Skocz do zawartości

[przerzutka przód] Shimano Deore Lx


mulasty

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Mam taki problem z moja przednia przerzutka Shimano deore Lx która mam od nowości i do której dzisiaj zabrałem się za regulację. Problem wyglada tak ze  nie daje żadnego odzewu na regulacje śrubami H i L.

Nie mam pojecia co moglem zrobic nie tak, prosze o ewentualne rady albo cokolwiek bo wywale caly rower jak kolejny raz bede musial regulowac cala przerzutke aby nie wywala lancucha na zewnatrz.

Napisano

Skoro nie ma oddzewu na regulację śrubami to widocznie za mało je wkręcasz (jeśli trzeba ograniczyć ruch przerzutki), punkty podparcia dla śrub są wyłamane, śruby są uszkodzone, przerzutka ma koszmarne luzy, zawiasy sztywne, lub bebechy przerzutki bardzo zapchane. 

Napisano

Przerzutka wyglada jak nowa. Od razu przy regulacji ja wyczyscilem i nie pisalbym posta gdybym sam 10 razy nie sprawdzil wkrecania i wykrecania śrub L i H czekajac na odzew. Zobacze pozniej czy widac jakas zewnetrzna usterke jezeli nie to mozna taki badziew rozebrac?

Napisano

Wkręcając maksymalnie śruby tak bardzo ograniczasz ruch wózka, że nie jest on w stanie wykonać ruchu w wystarczającym zakresie by zredukować lub wrzucić biegi. Dlatego gdybam że coś jest uszkodzone. Inna ewentualność to - nie wiemy jaki to rower i czy przerzutka była w nim od nowości, czy została dorzucona - że nie jest ona kompatybilna z korbą/suportem. Może masz jakąś dziwną kombinację komponentów.

Co do rozebrania - wymontować można śruby z korpusu, zależnie od wersji przerzutki wraz  plastikiem, w którym są osadzone. Zawiasy przerzutki są nitowane więc nierozbieralne w sposób odwracalny. Niektóre modele miały/mają część punktów obrotu "zamknięte" na - nie wiem jak się fachowo nazywają - pierścienie z trzema wypustami, które można usunąć, co robię żeby "uzdatnić" te zawiasy gdy złapią rdzę. Większego pola manewru w przypadku przedniej przerzutki za bardzo nie ma. 

  • Mod Team
Napisano

Jeżeli to LX dzisiejszy czyli t660 to najwyższy model trekingowy obecnie ... a niegdyś, LX było ... duuuuuuuuuuuuuużo lepsze niż obecny slx wiec badziewie to to nie jest.

 

Aby sprawdzić śrubę L odkręć linkę, przerzutka zjedzie na sam dół, wtedy kręć śruba a prowadnica powinna sie poruszać wraz z kręceniem śruby, bo na niej sie opiera :P w górę troszkę gorzej, bo trzeba zakręcić linkę, wyregulować napęd tak choć mniej więcej, i wykręcić śrubę H, łańcuch powinien spaść z zębatki, lub wkręcić na max a wtedy nie powinno sie dać wrzucić 3 biegu.

Napisano

Jeżeli to LX dzisiejszy czyli t660 to najwyższy model trekingowy obecnie ... a niegdyś, LX było ... duuuuuuuuuuuuuużo lepsze niż obecny slx wiec badziewie to to nie jest.

Zgadzam sie w 100% ale jeżeli chodzi o modele FD-M570 i FD-M571 (mam obydwa), oraz mam FD-M580 i FD-M581. O ile pierwsze dwie luzów do tej pory nie zaznały, FD-M581 jest już w koszu, a FD-M580 dołaczy do niej w następnym sezonie :bye2: 

Napisano

Rower to Kellys Madman wszystko o aktualnie w nim jest mam od nowosci ale z tymi lxami zawsze mialem problem albo mialem lagi w przerzutce albo oddawalem do zlego serwisu ktory ma cala sciane certyfikatow a nie potrafi wyregulowac przerzutki. Kombinowalem troche i sruba L dziala ale dopiero cos sie z nia dzieje gdy juz jet na ostatnim zwoju gwintu i wtedy blokuje dolna pozycje niestety sruba H zero odzewu. Wozek sie nie zmienia nawet nie drgnie

Jakies pomysly? Ogladalem przerzutke niby wszystko wyglada ok. Zadnych zlaman i innych elementow ktore moglyby sie zepsuc albo po prostu za mala widocznosc abym mogl cos dostrzec bez rozbebeszania

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...