LukLukeLukasz Napisano 29 Sierpnia 2013 Napisano 29 Sierpnia 2013 Hej, mam w rowerze crossowym oponę 700x38C.. ETRTO?= 622x19 (40-622). Sporo poruszam się po szosach (dosyć wyboistych) i zastanawiam się nad zakupem węższej opony typu slick. Nie za bardzo mam pojęcie (a w zasadzie wcale go nie mam) o oznaczeniach na oponach. Czy 622x19 to wymiar felgi? Czy mam to rozumieć tak, że mogę na taką felgę założyć oponę 700x19 (o ile 19 to szerokość). Czy jesteście w stanie polecić jakieś slicki powiedzmy do 100zl? Czy jest sens zamieniania opony crossowej na slick zakladając, że dużo się jeździ po asflacie? Czy zwiększy się prędkość poruszania się?
mklos1 Napisano 29 Sierpnia 2013 Napisano 29 Sierpnia 2013 700x19 raczej nie da rady na tych obręczach... Polecam Schwalbe Luango 700x23. Ostatnio jeżdżę i jest całkiem nieźle. Ale skoro mówisz o wyboistych, to poniżej 700x28 bym nie schodził. Normalnie jest tak, że im węższa opona tym niższy profil.
tobo Napisano 29 Sierpnia 2013 Napisano 29 Sierpnia 2013 Raczej nie ma opon o szerokości 19, najwęższe szosowe z jakimi się spotkałem to 22, jednak to rozwiązanie dla fanatyków ultra lekkich komponentów. Do jazdy w opisanych warunkach pozostawiłbym opony o szerokości jaką masz, zmieniłbym ewentualnie - jeśli taka jest - z drobno bieżnikowanej na slicka. Zapewne 19 to oznaczenie szerokości obręczy. Opony powinny być szersze niż one, jednak przy rozmiarze 19 mm na taką obręcz siądzie każda opona szosowa. Im węższa opona tym wyższego ciśnienia wymaga - by zapewnić dobre toczenie się bez uginania się opony pod wagą jeźdźca i dodatkowo chronić przed dobiciami na dziurach. Wysokie ciśnienie za to niekorzystnie wpływa na komfort jazdy - rower staje się "drewniany", więcej wibracji przenosi się na jadącego, co też może być niezdrowe.
mklos1 Napisano 30 Sierpnia 2013 Napisano 30 Sierpnia 2013 Raczej nie ma opon o szerokości 19 Kenda Kaliente występuje w rozmiarze 700x20 (przynajmniej na stronie producenta). Większość producentów robi rozmiar 700x22/23. 700x19 to już szytka. Ale takie rozwiązanie to tylko do szosy i nie na polskie drogi.
rogal Napisano 1 Września 2013 Napisano 1 Września 2013 A jeśli mam wewnętrzną przerzutkę shimano nexus 8 z oponą 700x38 to moge zejść do tych 28 mm? Czy to nie będzie za duży ciężar dla takiej wąskiej oponki? Cały rower waży 12 kg.
tobo Napisano 1 Września 2013 Napisano 1 Września 2013 Roznica masy nie bedzie miala wplywu na zachowanie roweru i niebezpieczenstwo przebicia. Wg mnie nie ma problemu.
GhOsTwrc Napisano 1 Września 2013 Napisano 1 Września 2013 na obrecz 19mm zalozylem opone 25-622ponad 1000 km bez kapcia..
piotrk81 Napisano 2 Września 2013 Napisano 2 Września 2013 700x28 wejdzie spokojnie. Prędkość sie polepszy, odczujesz różnice. Niestety nie tylko na prędkości. Takie opony pompuje się do 5-6atm co znacząco wpływa na komfort jazdy. Piszesz, ze masz drogi wyboiste, wiec odczujesz...oj odczujesz. Z niedrogich opon moge smialo polecic Kenda Kwest, przelatalem w tym sezonie na nich 3kkm bezproblemowo. Zero przebicia, z trakcją też nie bylo problemów, a zdarzylo się nie raz na nich wjechać w teren, choć tego akurat nie polecam. Reasumując - węższe opony są fajne na asfalt...ale równy. Nie raz zmieniałem opony ze względu na komfort, wiecej drog rownych 700x28, wiecej "terenu" 700x40 - co jest uciążliwe. Ale to moje doswiadczenia, mam specyficzne potrzeby gdyz w przeszlosci mialem zlamany kregoslup a sruby w plecach gozej tlumia drgania:D:D
GhOsTwrc Napisano 2 Września 2013 Napisano 2 Września 2013 Dokładnie tak jezeli nie masz równego asfaltu daruj sobie opony 25-32
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.