przepływ tegoż oleju blokuje. Jak jest mało oleju w komorze amorek sie ugnie nawet do połowy bez blokowania, jak będzie go za dużo obetnie skok widelca.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...