sokolec22 Napisano 28 Sierpnia 2013 Napisano 28 Sierpnia 2013 Witam, podobny temat juz jest z tego co widziałem ale nie do konca rozwiązuje mój problem, dlatego piszę jeszcze raz mianowicie mam problem z wypośrodkowaniem tylnego koła w ramie tak żeby hamulce były równo zamontowane. oczywiście hamulce można przesunąć względem jednej strony ale chodzi o ramę. Bo rozumiem że obręcz koła ma być centralnie w środku widełek? Wsadzam oś piasty do ramy przesuwam maksymalnie do ramy ze strony wolnobiegu i nic nie wyszło , koło nadal nie jest po środku widełek a juz chaczy wolnobieg o ramę i pewnie będzie problem z łancuchem, bo za mało miejsca między rama a wolnobiegiem. Po rozciagnięciu na siłę ramy troche sie poprawia, jak wsadze jeszcze kilka nakładek z drugiej strony. Więc jak to ma być, czy rozciagac na siłę ramę, czy tu chodzi o te szprychy że po stronie wolnobiegu mają być bardziej naprężone tak aby obrecz sie przesuneła?? Rower to kross mtb wolnobieg 7 rzedowy, wszystko orginalne i na poczatku było ok.
BikoBiko Napisano 28 Sierpnia 2013 Napisano 28 Sierpnia 2013 Zwariowałeś, żeby rozginać ramę ! Lepiej daj zdjęcia i napisz co z rowerem było robione, ze koło nie jest pośrodku ( zmieniany wolnobieg, serwisowana piasta itp )
sokolec22 Napisano 31 Sierpnia 2013 Autor Napisano 31 Sierpnia 2013 Zgaduję - zły zaplot koła??? Co to znaczy zaplot koła? A co do rozginania, to nie rozginam tak ze sie odkształca rama, tylko lekko rozchylam widełki, tak zeby wiecej nakładek dystansowych weszło na ośke z jednej strony i wtedy idzie bardziej na środek obrecz, no ale pewnie tak sie nie robi. Wiec w czym jest problem? Nic nie bylo wymieniane od nowosci, ani zle serwisowane.
adas651 Napisano 31 Sierpnia 2013 Napisano 31 Sierpnia 2013 jesli nie wyjmowałeś osi piasty i jest skrecona tak od nowosci to nie dawaj żadnych podkładek dystansowych miedzy wewnętrzna nakretke osi( tą 17mm) a rame
1415chris Napisano 31 Sierpnia 2013 Napisano 31 Sierpnia 2013 Jak jestes pewny, ze to kolo to: szprychy z jednej strony sa przeciagniete lub te po przeciwleglej stronie, niedociagniete, ewentualnie kombinacji obu tych sytuacji.
Dorszu Napisano 31 Sierpnia 2013 Napisano 31 Sierpnia 2013 Rozciąganie ramy na siłę to raczej kiepski pomysł. Rama i tak przenosi duże obciążenia, a jeśli dodatkowo będzie gdzieś ponad normę obciążona rozciąganiem to według mnie prosta droga, żeby pękła. A może poprostu obręcz jest krzywa?
dziobolek Napisano 31 Sierpnia 2013 Napisano 31 Sierpnia 2013 ...Co to znaczy zaplot koła?... Czy koło w ramie jest dokładnie na środku?
rzezniol Napisano 31 Sierpnia 2013 Napisano 31 Sierpnia 2013 Jak rama i oś jest prosta to stawiam na błędy w naciągu szprych ... zwyczajnie obręcz jest przeciągnięta i nie jest idealnie na środku ... Dość łatwo to sprawdzić montując koło raz normalnie i raz odwrotnie ... Pozdrawiam
dziobolek Napisano 31 Sierpnia 2013 Napisano 31 Sierpnia 2013 Dość łatwo to sprawdzić montując koło raz normalnie i raz odwrotnie ... Tylko po co??? Przecież to widać gołym okiem czy jest na środku.
Bagins Napisano 31 Sierpnia 2013 Napisano 31 Sierpnia 2013 Wsadzam oś piasty do ramy przesuwam maksymalnie do ramy ze strony wolnobiegu i nic nie wyszło , koło nadal nie jest po środku widełek a juz chaczy wolnobieg o ramę i pewnie będzie problem z łancuchem, bo za mało miejsca między rama a wolnobiegiem. Po rozciagnięciu na siłę ramy troche sie poprawia, jak wsadze jeszcze kilka nakładek z drugiej strony. Więc jak to ma być, czy rozciagac na siłę ramę, czy tu chodzi o te szprychy że po stronie wolnobiegu mają być bardziej naprężone tak aby obrecz sie przesuneła?? Rower to kross mtb wolnobieg 7 rzedowy, wszystko orginalne i na poczatku było ok. Z powyższego (podkreślonego) skłaniałbym się do stwierdzenia, że grzebałeś przy osi piasty, a później coś nie tak skręciłeś. Ruszałeś to? Według mnie, gdyby byłaby to wina braku centryczności to koło byłoby takie od początku, gdyż wymagałoby to zmiany naprężenia wszystkich szprych po jednej stronie (jeśli się mylę to poprawcie).
rzezniol Napisano 31 Sierpnia 2013 Napisano 31 Sierpnia 2013 Tylko po co??? Przecież to widać gołym okiem czy jest na środku. Bo jak obróci koło i nadal będzie nierówno z tej samej strony to będzie wina ramy a jak nierówność przeniesie się na drugą stronę to wina źle zaplecionego lub źle skręconej osi koła. Pozdro Klepnięte mobilnie z Żelka
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.