Mod Team mrmorty Napisano 30 Sierpnia 2013 Mod Team Udostępnij Napisano 30 Sierpnia 2013 HejOstatnio robię wszystko tylko by się nie wybierac na rower Zrobiłem serwis prawie wszystkich amorków jakie mam w garażu, przyszła więc kolej na Roco...Do tej pory miałem stycznośc tylko z damperem do cięższych zastosowań - ot taki sprężyniak z powietrzem, Roco zaś to inna para kaloszy.Kiedyś kolega zrobił mi serwis komory powietrznej i powiedział że Roco wewnątrz zbudowany jest niemalże identycznie jak DHX czy też RP23. Spojrzałem, pomyślałem i do dzieła. Rozłożenie wszystkiego na części to pestka, złożenie również Ludzie przestrzegali przed rozkręcaniem platformy i regulacji ale to nic specjalnie trudnego. Aby się nie pogubic, wystarczy miec dobrą pamięc i maksimum jedną lewą rękę Schody zaczynają się przy serwisie komory olejowej.Miałem to szczęście że w swej głupocie najpierw zacząłem rozkręcac platformę oraz kontrolę powrotu więc olej tylko lekko mnie ochlapał i więc remont mieszkania jeszcze poczeka... Co dalej - komora olejowa - damper, wg słów poprzedniego właściciela, nie był mocno eksploatowany. U mnie po serwisie komory powietrznej zaliczył dwa lub trzy wypady do bikeparku. Po rozkręceniu, cytuję słowa Puklusa - wewnątrz pływały "kości dinozaurów". Coś mi tam kiedyś znajomy mechanik powiedział że pod wysokim ciśnieniem w trakcie pracy olej mocno się nagrzewa, a gdy się przegrzeje to następuje rozpad tych cudownych dodatków które dają mu te cudowne własciwości smarujące i powstaje ciemny osad. Po wielkości można by jednoznacznie stwierdzic, że jednak były to kości co najmniej jakiegoś konia... Intrygował mnie też ten zaślepiony otworek przy dolnym mocowaniu dampera. W ten oto sposób dowiedziałem się gdzie mam otwór do pompowania azotem komory szybkiej kompresji i że nie wolno tego azotu wypuszczac Co prawda nie wypuściłem całości, ale jednak trochę ubyło, i teraz ten biały tłoczek z tego zdjęcia http://www.forumrowerowe.org/topic/118364-serwis-dampera-fox-float-rp23-rp2/?p=1120688 zmienił swoją pozycję.Jest kilka kwestii - jaki powinien byc poziom oleju, jakie oznaczenia dot lepkości no i jak napompowac tę cudowną komorę z azotem...Widziałem patent z igłą i imbusem, ale mnie nie przekonuje. Wiem że do pompowania Marzocchi 66 potrzebna jest jakaś przejściówka - widziałem kiedyś jak kolega pompował, ale pamięc mnie obecnie zawodzi - czy to może rozwiązac problem?Oczywiście zwracałem się i to niejednokrotnie do Gregorio ale również niejednokrotnie mnie olali...Wkrótce zrobię foty i umieszczę fotoporadę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Puklus Napisano 31 Sierpnia 2013 Mod Team Udostępnij Napisano 31 Sierpnia 2013 Mi to sie wydaje ze cienienie z azotowej należy spuścić. następnie jej tłok podnieść do góry. Na sucho czyli bez oleju włożyć caały tłok tłumienia, tak by on zapchał tłok komory azotowej na swoje miejsce. Komorę wstępnie zaślepić, i wlać olej do ok 3/4 objętości. jeżeli przy skręcaniu w całość z komory wycieknie trochę oleju jest ok, jak nie, należy delikatnie dolać. Teraz wystarczy nabić od 250 do ... nie wiem do ilu ale dużo PSI do komory azotowej i damper jak nówka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team mrmorty Napisano 2 Września 2013 Autor Mod Team Udostępnij Napisano 2 Września 2013 OK, wynalazłem na cudownych rosyjskich stronach informację dla Fox'ów o głębokości osadzenia tłoczka rozdzielającego komorę olejową od komory szybkiej kompresji(po ludzku komorę antydobijakową tudzież komorę azotową).Dla dampera 200x57 to 2,4 cala czyli niecałe 61 mm. Może do Roco też się nada - obaczym.Roco ma to do siebie, że w miejscu do pompowania komory azotowej siedzi normalny wentylek jak w schraderze tylko potrzebny jest adapter do napompowania.Marzocchi robi takie adaptery do pompowania "szóstka" : http://rowerowy.com/sklep/narzedzia_serwis/serwis_amortyzatorow/pompki_do_amortyzatorow/prod/marzocchi_adapterTeraz kwestia średnicy zewnętrznej tego adapterka oraz czy gwint przypasuje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Piksel Napisano 2 Września 2013 Udostępnij Napisano 2 Września 2013 Średnicę adaptera mogę zmierzyć, jeśli będzie to pomocne, bo posiadam takie cudo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team mrmorty Napisano 2 Września 2013 Autor Mod Team Udostępnij Napisano 2 Września 2013 będę wdzięczny Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Piksel Napisano 2 Września 2013 Udostępnij Napisano 2 Września 2013 ~ 5,985mm - średnica ~ 4,2mm - długość gwintu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team mrmorty Napisano 2 Września 2013 Autor Mod Team Udostępnij Napisano 2 Września 2013 Piksel - jesteś wielki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Piksel Napisano 2 Września 2013 Udostępnij Napisano 2 Września 2013 Do usług, jakby co, za pokrycie kosztów przesyłki mogę pożyczyć do napompowania taki adapter, bo mam dwa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Puklus Napisano 2 Września 2013 Mod Team Udostępnij Napisano 2 Września 2013 Piksel - jesteś wielki Wielki piksel = niska rozdzielczość Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team mrmorty Napisano 2 Września 2013 Autor Mod Team Udostępnij Napisano 2 Września 2013 dobra - obaj jesteście Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team mrmorty Napisano 17 Października 2013 Autor Mod Team Udostępnij Napisano 17 Października 2013 (edytowane) zabieram się do serwisu jak sójka za morze Otóż serwis jak pisałem wcześniej jest banalny - powaga Można oprzec się o ten filmik(jakośc jest bardzo kiepska)http://www.youtube.com/watch?v=c9PkXo9WcIw Ogólnie serwis produktów Marzocchi jest dla mnie jest przyjemnością. Wydaje mi się że firma wychodzi z założenia, że najlepsze rozwiązania, to najprostsze rozwiązania Z narzędzi niezbędnych do serwisu potrzebujemy klucz płaski rozmiar 41 - 42(jeśli ktoś ma) a jeśli nie ma to potrzebujemy tzw "szweda". Ja posłużyłem się zwykłą żabką plus po kawałku gumy na "ząbki" by nie porysowac dampera. Imadło oraz... chwyt(rączka) do wiertarki Chwyt do wiertarki zastąpi nam ten specjalistyczny i dedykowany klucz od marzocchi dzięki któremu odkręcimy korpus i dostaniemy się do komory powietrznej.Jeśli robimy serwis tylko komory powietrznej to nie ruszamy komory szybkiej kompresji(tzw komora azotowa).Krok pierwszy(dotyczy pełnego serwisu):Małym śrubokrętem wykręcamy zaślepkę(otwór jest pięcioramienny) tuż pod naklejką z kodem kreskowym - fot nr 1 w kolejności i spuszczamy azot(powietrze czy co tam mamy nadmuchane). Napiszę po raz kolejny - omijamy ten krok jeśli robimy serwis tylko komory powietrznej.Kolejną czynnością będzie spuszczenie powietrza z... komory powietrznej Dalej podważamy i zdejmujemy stalowy pierścień blokujący osłonę(fot nr2) Zdejmujemy osłonę może nie chciec zejśc więc możemy pomóc jej psikając silikonem w sprayu dla poślizgu, ale tylko silikonem a nie jakimś wu-dekiem czy innym odrdzewiaczem!!!Osłonę mamy zdjętą.(fot nr 3) Wewnątrz mamy dwa oringi(fot nr4) - warto je wymienic, bo w pierwszej kolejności one puszczają.Dalej należy zastosowac ten magiczny cudo klucz od marzocchi albo najzwyczajniej na świecie ruszyc główką i dobrac się do komory powietrznej za pomocą rączki(chwytu) do wiertarki. Montujemy damper w imadle, nakładamy chwyt od wiertary na te prostokątne otwory, dokręcamy chwyt i odkręcamy. Wszystkie gwinty są "prawe" - czyli te najzwyklejsze na świecie. Po rozkręceniu mamy taki widok jak na foto nr 5 - nic tylko podziwiac prostotę całości Po odkręceniu mamy do wymiany kolejne trzy oringi - jak to zrobic widac na filmiku.Kolejna rzecz która powoduje że zachwycam się produktami Marzocchi - zdejmujesz oring, idziesz do sklepu z uszczelnieniami i stajesz się szczęśliwym posiadaczem nowego oringu. Więcej - zdejmujesz uszczelkę kurzową, idziesz z nią do sklepu z uszczelnieniami(albo do sklepu motocyklowego w ostateczności) i wychodzisz z nową uszczelką kurzową Wymiana wszystkich oringów w damperze kosztowała mnie niecałe 6 zł a mamy ich łącznie 7.Do osadzania oringów wykorzystuję zazwyczaj smar silikonowy, ale po jego zagubieniu i po konsultacji z Puklusem użyłem wazeliny technicznej.Jeśli robimy tylko serwis komory powietrznej to składamy wszystko zusamendokupy, nie zapominamy wlac jakieś 2 ml oleum do komory powietrznej celem smarowania tejże. Marzocchi poleca swój cudowny i gęsty zarazem olej, ja zaś wlałem Repsol 10W i działa.Serwis komory olejowej to też jest prościzna, ale z napompowaniem komory szybkiej kompresji będzie trochę zabawy.Konkretnie zabawa polega na przygotowaniu odpowiedniej końcówki do napompowania. Niestety pożyczona od Piksela dedykowana do amortyzatorów Marzocchi przejściówka sprawdziła się przy pompowaniu 66. Ruszyłem głową i jak zwykle polskie patenty są najlepsze Potrzebujemy dętki z wentylem presta oraz igły(końcówki) do pompowania piłek. Dlaczego igły(końcówki) - otóż mają one gwint idealnie pasujący do pompek dedykowanych do pompowania amortyzatorów luftem. Wentyl wycinamy z dętki i pozbawiamy gumy. Najlepiej gumę wytopic i zeskrobac nożykiem. Dalej wykręcamy wkład z wentyla i odcinamy tę węższą końcówkę. Robimy to na tyle sprytnie by na końcu uciętego wentyla gwint pozostał w stanie nienaruszonym - będziemy go potrzebowac do wkręcenia w otwór.Igłę również odrobinę przycinamy - na tyle, by po połączeniu tych dwóch elementów brakowało jej jakiegoś 1 mm lub dwóch do zrównania się z przyciętą końcówką byłego wentyla. Nawijamy na to obficie taśmę PTFE i jak mawiają smakosze żabich udek - wuala CDN Edytowane 18 Października 2013 przez mrmorty bo ciągle coś dopisuję :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Puklus Napisano 17 Października 2013 Mod Team Udostępnij Napisano 17 Października 2013 No niemal wypisz wymaluj mój epicon który swą prostotą osiąga poziom cepa ... tego do zboża Dobrze dokręć komorę powietrzną bo mi sie delikutaśnie przesącza olej i sie pył czepia Tutaj jest taki plus ze masz zaworek w miejscu w którym ja mam gwincik ... No ale ja tam sobie poradziłem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team mrmorty Napisano 13 Listopada 2013 Autor Mod Team Udostępnij Napisano 13 Listopada 2013 Kontynuacja Całośc złożona, działa, wszystko szczelne. Praca jest o wiele lepsza. Pokuszę się o stwierdzenie - o niebo lepsza Do komory powietrznej napompowałem wg zaleceń Marzocchi 170 psi, natomiast do komory szybkiej kompresji ok 200 - 210 psi. W kwestii tzw komory azotowej te 200 psi to info wygrzebane gdzieś w necie - mi wydaje się dziwnie niskie. No i zniknęła mi blokada. To znaczy czuc że zamula go po przekręceniu wajchy ale nie blokuje zawieszenia. Wg Puklusa ciśnienie w azotowej jest zbyt niskie i po pewnych przemyśleniach zgadzam się z nim. Tymczasem może jeszcze jakiś pomysł ktoś podrzuci? W załączeniu fotka adaptera samoróbki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team durnykot Napisano 13 Listopada 2013 Mod Team Udostępnij Napisano 13 Listopada 2013 Józek, według niektórych informacji ,komora IFP w Twoim marcoku powinna być pod ciśnieniem rzędu 200 PSI. Rzuć okiem tu ( wprawdzie wersja R,ale może pomóc) http://www.freewebs.com/warpweb/shocksguts.htm A propos blokady- ruszałeś układ Rebound? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Puklus Napisano 13 Listopada 2013 Mod Team Udostępnij Napisano 13 Listopada 2013 U mnie przy dopiero 250 psi zaczęło działać poprawnie, od ok 150 już działało ale blokada nie wyłączała sie za każdym razem i była za miekka, to było upierdliwe, przy 300 działało jak złoto Należy dodać że im więcej wdusimy ciśnienia do komory tym bardziej tępy damper sie stanie, zwłaszcza jak nie posiada oddzielnej komory negatywnej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team mrmorty Napisano 11 Sierpnia 2014 Autor Mod Team Udostępnij Napisano 11 Sierpnia 2014 Zapomniałem o tym temacie Wg instrukcji z sieci w komorze IFP powinno być 200 psi, ale przy takim ciśnieniu blokada nie działa, a jedynie zamula pracę. Po wrzuceniu 240 psi wszystko wróciło do normy. Ciśnienie sprawdzane na trzech pompkach więc nie chodzi tu o wadę pompki.Jak zwykle nie ma nic za darmo - przy wyższym ciśnieniu w komorze "azotowej" damper sporo traci na czułości. Do wyboru mamy albo pluszową pracę i pompowanie na podjazdach, albo zamuloną pracę i działającą platformę zapobiegającą bujaniu, czyli praca taka jak od nowości.Wybrałem bramkę nr 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Puklus Napisano 11 Sierpnia 2014 Mod Team Udostępnij Napisano 11 Sierpnia 2014 Działające platformy sa dla niziołków z nizin Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
STF Napisano 22 Września 2014 Udostępnij Napisano 22 Września 2014 Czy, żeby zrobić serwiś komory kolejowej, trzeba ruszać komorę azotowej (szybkiej kompresji) ? Zaczął mi się pokazywać olej w okolicy regulacji rebound ( który przestał chyba w ogóle działać) i nie wiem co z tym zrobić, damper zaczął także od jakiegoś czasu syczeć, ale to chyba normalne, chociaż wcześniej był cichutki .... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jasinski21444 Napisano 23 Września 2014 Udostępnij Napisano 23 Września 2014 (edytowane) Odpowiedź na twoje pytanie brzmi tak . Objawy sugerują zapowietrzenie Edytowane 23 Września 2014 przez jasinski21444 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
STF Napisano 23 Września 2014 Udostępnij Napisano 23 Września 2014 Czyli lekarstwem będzie serwis komory olejowej ? Damper był w serwisie w kwietniu (jak dobrze pamiętam), i chyba coś źle poskładali skoro znowu zaczął cieknąć. Chciałbym uniknąć serwisu, ze względu na koszty, i jak widać obsługę na wątpliwym poziomie :/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jasinski21444 Napisano 23 Września 2014 Udostępnij Napisano 23 Września 2014 Tak , trzeba wykonać serwis komory odpowiedzialnej za tłumienie . Polecam ten serwis https://www.facebook.com/bikeserwis?fref=ts Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team mrmorty Napisano 23 Września 2014 Autor Mod Team Udostępnij Napisano 23 Września 2014 w tej chwili jestem w karpatach na Ukrainie, wracam pod koniec tygodnia myślę że dogadamy się co do serwisu za małe pieniążki ew podpowiem co i jak, tylko cierpliwości Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team mrmorty Napisano 2 Października 2014 Autor Mod Team Udostępnij Napisano 2 Października 2014 http://www.forumrowerowe.org/user/169364-stf/ odczytujesz wiadomości? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.