plazmatyk Napisano 31 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 31 Sierpnia 2013 Witam Posiadam amortyzator ROCKSHOX XC 28TK z blokadą w manetce ,gdy chce aby amortyzator był twardy i ,,zaciągam'' manetkę to amortyzator nadal jest miękki i nic nie nie zmienia co prawda widać że blokada się zamyka ale to na nic jest jakaś rada na to czy te modele po prostu tak mają ? POZDRAWIAM Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
vibovit185 Napisano 31 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 31 Sierpnia 2013 Witaj. W momencia włączenia blokady z manetki, amortyzator nie powinien sie uginac wiecej niz 1 cm. W moim amorze RS XC32 TK solo air '29 z 2013r jak włączam manetke blokady niebieski "korek" na prawej goleni przekreca sie i amor jest 100% twardy (a wg informacji wyczytanych na forum, powinien sie lekko uginac na ok 1cm. Tak czy owak Twoj amor zachowuje sie dziwnie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rzezniol Napisano 31 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 31 Sierpnia 2013 (edytowane) Jak mechanicznie się wszystko kręci przesuwa - ruch manetką powoduje obrót pokrętłem na amortyzatorze to raczej tłumik. Ale może się zdarzyć ze się kręci ale nie w pełnym zakresie z powodu luzu na lince ... dlatego na początek proponuję naciągnąć linką. Jak nie linka to problem leży w tłumiku, możesz mieć za mało oleju w tłumiku. Pytanie pomocnicze czy kiedyś działało i się popsuło czy zawsze tak było ... pozdro Edytowane 31 Sierpnia 2013 przez rzezniol Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
plazmatyk Napisano 31 Sierpnia 2013 Autor Udostępnij Napisano 31 Sierpnia 2013 Przed chwilą byłem naciągnąć linkę i pomogło był spory luz w manetce linka nie była za bardzo naciągnięta gdy wsiądę na rower i uginam amortyzator całym ciałem to ugina się więcej niż 1cm natomiast gdy stoję na ziemi i naciskam ciałem na kierownicę amortyzator ugina się ten 1cm czy to jest normalne ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Puklus Napisano 31 Sierpnia 2013 Mod Team Udostępnij Napisano 31 Sierpnia 2013 Jeżeli jest zablokowany to tak. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
plazmatyk Napisano 31 Sierpnia 2013 Autor Udostępnij Napisano 31 Sierpnia 2013 Okej dzięki wielkie za pomoc Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
plazmatyk Napisano 10 Września 2013 Autor Udostępnij Napisano 10 Września 2013 Zapytam się jeszcze żeby nie robić nowego tematu,co zrobić gdy przy mocniejszym ugięciu amortyzatora (naciśnięcie ciałem na niego) słychać sprężynę i to dość wyraźnie jaka może być tego przyczyna i jak to naprawić ? a co do blokady to sprawdzałem u kolegi który ma XCR'a i ta blokada działa idealnie amortyzator jest sztywny co prawda ugina się ten 1 cm ale tam powinno być z tego co wiem,nawet jak nacisnę całym ciałem u mnie zaś na zablokowanym ugina się więcej 5-6 cm czy jest to różnica blokad rockshox a suntour czy powinno być tak samo w moim amortyzatorze jak w tym XCR ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rzezniol Napisano 10 Września 2013 Udostępnij Napisano 10 Września 2013 Różne amortyzatory mają różnie zbudowane tłumiki ... Jedne blokują na beton - miałem tak w XCM`ie a podejrzewam ze tłumik XCR`a wiele się nie różni, Spinner SW7 też blokuje na beton... Inne mają zaworek popuszczający przy większym obciążeniu co nie raz jest spowodowane dbaniem o to aby nie uszkodzić tłumika ... W jeszcze innych punkt "puszczenia" blokady da się regulować np tłumik MC od RS`a tak ma. Nie wiem jak wygląda normalna praca TK to trzeba by zapytać tych którzy posiadają RS z tłumikiem TK. Ale nie wykluczam ze własnie TK należy do tłumików który dba o użytkownika i popuszcza blokadę jak dobrze trzepnie w dziurę Pozdro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
plazmatyk Napisano 10 Września 2013 Autor Udostępnij Napisano 10 Września 2013 Czyli blokadą mam się nie przejmować ,ale strasznie mnie denerwuje ta sprężyna strzelająca da radę to jakoś naprawić ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
VVojo Napisano 10 Kwietnia 2014 Udostępnij Napisano 10 Kwietnia 2014 Chciałbym odnieść się do wypowiedzi Kolegi Vibovit185, a mianowicie dopuszczalny - jednocentymetrowy luz przy blokadzie amorka. Posiadam Recona i właśnie tak się dzieje. Przy blokadzie wchodzi w dół dokładnie 1 cm. a następnie za nic w świecie nie zejdzie dalej w dół. Rozumiem, że raczej nie powinienem się martwić? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Puklus Napisano 10 Kwietnia 2014 Mod Team Udostępnij Napisano 10 Kwietnia 2014 Zejdzie niżej, nie martw sie, jak na blokadzie w coś uderzysz to sie otworzy Ale to normalne w jest ok 1 cm ruchu na blokadzie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
VVojo Napisano 10 Kwietnia 2014 Udostępnij Napisano 10 Kwietnia 2014 właściwie chodzi o to, żeby nie schodził dalej w dół przy blokadzie, ale uspokoiłeś mnie tym, że 1 cm. luzu to norma Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Puklus Napisano 10 Kwietnia 2014 Mod Team Udostępnij Napisano 10 Kwietnia 2014 To nie luz to bardzo łatwo można wytłumaczyć ale nie ma sensu Odpowiedź że tak ma być jest najlepszą w tym wypadku Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
VVojo Napisano 10 Kwietnia 2014 Udostępnij Napisano 10 Kwietnia 2014 (edytowane) Prosiłbym uprzejmie o wyjaśnienie - dlaczego występuję ten "luz" przy blokadzie amortyzatora? Dlaczego nie jest tak, że gdy uciskam na zblokowany amortyzator zostaje od w miejscu? Jeśli to jest jakaś wada to napisz mi szczerze, spróbuję go wyregulować. Z góry dziękuję za poświęcony czas. Edytowane 10 Kwietnia 2014 przez VVojo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Puklus Napisano 10 Kwietnia 2014 Mod Team Udostępnij Napisano 10 Kwietnia 2014 Ooooj dzizas ... no to wynika z jego budowy. Blokada działa na takiej zasadzie że jeżeli wciskami widelec, tłok wchodzi w głąb komory olejowej i tym samym podnosi poziom oleju, olej sięga do tłumika TK który przepływ tegoż oleju blokuje. Jak jest mało oleju w komorze amorek sie ugnie nawet do połowy bez blokowania, jak będzie go za dużo obetnie skok widelca. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
VVojo Napisano 10 Kwietnia 2014 Udostępnij Napisano 10 Kwietnia 2014 nic innego tylko dolać kilka kropel oleju ; ) dzięki i pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Puklus Napisano 10 Kwietnia 2014 Mod Team Udostępnij Napisano 10 Kwietnia 2014 Nie sadzę by to było potrzebne Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.