Skocz do zawartości

[V-brake] Avid SD3


Lupinl

Rekomendowane odpowiedzi

Mam SD7 więc różnica niewielka. W odróżnieniu od noname są lżejsze, sztywniejsze (pewniejszy ścisk) i nie da się ich rozebrać, więc rdzewieją od środka. A co do sły hamowania, to ta zależy od regulacji. Osobiście ustawiam sobie tak by był 1mm od obreczy i maksymalna siła hamowania wypada mi gdzieś w połowie ścisku. Po kilku dniach i tak linka się zluzuje, albo klocki się wytrą trochę, ale i tak można zblokować koło. Na noname z plastikowymi klamkami też sobie w ten sposób ustawiałem. Więc po co mi avidy? Przede wszystkim sprężyny mają równy naciąg, no i klamki ze speed dialem (normalne go nie używam, ale już mi się zdarzyło ze dwa trzy razy, że poratowało mi 4 litery w środku trasy do pracy).

 

Wysłane z mojego ASUS Transformer Pad TF700T za pomocą Tapatalk 4

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jaki zestaw masz teraz? Ja wymieniłem swoje kiepskie Alhonga, najpierw klocki na Author 3cc, potem ramiona na Shimano Alivio, ale różnicę zauważyłem dopiero po wymienieniu linek i pancerzy i założeniu klamek Avid fr5. Teraz przy delikatnym naciśnięciu klamki koło staje. Najbardziej jestem zadowolony z wymiany klamek i linek/pancerzy.

Więc napisz co masz teraz i czemu jesteś nie zadowolony.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakie zadanie mają speed diale  ?   


 

Jeszcze nie mam żadnego zestawu  :D Kupuje rower http://www.rowerzysta.pl/mtb/rower-gorski-romet-jolene-3.0-2011.html#fragment-2  i po prostu chciałem spytać czy te hamulce są dobre. A co do roweru, to dobry wybór w tej cenie ?  Ostatnio jak sprawdzałem tarcze mechaniczne u kolegi to jak z całej siły (mocno) wciskałem klamkę to rower ledwo co przyhamowywał nawet po regulacji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli chodzi o V-ki to 90% sukcesu to dobre klocki (o odpowiednio dobranej twardości) oraz równe i wycentrowane obręcze. Potem są linki i pancerze oraz klamki. Ramiona... Nie wiem czemu wszyscy, którzy chcą lepszej skuteczności hamulców zaczynają wymianę od tego co ma najmniejszy wpływ.

 

Ostatnio jak sprawdzałem tarcze mechaniczne u kolegi to jak z całej siły (mocno) wciskałem klamkę to rower ledwo co przyhamowywał nawet po regulacji.

 

Tłusta tarcza załatwia na amen nawet najlepsze hydrauliki... 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

sztywniejsze (pewniejszy ścisk) i nie da się ich rozebrać, więc rdzewieją od środka. A

 

To co zostało złożone jest też rozkładalne. To samo tyczy sd3.

Faktem jest że warto je od czasu do czasu wypatroszyć i wyczyścić/nasmarować tuleje ramion. Problem ten jednak dotyka przede wszystkim te sztuki które są tyrane w mokrych warunkach.

Zamiast nich wolałbym podstawowy model Shimano, który dużo łatwiej i skuteczniej poddaje się regulacji sprężyn i takie ustawienia utrzymuje.

 

 

Rozmawiałem z pewnym rowerzystą, który mówił, że jak się zatłuści tarczę to po jakimś czasie to się wyciera i jest w pełni ,,zdrowa'' .

Może dzieje się tak po zatłuszczeniu tarczy/cyferblatu zegarka, paluchami którymi trzyma się kanapke :) W przypadku hamulca tarczowego ta zasada nie obowiązuje. Brudne tarcze redukują lub likwidują skuteczność pracy hamulca.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W kategorii mechaniki, to nie, ale oryginalne wkłady są dość przeciętne. Tak, jak mklos1 napisał - podstawa to klocki i rawka (elementy cierne). Zawsze możesz zapolować na używane Magura hs33.

 

Wysłane z mojego ASUS Transformer Pad TF700T za pomocą Tapatalk 4

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...